Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ff kort en ego dames.

Weinig te doen huer, gister controle, schijnt ze toch vast te liggen. Ws schoudertje wat mee beweegt.

Tis me allemaal te warm ;)

Emvelin, spannend! Laatste weekend samen!!!

Xx

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Emevlin, spannend maandag. Hoop dat je mooie bevalling hebt en niet te snel.

Shanna, dank voor de tips kan ik zeker wat mee. Gister ook andere fles gekocht anti colic en ik merk dat dit al helpt.

Melis, fijn dat het goed gaat met V.ince en bedankt ook boor de tips. Probeer vandaag ook even langs de reformwinkel te gaan. Infacol ben ik persoonlijk niet dol op.

Jessi en Iggie, met jullie alles goed en de wondertjes ook.

Gister kinderarts gebeld en die belde netjes terug en idd op deze leeftijd weinig tegenbte doen buiten de tips die Shanna al heeft gegeven. Alleen als ik maar 60 cc geef gaat de man niet slapen dus geef ik maar weer gewoon 80 cc en hou hem overeind met resultaat en na 30 min lamme arm😉

Geplaatst

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje (een jongen!!!) (af en toe actief)

03 juli 2012 - Iggie (een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978 (een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79 (een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna (een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer (verrassing!!!)

08 juli 2012 - Quin (verrassing!!!)

*12 juli 2012 - Esly ,helaas weer te vroeg bevallen van een prachtige zoon...*

15 juli 2012 - Sandra81(een meisje!!!)

18 juli 2012 - Chantal33 (een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27 (een meisje!!!)

22 juli 2012 - D@@ntje (verrassing!!!)

29 juli 2012 - EmvElin (jongetje en meisje!)

Bevallen!

8 juni 2012 - Quin van zoon L.iam

12 juni 2012 - Eer van dochter Y.entl

15 juni 2012 - Shanna van dochter N.ore

30 juni 2012 - Iggie van zoon T.hymo

30 juni 2012 - Jessi van dochter J.asmijn

3 JULI 2012 - Chantal van zoon T.homas

Geplaatst

even een echo bericht,

T.homas doet het niet goed ligt weer aan de sondervoeding en de bv wil niet, hij is niet echt allert en houd zijn voeding voor de helft maae binnen z'n 10 a 15 cc blijf binnen. Helaas is er geen plek meer voor mij en omdat wij erg dichtbij wonen moet ik vanavond naar huis dus ik heb gekozen om dan zo naar huis te gaan na de voeding.

Tevens wil de borstvoeding hier helemaal niet te druk en te moe slaap hier niet......

Geplaatst

Chantal, voor mij heel herkenbaar maar heb vertrouwen in een heeft hij het door.

Tip van mij kant: houd bezoek af regelmaat en rust is nu het beste voor jullie. Heb dat zelf aan de lijve ondervonden.

Hou je taai meid.

Geplaatst

Oh gets meissie. Dat is niet wat je voor ogen hebt.

Idd wat quin zegt, hou de visite lekker af, kom tot rust, dan komt het vanzelf goed. Ook met kleine T.homas. Hij moet ook een ontspannen mama hebben.

Ik hoop dat het kleine ventje snel opknapt!!

Geplaatst

Chantal: wat sneu dat T het nog niet zo goed doet. Hoop dat hij vandaag aansterkt en snel naar huis mag. En heel goed dat jij nu vast gaat, al was je natuurlijk liever gebleven. Even rust nemen vanmiddah, heel belangrijk voor jullie allebei!

Sandra: fijn dat de kleine helemaal vast.ligt. En die warmte, arme meid! Hou vol he.

Hier goede nacht gehad, we hebben zowaar tussen de voedingen door steeds geslapen, eindelijk! Aanleggen vanmorgen geprobeerd, maar J is dan veel te onrustig en opstandig. Waarschijnlijk is haar achterhoofd nog te beurs en pijnlijk. We hebben voor het eerst de voeding via een flesjr gegeven in plaats van via het spuitje. Dit ging veel beter, ze dronk veel rustiger en sneller, er ging 60cc in zonder dat ze diep in slaap viel. Lactatiekundige adviseerde om pas zaterdag weer aan te leggen als J wakkerder en sterker is. Wij hebben er vertrouwen in dat dat goed komt!

Mijn beurse plek wordt.minder, maar ik blijk toch veel pijn te hebben van een hele forse knip. Hoop dat dat snel minder wordt.

Oh, het is weer etenstijd!

Geplaatst

Chantal, wat verschrikkelijke balen. Ik hoop voor jullie dat de kleine snel aansterkt en lekker mee naar huis mag.

Jessi wat goed te lezen dat het beter gaat, en tussendoor al slapen. Jippie!!

Geplaatst

chantal wat rot dat het niet zo goed met T.homas gaat sneu hoor! Hopelijk gaat het snel beter met hem!

@jessi wat fijn om te lezen dat het steeds wat beter gaat met jullie!! houden zo he :-)

@sandra fijn dat ze toch goed ligt nu! geeft toch wat meer rust he

Is het bij jullie ook zulk slecht weer geweest? hier weg regen hagel onweer Maar voordeel is wel het is heerlijk afgekoeld

Mag van mij zo blijven :-)

Geplaatst

Jessi, fijn dat het beter gaat! Alles heeft z'n eigen tempo!

Sas, hier is het bloedheet en stralend weer... Ik loop nog net niet in m'n blote kont hahahaha

Geplaatst

Heb nieuwe kleren binnen gekregen. Ben er erg blij mee.

Maar baal wel nog van dikke buik en benen! Vooral buik... Hij is nog zo opgezwollen. Vooral als ik naar voren zit, zit hij mij in de weg! Grrrr

Geplaatst

he meiden,

Quin, hoe is het nu, helpt een andere fles, en de andere tips iets?

Chantal, hoop dat het snel beter gaat, en dat hij snel mee naar huis mag!

Jessi, fijn hoor, weer een beetje kunnen slapen, wil ik ook weer haha. Goed dat kraamhulp/lactatiedeskundige je weer wat meer vertrouwen geeft!

Shanna, helpen de tips bij jou iets?

sorry als ik iemand vergeet!

Hier de laatste dingen doen, was wel al aardig bij hoor, maar toch. deze laatste dagen maar even de was bijwerken, zorgen dat kamertje er echt klaar voor is, box staat inmiddels beneden, en de easybases staan in de auto.

We proberen E.lin een beetje voor te bereiden dat de baby's er nu echt snel zullen zijn.

Voor de bevalling ben ik niet bang, al vraag ik me heel erg af wat het verschil zal zijn tussen een spontane en een ingeleide bevalling. en ik hoop HEEL erg dat we ze mee naar huis mogen. Ik denk zelf dat ze de eerste nacht moeten blijven om het drinken en glucose in de gaten te houden, maar hopelijk blijft het daarbij.

we hebben een redelijk druk weekend, dus denk niet dat ik nog kom reageren, maar maandag gaat de telefoon mee, dus ik hou jullie op de hoogte!!

Geplaatst

Mama van E-lin, ik wil je alvast heel veeeel succes wensen. Hopelijk gaat de inleiding voorspoedig en heb je de kleintjes gauw in je armen.

Stap er niet té positief in, het kan tegenvallen....maar ook meevallen natuurlijk.

Ik stapte er ook heel positief in, maar uiteindelijk heeft het bijna 6 dagen geduurd voordat ik mevrouw in de armen had.

Ben heel benieuwd!

Geplaatst

EmvElin, ik heb jullie topic niet echt gevolgd maar zie nu dat jij een jongen en een meisje verwacht, wat leuk!

Natuurlijk moet je op alles voorbereid zijn maar het kan ook best snel gaan hoor: ik ben met precies 37 weken ingeleid, 's morgens om 8 uur, ik bleek 2 cm ontsluiting te hebben, gel ingebracht en om half 4 's middags de vliezen gebroken. Toen ging het snel (kon niet eens meer pijnstilling krijgen), om 3 minuten over 6 werd onze dochter geboren en 5 minuten later haar broertje!

Ik wil je heel veel succes wensen! En ook alvast voor de eerste -pittige- maanden...

Geplaatst

EmvElin wat uk heb ervaren is dat inleiden veel heftiger.

Houd in je hoofd dat zodra je vindt dat het te snel gaat, te heftig.

Roep dan heel hard dat ze de meds een standje lager zetten!

Onthoudt dit EmvElin, onthoudt dit!!!

Verder wat betreft tips.... Nora blijft wel spugen maar minder heftig en vaak!

En....eerst op de buik leggen en dan proberen te boeren door op schouder leggen, helpt zeer zekers!

Wat mijn man en ik heel raar vinden is het volgende...

Tijdens de zwangerschap word je aan alle kanten geholpen. Overal kun je vragen stellen en staan ze voor je klaar en dan, dan is de kleine geboren. Je krijgt kraamhulp...en vervolgens sta je er alleen voor met een kleine waar niet een handleiding is bij gegeven. Je kent hem/ haar nauwelijks. Hoe zit hij/ zij in elkaar. Wat wilt hij/zij?

Heeft hij/ zij pijn? Doen we het goed? Is het normaal dat hij zij ...?

Hoort het dat hij zij ...??

Help... Wat moeten we doen...? Er is nergens "echte" hulp waar je je vragen neer kunt leggen. Die je de juiste info kan geven. Ja...de huisarts (maar ja...om daar elke keer aan te kloppen?). O ja... Je hebt het consternatiebureau... O ja die mij deze week belden of te vragen of de lactatiedeskundige nog adviezen had over borstvoeding..., misschien konden zij er namelijk nog wat van leren..! Ehh duhhh, ze horen deze info toch zelf te hebben of zelf de lactatiedeskundige te bellen en niet via mij???

Nee... En dan hebben wij "de digitale handleiding" gevonden en deze heet Google!!!

Dit is toch raar??!!!

Geplaatst

Vannacht was een night of hell!!

Nore stopte steeds een aantal sec met ademen. Soms "leek" het minuten te zijn (gelukkig niet...)

het was heel eng om te zien en ervaren.

Huisartsen post gebeld... Direct komen...!

Jullie rade nooit wat de oorzaak was....

Het lijkt zo onschuldig...

Nore is nog steeds knap verkouden...

Advies was LUUF te gebruiken. (potje geeft aan "gebruik tot 3 jaar). Onschuldig zul je dus denken!!!

NOTTT. Van de huisarts te horen gekregen dat zulke kleine baby's dit absoluut nog niet aan kunnen... Met dit als resultaat. Zelfs een ui onder het bed bijvoorbeeld is al te heftig.

Manlief is thuis direct onder de douche gegaan Allstars eraf gehaald. Afgelopen nacht geen oog meer dicht gedaan. Dat durfde wij niet meer!!!

Is heel eng om te zien dat elke keer stopt met ademen!

Gr. Shanna

Geplaatst

Hoi Shanna, ik vind het zo raar dat het per regio zo verschillend is ook qua zh en dergelijke.

Hier hebben we echt TOP ZORG gehad en gisteren had ik intake vh consultatie bureau ... Echt goede tips gekregen en gevraagd of we het goed deden met de voeding. Ze zijn heel behulpzaam, we mochten altijd bellen of langskomen en een paar handige folders gekregen.... Vind het zo jammer dat het bij jullie anders is.

Meiden ben nog even aan het werk maar daarna ga ik ECHT kladblok pakken en op jullie allemaal reageren

Ps super nacht gehad, ze had geen krampjes (na infa.... Of hoe t heet). Voeding 22.30 en toen pas 01.30 en daarna pas 06.30 .

Tot later xx

Geplaatst

Shanna wat vreselijk dat Nore stopte met ademen vannacht. Wat zullen jullie bang en bezorgd geweest zijn! Is ze inmiddels een beetje bijgekomen? Van wie had je eigenlijk het advies gekregen om Luuf te gebruiken? Laat je wel aan hen weten wat het gevolg ervan was?

Ik heb het gevoel dat er wel genoeg instanties zijn om straks vragen aan te stellen. Het consternatiebureau uiteraard, of de 24u helpdesk van de kraamzorg, en dan natuurlijk internet.

Hier een redelijke nacht gehad. J had van 22u tot 01.00 u af en toe vreselijke buikkramp, echt ontroostbaar gillen. Bij mij op de blote buik wordt ze niet rustig, maar bij vriendlief wel meteen. Ik vind dat stiekem best wel heel moeilijk, maar volgens de kraamhulp is het normaal: mama's zijn voor eten en papa's voor troosten.

Geplaatst

Shanna, wat een angst zou hier ook geen oog dicht doen.

Jessi, hier gaat L. met opa en oma onder de douche en daarna in mama's armen mopperen voor eten. Zodra ik hem weer bij opa op schoot leg is hij weer stil. Deel je gevoelens.

Kan hier ook niet klagen over zorg. Consternatiebureau is vorige week al langs geweest en ze hebben ook al 2 x gebeld of alles goed gaat en ik nog vragen heb. Huisarts is ook al langs geweest om kennis te maken met L. en assistente heeft ook gebeld om te vragen hoe het gaat en dat ik altijd langs mag komen om hem te wegen of andere vragen heb.

Geplaatst

Voor Nore hebben we de nanny care maar in gebruik genomen. Tevens een zijligkussen gekocht vandaag bij babypark. De schrik zit er goed in!!!

Geplaatst

Dat kan ik me voorstellen shanna! Je ergste nachtmerrie!

Maar ga je idd nog even vertellen wat er gebeurde aan degene die luuf voorstelde???

Jessi, dat gevoel blijft de komende jaren ook nog wel ;) jamey heeft dat nog steeds. En meisjes trekken naar papa, en jongetjes naar mama. Schijnt toch iets van waarheid in te zitten...

Chantal hoe is het met ,T??

Iggie hoe is het bij jullie met T??

Eer en Quin, jullie klinken al echt als mama's ;)

Daantje, hoe is? Nog nieuws o er je porthomonee???

Sas, alles nog oke?

Ben hier nu echt, zondrr twijfel (een deel van) de slijmprop verloren. Zegt nog helemaal niks maar ben wel blij dat er weer iets bezig is. Die stilte vind ik ook maar niets ;)

Geplaatst

@ shanna wat een naare ervaring zeg! kan mij voorstellen dat de schrik er goed in zit!

@sandra fijn dat je veranderingen merkt nu, wat duurt wachten lang he ;-)

Hier alles goed vanmiddag wel aardig wat buikpijn en rugpijn gehad maar dat is nu weer helemaal weg

verder dikke voeten van het vocht, hebben jullie daar ook last van?

Mag van mij wel weer afkoelen hoor :-)

Fijn weekend allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden