Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

groot gelijk jessi dat je der lekker mee naar huis neemt!

Daantje die ongesteldheidspijn ken ik ja

zit vooral in mijn onderrug en buik idd, erg vervelend he

de vk zij idd dat het voorweeen kunnen zijn /of dat het er mee te maken had dat de baby indaald.

Heb je nog wel een beetje kunnen slapen? en is het nu weg?

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik voel mij af en toe zo'n kneus dat ik dat niet weet.

Maar goed, na deze nacht snap ik dat jullie er tegen het eind helemaal klaar mee waren.

Ik had het nog erg makkelijk :-)

Ik heb af en toe nog wel een beetje geslapen, nu maar weer naar het zkh om bloed te prikken en af te spreken wanneer ik weer iets ga horen.

Geplaatst

Jessi, hoe gaat het nu met de kleine. Na je rebelse actie:-) Goed gedaan hoor, moeders weten het uiteindelijk het beste.

Daantje spannend. De eerste voortekenen. De laatste loodjes zijn gestart:-)

Shanna, hoe is het met N.ore

En Sas gebeurt er bij jou al wat?

Geplaatst

d@@ntje heb nog geen enkele pijn gevoeld. helemaal niets

ben er wel behoorlijk klaar mee nu, vrijdag word ik gestript, en als dat niet wil helpen maandag ziekenhuis, echt geen zin in

wou graag thuis bevallen, maar ruggenprik is misschien ook wel fijn.

ach we gaan het zien. liefs

Geplaatst

Jo, dat jij nog helemaal niks hebt gevoeld, wat verschild dat per persoon he.

Slaap je nog wel een beetje?

Hopelijk is het ziekenhuis maandag niet nodig, zou fijn zijn als je de keuze hebt om lekker thuis te blijven...

@iggie hier gaat alles goed en is alles rustig, wel ongesteldheidspijntjes maar daar blijft het bij.

Net op controle geweest bij de vk en alles was goed weer

we wachten geduldig af ;-)

Hoe gaat het met jou???

En hoe ist met de rest?

Geplaatst

Jo voor jou natuurlijk ook spannend, En nu echt tijd. Ik hoop dat er voor maandag nog activiteit komt en dat je lekker thuis kan bevallen.

Lfz Ig

Geplaatst

Sandra .... Met Nore gaat het zo zo.

Het is heel moeilijk om de meds binnen te krijgen.

Het grootste gedeelte spuugt ze weer uit... Met andere woorden ze houdt te weinig binnen.

Wat slapen/eten betreft... Hebben we een strikt ritme opgelegd gekregen.

Mag dus niet op oproep!

Om de drie uur voeden. Met als gevolg mevrouw krijst een uur lang om voeding!

Ze krijst haar longen uit haar lijf...loopt donker rood halen... Tranen biggelen over haar wangen (kan eigenlijk nog helemaal niet)... Tegen de tijd van voeding is ze zo moe... Dus drinkt bijna niet!

Maar we moeten volhouden... De boel doorbreken!!!

Maar ooooo wat moeilijk!

Gr. Shanna

Geplaatst

Doorgaan met jbpm en omaprazol!

Wat Nore heel goed deed was tijdens bezoek kinderarts en terug keggen in maxicosi de hele boel weer uit spugen!

De ka heeft het dus in levende lijfe kunnen ondervinden!

ZO... dit bedoelen we dus.... En ze liet ook haar krijsen zien.

Goed gedaan Nore.... laat maar zien... hoe je doet!

Geplaatst

Shanna, het is goed dat n.ore bij de ka heeft laten zien wat er aan de hand is.

Anders denken ze nog dat je overdrijft!

Ik hoop dat het helpt om het patroon te doorbreken. Wel heel zwaar!

Jo, dat je nog niks gevoeld hebt. Ergens wel lekker maar aan de andere kant duurt het dan ook wel erg lang. Hopelijk gaat er van het weekend iets gebeuren zodat je thuis kan bevallen.

Sas, jij hebt dus al langer die voor of indalings weeën. Het wil dus niet zeggen dat er snel wat gaat gebeuren......

Vandaag heb ik alweer de eerste bloeduitslagen gekregen.

De galzure zouten en een van de leverwaardes (alkalische fosfatase) waren verhoogd.

Dit wil dus zeggen dat ik zwangerschaps cholastase heb.

Ik heb mij er nu bij neergelegd dat het dus een ziekenhuisbevalling wordt, het is jammer maar goed.

Woensdag heb ik een afspraak om over inleiden te praten, alle vragen die we dan nog hebben kunnen we stellen.

Als het voor vrijdag de 20e niet spontaan is begonnen gaan ze mij dan inleiden.

Dus het eind is nu echt in zicht. Binnen 1,5 week zijn we papa en mama!

Geplaatst

Daantje spannend zeg! komt nu wel dicht bij dan he, gek idee lijkt mij dat jullie zeker volgende week papa en mama zijn :-)

jammer dat het in het zkh moet, maar idd je kan je er maar beter bij neer leggen. je bent in goede handen daar!

Ja die buikpijn/rugpijn heb ik denk ik al 2 weken, niet elke dag hoor.... zegt idd niet zo veel :-)

Ik heb een vermoeden dat ik de laatste van het lijstje word die gaat bevallen nu haha ;-)

Geplaatst

Daantje: fijn dat het eind in zicht is! Heb je nog veel last van de jeuk? En moet je pas volgende week woensdag weer terugkomen om over inleiden te praten? Ik vind dat erg laat hoor! Een collega van mij heeft zwangerschapscholestase gehad en het is echt heel ernstig! Slecht voor je kindje en voor jezelf, al je organen raken van slag. Het heeft bij haar een half jaar geduurd voor ze deels weer kon werken. Wil je niet bang maken, maar let aub heel goed op jezelf nu en trek aan de bel als je je minder goed voelt!

Bij mij waren de alkalische fosfaten ofzo ook te hoor. De vlos wist niet wat dat betekende, de gyn zei: je nieren werken minder goed, en wilde meteen inleiden, en later zei een anderr gyn dat die bij elke zwangere in de laatste weken flink omhoog gaat. Lekker vaag...

Geplaatst

Oh ja, Jasmijn doet het super! Vanmorgen aangelegd, ging goed, en net weer omdat ze vandaag honger blijft houden (regeldagje?). En ze dronk net supergoed, met lange halen. Het tepelhoedje zat steeds vol melk, dus er komt wat uit. Ik blijf wel bijvoeden met de fles tot ze op haar geboortegewicht zit, voor de zekerheid.

Ze blijft nu trouwens huilen/jammeren, heeft al drie flessen gehad in 2 uur. Zou dat de regeldag zijn?

Nog een vraagje aan de ervaren mama's. Hoe lang blijven jullie kindjes wakker na een voeding? J.asmijn heeft tot nu toe alleen maar geslapen, dus na de voeding meteen weer in bed. Maar nu ze sinds gisteren wakkerder is, en ook na/tijdens de voeding niet meteen slaapt, vraag ik me af of ze al in de box of wipper kan. Wel zo gezellig lijkt me. Ik heb alleen geen idee of dat al kan, en hoe lang dan.

Geplaatst

S ligt hier ook in wipper, niet langer als half uur per dag.

Vandaag voor het eerst in de box, om wat te slapen.

Beiden hooguit half uurtje per dag.

Wel super dat het beter gaat!!

Hier weer wat aan't spugen, maar heeft behoorlijk wat krampen gezien ze naar de mosterd gaat ;)

Geplaatst

T ligt eigelijk de gehele dag in zijn draagbaar wiegje of in mijn armen. Volgens vriendlief sla ik daar een beetje in door. Maar ik vind het zo zielig als hij wakker is in zijn wieg te laten liggen. Is dan toch gezelliger op de arm.

Wipper heb ik 1 x geprobeerd, maar dat ding is zo groot. (of hij is zo klein:-)

Box gebruik ik op dit moment alleen maar als ik mijn handen even vrij moet hebben om bijv het flesje klaar te maken.

@ Jessi, Hoe gaat het nu met J, nu ze ruim een dag weer thuis is. Gaat het goed?

Geplaatst

Oja ze zou best een regeldag kunnen hebben. Dat schijnt rondom de 10 e dag zo te zijn. Ik heb er bij T niet heel veel van gemerkt. (Of het gaat nog komen)

Geplaatst

Sandra: sneu he die krampjes. Hier was het gelukkig maar één avond, voordat de eerste gele ontlasting kwam.

Iggie wat moet dat vermoeiend zijn om de kleine de hele dag bij je te hebben. Heb je een goede draagzak of doek? Hier heeft J vandaag voor het eerst even in de box gelegen. Sinds gisteren wil ze overdag niet meer slapen, ze staart maar naar de babyfoon de hele dag. Gelukkig huilt ze er nauwelijks bij, alleen als ze honger heeft. Van een slaapbaby naar een wakkerbaby dus...

J was vanmorgen bij het CB weer goed aangekomen, nog 50 gr en dan zit ze op haar geboortrgewicht. Vandaag het aanleggen weer geprobeerd. Het happen en zuigen gaat prima, maar ze slikt niet door. Het loopt dus in flinke stralen langs haar wangen. De lactatiekundige is vanmiddag nog ruim een uur langs geweest. Ze gaat met de logopediste overleggen over het slikken, en komt morgen teug. Om J te laten wennen aan de borst ipv fles moet ik twee dagen bloot-op-bloot met haar in bed blijven, en haar elk half uur aanleggen. Bovendien ontdekte ze bij mij een beginnende borstontsteking, dus ik moet nu vaker kolven (had vannacht overgeslagen) en warmtecompressen gebruiken. Ik ben er na bijna 2 wk wel een beetje klaar mee. Als de bv bovendien wel gaat lukken vind ik dat zo sneu voor mijn vriend, hij geeft nu de meeste flessen. Twijfel dus over doorzetten of stoppen...

Wie van jullie geeft nog bv, en hoe gaat dat?

Geplaatst

Hi Jessi,

T.hymo ligt niet de hele dag in mijn armen. Pfff nee, dat zou ik niet volhouden:-)Hij slaapt heel veel overdag. (Jammer genoeg s nachts weer wat minder). Maar zodra ik zie dat hij wakker is, dan neem ik hem inderdaad in mijn armen, of ik leg hem op mijn borst.

Tja jeetje wat een gedoe bij jou met de borst voeding. Petje af hoor. Maar ik kan mij helemaal voorstellen dat je er een beetje klaar mee bent. Zeker nu je twee dagen om het half uur aan moet leggen.

Ik geef op dit moment nog wel borstvoeding, maar dat kolf ik af en dat geef ik uiteindelijk (of vriendlief) met een flesje. Nu dacht ik dit wel vol te houden voor enkele weken. Maar het begint bij mij ook op te breken. (komt natuurlijk ook door slaapgebrek). Ik denk zelf dat ik het nog een weekje volhou en dan begin met afbouwen. Ik weet niet hoe lang het afbouwen duurt. Ik verwacht rondom de twee weken. Nou dan heeft de kleine bijna 5 weken bv gehad.

Succes met je keuze.

Lfz Ig

Geplaatst

Jessi...als het echt niet lukt, dan maar niet!

Ik vind dat je je echt niet schuldig moet gaan voelen.

Je hebt alles op alles geprobeerd om het te doen lukken!

Dit is voor mij de tweede keer dat ik borstvoeding geef.

Met Nina mijn oudste dochter...Was het blijkbaar een succes.

Heb het een half jaar kunnen doen...daarna had ik geen voldoende melk meer.

Wat ik mij kan herinneren was dat het in het beginnen zeer pijnlijk was. Heb dan ook op een gegeven moment mijn tepels beschermd met "Tepelbeschermers". Tevens kun je gebruik maken van Purelan of wat ik gebruikte bepanthen. Dit hielp mij uiteindelijk door de pijnlijke periode heen.

Met Nina gaf ik op verzoek en was er verder geen problemen. Maar je moet er wel heel goed aan denken dat je de schijven die je voelt er goed uit masseert met voorkeur tijdens het voeden. En verder er goed aan denken welke borst je als laatste hebt gedaan...want daar begin je de volgende keer mee. Daar zit dan de meeste voeding in. Bij de eerste borst drinkt je kleine het hardst bij de tweede minder dus er blijft voeding zitten. Daarom wordt tweede borst ook wel "het toetje" genoemd. O ja ... verder hadden wij beiden "Spruw" gehad. Niet prettig, is besmettelijk. Je geeft het aan elkaar. Zij in haar mond. Ik aan de tepels. Maar is onschuldig en simpel op te lossen!.

Nu komen wij bij Nore... hier gaat het echter wat moeilijker mee. Meer door haar dan door mij. Mijn borsten geven"ontzettend" veel melk. Soms spuit het er letterlijk uit. Het nadeel is dat Nore deze toestroom van melk niet aankan, waardoor ze zich vaak verslikt en er komt veel lucht in haar buikje. Het gaat nu beter maar in het begin kon ze absoluut geen twee borsten aan. Een paar minuten kon ze aan om vervolgens uitgeput in een diepe slaap te vallen. Nu is het verschillend, het ene moment drinkt ze heerljk lekker goed. Het volgende moment drinkt ze nauwelijks. Het is dus erg wisselvallig. Maar ze komt aan en daar moet ik me dan maar aan optrekken. Neemt niet weg dat ik me daar best wel onzeker over voel.

Zekers omdat ze "Reflux" heeft en er veel weer wordt uitgespuugd. Nu met de medicatie heb ik ook eerder het idee dat ze weer meer slaapt dan eerst.

Maar verder heb ik veel minder last van mijn tepels dit keer. Ze zijn gehard (hahaahhaaa).

Ook dit keer probeerde ik op verzoek borstvoeding te geven. Echter gaat dit niet echt lukken vanwege de Reflux. Ze dronk te vaak en te kleine beetjes. Vanwege haar pijnlijke slokdarm!

Het is voor mij doorzetten! Wat ik heb ervaren met Nina is, dat het zo makkelijk is om via borst te voeden. Overal waar je bent heb je voeding bij je en kun je zo gaan zitten om even te voeden. Dat wil ik graag weer.

Maar nu is bij ons alles ontregeld en hebben wij ongeveer 2 weken de tijd om alles in orde te krijgen met meds. Anders proberen zij dit in het ziekenhuis voor elkaar te krijgen. Want tja om na een uur of twee uur elke keer te voeden is natuurlijk ook geen optie!

Heb wel het idee dat het nu iets beter gaat....maar vind het wel moeilijk!

Nog even doorzetten dus!

Hoop dat je er wat aan hebt Jessi.....als je nog vragen hebt of voor mij ideeen dan hoor ik het graag.

gr Shanna

Geplaatst

Iggie: probeer jij het aanleggen van T helemaal niet meer? Dus alleen tijdelijk kolven en bv via de fles geven?

Shanna: bedankt voor de tips. J heeft gelukkig geen spruw, dat heeft de lactatiekundige net nog nagekeken. Het enige probleem is nu nog dat ze niet slikt als ze haar mond vol melk heeft. Met de fles gaat dit prima. Verder geen last van krampjes, spugen etc.

Quin: jij bent al op de fles overgestapt toch?

En Eer?

Geplaatst

Shanna: ik heb juist het idee dat je met bv veel minder flexibel bent. Je moet altijd zelf voeden of kolven. Zelfs als je een dagje weg gaat en oma oppast zit je toch met het kolven. En vriendlief kan dan de nachtvoedingen niet meer doen.

Geplaatst

Hi Jessi, Ik leg inderdaad niet meer aan. Dit doe ik sinds afgelopen zaterdag niet meer. Dus ik heb het een week geprobeerd. Maar het was zo n gestress. Komt ook mede door mijn ervaringen met mijn eerste zoontje. Dat was 5 weken stressen. Dus dat wilde ik nu niet meer.

Shanna een tipje voor jou. Als er zoveel uitkomt en N.ore verslikt zich. Is het handig om van te voren een beetje af te kolven zodat de druk er van is. Dit heb k ook nog geprobeerd vorige week.

Geplaatst

Ja ben al op de fles over. Na 2 weken zkh uit een fles afgekolfde melk te drinken pakte hij de borst niet.

Eenmaal thuis is het niet vol te houden eerst fles en dan kolven.

Qwa vrijheid vind ik fles veel fijner en kon hierdoor ook avondje uit zonder na te hoeven denken met kolven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden