Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Daantje, GEFELICITEERD met L.ize. Mooie naam. Fijn dat jullie weer thuis zijn. IK hoop dat het rusten lukt, want jullie hebben er wel een hele lange bevalling achter de rug.

Geniet!!!

Jo, heel veel succes meis. Hoop dat je snel je kleine in je armen hebt.

@ Sandra. Ik dacht te lezen dat er al veel kleintjes op de 7 voedingen zaten, dus dat maakte mij een beetje onzeker. Nachten slaat hij nog niet over. Hij is net een klokje, om de drie uur, bijna stipt:-)

@ jessi. Ik was nog niet bewust bezig met afbouwen. Maar sinds een paar dagen schrijf ik het op. Ook mijn kolf momenten en blijkbaar kolf ik sinds 2 dagen nog maar 5x ipv 8x. Dus eigelijk heb ik al afgebouwd. Ik denk dat ik rondom het weekend naar 4 kolfmomenten wil. Dat er dus steeds 6 uur tussen zit.

Trouwens met die 5 kolfmomenten haal ik wel bijna 10 voedingen. dus dat zit nog wel snor. Vandaag heb ik de kleine voor het eerst kunstvoeding gegeven. Niet omdat het nodig is, maar ik begin er liever mee, als ik nog genoeg borstvoeding heb. Stel je voor dat hij de KV niet wil. Maar ging gelukkig goed. Ik dacht wel te merken dat hij door had dat er iets anders in zat, en volgens mij moest hij harder zuigen. We zijn nu ruim een uur verder en ik heb ook nog geen buikkrampjes ontdekt, dus zijn maagje accepteert het gelukkig.

Chantal, lekker zeg zo lange nacht. Wel heel erg vervelend dat je vader zijn kleinkinderen nooit heeft gezien. Ik ken het gevoel niet. Ik heb namleijk nog mijn vader, maar ik kan mij voorstellen dat dat een heel verdrietig gevoel geeft. Succes Meis!!!

Shanna, in het zh zijn ze niet de baas. Jij bepaald wanneer je met de kleine gaat kroelen. En als ze het niet bevalt, dan mag ze uitleggen wat de geweldige reden wel niet is dat het beter is dat een kleine een hele dag in de wieg ligt. Grote kans dat daar echt geen goede reden uitkomt.

EmvElin, Fijn dat je weer thuis bent. Kan mij voorstellen met twee kids dat het nog al druk is.

Lfz Ig

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daantje gefeliciteerd met L.ise!!! Een dochter! Nu mag je voor roze! Hahaha

Wel ontzettend fijn dat jullie weer thuis zijn. Vacuumpomp is niet fijn! De middelste van mijn man is ook zo gehaald, die heeft best wel wat hoofdpijn gehad.

Fijn dat de suikers goed waren!

Geniet meis!!!

Jo, nu jouw beurt ;)

Sas, niet te lang achter blijven he ;)

Chantal, wat heerlijk dat doorslapen! Echt super gied! En zo fijn dat je je beter voelt! Dat gemis dat ken ik wel, heb dat met mijn oma. Overleden vlak voordat ik zwanger was, ze heeft er 3 jaar naar gevraagd.

Het komt meis, ik durf te wedden dat hij elke dag even bij je zoon komt kijken :)

Fijne dag al!

Geplaatst

Daan gefeliciteerd met l.ise goed gedaan en een super leuke naam en top dat je al thuis bent zeg, nu lekker rusten.

Shanna probeer tegen die muts te zeggen dat het je het graag anders wilt .... Dat het voor jou niet goed voelt.

Net naar t consternatie bureau gelopen en Y weegt inmiddels 3300 gram en is 51 cm en alles was super ;-)

volgende maand moet ze voor der eerste prikjes :-(

Jo zet hem op !!!!

liefs eer

Geplaatst

Daan, gefeliciteerd met jullie dochter. Geweldig gedaan hoor na zo'n lange bevalling en nu al thuis.

Genieten maar.

Jo, voor jou ook hopelijk de laatste loodjes.

Geplaatst

Heb ik nou zo'n zwaar kindje met 3850? Tenminste, dat was ze zondag...20 gram onder d'r geboortegewicht.

Morgen eens langs cb om te wegen...

Lekker he eer, even een wandeling :)

Geplaatst

Sandra ja je hebt niet een heel ligt kindje maar heel erg zwaar is ze nu ook weer niet hoor!

Maar jullie poppetje ziet er geweldig uit dus maak je niet te druk om haar gewicht,)

Hier weegt T.homas gisteren op het cb 3270 maar nu was hij natuurlijk ook een klein ding bij de geboorte met 3116.

Geplaatst

Daantje en man van harte gefeliciteerd met jullie dochter L.ise! Wat een mooie naam! Straks mag je dus lekker roze shoppen. Ik hoop dat jij een beetje goed uit de strijd bent gekomen, na zo'n zware bevalling. Neem je rust nu. L.is zal wel een paar dagen hoofdpijn hebben en kreuneb. Tip: laat haar de eerste dagen niet van hand tot hand gaan bij de kraamvisite, dat is te heftig voor haar hoofd en nekje. Wij kregen dat advies helaas pas van de verpleging en vlos nádat alle opa's en oma's en nichtjes haar al op de arm hadden gehad, ze was pas twee uur oud toen.

Shanna: niks aantrekken van die zuster, jij bepaalt of je je meisje knuffelt of niet. Tenzij de kinderarts natuurlijk anders adviseert voor haar behandeling.

Sandra J.asmijn weegt ook zoiets nu, bij haar geboorte was ze 3795 gram. Donderdag even wegen, ik ben benieuwd.

Eer fijn dat Y lekker groeit. Ga zo door.

Iggie ik heb ook net de eerste kunstvoeding gegeven, kunnen haar darmpjes langzaam wennen. Ik kolf nu 4x en mijn productie loopt snel terig. Ineens geen stuwing en lekkages meer. Nog twee daagjes bv uit de vriezer en dan krijgt J volledig kunstvoeding denk ik.

EmvElin fijn dat de tweeling het goed doet! En hulp van je man kun je nu zeker wel gebruiken.

Hier net voor het eerst alleen gewandeld, naar het winkelcentrum. Had een fles en maandverband nodig. De winkelds zitten hier pal naast een plein met 5 basisscholen. Tip: ga niet meteen bij je eerste wandeling naar de Kruitvat als de scholen net uit zijn... Pfff, ik stond echt óveral in de weg.

Geplaatst

Jo van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Ook al zo'n mooie naam. Lekker bijkomen van de ks nu en dan genieten!

Leuk zeg twee meiden erbij vandaag. Nu alleen Sas nog?

Geplaatst

Jo, van harte met T.ess een hele stoere naam. Hoop dat je snel opknapt van de ks en lekker naar huis mag.

Nee hoor hier is L. 3820 gr en die was met de geboorte 2480. Op Consternatiebureau zeiden ze dat hij precies in het midden van de groeicurve zit. Hij drinkt 7 x 120 cc per dag.

Eer, op de S. terug te komen. Hier is het nu 1 x gebeurd maar man heeft er meer moeite mee dan dat ik pijn of last er van had ha ha die stoere mannen...

Emevlin, het is idd zwaar 2 en nog kleintje rond lopen. Ipv luiers kan je ook wasmiddelen inslaan😉

Shanna, jee het zit jullie echt niet mee meid. Probeer je er boven te plaatsen en niet te veel te ergeren je hebt al stress genoeg.

Chantal, fijn om te horen dat het iets beter gaat. Kan mij voorstellen dat je pappa erg mist.

Nou hief zit de laatste voeding er in en deze mamma gaat ook slapen. 💤💤💤

Geplaatst

jo gefeiciteerd met jullie dochter, wat heeft ze een leuke naam gekregen... ga er maar lekker van genieten!!

Gek idee hoor dat ik als laatste nu over ben haha, ben benieuwd wanneer het gaat beginnen..

Nou geniet allemaal van jullie kindjes, en een fijne dag!

Geplaatst

Jo van harte gefeliciteerd met jullie dochter T.ess.

Wat een stoere mooie naam zeg!

Hopelijk herstel je goed van je KS maar neem wel je rust laat je maar lekker verwennen!

Sas, jij nog heel even genieten van je buik en het leventje in je( ik mis het wel dat getrappel in mij).

Ben ook erg benieuwd wanneer jij aan de beurt bent!

Eer, hier nog geen S gehad ook hier durft manlief nog niet echt en is ook bang om mij pijn te doen die schat!

Vandaag was eigenlijk mijn uitgerekende datum vind het eigenlijk wel een raar idee dat ons mannetje dan nu al 2 weken oud is!

Geplaatst

Gek he chantal, had ik hier ook zondag. Gewoon al een week oud toen!

Hier ook nog geen S. Komt omdat ik weer ben begonnen met vloeien. Moet zeggen dat ik wel weer behoefte heb aan intimiteit.

Maar mijn borsten lekken ook nog vreselijk. Manlief probeerde ze teder te strelen maar gutste er gelijk uit lol.

Dan voel je je ook niet echt sexy hahahaha

Geplaatst

Ben heel benieuwd naar de bevallingsverhalen van Jo en Daantje. Alles goed met de mama's en kleine meisjes?

Hier een beroerde nacht gehad. Ons meisje heeft sinds een paar dagen last van haar voeding als we haar na de fles op bed leggen (late avondfles en nachtfles). Ze gaat dan kreunen, piepen, zuchten, heel hoog gilln, hikken, niesen enzo. Wij slapen dan natuurlijk niet. Het is over zodra we haar oppakken. Vannacht was ze na de fles van 03.30 u ook klaarwakker. Ik ben eerst tot vijf uur bezig geweest, daarna vriendlief tot 08.00u. Daarna hebben we alle drie tot 10.00u geslapen. Denk dat ons meisje last heeft van het drinken dus, maar het lijkt me geen verborgen reflux ofzo. Ze heeft geen pijn en huilt niet, en haar mondje ruikt ook niet.zuur.

Iemand tips?

Vandaag zit ik weer op het gewicht van vóór de zwangerschap! Een kilo per dag eraf de afgelopen week. Buikje is er natuulijk nog wel, maar ik ben tijdens de zwangerschap zo'n vijf kilo kwijtgeraakt aan mn billen, benen en bovenarmen (andere baan, geen luxe catering meer). Mijn oude broeken zakken allemaal af nu.

Hoe is het met jullie kilo's?

Geplaatst

Ik ben nog niet gaan staan ;)als dietiste durf ik niet zo goed ;)

Hier een kindje mrt vreselijke spruw. Pakt fles ook niet goed. Zo meds ophalen voor d'r. Geen wonder dat de helft van de fles ernaast loopt!

Geplaatst

Over gewicht gesproken....

Manlief neemt kleding voor mij mee van voor de zwangerschap. Hij pakt gewoon een aantal kledingstukken uit de kast en denkt dan dat ik dat gewoon past.

NOTTTT!!!! Alle kledingstukken kunnen linea direct weer terug naar huis!!!

Met andere woorden heb mijn gewicht dus nog niet terug!

Wat Nore betreft. Het ziet er naar uit dat we volgende week er ook nog zijn in het ziekenhuis.

We weten tot zover dat door de stort bevalling dit niet goed is geweest voor het nekje van Nore. Te veel druk o.a. Ook zouden er bepaalde zenuwen beknelt kunnen zitten. We moeten dus erg oppassen met het hoofdje. Hij mag niet naar achteren gaan. Dus zo recht mogelijk houden.

Verder moet ze o.a. daardoor nu in haar slaapzakje de "Love to Swaddle" zitten. Om o.a. haar bewegingen te beperken. Ook zou dit ding de baarmoeder nabootsen en haar bewustwording van haar huid. Ze is op het moment overprikkeld en moeten haar zoveel mogelijk rust geven. Daar is ook een protocol voor. Waar iedereen zich aan moet houden!!! Zoveel mogelijk in haar eigen bedje. (Helaas voor mama).

Haar maag pruttelt constant (je voelt het borrelen). Ze laat veel scheetjes maar ze kan haar ontlasting niet kwijt jammer genoeg. Dit doet haar erg veel pin en houdt haar ook steeds wakker op bepaalde momenten van de dag.

Voor de Reflux heeft ze nu Nexium gekregen. Dit is veel makkelijk om naar binnen te krijgen dan dat andere rot spul.

Het enige wat het doet is het maagzuur minder zuur maken. met andere woorden ze spuugt nog wel steeds.

De kans is groot dat ze niets voor haar darmkrampjes kunnen doen en dat dat vanzelf over moet gaan naar mate ze ouder wordt.

En dan heeft ze nu ook nog een "spruw" bij gekregen. Daar was het wachten op want Nina heeft dit ook gehad. Het zit in mijn lichaam en is besmettelijk. Dus mama mag ook weer lekker smeren!

Tot zover een update...

gr Shanna

Geplaatst

Zo, net naar het cb geweest. S.terre weegt nu 3945. Das 75 gr boven haar geboortegewicht. En 95 gr erbij sinds zondag. Super trots op het meisje!

Geplaatst

Sandra wat goed van Sterre!

Heb je meds gekregen voir je kleine meid?

Jessi, ik moet nog 7 kilo het gaat helaas niet zo snel als bij mijn dochter maar de eerste 11 zijn er af en ik pas al wel weer in mijn eigen broeken dus daar ben ik al wel de kilo's kwijt nu nog mijn buik en ik ben weer hekemaal happy!

Geplaatst

Ja heb nu meds voor de spruw. 4 maal daags, 10 dagen lang.

Ben benieuwd. Is echt een dikke laag! Hoefde niet eens langs te komen.

Ga ff strijken... Bah!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden