Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier bewuste keus zkh zonder medische indicatie.

Ik heb geen verplegend personeel gezien. Met 5 cm naar zkh, daar gedouched. En alleen manlief, vk en kraamhulp waren er.

Rondgelopen, gehangen, en in zkh heb je wel een bad ;)

Het enige voordeel is (vind ik) dat je niet met ambulance moet als er iets mis is. Je bent er al. Geen rotzooi thuis. ;)

Bij mijn oudste wel thuis bevallen, ging te snel (half uur)

Ook erg fijn, eigen omgeving. Heeft me wel een matras gekost ;)

Succes met je beslissing!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, van harte gefelicteerd met jullie dochter leuke naam hoor!

Poeff jij hebt het dus ook niet makkelijk gehad maar gelukkig zijn jullie nu thuis e kun jij je lekker laten verwennen!

Haha wij hebben inderdaad geneen van allen een bevalling gehad volgens boekje en al helemaal niet op de uitgerekende datum dus dat bewijs maar weer dat wij een stelletje rare meiden zijn;)

wolfje doe waar jij je goed bij voeld en als inleiden niet hoef zou ik dat niet zo maar doen ook al weet je dan wanneer je aan de beurd bent kan ook dat lang duren en het kan ook echt heftig snel gaan zo als bij Shanna en mij ( had maar 3 min persween voor dat de kleine er was.) en dat is ook niet goed voor de kleine.

Dus nogmaals doe waar jij je lekker bij voeld!

Amanda, heel veel succes met de bevalling hopelijk heb jij ook je kleine man snel in je armen.

shanna ik kende die regels ook al van mijn dochter en toen de T. Daar lag heb ik ze weer gekregen!

Daantje heftig hoor jou bevalling vind dat je het supper hebt gedaan en kun je het zelf een beetje op een rijtje zetten?

Quin, wat fijn van de gyn dat die gelijk de ka heeft gebeld en gelukkig gaat het nu weer beter met L.

Eer. Wat goed van Y dat ze door die 90 cc heen is is ze ook in gewicht veel toegenomen de laatse tijd?

Hier drink T met moeite 110 CC bv en kv drinkt hij maar 90 CC van dus ons mannetje moet nog wel wat beter leren drinken;)

vraagje voor de dames die ook hebben gekolft hadden jullie ook dat de in de avond minder kolfte en wat kan ik daar aan doen? ( heb namelijk echt net genoeg voeding)

Geplaatst

Hi Chantal, ik ben al weer aan het afbouwen.

Maar het enige wat je kan doen, is vaker gaan kolven om meer te produceren. Wel minimaal twee uur tussen laten zitten.

Eer, lekker hoor dat Y nu meer drinkt. Is zo fijn gevoel als ze goed groeien.

Qua anticonceptie, daar doe ik niet aan. In alle jaren ben ik nooit zwanger geworden op de natuurlijke manier, en ik verwacht ook niet dat dat alsnog gaat gebeuren. En mocht het wel zo zijn, dan ben ik wederom een gelukkig mens:-)

Wolfje, Als je thuis wil, lekker thuis gaan bevallen. Het enige wat vervelend kan zijn is als je inderdaad op een gegeven moment naar het ziekenhuis moet. Nu is het juli topic niet het meest voorbeeldige topic qua bevallen. Iedereen had wel wat. Maar hoe groot is de kans dat er iets gebeurd. Plus mocht je bevallen in het ziekenhuis, ook in het ziekenhuis is niet iedereen op elk moment aanwezig.

Ik heb bijna een half uur moeten wachten tot dat iedereen in de OK aanwezig was.

Ik denk dat de meeste wel "zenuwachtig" worden aan het einde van de zwangerschap:-) Succes meis!!

Amanada jij ook succes

Sandra hoe is het met de spruw? al verbetering?

Daantje hoe is het met de verse moeder?

En hoe is het met de rest van de dames?

Lfz Ig

Geplaatst

Hallo wolfje,

Ik had graag thuis willen bevallen en als het had gemogen zou ik daar nog steeds voor kiezen.

Zelfs na die heftige en superlange bevalling.

Ik heb het gevoel dat het zo lang geduurd heeft juist door het inleiden.

Maar je kunt het nooit weten.

Je kunt op het moment dat de weeën beginnen nog kiezen voor het ziekenhuis , als er geen medische indicatie voor is zou ik zeker niet voor inleiden kiezen.

Ik hoop dat je het voor jezelf een beetje op een rijtje kunt zetten en je uiteindelijk een goede bevalling hebt en natuurlijk een prachtige gezonde baby krijgt.

Veel succes.

Geplaatst

Shanna, wat fijn dat het beter gaat met n.ore hopelijk zijn jullie snel helemaal gewend aan de nieuwe routine.

Ik had het hele plan nog niet op die mannier op een rijtje gezien. Het is voor nu gelukkig niet nodig maar mocht het zo zijn weet ik dat je het erop hebt gezet!

Eer, wat fijn dat het zo goed gaat met y.entl !

En dat eerste lachje zal heel fijn en bijzonder ijn, ik ben benieuwd waneer je daar van kan gaan genieten (en ik ook) !

Anticonceptie, daar hoeven wij niet over na te denken. Dat is weer het voordeeltje van dit hele gedoe wat we gehad hebben :-)

Hier gaat het lekker met l.ise wat kan je verschrikkelijk verliefd zijn op je kindje!

Op het moment heb ik verschrikkelijke stuwing! Pffff alsof mijn borsten zo gaan ontploffen. Maar ze drinkt goed. We moeten gewoon nog op elkaar ingeregeld worden.

Geplaatst

Voor het kolven kruik of warme doeken op je borsten leggen een minuut of 10. Ik had 2 kersenpitzakken van de tuinen die ik in mijn bh deed. Hielp hier goed.

Geplaatst

Iggie, ik kolf elke 2,5 uur alleen in de nacht maar 1x als T wakkker is dus dat is 8x per dag moet genoeg zijn normaal!

Quin, als ik 10 min warmte op mijn borsten leg dan lekken ze naar 5 min zo erg dat het door de compressen heen komt en dat vind ik ook zo jammer maar ga het zeker proberen. Vanmorgen ging het super had voor het eerst 180 cc in 1x!!!!

Eer ook hier geen anticonceptie nodig heb hele slechte eicellen dus vandaar!!!!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties! Het geeft mij een goed beeld. Ik ga eens uitzoeken wat de poliklinische mogelijkheden zijn of vk en kraamhulp idd mee zouden willen. Ga ook ns kijken of ze een bad hebben, volgens mij hebben ze die hier niet. Ook qua inleiden weet ik nu via jullie dat de kleine het beter zelf kan aangeven wanneer en in welk tempo hij/zij eruit wilt. Geeft me wel rust. Ook was de kleine gister weer normaal acctief, niet meer zo rustig. Voelde erg vertrouwd! Heerlijk! Zolang ik nog niet concreet heb besloten, ga ik voor een thuis bevalling... Tnx!!

Julie veel plezier vandaag met de kleintjes, het is mooi weer, dus geniet ervan. Misschien mag jij zelfs even buiten een glimp van de zon opvangen, saskia.

Geplaatst

Wolfje fijn dat je nu wat meer vertrouwen in hebt. Alles komt ook goed:-)

jeetje Chantal, 8 x is inderdaad genoeg. Ik heb dat maar twee weken kunnen volhouden. Goed hoor, ik hoop dat de tips van Quin helpen.

Geplaatst

Sas van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Mooie naam ook. Gaat alles goed met haar en jou?

Chantal volgens mijn lactatiekundige is het normaal dat je productie s avonds veel lager is. 's Ochtends tussen de eerste en tweede voeding produceer je het meest. Je zou dan tussentijds kunnen kolven zodat je een beetje extra hebt voor ' s avonds. Ik ben ook na twee weken gaan afbouwen, het ging me zo tegenstaan dat gemelk.

Heb de laatste twee dagen maar 1x gekolfd s ochtends. Hoe weet ik nu of ik helemaal kan stoppen? Ben er wel klaar mee, ik gooi de voeding ook weg omdat J volgens mij langer slaapt op kv, met bv erbij (50/50) meld ze zich na 2 uur al weer. Ik heb weer lekker wijntjes en een witbiertje gehad!

Hier heeft J geslapen van 23.00 tot 06.30uur! Ze was bekaf nadat ze gisteravond 3 uur heeft gehuild. Zo frustrerend... Ik ga morgen een afspraak maken met de osteopaat, gewoon voor de zekerheid omdat ze met de pomp gelanceerd is. Ze ligt ook altijd in een C-vorm, als een banaan.

Geplaatst

Wat zielig Jessi, dat J zolang moest huilen. Ik hoop dat de Osteopaat helpt.

Vanaf morgen kan ik met de wijntjes mee doen. Morgen gaat de kolf weer terug naar de kraamzorg. Ben er ook helemaal klaar mee. Ik heb nog wel heel veel voeding in de vriezer. Dus T kan nog een hele week bv en kv drinken.

Geplaatst

hummm als ik jullie zo hoor over die wijntjes zou ik bijna stoppen;) Nee hoor wil eigenlijk nog wel graag even doorgaan maar denk niet dat ik dit 3 maanden vol ga houden ook al zou ik het willen maar zegt mijn lijf vanzelf dat ik moet stoppen ( heb namelijk door de hormonen nog erg veel last van mijn bekken kan nog steeds maar een klein rondje lopen en traplopen is nog steeds een hel!)

meiden heel veel plezier vandaag met het mooie weer wij gaan zoo even heerlijk lunchen in de stad op het teras!

Geplaatst

Komt dat alweer zo snel. Moet dus ook rekening med gaan houden.

Hoe gaat het met N.ore thuis?

Met J.asmijn ook al wat beter.

Heerlijk gister die wijntjes en met de voetjes in het zand.

Van mij het zo blijven.

Gaan er nog dames met een kleintje op vakantie in september? Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten.

Geplaatst

J.asmijn doet t veel beter nu we haar goed rechtop houden na de voeding en goed laten boeren. Alleen slapen/ritme blijft een drama. Ze is al sinds de voeding van 04.00 u klaarwakker, dus ik hang al twee uur met haar op de banl. Vriendlief moet morgen weer werken, dus de nachtdiensten zijn voortaan voor mij...

Wij willen eind september ook nog op vakantie, midweekje Zeeland of Limburg wordt t denk ik. Vliegen heb ik nog niet zoveel zin in. Zal wel heel burgerlijk CenterParks worden vrees ik.

Geplaatst

Quin ben jaloers op je... Ik houd ontzettend van de zee. Heerlijk!

Maar voor ons is het behoorlijk eind rijden. Dus gaan we bijna nooit!

Vooral als normaal gesproken iedereen weggaat en het waait! Super!

Ben geen zonnebader.

Jessi geen advies voor vakantie. Ja... Eentje!

Ga lekker genieten.

Wel advies qua slapen!

Ga echt het "slaap plan" proberen! (zie eerder bericht) je moet deze cyclus doorbreken! Anders zit je over een jaar nog zo, denk ik!

Met N.ore gaat het op zich goed. Alleen slaapt ze 's nachts erg onrustig. Veel geluidjes en bewegingen. Geen flauw idee waarom. Dinsdag toch naar ka.

Ook het idee dat ze allergisch is. Denk aan huisstofmeit.

Het is toch raar voor opname snit verkouden. Tijdens niet. Vrijdag thuis. Vervolgens vanaf die nachts weer wel!

Dat is wel heel toevallig!

Geplaatst

Ben opgegroeid op het strand en idd het lekkerste rond 5 uur als iedereen naar huis gaat om te eten. Heerlijk die rust en privacy. Wonen nu ook aan water door boten mani van manlief (heb niet te klagen hoor).

Jessi, probeer anders badje voor laatste fles eens dan zijn ze do moe en kan je proberen haar ritme zo te doorbreken.

Hier houden wij ons ook aan stappen plan van heg zkh.

Shanna, het kan ook stomweg van een plant of bloemen komen. Kleine van een collega had dat, als ze ergens anders was geen probleem maar thuis veel niezen ed.

Hoe is het met de andere moeders, allemaal aan het genieten van het weer?

Geplaatst

AAAARGH!!!!!!

Ik word gek van die moeders van die kinderen van m'n man!!!!

Van de oudste: die heeft ADHD. Zit al 3 dagen zonder medicijnrn, is nu 3 weken bij ons... Oh we sturen ze dinsdag wel op... Is al het 3de jaar op rij dat dit gebeurd.

De jongste 2: ik heb geen geld voor slippers en zwembrorken voor de vakantie, willen jullie die kopen? Ja natuurlijk doen we sat, geen probleem.

Zegt de middelste gister, paoa, weet je wat tijn krijgt voor z'n verjaardag? Een DSI...

Nou breekt m'n klomp!!!!

Stomme wijven!!!

Sorry, moest ff spuien!!

Geplaatst

Sandra grrrr wat een moeders zeg!. Snap heel goed dat je even je gal hier moest spugen ik kan mij hier al over opwinden laat staan dat jij dat doet!!!

Quin, heerlijk zo aan het water!

Net als Shanna is het voor ons ook altijd een stuk rijden maar gelukkig hebben we een vakantiewoning in julianadorp waar we zeker 2x per jaar naar toe gaan en dan kun je mij ook heel veel op het strand en bij de strandtent vinden hoor. Poeff wou dat wij ook dichter bij de zee woonde makkelijke voor manlief met het duiken en ik kan dan heerlijk genieten van de strandwandelingen met de hond ( helaas zit dat er niet in of we moeten de zaak aan de kat doen;))

hier gaat het goed had gisteren toch genoeg bv alleen is het vandaa g alweer minder maar goed we komen overdag rond en dan in de nacht maar flesvoeding word hij ook niet slechter van!

Met mij gaat het op en neer zo wel geestelijk als lichaamelijk maar heb een super lieve vriendin waar ik goed mijn hart kan luchten ( al snap ze het niet zo goed kan wel even goed uit huilen bij haar maar ja zou ook niet goed zijn aks dat niet kon bij haar mijn donor)

lichaam wil niet zo goed heb meer tijd nodig dan gedacht en dat is vaak erg lastig wil zo graag weer volop meedraaien met de maatschappij en dat lukt dus niet.

Oja heb van mijn schoonmama een vakantie aangeboden gekregen om met haar in okt een week of 10 dagen weg te gaan naar de zon ( wel zonder kids) zo vreselijk lief kan namelijk beter met haar als met mijn eigen moeder en we zijn vorig jaar 5 dagen naar londen geweest om te shoppen.

En we hebben ee groot speeltoestel van mijn schoonouders gekregen voor in de tuin met schommels glijbaan zandbak en een huisje dus wij hebben straks gewoon een speeltuin in onze eigen tuin hihi ben erg benieuwd wat de kleine meid daar van vind als hij morgen of overmorgen staat!!!!!

Ga nu even een uurtje slapen onze kleine meid was er al om 06.00 terwijl T er pas om 08.30 wakker was!!!!

Geplaatst

PFFF stuk getypt, loopt de site vast

Sandra kan mij voorstellen dat je het ff kwijt moest, belachelijk zeg!

Leuk dat sommige ook kijken voor een vakantie, is toch wel ff lekker he om er nog even tussen uit te gaan!

en als het kan waarom niet? lekker genieten met ze all

Wij zouden ook nog wel even weg willen is sep/okt misschien texel, eerst maar eens kijken hoe alles gaat.

Fijn dat het met iedereen verder goed gaat!

Hier ook alles goed, kan niet stoppen met kijken naar kleine N.ienke ik vind het zo,n wonder! echt genieten.

Ze doet het goed, heeft wel last van darmkrampjes en is darom soms echt ontroostbaar. en geeft best vaak na een voeding een mondje melk terug.

Verder is het een erg tevreden meisje!

Goed om te lezen dat het met jullie ook allemaal goed gaat!

Geniet allemaal van het mooie weer!!!

Geplaatst

Sandra

Begrijp heel goed..."die Moeders grrr!!!".

Nick is nu 3 weken bij zijn moeder. "Of wij even kleding mee willen geven en ja de zwembroek en of wij de id kaart willen geven". Je zult in eerste instantie denken van "Ja..daar is toch niets mis mee?!". Nou bij deze....De afgelopen jaren hebben wij tig nieuwe sjaals en handschoenen etc opnieuw moeten kopen omdat ze ze niet mee terug gaf. Altijd had ze wel een excuus. Wij hebben dit jaar de Id kaart van Nick bij haar terug moeten vragen omdat we een nieuwe moesten gaan halen deze was verlopen. Inplaats dat zij nu een keer eentje gaat kopen. Nee hoor wij moeten het doen. Mevrouw koopt dan ook niets en niets voor haar zoon! Wij vertikken dan ook om maar iets aan haar mee te geven. Of we krijgen het kapot terug of gewoon niet! Zij heeft echt in haar gedachten dat wij een geldboompje in de tuin hebben. Waar ze dat vandaan haalt??! Als er een normale verstandhouding zou zijn geweest dan was het niet meer dan normaal dat wij aan Nick de spullen mee zouden geven. Maar zij is zonder overleg ineens naar Groningen verhuist! En we kunnen niet eventjes op en neer rijden om maar steeds de spullen op te halen! Haar keuze...haar zorgen zeggen we maar. Tot nu toe betaald ze niets maar dan ook niets noppes nijente voor Nick. Echt HELEMAAL NIETS!!!

Shanna

Geplaatst

Wat vakantie betreft..wij gaan niet. Wij zijn moe, doodmoe van al dat geregel en gesleur overal naar toe. We willen rust. Een normale ritme. Als we op vakantie zouden gaan moet er zooooovvveeeeel geregeld worden met 3 kids en een hond. Neeee laat maar. Dit jaar laten we het aan ons voorbij gaan. We hebben geen puf meer!

Heel jammer want ik heb er zooo zin in maar kan er de energie niet meer voor opbrengen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden