Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat n weer, heerlijk!! We hebben Y voor twee uurtjes uitbesteed aan broer en schoonzus want paps en mams gaan even half uurtje tennissen. Zal opzoek moeten naar het grootste rokje maar heb er wel ff zin in.

Wij willen ook nog weg in t na seizoen (met vliegtuig, want in de mini kan alleen de kinderwagen 😊) of het wordt Italië of heelmisschien een maand Australië maar dan gaan we later hoor en zouden we ook n tussen stop maken ... We kijken wel .

Iemand vroeg hoeveel Y nu weegt en dat is 3300 Gr., nog steeds n ikke.

Tot straks dan reageer ik ff op de rest ga nu omkleden.

X

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal wat lief van je schoonmoeder!

Sandra frustrerend zo'n tegenwerkende moeder, sneu voor de jongens. Kun je de medicijnen niet via je eigen huisarts of apotheek regelen? Ben je niet meer afhankelijk van die trut.

Shanna Texel klinkt ook goed! Staat erbij op t lijstje.

Eer wat gaaf dat jullie naar Australie willen met Y. Deryan (van de babytentjes) heeft ern handig opblaasmatrasje om baby's op schoot te laten slapen in het vliegtuig. Aanrader!

Dames hoe kleden jullie de kleintjes met dit mooie weer? J heeft vandaag voor t eerst een jurkje aan, met een lange mouwen romper eronder. Of kan korte mouwen nu ook wel? En wat doe je met het wiegje? Ik had nog steeds twee dekens en een laken erin liggen dat deed de kraamhulp zo. Net maar even een deken eraf gehaald, dus nu ligt ze onder een lakeb en deken met haar gewone kleren aan. Zou dat te warm zijn?

Geplaatst

Ik heb hier een klein meisje op schot in alleen een romper met korte mouw. Maar haar temp was vannacht 37,5 dus iets minder warm mag wel.

Hier deed de kraamhulp ook maar een lakentje en een heel dun dekentje over de reoswieg. Zeker geen 2 dekentjes... Vind 2 ook wel veel, maar S heeft totaal geen last van de temp oed houden gehad. Had J toch ook niet?? Of wel?

Geplaatst

Hier alleen romper en lakentje. Ligt in de tuin in de schaduw.

Bed ook alleen lakentje en romper.

Kleden zoals jij jezelf kleedt zegt tante lief (=kraamverpleegkunduge).

Geplaatst

Jessi, fijn dat het alweer beter gaat met j en tja dat slapen...... Hopelijk gaat dat ook snel beter.

Vandaag heeft l.ise ook voor het eerst een jurkje aan. Hier nog wel net een romper met lange mouwen eronder. En slapen met haar kleding in een wikkeldoek. En snachts onder lakentje en 1dekentje. Maar ze is natuurlijk ook nog maar net 1 weekje oud.

Die wijntjes van jullie klinken trouwens erg goed!

Maar ik ben nog maar een week bezig en het gaat heel goed met de bv dus ik ga lekker verder :-)

En op vakantie.... Ik had er eigenlijk niet eens over gedacht.....

Maar ik denk dat we dit jaar maar overslaan.

lekker rustig thuis lijkt mij ook wek wat. En als het dan nog een tijdje dit weer blijft!

Shanna, dat zou ook wat zijn, een allergie erbij voor n.ore, ze laten die kleine ook naar niet met rust!

Sandra, wat een gedoe zeg met die moeders...

het is toch onbegrijpelijk hoe mensen zo egoïstisch kunnen zijn

Chantal, waar kan ik zo'n schoonmoeder krijgen? Wat fijn dat je zo goed het haar kan opschieten.

Sas, heerlijk he, om gewoon naar je kindje te kijken? Vind ik ook geweldig!

fijn dat het behalve die paar dingetjes zo goed gaat met n.ienke.

Eer, wat lekker dat je hebt kunnen tenissen! En die vakantie die jullie van plan zijn klinkt ook geweldig! Heerlijk

Hier gaat het heel lekker met l.ise ze eet slaapt poept en plast goed ;-) haha wat een moeder praat!

Gisteren zijn we voor het eerst een rondje wezen lopen met l.ise in de kinderwagen

Ze sliep als een blok en ik was daarna ook helemaal op....... Last van mijn rug, trekkende hechtingen en trillende spieren in mijn benen toen ik weer zat.

Het was echt een heel klein stukje, ik baal dat ik dat niet kan!

Geplaatst

Wat n rust hier gisteren iedereen voor pampus met dit weer ?

En aan t Chillen in de tuin / terras.

Daan ik sprak mijn zuster gisteren en die zei dat ze visites had gelopen in schalkwijk toen vroeg ik of ze misschien heel toevallig bij n danielle was geweest met een kindje L.ise en dat was zo ... Ook toevallig toch !!!

Ik ga weer naar mijn warme bedje :-((

liefs eer

Geplaatst

Daan, je bent net bevallen mutske! Doe rustig aan, verwacht niet teveel! (deed ik ook hoor ;) )

Eer, lekker zeg zo'n potje tennis! Ik mis het zo!! Heb het 16 jaar gedaan. Maar door gebrek aan oefenpartner en tijd helaas....

Even met mijn man geprobeerd maar hij werd geopereerd en heeft niks meer kunnen doen. Bovendien is hij een houten klaas hahaha

Heerlijk he meiden, dit weer! Zalig! Ik merk wel dat s.terre meer vocht nodig heeft nu. Normaal zat ze 7 flessen a 100 ml.

Nu schommelt het echt rond 6/7 flessen a 110/120 ml. Geeft niks, drink maar in dit weer meisje. Doen wij ook.

Vannacht om 12 de fles gehad en toen kwam ze om 6.30! Nice!

Verder doen wij vandaag vrij weinig! Hier is van't weekend de krabbenfoor, grote braderie. Altijd gezellig!

Fijne dag ladies!!

Geplaatst

Idd Sandra de kinderarts zei gisteren dat het nu heel belangrijk is dat de kleintjes genoeg drinken!

Verder gaat het goed met kleine meid.

4200 Gr. 37,3 cm hoofdomtrek, 57 cm.

Doorgaan met nexium en fysio kan nog wel jaar duren.

Allergie afwachten!

Trouwens dames moet zo naar gynaecoloog.

Afsluitend gesprekje (best wel raar... Afgelopen jaren best wel goed contact opgebouwd! Zal hem missen!).

Verder soort anticonceptie bespreken. Heb nog geen idee. Ben hormonen spuug zat! En dat bloeden ook!

Die hormonen hebben in het verleden behoorlijke invloed op mijn bekken gehad elke maand. Heb echt nog geen idee. In ieder geval wil ik niet meer aan de pil.

Jullie een idee???

Gr. Shanna

Geplaatst

Koperspiraal shanna? Is geen hormonen. Helaas blijf je wel gewoon ongesteld.

Ik ga nu voor de gewone, hopelijk word ik dan wat minder ongesteld.

Als de fysio en nexium werken dan nog maar een jaar. Dat vliegt voorbij.

Voor je het weet is ze al weer 1 ;)

Geplaatst

Dames nog bedankt voor de kledingtips. J.asmijn heeft nu alleen een romper met korte pijpjes aan, een soort zomerboxpakje.

Daantje wat leuk dat de zus van Eer bij jou is geweest. Wat is borstvoedingsthee?

Gister naar de osteopaat geweedt, wilde voor de zekerheid een check omdat er met de vacuumpomp hard aan J's hoofd is getrokken. Gelukkig was alles goed! Alleen een afplatting van haar hoofd aan de zijkant, dat heeft ze al sinds de geboorte. We moeten haar nu vooral op de andere kant leggen, en over 2 wk terugkomen.

Slapen overdag lukt hier nog steeds niet. J.asmijn is doodmoe maar huilt zodra ik haar wegleg. Als ik haar oppak is ze meteen stil en slaapt ze. We hebben de slaaptips geprobeerd, maar als ik haar laat huilen is ze binnen 1 minuut overstuur, knalrood en hele dikke tranen. Dan krijg ik haar ook moeilikk weer rustig. Vandaag al sinds 10 uur bij mij op de arm, dan slaapt ze wel. Steeds proberen weg te leggen in de wandelwagenbak, maar dan huilt ze meteen. Ik zit dus nu hele dagen binnen, want huilen in de tuin vind ik niet fijn, alle buren zitten buiten. We moeten ons er maar op voorbereiden dat we de komende maanden met een huilbaby op de arm zitten vrees ik.

Straks komt een vriendinnetje met haar dochter van 3 maanden, erg gezellig! Ben benieuwd hoe klein J lijkt naast haar dochter.

Geplaatst

sandra, heeft ze niet last van de warmte en moet ze misschien meer drinken?

Jessi ik weet niet of je het stappenplan geprobeerd hebt, dit eist wel een lange adem. Maar het resultaat mag er zijn. Indien je het zelf niet meer aankan, kan het ziekenhuis je hierbij helpen. (Het is maar een idee)

Vandaag dus eind gesprek gehad bij gynaecoloog. Best wel emotioneel.

De gynaecoloog noemde even in een adem op wat mijn man en ik de afgelopen 5 jaar allemaal doorstaan hebben.

vanaf 2008 zwanger willen worden

hormonen spuiten etc en IUI's (jullie kennen het plaatje wel)

45 kilo afgevallen

afgestudeerd aan de fotovakschool

2 ontslagen

financieel in de shit gezeten

dwarsliggen ex van manlief

2 rechtszaken (Zoon N.ick)

3 zwangerschappen

2 kindjes

1 missed abortion (hartje stopte op dag rechtszaak)

2 zware zwangerschappen

2 x half jaar contactbreuk met (mijn) ouders.

1 x IVF

moeilijke start N.ore.

De Gynaecoloog had heel veel bewondering voor ons. Ja als je het zo in een adem op noemt is het idd wel heel veel.

Vind het best wel eng om dit alles los te laten en de toekomst te omarmen. Het was zo vertrouwd. Nu is alles zo onbekend. Het is een uitdaging maar ook beangstigend.

Maar het is tijd. Tijd om verder te gaan!

Trouwens van hak op de tak. We kiezen voor de "Mirena spiraal". Wordt in september geplaats tegelijk met het uitstrijkje. Moet deze namelijk nog steeds doen.

gr shanna

Geplaatst

Sandra en Jessie, borstvoedingsthee helpt bij het geven van borstvoeding. Er zitten verschillende kruiden in oa anijs en het is lekker vind ik. Ik heb het bij een winkeltje uit de stad (vd pigge) maar waarschijnlijk hebben ze zoiets ook wel bij de tuinen ofzo.

Sandra, wat vervelend dat ze nu zo spuugt. Vlak na de voeding of de hele tijd door?

Jessi, je komt zelf ook niet aan je rust toe als je j telkens vast moet houden... Vervelend zeg.

gelukkig kwam er niks raars uit bij de ostheopaat.

Shanna, dat is idd een hele lijst.

Natuurlijk is het moeilijk om dan nu te geloven en vertrouwen in de toekomst.

Maar het bewijst ook wat een sterk mens je bent, en dat jullie relatie zelfs dit alles aankan.

Jullie verdienen het om met het hele gezin een mooie toekomst tegemoet te gaan.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Hi all,

Ik schrok even van de term borstvoedingsthee, ik vreesde ( eerste gedachte) dat dat gewone thee wat met borstvoeding van jouw Daantje. Vond dat een beetje een raar idee. Hihihi Maar gelukkig is het blijkbaar een lekkere kruiden thee:-)

En leuk dat de zus van Eer bij jou is langs geweest. Klein wereldje toch weer.

Sandra wat zielig dat de kleine zo moet spugen. Misschien moet ze wennen aan het warme weer.

IK merk hier namelijk dat T.hymo zeer onrustig is voor zijn doen. Ligt net pas weer een uurtje te slapen. In zijn wiegje, terwijl hij de hele week gewoon in de box heeft geslapen. Misschien te veel prikkels of te warm. Pfff soms weet je het niet met die kleintjes.

@ Jessi, waar slaapt jouw kleine overdag. Misschien helpt het als je haar ook even ergens anders neer legt.

Verder slaapt T.hymo sinds twee nachten in zijn eigen kamer en in zijn eigen ledikantje. Wonder boven wonder gaat dat zeer goed. Daarnaast is het ook zeer goed voor onze eigen nachtrust. Hij maakt nogal veel geluid in zijn slaap / als hij in slaap gaat vallen en daar slaap ik in ieder geval niet doorheen:-). Hij slaat nog geen voedingen over. Hij komt nog steeds om de 3 a 4 uur. Maar die omslag komt vast wel een keer vanzelf. Zo is het prima te doen.

@ Shanna, is inderdaad een hele opsomming. Maar o zo belangrijk om het een plekje te geven. en de rust nu te ont-armen. De moeilijke tijden zijn voorbij. Nu is jullie gezin aan de beurt.

Vraagje, er is al over geschreven, maar hoe geven jullie extra "drinken" alleen in de vorm van melk, of ook gewoon koud water.

Lfz Ig

Geplaatst

Ik denk de warmte. We hebben de flessen wat omhoog gedaan zodat als ze spuugt ze wel voldoende binnen houd. Water durf ik haar niet zo goed te geven eigenlijk.

Gisteren was ze zwaar comateis maar bleef wel alles binnen. Net is ze tijdens de voedi.g in slaap gevallen. Heeft ze 60 cc gedronken. Ze is nu helemaal van de wereld.

Jessi wat vervelend! S.terre heeft dat ook alleen gelukkig niet de hele dag. Alleen 's ochtends en af en toe 's avonfds. Heb nu de puckababy besteld, dat schijnt te helpen.

Ig fijn dat hij op z'n eigen kamertje slaapt. Wij zijn S.terre ook langzaam aan't laten wennen.

Xx

Geplaatst

jeetje wat word er een hoop geschreven..

lekker dit weer met zo'n kleintje

vandaag heerlijk naar het dorp geweest met tess, even met man naar de kapper, en toen ons dutje gedaan.dat wil ik er nog wel even inhouden.

ze slaapt al vanaf het begin( thuis )6 uur per nacht, heerlijk!! heb aan het eind van mijn zwangerschap elke keer zo weinig geslapen, echt een verademing zo veel slaap

verder gaat alles prima met de kleine meid, ze is boven haar geboorte gewicht , 3600 gram, dus een trotse moeder!

leuk te lezen dat het jullie ( bijna allemaal) zo goed gaat.

we hebben er lang op gewacht meiden, onze droom is werkelijkheid!! lekker genieten van onze wondertjes!!

liefs jo

Geplaatst

Sandra ook hier een mannetje die veel spugt komt volgens mij echt door de warmte! Ikgeef ons mannetje bij de avond fles ( kv) iets meer water wadoor de voeding dunner wordt maar hij wel genoeg binnen krijgt verder hebben we de flessen hier ook verhoogt naar 12occ.

Jessi, wat vervelend dat jullie kleintje zo slecht slaapt overdag je kunt haar toch niet de hele dag op je arm houden? Hier slaapt het kereltje ook onrustig maar in de wipper valt hij in slaap en dan kan ik hem overleggen in zijn wieg. Maar ook hier dus een ventje die veel huilt.

Shanna inderdaad een hele lijst met wat jullie meegemaakt hebben en dat moet je een plekje geven maar dat gaat niet zo 123 dus neem daar de tijd voor! Hopelijk gaan jullie nu betere tijden te gemoed en kunnen jullie echt gaan genieten van jullie gezinnetje

D@@ntje, wat grappig de zus van eer op bezoek! De wereld is soms echt heel klein he!

Hier ook aan de borsvoedingsthee ik heb hem van weleda vind hem ook erg lekker en ik drink er ook nog venkelthee bij voor de darmkrampjes!

Hier gaat het dus ook redelijk op een paar kleine problemen na maar ach we leven in nedeland en in het weekend zou het alweer ,inder mooi worden en dus minder warm dus waarschijnlijk gaat het dan vanzelf weer beter met onze kleine man.

Oja las over de puckababy ik heb hem ook maar dan vanaf 3 maaden ik gebruik de paccodoek daar liggen ze echt als een mummie in en de puckababy is wat ruimer vandaar dat ik die pas vanaf 3 maand ga gebruiken.

Ga zo maar weer is kolven voor vandaag de laatste keer, begin ook te twijvelen of in niet volgende week zou gaan afbouwen dan heeft hij 4 weken bv gehad, vind het eigenlijk wel zonde maar het begint mij een beetje tegen te staan maar ja we zullen volgende week wel zien ligt ook een beetje aan de hoeveelheid die ik kolf als het niet meer wordt dan kan ik hem al niet overdag alleen bv geven en moet ik er een fles kv bij gaan geven dus als het nu ineens veel meer gaat worden dan ga ik waarschijnlijk gewoon door! ( warrig verhaal volgens mij;))

zelf besloten om meer hul te gaan zoeken blijf erg verdrietig en depri, n hopen dat ik snel wat meer hulp krijg zodat ook ik echt kan gaan genieten.

Oja hebben jullie ook zoveel moete om jullie kleintje aan een ander te geven? Ken dit niet van mijzelf en had dit ook niet bij onze dochter ,aar lijk nu wel piranja die haar kind niet wil delen!!!

Meiden hopelijk een heerlijke nacht voor iedereen en iggie hoop dat je mannetje er ook is 6 uur tussen laat zodat je ook is bij kunt tanken!

Geplaatst

Hey allemaal,

Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat.

Daantje idd erg grappig de zus op bezoek, erg toevalling

Hier gaat alles ook wel goed, Al heeft N.ienke erg veel moeite met der voedingen.

en last van der darmpjes. is vaak erg overstuur

Vandaag op aanraden van de kraamzorg even een ander flesje proberen.

Morgen belt de vk nog een keer extra om te kijken hoe het gaat.

zielig om der zo te zien worstelen

Nou fijne dag allemaal, geniet er lekker van!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden