Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Quin leuk dat juillie voor een broer of zus gaan. Wij gaan denk ik ook in maart een nieuwe cryo tp doen... moet ook eerlijk zeggen dat ik er wel weer zin aan heb haha zullen de hormonen wel zijn ofzo

Geplaatst

Wat zou ik graag met jullie mee doen in maart!

Maar tja gezin is compleet!

(ja...ondanks de zwaarte van de zwangerschappen afgelopen 2 x. Toch heb je hoop dat je dit keer wel alles normaal zal verlopen. Maar het zou nu puur uit mijn egoïsme zijn, om nog een kindje te willen!)

Maar ohhhh wat zou ik graag willen... Tja zal idd waarschijnlijk de hormonen nog zijn hahaha!!!)

Maar zal jullie blijven volgen....!

Gr. Shanna

Ps zijn er nog dames die de foto willen?

Of hebben jullie inmiddels al?

Geplaatst

Spannend dan weer hoor, in maart voor een broertje of zusje gaan.

Wij niet meer, 3 vinden we echt genoeg. Maar zwanger zijn vond ik super, heb dan ook redelijk makkelijke zwangerschappen gehad, dus ik vind het wel jammer dat ik dat nooit meer ga meemaken.

Verder niet veel te melden...lekker rustig weekend.

Oh ja over 2 weken gaan man en ik lekker een weekendje weg, had al een tijd terug op vakantieveiling een overnachting gewonnen, dus dat gaan we nu doen.

Fijn weekend!

Geplaatst

Quin, volgens de ka sluit het klepje niet goed in de urineleider waardoor er elke keer weer wat urine terug kan lopen en daardoor zou hij elke keer die ontsteking krijgen, moet ook eerlijk zeggen dat ik er mijn twijfels bij heb het zo namelijk minimaal zijn.... en dan moet even overwegen dat hij onder het mes moet nou dat gaan we dus niet zo snel doen eerst maar is verder kijken.....

Wat leuk dat er weer een aantal voor een bruisje willen gaan ook hier veel twijfels we hebben nog een cryo en ik kan het gevoelsmatig niet over mijn hart verkrijgen om hem te vernietigen maar of het verstandig is lichamelijk weet ik niet heb zoveel meer last van mijn bekken nu nog en ook hier 2x een k.t zwangerschap dus wij denken er nog even over en ha we hebben er al 2 en ook nog is van beide dus eigenlijk moeten we niet weer al die elende willen .....

Shanna ik wil ook nog wel graag de foto PBO je zo mijn adres.

Geplaatst

Chantal, heeft de naam Vesico- Ureterale Reflux? Let dan goed op dit kan namelijk nierschade veroorzaken wordt mij hier vertelt.

Geplaatst
Chantal, heeft de naam Vesico- Ureterale Reflux? Let dan goed op dit kan namelijk nierschade veroorzaken wordt mij hier vertelt.
Quin, ja klopt ze hebben dus ook al een echo gemaakt .Volgens de ka was het een hele lichte mate maar toch... vandaag dus nu aanhaanheft kijken welk zh we moeten hebben.
Geplaatst

Hi ben ik ook weer is. Hoorde veel dames over k.. week, nou hier een extended one. Boekhoud pakket werkt samen met excel en nu had ik n dus danige fout melding dat ik geen balans kon draaien. Hele laptop opnieuw moeten installeren.... Pfff 300 Windows updates en 6 helpdesk telefoontjes verder werkte het gisteren om half 4. Wat een DRAMA.

Goed nu weer rust in de tent. Lees dat jullie kindjes veel wakker zijn overdag, y slaapt overdag nog heel veel, zo einde middag begin avond is ze erg levendig maar smorgens na de eerste voeding slaapt ze zo weer 3 tot 4 uur :-)

Vond het in Beesd erg gezellig meiden, het ging lekker relaxed en leuk om jullie allemaal te hebben gezien.

Ik heb wel foto's gemaakt maar zijn niet echt super :-(.

Quin auto is weer gemaakt hoor het eigen risico bedrag hoor ik nog wel.

Sterkte met de zieke beebs

Eer

Geplaatst

Zijn de zieke kindjes al weer een beetje opgeknapt?

Ik was vandaag op ziekenbezoek in het ziekenhuis, zelfde afdeling naast de afdeling waar ik ben bevallen gek gevoel geeft dat weer hoor...

Geplaatst

Sandra hoe is het met S.terre?

Chantal zijn jullie weer een beetje opgeknapt?

Shanna hebben jullie het nu een beetje achter je kunnen laten na het gesprek met de kinderarts? Ik hoop het voor je!

Wat goed dat er al een paar meiden in maart al starten voor een brusje! Wij wachten nog even hoor, zou het leuk vinden als er 2 tot 2,5 jaar leeftijdsverschil tussen zit. Misschien volgend jaar na de zomer ofzo.

Daantje al weer een beetje gewend op het werk?

Sandra wij zijn na een week weer gestopt met de hapjes. J.asmijn deed haar mond echt niet open en leek de wortels en courgette niks aan te vinden. Over twee weken gaan we het opnieuw proberen.

Zijn er al kindjes aan het draaien? Hier gaat ze om haar as, als ik haar in de box leg ligt ze in een paar minuten omgedraaid, niet op haar buik maar ze draait hoofd en voeten om zeg maar. Ze ligt sinds een weekje graag op haar zij. Hoppa beentjes in de lucht, beentjes opzij gooien en dan ligt ze in een 90 graden hoek op haar zij. Nog een paar dagen en dan draait ze naar haar buik denk ik.

Vanmorgen naar de huisarts geweest omdat ons meisje al 3 weken hoest en af en toe blauw ziet om haar mondje. Volgens de huisarts zijn haar longetjes mooi schoon. Niks aan de hand dus, fijn. Vrijdag weer naar het cb dus daar ook nog maar even navragen.

Vanmiddag op kraambezoek geweest bij een collegaatje. Haar dochter is nu 5 weken en 3300 gram. Wat een poppetje! Zo ontzettend klein. J was bij haar geboorte al bijna 3800gr en een flink stuk langer.

Verder niet zoveel bijzonders te melden.

Geplaatst

Hi all,

Hoe gaat het hier allemaal.

San, is de kleine meid nog steeds ziek, ik hoop het niet. En wat balen dat je het moet uitstellen. Weet je waarom je zolang bloedt?

Jessi, wat vervelend dat hoesten en dat blauw zien om haar lipjes. Lijkt mij best eng. Ben benieuwd wat CB te melden heeft.

Chantal ik las dat jouw kleine man miss geopereerd moet worden. Wat een heftige gebeurtenis. Heb je al een second opnion kunnen regelen?

Ik heb T hier ruim een week geleden wortels gegeven, afgelopen twee dagen boontjes en vandaag banaan. Het gaat erg goed in. Hij wordt al helemaal blij als hij de wipper in gaat. T kan sinds het juli uitje (waar ik helaas niet bij was , snik snik) rollen. de eerste week bleef zijn arm wel onder zijn lichaam hangen, maar ook deze kan hij er nu er onder uit halen. Brengt wel heel veel frustratie met zich mee, want hij kan nog niet terug rollen. Maar wat wel weer lekker is. Hij gaat nu steeds vaker op zijn buik slapen, en dan slaapt hij wel langer door. Ik heb namelijk nog steeds geen doorslaper. T komt nog elke nacht om 0200 uur. Nu dus om 0400 uur. Slapen bij jullie alle kleintjes al door?

Hier weet ik nog niet of er nog een kleintje bij komt. Ik heb er nog wel 7 in de vriezer. En net wat al geschreven werd. Je kan ze ook niet zomaar wegdoen. Maar onze situatie is er op dit moment niet helemaal naar. We hebben namelijk drie hypotheken. (twee huizen nog steeds niet verkocht, dus als iemand wat zoekt of iemand weet die in A. dam wil wonen, jullie weten mij te vinden:happy7:) Daarnaast is mijn vriend al 1,5 jr werkeloos en het ziet er niet naar uit dat hij binnenkort wat vind. Is dus een slechte basis om nog een kleintje er bij te nemen. Maar wie weet, always look on the bright site of life.

Lfz Ig

Geplaatst

Vanmorgen bij het cb geweest. J weegt nu 7100 gram en is 66,6 cm (19wk). Verder helemaal goedgekeurd! Ik zag net thuis pas dat ze in bijna 6 weken tijd maar 475 gr aangekomen is. Dat was eerder altijd 200gr per week, nu dus minder dan 100gr. Van de +2 lijn is ze naar de gemiddelde lijn gegaan. De arts heeft er niks over gezegd. Is het normaal dat ze nu minder hard aankomen? Ze krijgt nu 2 flessen van 210+7 en 2 flessen van 180+6. Wat zouden jullie doen, alle flessen nu 210+7 geven? De flessen gaan altijd tot de laatste druppel leeg. Ik ben benieuwd!

Geplaatst

Jessi, wij zijn vandaag naar het cb geweest. L.ise is ook minder aangekomen dan vorige keren. Ze is nu 62,5 cm en 6480 g.

Tegen mij zeiden ze dat de lijn rond deze tijd wat gaat schommelen. De ene keer wat minder aankomen en daarna weer een groeispurt. Over de voeding zou ik niet weten, l.ise krijgt alleen nog borstvoeding. Maar met het verhaal van het cb erbij denk ik dar het geen kwaad kan dat ze minder is aangekomen. Is ze wel vrolijk en tevreden?

Chantal, hoe is het nu? Ben je al bij een ander ziekenhuis geweest?

Iggi, wat leuk dat hij omrolt! L.ise rolt wel van haar buik naar haar rug maar niet andersom.

Lekker dat hij langer doorslaapt nu. L.ise sliep eerst door tot 6 of 7 soms zelfs 8 maar de laatste week is het opeens weer mis en komt ze om 4 uur weer. Ach ja, daarna slaapt ze wel weer goed verder.

Het werken gaat hier goed. Ik vind steeds meer mijn draai ook met het kolven.

L.ise is wel erg moe als ik haar ophaal of thuiskom. Dan ben ik blij om haar te zien en zij wil alleen maar eten en slapen.... Gezellig dan :-(

Maar op de dagen dat ik dan vrij ben is het heerlijk om met haar te zijn! Dan geniet ik van elk moment en elke lach!

Geplaatst

Hoi hoi

Hier even update!

Met N.ore gaat in verhouding erg goed.

Morgen is ze al weer 5 maanden.

Ze is nu 62 cm en weegt 6385 Gr. Goed nieuws dus.

Ze drinkt nu 5x 170 cc. Mogen niet meer geven ivm reflux.

Vanwege nieuw beleid, krijgt N.ore 28 november een echo van haar hersenen.

Dit ivm haar reflux. Het kan zijn dat ze overdruk aan vocht in de hersenen heeft.

Kans is klein maar ze willen dit toch controleren.

We zijn wel doodmoe.... Nog steeds nachtvoeding en nu laat N.ina ook haar opstandje tonen. Slecht slapen, weigeren te slapen... Ze is van "mening" dat ze niet moe is en wil naar beneden!

Tevens "poep" probleem! Ze "weigert" gewoon te poepen! Met als gevolg elke x na een aantal dagen obstipatie, een krijsend.. Huilend...en een trillend meisje! Ze heeft dan veel pijn! Omdat ze dagen weigert te poepen. Dit is ontstaan doordat ongeveer een maandje geleden ze plotseling in bad poepte...ze was zo geschrokken en van de kaart....(juist nu het zo goed ging met haar potje training)... Ze weigert nu... Gevolg heeelllemaal grote mensen drollen gevolg veel pijn....

Ze heeft nu poederzakjes om de lactatie te bevorderen, clysma's en zalf... Tevens van kinderarts boekje gekregen met dieren daar moet ze een stickertje bij zoeken met de juiste poep. Dit mag ze doen als ze zelf gepoept heeft. Dit alles kan weer enkele maanden duren. (we zijn dus weer even een aantal stappen terug?.

Maaaar verderrrrr gaat alles lekker! We kunnen nu eindelijk genieten. Heerlijk!

Super om mijn man op speelkleed te zien met kleine meid.

Het komt goed! Hij werkt weer halve dagen.

Toekomst kom maar op...we gaan genieten!

Gr. Shanna

Geplaatst

Hoi allemaal, Wat is het rustig hier. Shanna, herkenbaar, hier slaapt de oudste al 3 avonden niet, huilen gillen, maar we willen haar niet naar beneden halen. Het was al een slechte slaper, maar laatste jaar ging het heel goed, hopelijk is dit even een korte terugslag.De ukkies doen het nog steeds super, morgen naar het cb, benieuwd hoe groot en zwaar ze nu zijn. Vorige week heupecho voor hun beide gehad, en bij alkebei goed gelukkig.Komend weekend gaan we met z'n 2en weg, dus kindjes gaan allemaal logeren. Lekker even uitslapen haha.Daantje wat goed dat je nog steeds bv geeft, je bent de enigste hier denk ik?verder alles goed met iedereen? Alle zieken weer opgeknapt?Groetjes!!

Geplaatst

Stoer hoor nog borstvoeding en werken.

Ja het is inderdaad stil hier. Maar om eerlijk te zijn gebeurd er hier weinig behalve dat ik mij afvraag wie is zieker L of ik;-)

Wij moeten as dinsdag naar cb dus ben benieuwd wat hij is aangekomen. L drinkt nog steeds 5 x 150 vlgn maand beginnen we met fruithapje ben dus benieuwd.

Geplaatst

Zo daar ben ik oOk weer eens. Via tel gaat het voor geen meter kan steeds maar één letter typen en dan verspringt t scherm weer, zo irritant.

Afgelopen woensdag naar het zh geweest voor Y der heupjes. Ze vond het niks in die "vorm" waar ze op der zij in moest liggen, wit heet was ze maar de uitslag was goed, ze hoeft geen spreid broekje.

Voor de rest gaat alles lekker ze slaapt s'morgens nog goed na haar eerste ochtend fles maar smiddags is ze steeds langer wakker en wil ze spelen :-)

net even lekker naar buiten geweest in de maxi Cosi zodat ze lekker kan kijken.

met de fruithapjes gaat het de ene dag goed de andere dag hoeft ze niet en spuugt ze alles weer uit.... Ha ha

meiden fijne zondag

liefs eer

Geplaatst

Ook hier maar eens aanwezig hahaha

Fijn dat ze geen spreidbroekje hoeft eer. Hihi lekker eigenwijs dus met die hapjes ;)

Quin daar de ziekenboeg al wat beter?

Shanna wat lekker dat het zo goed gaag. Gaat het al wat beter met n.ina haar poepen?

Hier is de zirkenboeg over. Hoe is het schema van jullie meiden en knullen nu dames?

Hier is het

7.30 fles 180+6 + 3 el rijstebloem

9.30 heel potje fruit

11.30 180+6

15.30 180+6

17.30 half potje groente

19.30 180+6

Xxx

Geplaatst

Fijn dat de heupecho's bij de twins en Y goed waren!

Sandra al een beetje opgeknapt van de griep? S.terre is echt een grote eter he? Leuk om te zien!

EmvElin gaat het slapen van de oudste al beter? Of wordt het door de spanning rondom Sint alleen maar minder goed?

Gaan jullie met de kleintjes sinterklaas vieren? Nog verlanglijstjes-tips? Wij vieren het bij mijn schoonouders. De 4 kids van mijn schoonzusje geloven niet meer, maar de jongste 2 zijn nog te jong om surprises te maken, dus vieren we het nog met een grote zak cadeau's. Voor J heb ik een Vtech babywalker en spiegeltje gevraagd. Van ons krijgt ze een badring en een badspeeltje. Het badje op de standaard gebruiken we nog, maar ze maakt er een groot golfslagbad van en zit helemaal klem :-) Zodra ze zelf kan zitten gaat ze dus in het grote bad.

Sandra hier gaan de hapjes nog steeds matig. Van de cb arts mochten we gewoon blijven aanbieden, bij voorkeur zoet fruit. Vreemd, de meeste cb's adviseren juist groente. Ik heb deze week rijpe zoete peer en mango gegeven. Er gaat per keer ongeveer 2 minilepeltjes in. Vandaag bij de mango keek ze voor het eerst niet vies haha. Ach, we hebben gewoon geduld.

Ons schema is nu (op crechedagen)

07.40 fles 210+7

10.30u hapje fruit (altijd zelfgemaakt)

11.30 u fles 180+6

15.30 u fles 180+6

19.00u fles 210+7 +3 el rijstebloem

De tijden zijn ongeveer hoor, soms is het een uur eerder/later, ze krijgt nog steeds op verzoek.

De rijstebloem geven we sinds vrijdag in de avondfles i.p.v. ochtendfles, omdat J steeds vroeger en met een rammelende maag wakker werd. Hopenlijk lsaapt ze weer langer op de papfles. Half 7 klaarwakker vond ik echt te vroeg.

Ben benieuwd hoe het met de andere beebs en mama's is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden