Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Chantal wat sneu dat T weer ziek is. Hopenlijk kunnen ze na dat onderzoek iets voor hem doen, elke keer blaasontsteking is ook niet leuk. Beterschap allebei!

Sandra tandjes kunnen heel goed. Hier al vier weken spuitluiers gehad, met zo'n azijnlucht. En steeds lekkage. Nu heeft J.asmijn sinds een paar dagen juist korrelige luiers, vijf per dag, en ze stinken vreselijk. En helaas ook vaak lekkage, ik heb haar gister en vandaag in leenkleertjes van het kdv opgehaald omdat ze zelfs haar eigen reservekleertjes vies gemaakt had. Daarbij ook veel kwijlen, vuurrode wangen, hangerig, huilen en slecht te troosten, kortom tandjes. Vriendlief geloofde me niet, maar gister zei de juf op het kdv dat er een tandje aan kwam, ze kon een witte streep zien. En vandaag kon ik ook de puntjes voelen, gister nog niet. Wel raar, het is haar boventandje, normaal komen altijd de ondertandjes eerst.

Hoe gaat het met je dieet Sandra? Vind het knap van je hoor, ik heb nog nooit gedieet, niks voor mij. Ik hoop altijd dat mijn buikje vanzelf ooit verdwijnt :-)

Hoe bevalt het werken weer dames? Hier wel goed, alsof ik nooit weg ben geweest. Deze week voor het eerst vier daagjes, vriendlief heeft ontzettend zin in zijn 1e papadag vrijdag. Zal m nog tegenvallen hoeveel je op zo'n dag kan doen, zeker als ze zo hangerig blijft.

Eer leuk hoor eindelijk hapjes! Het schijnt dat je het de eerste weken superglad moet pureren, en als ze rond de 6 mnd zijn kun je ook prakken of via de rapley methode geven. In het Opperdepop kookboek van AH staan handige tips en recepten, echt een aanrader. Iemand trouwens van plan om rapley te gaan doen? Ik wel, maar niet altijd. Beetje half om half denk ik, als dat kan. Moet me er nog in verdiepen, het mag pas vanaf 6 mnd.

Geplaatst

He Chantal wat vervelend dat de kleine weer ziek is. Was juist zo verheugd te lezen dat het eindelijk met alle kindjes goed gaat. Ik hoop dat hij er snel weer boven op is.

lfz ig

Geplaatst

Lieve lieve dames...!

De kogel is door de kerk!

N.ore heeft nu officieel KMA (Goh... Wisten we nog niet!)

We hoeven geen provocatie meer te doen (jeehhh!)

We stoppen met motilium. Daarvoor in de plaats krijgt ze een antibioticum erythrocine -es.

Deze moet ervoor zorgen dat de voeding meer binnen blijft in de hoop dat de nachtvoeding er ook een keer af kan. Tot nu toe zitten we nog steeds op 7 voedingen. Graag wat minder zou heel fijn zijn!

Maar hoera eindelijk bevestiging....!

Nu kunnen we ons eindelijk weer richten op ons gezinnetje. We willen RUST.

Maar ooo wat zijn we blij.

30 oktober nog gesprek met vorige arts... Ben van plan om haar precies te zeggen hoe ik er over denk.

Gr. Shanna

Geplaatst

Chantal, bah wat sneu dat hij weer ziek is! en nu weer naar het zkh

@shanna fijn dat je Eindelijk een bevesteging hebt!

kan mij voorstellen dat jullie rust willen,lekker genieten van je gezinnetje!

wat een leuke foto,s heb je geplaatst kan je trots op zijn :-)

Geplaatst

Sandra, dat is lekker gaat de goede kant op.

Shanna, komt jouw meisje ook al lekker aan. En de bevestiging ach het verbaasd mij niet dat ze kma heeft.

Hier eigenlijk weinig te melden behalve dat ons mannetje het goed doet en moeders lekker moe is van wegbrengen/halen/koken e.d. kom echt nog niet in het ritme. Trouwens wel fijn dat ik weer werk daar klaag ik niet over.

Geplaatst

Hier ziek thuis. Hoofd vol watten.

Cb vansaag gebeld. Ons meisje komt 2,5 uur na een fles van 210+7.

Mag vanaf morgen met rijstebloem en fruithapjes beginnen.

Net op film dat ze bijna(!) Omrolt!

Verder ook weinig nieuws.

Quin das niet gek dat je moe bent hoor! Lekker druk schema!

Geplaatst

Hoi...

Quin...het lijkt me idd druk werken... huishouden...koken en de kleine1 (Maar manlief dan? Doet hij dan verder niets?)

Sandra...hoop dat je snel beter wordt. Is wel extra zwaar zo. Moeders mogen nooit ziek zijn...toch?

Quin...idd N.ore komt eindelijk lekker aan. Ik weet niet hoe zwaar de andere kids wegen. Maar nore is op het moment

afgelopen maandag 4 mnd oud.

5.830 gram

61 cm lang

41,3 cm hoofdomtrek.

Maatje 62 soms nog 56 en begint af en toe maatje 68 aan te kunnen.

Ben benieuwd hoe het bij de andere kids zit!

gr Shanna

Geplaatst

Nee manlief doet niks in huis. Hij heeft 3 bedrijven en vestigingen in het buitenland en is veel onderweg. Als hij thuis is dan doet hij veel met L. en zijn motto is dan huur je iemand in maar daar ben ik te zeikerig voor.

L. is 63 cm 6990 gr. 39 cm hoofdomtrek.

Hij zit mooi op de midden lijn van het cb.

Geplaatst

Hoi meiden,

hier afgelopen dinsdag cb geweest toen was Y precies 4 maanden. Ze weegt nu 5100 Gr. En is 61,5 cm (lang en slank)

van de prikjes had ze een beetje verhoging maar verder geen gekke dingen.

Vandaag een jaar geleden had ik de terugplaatsing van mijn " gouden ei" toch bijzonder.

Vandaag weer ongesteld, ben t verdorie 2 weken geleden nog geweest .. Nou ja lichaam zal nog wel uit balans zijn denk ik dan maar.

Quin lekker druk zo te horen en met plezier naar t werk.

San nog steeds hoofd vol watten ?

zit in de tuin Y te voeden, wat een heerlijk weer.

Iemand vroeg of manlief al baan had, nou nog niet maar is nog steeds in de race bij 2 bedrijven.

Liefs eer

Geplaatst

Hier ook op CB geweest.

T had ook wat verhoging van zijn prikje.

T is nu 64 cm lang en weegt 6035. Hoofdomtrek ben ik vergeten. T is nu bijna 16 weken. Nog een kleine twee weken en dan gaan wij hem ook zijn eerste fruithapjes geven. Ik kan eigelijk niet wachten. Lijkt mij zo schattig.

Sandra ben je alweer beter?

Chantal hoe is het nu met T?

2 All, heel fijn weekend en tot volgende week

Geplaatst

Manlief is met de kindjes op stap, ik lig onder een dekenthe dangerous minds te kijken.

dus ja, kop nog steeds vol watten helaas :(

Heb wel cupcakes gebakken.. ik ben echt een doos! Maar ach is voor een goed doel hihi

S krijgt maandag de 3de prikjes. Ben eens benieuwd morgen, het eerste fruithapje op advies van cb....

Wat lekker eer, in de tuin! Hier is het maar regenachtig :(

Wat groeien jullie kleintjes goed.

Iggie hoe is het met T zijn ruisje??

Geplaatst

Geen cupcakes bakken, maar lekker verder onder de wol. Even uitzieken jij. heb je een griepje? Kan ook zijn dat doordat je nu aan het afvallen bent, je weerstand wat lager is. Ik had dat ook in het begin bij de eerste kilos die er af gingen.

Volgens CB is het ruisje nog steeds duidelijk te horen. Dus daar ben ik niet blij mee. Dinsdag 6 nov moeten we weer naar het ziekenhuis voor een hart echo en filmpje. Ik hoop dan te horen dat het minder is of in ieder geval gelijk is gebleven. Dus we moeten nog even afwachten

Geplaatst

Denk dat ik griep heb ja :( ach gaat wel over.

Iedereen heeft het hier gehad en san in combinatie met ongi en lijnen... dat wilt wel...

Hmmm balen dat het nog te horen is. Hoop dat 6 november wat uitsluitsel geeft!

Geplaatst

Sandra beterschap! Andere dames: veel vitamientjes eten en vroeg naar bed deze week, want ik wil alle mama's en babies zien de 28e!

Hier pas over 3 wk de 3e prikjes, dan is J 4 mnd en 10 dagen. Nog twee weekjes en dan ga ik ook beginnen met fruithapjes, heb er ook echt zin in!

Deze week voor het eerst 4 dagen gewerkt, werk om en om 3 en 4 dg. Viel me reuze mee! J had een leuke dag me papa, lekker naar de markt en lunchen op het terras. Ik heb er eerlijk gezegd helemaal geen moeite mee om J naar het kdv te brengen, ik heb weinig keus en ze doet het daar prima! Ze kijkt veel naar de oudere kindjes, en vind het duidelijk nie leuk als die buiten spelen en zij dan binnen blijft.

Chantal hoe is het met T?

Eer wat is Y een licht meisje! Wel lekker voor je rug me tillen hihi. Ik heb geen idee wat J weegt, drie weken geleden was ze 66-nogwat.

Iemand nog tips voor lange smalle broekjes? Tot en met maat 62 had ik alleen Hema legginkjes, maar die worden echt te kort nu, blote kuiten, en iets te zomers. Ik heb een paar echte broekjes in maat 68 gekocht bij H&M en V&D, maar die zijn veel te wijd in de taille, en veel te lang. Nu dus afzakbroeken of te korte broeken aan, irritant...

Geplaatst

Jessi, misschien een tip. Ik heb voor T een aantal broekjes van Name it, en die zitten T goed.

Trouwens voor iedereen een tip. Bij mamaenkids zijn er nu leuke kortingen. Ik heb net weer wat leuke kleding besteld. Ook voor de oudere kids.

Geplaatst

Jessi bij jou dus ook lang en smal ... " le petit bateau" zit Y als gegoten en Nijntje broekjes zitten Y ook goed.

Zal nog ff navragen bij mijn schoonzus die kent alle merken aangezien haar zoon ook super smal is.

I let you know

Geplaatst

He Sandra, jij geeft al fruit en rijstepap.

OP welke tijden doe je dat.Ik zit er over te denken om ook iets eerder te beginnen. IK heb echt het idee dat hij al wil en behoefte heeft.

Geplaatst

L.ise is nu 60,5 cm 6010 g en 40 cm hoofdomtrek.

Wat leuk die hapjes!

Ik heb er ook zón zon in om dat te gaan doen!

Maar goed, voor ons is jet nog even wachten Ookal denk ik wel dat ze zou willen, ze is erg geïnteresseerd als ze ons ziet eten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden