Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier 1e kerstdag lekker thuis met 18 man... nadeel van een groot huis. Wij steken de bbq aan, dit jaar weiger ik te koken;-) 2e kerstdag lekker met zijn 3en thuis en restjes eten.

O en kerstavond verplicht op voor diner bij schoonmamma.

Help mijn jurk zit nog wat strak...

Ps 1e kerstdag dresscode casual

Geplaatst

Wat leuk dat het weer leeft hier! Ik heb jullie stiekum best gemist hoor.

Hier was het rollen eenmalig, de laatste 2 weken heeft ze geen poging meer gedaan. Het eerste tandje is sinds 2 weken door, en sinds zondag komt de 2e er bijna door. Van de 1e tand had ze geen last, maar nu is het al 3 middagen huilen huilen huilen, en hangen. Hopenlijk gaat dat snel over, ze gaat dit weekend 3 nachtjes bij mijn ouders logeren. Ik vlieg vrijdag naar Riga, mijn vriend is daar nu al voor zijn werk. Vijdag hebben we een kerstdiner met zijn collega's daar, en zaterdag gaan we shoppen op de kerstmarkt. Zondagavond weer thuis. Ik heb vandaag een flinke gebruiksaanwijzing gemaakt voor mijn ouders.

Het schema is hier:

07.30 uur fles 210 + 7

10.30 uur 100 gram fruit (mango, peer, of banaan meestal)

11.15 uur fles 180 + 6

15.30 uur fles 180 + 6

17.30 uur groente, paar hapjes (op de creche om 16.00 uur)

19.00 uur fles 210 + 7 + 3 el rijstebloem

Fruit vindt ze heerlijk! Mijn eigen gemaakte groenteprutjes (wortel, bloemkool, brocolli, courgette) vindt ze vreselijk. Als een echte dramaqueen kokhalst ze dan, en ze eet max 4 minihapjes. Groentjepotjes van Olvarit vindt ze heerlijk, dan eet ze zo een half potje leeg. Grrrr.....

Volgens mij heb ik bijna hetzelfde schema als Sandra.

De eerste kindjes al weer 6 maanden, wow wat gaat dat hard! Kan het merken aan de kleertjes: shirtjes sinds deze week in maat 74, en rompers + pyjama's in 74/80. Slik...

Quin waarom moet je elke 2 weken naar de dietiste?

Geplaatst

Wat n drukte opeens, gezellig weer:-)

vandaag 31 weken geleden is Y geboren ... Toch speciaal.

vandaag ook bezoekje aan cb Y is 66 cm en weegt 5890 gram ze zit nog 1 streepje onder de " gemiddelde curve" dus gaat helemaal goed.

Voedingsschema is bij mij maar 4 x per dag maar wel alle keren 210 cc.

en de laatste met 5 scheppen rijstebloem pap.

groente heb ik nog niet geprobeerd maar appel, peer of banaan gaat erin maar is echt weinig. Ik ga t fruithandel dan ook maar verplaatsen naar de ochtend ipv de na middag.

Quin ben nog niet opzoek naar werk laat t nog ff ..

Kerstavond naar schoonouders en voor de rest lekker niks ga natuurlijk wel even naar mijn ouders maar geen diners en koken stress. Kerstboom zit er niet in daar is ons huis te klein voor maar ga wel n paar kerststukken maken vind ik ook leuk om te doen.

Goed om te lezen dat t goed gaat met de beebs .

oh ja Y heeft afgelopen zondag bij opa en oma tot twee x toe gedraaid van rug naar buik , ze hadden de primeur :-)

ben nu elke dag met haar aan t oefenen op t kleed ... Ha Ha mama doet t niet voor hoor.

dikke knuffel voor iedereen

liefs eer

Geplaatst

Sas btw, is N echt 8,5 kilo?? Wat een lekker popje dan!

Vandaag bij cb geweest. Ze mag al broodkorstjes proberen. Ze is nog maar 5 maanden.

Maar ze huilt echt vreselijk als wij brood eten. En aangezien ze al een maand een liga eet zal ze niet allergisch zijn voor de gluten en mogen we het gaan introduceren.

Manlief had vandaag al korstje gegeven en het gaat er erg vlot in...

Lekker sabbelen er aan. Ook geen reactie erop gehad :)

Is het wat om een lijstje bij te houden?

S.terre 7180 gr 66,3 cm (5 maanden)

Geplaatst

S.terre heeft trouwens ineens 2 tandjes door onderin :)

Het gaat zo snel, ook ineens sinds 2 dagen haar voet gevonden.

Slapen jullie klrintjes ook zo weinig? S.terre heeft vsndaag 3 uur geslapen... Maar ze is dan ook echt NIET moe :(

Geplaatst

Ohhhh, ik moet opeens even bijlezen! Wat leuk weer!

Hier gaat het goed, nou ja vandaag was er opeens iets heel naars....

L.ise was op het kdv en toen ik haar op kwam halen vertelde ze dat ze s'ochtends in de box bijna stikte... Zo zeiden ze het, ze hebben haar snel gepakt en scheef gehouden, toen moest ze overgeven (slijm met een beetje voeding) en ging het wel weer. Iedereen was heel erg geschrokken, toen ik het hoorde ik ook. De hele dag hebben ze haar goed in de gaten gehouden maar alles was verder goed en ze is lekker vrolijk. Vanavond ook alles goed. Maar nu.... Ik durf haar eigenlijk niet in bed te leggen, niet alleen in ieder geval. Het zal wel iets eenmaligs zijn geweest. Maar toch! Bah, nu ik het opschrijf vind ik het alleen maar enger. Ik maakte mij er eigenlijk niet zoveel zorgen meer over, maar nu weer wel......

Bah bah bah even over iets anders schrijven ...

L.ise krijgt nog steeds borstvoeding, op dagen dat ik bij haar ben 5 of 6 keer per dag, de laatste voedeing ongeveer 22:30 afgekolft met rijstebloem erdoorheen, dan slaapt ze door tot ongeveer 8 uur.

Als ik moet werken krijgt ze:

7u borstvoeding

10u 200 afgekolft bv

13 kv 180 + 6

16u 200 afgekolft bv

17 groentehapje zelfgemaakt, in ijsklontjesbakjes bewaard, ongeveer 4 a 5 blokjes

19:30 bv

22:30 200 afgekolft bv + rijstebloem

Hm, dat is 1 of 2 voedingen meer dan bij jullie.

Als ze bij mij drinkt heb ik geen idee hoeveel ze drinkt meestal is ze best snel klaar. Ach, ze groeit nog steeds normaal.

Zo, ik ben weer wat ontspannender. Ze is vanavond gewoon zoals ze altijd is, echt niks anders, volgens mij valt het wel mee, ze verslikte zich vast toen ze iets overgaf. Dat doet ze ook wel eens als ze te snel drinkt....

Fijn dat het bij jullie allemaal zo goed gaat!

Wat een verschil trouwens tussen Y.entl en N.ienke, leuk om te zien dat elk kindje gewoon zijn eigen lijn volgt!

Chantal fIjn dat het nu goed gaat met zijn urineleider. Dat is een hele zorg minder.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je helemaal op bent, je bent zo vaak in het ziekenhuis geweest. Ik ben al moe en dan hoef ik nog maar 3 dagen te werken.

Heel veel sterkte en rust meis.

Oh ja, de kerst.

1e kerstdag eten bij mijn schoonmoeder, ik ga waarschijnlijk het dessert maken.

2e kerstdag is mijn vader jarig. Hij wordt 65 dus gaat met pensioen dat wordt dus een feest met de hele familie.

En oud en nieuw heb ik gezegd dat ik thuis wil blijven. Iedereen die wil mag komen maar niet bij ons slapen.... Mijn schoonmoeder was het er niet mee eens maar dan heeft ze pech! Ik wil een beetje rust voor l.ise en lekker haar eigen bedje. (en voor mijzelf ook trouwens ;-) )

Geplaatst

Sandra, N is echt al 8.5 kilo en 68 cm lange meid zeggen ze en daar hoort haar gewicht ook bij

ze volgt ook netjes haar eigenljn haha

N. laapt overdag helemaal niet heel soms een keer een klein uurtje

vaak slaapt ze in de ochtend wel ff na haar fles ook een uurtje ongeveer!

@Daantje ik kan mij voorstellen dat je erg geschokken bent bah! gelukkig niet vaker voor gekomen dus!

@shanna wat goed dat N.ore heeft doorgeslapen!! heerlijk he :-)

Geplaatst

Meiden, T ligt weer in het zh hij heeft het rs virus te pakken hij ligt nu aan het zuurstof omdat hij zo benauwd is.

Probeer ook even wat te slapen nu hij slaapt. ....

Geplaatst

Oh lieve chantal. Ik las het op fb.

Probeer idd even te slapen. Dikke knuffel!!

Sas, wat een lekker ding dan. :)

Ze is 1,5 cm groter als S.terre en 1,4 kg zwaarder. Das nou wat je noemt hollands glorie :) heerlijk zeg.

Was van de week bij mijn nichtje en de kleine. Die is nu 9 maanden en even ter vergelijking. Die is 67 cm en 6640 gr.... Of wij hebben reuzinnen of zij is echt vreselijk klein :)

Shanna wat lekker!!!! Geniet meid!

Geplaatst

N.ore's eerste groente hapje "wortels"

[ATTACH=CONFIG]4900[/ATTACH]

Vandaag is N.ore alweer een half jaar...

Weet je...gewicht???...Lengte??? Tuurlijk iedereen wil dit graag bijhouden en op de curver kijken... Maar eigenlijk zegt het nog heel weinig denk ik! Ja als je extreem erboven gaat zitten en baby is klein maar heeeeel zwaar. Maar als lengte klopt conferm gewicht...nou dan is alles toch goed? Bij N.ick toen hij een jaar of 2 was had hij best wel een "laten we zeggen" een bobbelig buikje...nu is het een jongen van bijna 8 en zo mager als een lat! N.ina is afgelopen week gemeten en gewogen...ze zit "precies" op de middellijn... en mijn schoonmoeder maar roepen "..ze is wel groot en stevig hoor, voor haar leeftijd! Tja ze vergelijkt haar met 2 kindjes in de straat die een maand jonger zijn en gewoon klein en ielletjes zijn. Dat is dus appels met peren vergelijken. Hun ouders zijn ook klein en dun.

Kijk..als je niets raars doet zoals bijvoorbeeld..kroket voor ontbijt...patat middag eten en lekkere shoarma avondeten...tussendoor lekker een zak chips...cola als drinken...mmmm...GOH???Kan dit niet, is dit niet gezond dan? Uhhh duh...Gewoon normaal gezond eten melk...fruit...groente...etc...Dan kan je toch niet fout gaan! Toen Nina ongeveer, ik schat tussen 6 maanden en een jaar,was, zat ze met haar gewicht net op de eerste lijn boven de streep van het landelijke gemiddelde...je hebt er nog een daarboven...maar ze zat ruim binnen het gemiddelde. "Ze vonden dat ze aan de lijn moest gaan doen". Wat denk je nou zelf....dacht het dus niet he...! En dan kan het Consternatiebureau mij hoog de boom in klimmen! Of zie ik het verkeerd? (Dit was even mijn pleidooi..oepsie!).

Maar dat neemt natuurlijk niet weg, dat ik zeer nieuwsgierig ben hoe goed onze kleintjes het allemaal doen. Hoe snel groot ze al worden. Straks heerlijk kerst en nieuwjaar vieren met onze nieuwe aanwinst. Moet je nagaan vorig jaar zaten wij allen met ik neem aan een onwerkelijk gevoel van een kleintje in onze buik te hebben. Te dromen over volgend jaar met de feestdagen ons kleintje in onze armen. EN nu..nu is het al weer zo ver! Wat gaat de tijd toch snel... Heel dubbel aan de ene kant kan ik N.ore wel groter kijken. Dat ze heerlijk speelt met N.ina en N.ick..dan zit ik heerlijk weg te dromen en na te denken hoe het later zal gaan.. Maar ik moet niet vergeten om ook nu nog te gaan genieten...voor je het weet is het al zover! Met andere woorden dames...geniet geniet en nogmaals geniet!

gr Shanna

Geplaatst

Chantal, hoe gaat het nu? sterkte! sneu weer zeg!

@Sandra hihi wat een verschil he...

Weet je wij krijgen ook wel eens te horen wat een dikkoppie en wat is ze stevig en dan denk ik tja...

gezond toch?

en wat kunnen wij er aan doen? het hoort gewoon bij haar

Donderdag kon ze trouwens als zelf standig blijven zitten ff, jeetje wat gaat het snel

Geplaatst

Wat goed sas!! Knappe mrid :) heeft ze uiteraard van mama.;)

Wij krijgen het ook te horen. Goh wat is ze flink. Maar zoals jij zegt. Zo is ze. Hollands glorie.

We hebben er hier ook eentje, die is 6 weken ouder maar het kind lijkt continue zirk. Ingevallen gezichtje. Zo sneu :( maar weegt bijna,een kilo lichter als sterre.

Oh en shanna, het lijstje zou zeker niet om,te vergelijken zijn maar zodat ik makkelijker kan onthouden hoe het met de kindjes gaat ;)

Geplaatst

Hoi meiden het is hier weer errug stil hoor.

chantal hoe is het met de kleine man ik mag hopen dat hij alweer n paar dagen thuis is.

Shanna leuke foto 's van n.ore , crea Bea :-)

Hier is het eerste tandje ook door, ze heeft er geen last van (tot nu toe).

de groente/ fruit hapjes gaan er dagelijks goed in de ene keer meng ik ze met baby liga en de andere keer geef ik het puur natuur. Dan zet ik haar in haar stoeltje aan tafel en zit ze geduldig te wachten en te spelen tot dat ik met het eten kom. De eerste paar happen doet ze nog rustig aan maar daarna "valt" ze de lepel zowat aan ... Moet echt oppassen dat lepeltje niet achter in haar keel terecht komt.

Sas, wat leuk hè dat zitten, ik zet Y als ze wakker is en we zijn aan het wandelen en bv in de supermarkt rechtop in de kinderwagen zodat ze wat kan zien. Dekentje in haar rug en dan zit ze alles te bekijken (zo schattig en heel veel aanspraak .. Ha Ha. )

gister aan n vriend van mijn vriend een doos vol met kleertjes meegegeven die Y te klein zijn. Ze hebben ook n klein meisje van 2600 Gr. Dus hopelijk kan ze er lang van genieten. Heb alleen het pakje maatje 44 gehouden de rest toch maar weggeven (wat moet ik ermee er komt toch geen nr 2 en ze was er héél erg blij mee).

meiden, allemaal héle gezellige kerstdagen met je gezin en familie.

ps lijnen gaat goed ben 6,5 kg kwijt :-))

liefs eer xxx

Geplaatst

Goed eer dat zitten :) knap hoor!

En al 6,5 kg! Super!!

Rustig he shanna :(

Hier een zieke S.terre. Ze is zo verkouden dat ze amper lucht heeft om een fles leeg te drinken. sinds vanavond ook koorts :(

Lieve meiden, een hele fijne kerst voor jullie allemaal!!

Geplaatst

Och balen Sandra.... Juist nu met de feestdagen!

gebruik je neusdruppeltjes?

hoop dat ze maar heeeel snel beter mag worden.

wij zitten op Texel!!!

heerlijk hier. N.ore plus rest kids hebben het super gedaan vandag onderweg. De reis duurde ongeveer 4,5 uur. Zonder klagen... Ben zo blij!

en nu slaapt ze voor het eerst in een ander bedje... Dit gaat ook goed!

geweldg!

ben zo trots op haar... (EMDR heeft echt geholpen) we hebben een heerlijk meisje.

afgelopen week heeft ze voor het eerst echt zitten schater lachen om N.ina.

ze werd gewoon rood van het lachen (hebben dit op filmpje)... Super...!

n.ick en N.ina hebben dit nooit gedaan. Zo bijzonder.

er super dat meiske al kan zitten...

van het een komt het ander... Tijd gaat zo snel!

hoest met rest?

gr shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden