Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh shanna, houdt het nooit op voor jullie?!?!

Heel veel beterschap!

Sas gelukkig gaat het weer wat beter.

Jessi ik ben het er helemaal mee eens! Het mag nu wel eens klaar zijn met die kou!

Geplaatst

Shanna wat een nacht.. Hopenlijk is het vandaag iets beter gegaan. Heeft ze een infuus voor het vocht? Ik durf al bijna nie meer over mijn nacht te beginnen... Voor de 2e nacht rij van 02.00 tot 04.00 uur krijsen krijsen krijsen, hoofd achterover gooien en ontroostbaar. En van 04.00 - 06.00 elk kwartier een huiltje in haar slaap. Vanmiddag naar de HAP geweest om haar oren te laten nakijken, omdat ik dat huilen van de pijn totaan niet ken van ons meisje. En vriendlief zit vandaag weer in R.iga voor een week, dus geen wisseldiensten 's nachts. Huisarts zei dat haar oortje wel rood was, maar niet echt ontstoken. En wederom bronchitis, ze heeft mijn longen vrees ik. Maar daar is niks aan te doen met medicijnen. Voor d pijn heb ik naproxen ofzo gekregen, vloeibaar. Vanavond was ze goed te pas, nu slaapt ze. Duimen voor een betere nacht...

Tja, mijn baan... Mijn contract liep 8 mei af en wordt dus niet verlengd. Mijn baas en ik komen van andere planeten... Klein bedrijf, baas/eigenaar is een echte R&D-er zonder verstand van marketing, en bemoeit zich overal mee. Totaal geen structuur in het bedrijf enzo. Alle collega's heel introvert en komen uit dorpjes in de buurt. Ik pas daar gewoon niet tussen, en heb teveel inhoudelijke confrontaties met mijn baas en frustraties. Het is dus beter zo, maar wel s*hit om in deze tijd een parttime baan te vinden in de buurt. Ben niet zo flexibel qua reisafstand en werkdagen omdat mijn vriend regelmatig in het buitenland zit en ik dus om 18.00 uur bij het kdv moet kunnen zijn. Ik heb nog wel 2 maand contractverlenging onderhandeld, tot 1 juli, en mag 1 dag per week onder werktijd solliciteren, doorbetaald, zonder vrij te hoeven nemen. Goed geregeld al zeg ik het zelf. Dinsdag afspraak bij een werving&selectiebureau om me in te schrijven. Next problem: wat doe ik aan? :-)

Ik hou me dus aanbevolen voor tips. Zoek iets met marketing, communcatie, sales of een combi daarvan. 24 tot 32 uur (liefst weer 28), max 30 km van D.ev.enter.

Sorry voor mijn lange ego-verhaal. Wie heeft er leuker nieuws?

Geplaatst

Jessi hoop dat je meisje snel opknapt. En als je twijfels hebt gewoon weer naar de huisarts gaan. Wij zijn wel 4 à 6? Keer gegaan voordat longontsteking werd geconstanteerd.

update.

weer belabberde nacht gehad. Flesje in 2 etappes uitgespuugd. Vervolgens via sonde. Mocht niet baten. Deze is ook met raket eruit gevlogen. Nu 38,7 graden koort. Erg slap... Net een pop. Tevens weinig contact krijgen. Dat maakt mij het meest onzeker. Weer geen oogcontact kunnen krijgen.

zullen zien wat de dag vandaag weer brengt.

Op rest reageer ik later...

Shanna

Geplaatst

shanna wat rot bah! hopelijk knapt dat kleine meisje snel op

@jessi goed onderhandeld bij je werkgever, succes bij het gesprek

Geplaatst

Shanna, wat naar.

Het lijkt mij ook heel eng om haar zo slap te zien en geen contact te kunnen maken.....

Heel veel sterkte.

Jessi, dat is idd moeilijk om nu werk te vinden.

Gelukkig heb je nog even maar het is wel heel spannend.

Hopelijk krijg je er een leuke baan voor terug waar je beter op je plek zit.

Hier weer buikgriep......

Bah, ik dacht dat als je het had gehad dat je het niet nog een keer kreeg, nou dat kan dus wel.

L.ise hoest heel erg is verkouden en heeft prut oogjes. Net is manlief naar de huisarts geweest met haar. Als ze donderdag nog koorts heeft moeten we weer terug, maar voor nu zalfje voor haar oogjes.

Hopelijk zijn we er allebei snel vanaf.

Geplaatst

Ze denken aan rota of adenovirus, wordt tegenwoordig niet meer getest. Verandert de zaak toch niet.

vanavond opnieuw begonnen met ors schema (via sonde). Ze was vergeleken met vanmorgen 100gr afgevallen.

er kwam meer uit dan ze er in konden krijgen.

meisje is echt ziek, ze is slap en laat alles maar gebeuren.

Shanna

Geplaatst

Shanna en Daantje beterschap voor jullie kleintjes, Wat vervelend toch weer.

@jessi, wat vervelend dat je contrcat niet wordt verlengd, maar wel fijn dat je wat uitstel heb gekregen. Ik hoop dat je snel wat vind. Uiteraard hou ik mijn ogen open, maar ik zit rondom amsterdam en dat is een beetje te ver weg voor jou.

Mbt J. en haar huilbuien snachts. T heeft dat de afgelopen twee weken ook regelmatig gehad. Hij zat ook steeds aan zijn oortjes en te knauwen op zijn handjes. Maar ik zie geen opkomst van nieuwe tandjes o.i.d. Ik denk zelf dat het ook weer met een sprongetje te maken heeft en de verwerking van alle prikkels van overdag. sinds dit weekend is het weer een heerlijk mannetje en alleen maar vrolijk en hij slaapt weer heerlijk door (even afgeklopt). Maar ik zie dus dat hij al weer wat meer kan dan vorige week. Hij gaat nu goed zelfstandig zitten, kruipt het hele huis door, begint zich overal aan op te trekken en kan dus ook via de bank en box nu zelf gaan staan. Dus misschien dat J ook weer een in een sprong zit. Hoop voor je dat ze snel weer lekker gaat slapen s nachts. Want zeker als je het alleen moet doen is het behoorlijk zwaar.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Lfz Ig

Geplaatst

Update...

in totaal was n.ore gisteren en afgelopen dagen 600 gr afgevallen.

Vanmorgen was er 300 gr bij dmv ors... In sonde.

Echter vandaag heeft ze inmiddels al ruim 15 luiers gehad en is helaas weer 300 gr kwijt ondanks elke keer compensatie van de luiers dmv ors.

ze heeft nu dus 2x een ors schemagehad inmiddels.

maar er is geen vooruit gang geboekt. Nieuw plan...

Ze krijgt nu weer opnieuw een schema ors (6 uur lang). Daarbij luiers compenseren. Netzoals eerder maar ditmaal krijgt ze geen neocate meer. Deze wordt vervangen door ors.

Nu maar hopen dat dit WEL gaat werken.

shanna

Geplaatst

Shanna, zit er al vooruitgang in? Kunnen ze nu zeggen wat ze heeft of is dat ook nog onduidelijk.

Jessi, het blijft balen in deze tijd. Maar als ik het zo lees was jij er ook niet echt gelukkig. Hoop dat je snel wat leuks vindt in de omgeving.

Hier een die kruipt, gaat zitten vanaf buik en rug en zich overal aan optrekt. Heeft alleen last van zijn boventanden die doorkomen, is wel sneu ligt 's nachts in zijn matrasje te bijten. Hier ook 2 slaapjes maar dat is vanaf januari eigenlijk al. Met moeders gaat het top, alleen de kilo's blijven nog hangen maar dat heeft meer met de schildklier te maken die te traag werkt.

Vandaag nog extra wezen wegen en hij is 10 hele grammen aangekomen ha ha dus ook niet echt de moeite. Nu over 4 weken terug voor de schaal.

Hoop wel dat het beter weer gaat worden, ben klaar met snotneuzen en dikke jassen;-(

Geplaatst

Hoi allen,

ben ik oo nog ff snel voordat ik omval vd slaap maar wil me toch ff melden.

jessi balen van je baan meis ... Daan alweer n beetje opgeknapt ... Shanna wat zielig dat n zo lusteloos is, bah.

quin ik baal ook v koning winter hoor ...bleh. Iggie lief dat je ogen en oren open houd voor Jessi.

ik vergeet vast weer dames maar doe t ff uit t hoofd.

vandaag is vriend weer met Y.entl naar de dokter geweest ... Ze kucht als n oude kerel en is hees. Verder wil ze lekker bij pappa op schoot zitten en getroost worden, ze vind zichzelf nl ook erg zielig.

Opdracht van huisarts om vanavond temperatuur te meten, bij koorts (had ze gisteren nl) zou ze aan de antibiotica gemoeten hebben maar nu ze geen koorts heeft hoeft dat niet. Zou t verschil zijn tussen bacterie en infectie .

Gelukkig kan ze nog wel schateren om kie - ke - boe spelletje :-)

met mij gaat t super, ben klaar met lijnen en ben nu aan t stabiliseren, in totaal ben ik 16 kg kwijt.

nou meiden ik ga slapen om 6.00 gaat de wekker weer

liefs eer

Geplaatst

Hey shanna bah wat shit weer zeg! Hopen dat het ors schema gaat werken. En weten ze nu al wat ze heeft.?

Eer wat goed 16 kilo hoe heb je dat gedaan? Krijg het er met geen mogelijkheid af.en jullie meisje ook al ziek bah rot winter.

Quin, wat sneu van die tandjes. Heb je mijn tip nog geprobeerd?

Jessi zal ook mijn oren en ogen open houden zit natuurlijk dichte in de buurt. Hoop voor je dat je snel wat weer hebt gevonden.

Sandra, wat ben jij stil alles ok?

Hier weer 2 zieke kinderen f. Is heel erg verkouden en wil niks meer eten en weer meerdere malen wakker per nacht. En natuurlijk net wanneer t. Weer slaapt.

Gisteren met T. bij de huisarts geweest en weer doorverwezen naar de ka mannetje heeft weer hoge koorts en wil niks tot weinig drinken maar met ors gaat het redelijk en daar krijgt hij z'n 200 ml van binnen op een dag en melk en warm eten eigenlijk niet hopelijk gaat dat snel beter. Gelukkig mocht hij nog mee naar huis wil hem daar niet achterlaten. Maar moet me morgen weer melden met hem. Geef hem nu om het uur wat te drinken als hij wakker is anders laat ik dr mqx 3 uur tussen. Gaat vast snel weer beter.

Meiden ga me snel aankleden 9 uur gaat de winkel open.

Geplaatst

Het lijkt beter te gaan!!!

zeg ik heel voorzichtig. Ze heeft natuurlijk nog geen eten of iets dergelijks gehad. Wanneer ze daar mee gaan beginnen weet ik nog niet.

maar er is een lichtpuntje aan de horizon!

Geplaatst

Pfff het is me het weekje wel. Nu weer een zondagsarmpje, en dat op woensdag! Vanmorgen J gebadderd en daarna was ik haar aan het afdrogen. Ik draaide haar op haar buik, ze ging meteen op handen en knieen zitten. En toen ik haar voetje afdroogde kukelde ze zo met haar neus voorover op het kussen. Brullen! Ik hoorde een knakje dus wist meteen dat er iets niet goed zat. Kreeg haar niet stil, dus na een half uurtje de huisarts gebeld. Konden we meteen terecht. Ondertussen zag ik al dat ze haar linker arm niet gebruikte. Huisarts stuurde ons door naar het zh voor foto's. Zes foto's later, van pols, elleboog en schouder: niks te zien. Toen naar de eerstehulparts, die al snel door had dat ze een zondagsarmpje had, oftwewel elleboog uit de kom. Hij draaide wat met haar armpje, klik, en toen kon mevrouw weer lachen. Ze gebruikte haar arm meteen weer. Nu ligt ze lekker te slapen, ze wat uitgeput na al dat huilen.

Eer wat knap zoveel afgevallen! Ik word helaas alleen maar aangevallen, vooral door paaseitjes die roepen dat ze opgegeten willen worden.

Sandra: hoe is ie daar? Gedoe met J las ik bij bomen? Knuffel!

Geplaatst

Hey meiden lees wel mee maar gaat hier idd niet goed met j.orrit.

Ik moet even mijn woede laten zakken voor ik wat uitgebreider kan reageren.

Xx voor alle kindjes

Geplaatst

Ze zijn net begonnen met een klein beetje neocate 50 ml in 3 uur via sonde.

afwachten... Spannend.

Ze gaan haar ontlasting nu toch op kweek zetten.

en als ze later weer op de poli langs moet, gaan ze voor de zekerheid haar auto immuun controleren.

o ja eind april was de provocatietest gepland... Die gaat voorlopig niet door.

Geplaatst

J.asmijn weer tussen de witte jassen vandaag, er zijn schilders aan het werk op de creche. Moet zeggen dat de dokters in witte jassen er beter uitzagen gister ;-) Heb toch echt het verkeerde beroep gekozen (Quin, ben jaloers op je). Heb J al ingefluisterd dat ze later goed haar best moet doen op school, dan mag ze ook tussen de knappe mannen in witte jassen werken hihi.

Geplaatst

Volgens mij hoog tijd dat je man terug komt jessi 😜

update ... Ze zijn eruit ... Ze heeft het rotavirus!

wacht nu nog op de bloeduitslagen...

zijn vandaag verder gegaan met sondevoeding en ors. Net flesje geprobeerd. Morgen ook.

Morgen vastvoeding proberen en dan zaterdag naar huis.... Als alles meezit.

nu alleen bij opa en oma N.ina erg ziek. Ze woog een paar weken geleden 14,2 kilo. Nu 12 kilo. Mijn schoonouders maken zich erg ongerust. Zijn al naar huisarts geweest en straks tel consult. .. Maar ze heeft nog pkasluiers en protesteerde genoeg...! Moeten nog even op de tanden bijten!

Thuus zijn N.ick en papa nog steeds ziek.

dit wordt echt een anekdote voor later...(hahaha).

en mama heeft nog niets (please laat dit zo blijven, het idee alleen al dat ik straks ook aan de beurt ben. Krijg er spontaan buikpijn van!)

shanna

Geplaatst

Jessi wat zul je geschrokken zijn zeg. Bah hoe gaat het nu met haar armpje?

Shanna goed om te lezen dat het wat de betere kant op gaat met n.ore hopelijk is ze met Pasen thuis.

Balen dat de rest nu ook ziek zijn hopelijk slaat het jou over.

Hier gaat het niet zo goed vandaag voor de 2e keer bij de ja geweest en morgen moeten we terug komen t. Drinkt nog voldoende maar de koorts blijft stijgen vanavond was het zelfs 41.2 en weet even niet meer hoe we dat om laag gaan krijgen. Gelukkig wil hij vandaag wel slapen en ors en een klein beetje melk drinken warm eten en brood gaat er niet in.

Verder heeft ons meisje toch weer een oorontsteking de kno was niet te vreden nou wij ook niet nu weer druppelen en dan met 3 weken terug komen.

Meiden ik ga slapen denk dat ik er wel een aantal keren uit msg vannacht grrr

Geplaatst

Shanna, fijn dat er verbetering on zit.

Chantal, hoe gaat het vandaag met T. En wat een narigheid met F. haar oren.

Jessi, dat heeft jouw kleine meid mooi voor elkaar al die mooie mannen in witte jassen om haar heen op EHBO. Gelukkig is haar armpje weer oké.

Maar jij mag best een dagje naast mij zitten in de collega zaal, ook ik zit weleens te lekkerbekken hoor😉.

Hier een die het hele huis door kruipt en boos is als ergens de deur dicht zit, hij gaat dan voor de deur zitten en met de handjes er tegen aan bonken. Ook optrekken vindt hij erg leuk. En jee wat zijn die kleintjes lenig. Ben er jaloers op...!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden