Ga naar inhoud

Pregnyl of utrogestan na de terugplaatsing?

Utrogestan of pregnyl na terugplaatsing?  

75 leden hebben gestemd

1. 1. Utrogestan of pregnyl na terugplaatsing?

• Ik krijg altijd utrogestan.
    • Ik krijg altijd pregnyl.
    • Ik heb beide wel eens gehad.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja ik ben jarenlang een keer per 5 dagen gegaan en regelmatig behoorlijk zitten zweten op het toilet, tot paniek toe. heb zelfs wel eens pure slaolie op het toilet zitten drinken van ellende. iew! smerig!

Maar sinds ik trouw elke dag een activia eet, nooit meer problemen gehad. En vind ze nog best lekker ook. Zodra ik stop, bijv op vakantie gaat t meteen mis.

Geplaatst

@twinklestar Tsja gewoon eens wat anders proberen deze keer(5e icsi 12e tp). Ik vind die bollen ook niks, net als jij, en ik wilde mezelf beletten eerder te testen. Ga ook op vakantie, vind de bollen dan ook vreselijk onhandig. En wie weet is dit bij mij effectiever.....

Tsja dan is 5000ie wel veel hè? Ik heb op zich nooit zoveel eitjes maar weet niet of dat het enige is dat overstimulatie beïnvloedt. Zal t navragen als we voor de 1e fm gaan!

Hoelang nog tot je kan testen?

Succes en sterkte hè! Lfs Megan

Geplaatst

Hoi megan, ja op vakantie lijkt het me helemaal onhandig met drie keer per dag die bolletjes om nog maar niet te spreken over die vieze afscheiding... Pregnyl moet je wel gekoeld bewaren dus daar moet je wel even goed rekening mee houden van te voren.

Waar gaan jullie heen op vakantie? Wat een heerlijk vooruitzicht!

Ik zie dat jullie ook al aardig wat pogingen achter de rug hebben. Waar zijn jullie onder behandeling? En is er een reden waarom het tot nu toe niet gelukt is?

Ik mag aanstaande woensdag testen (voor ons is dit de 3de icsi en 6de tp van in totaal 12 embryo's). De tijd kruipt voorbij....

Geplaatst

Hey Twinklestar ,

Geen idee, geen enkele reden voor. Topbevruchtingen altijd, veel cryos gehad. Alle hormoonwaardes prima, geen indicaties voor immuun of stollingsproblematiek. Hysteroscopie prima. Enige dat ik in mei een vitamine d tekort had. Cryopogingen en 4e icsi sinds die tijd deden niks. We gebruiken dmv pesa verkregen zaad; lopen in Umc Utrecht. Daar hebben anderen met dergelijk zaad meer succes zeggen ze.

Nu nog een 5e keer. De 4e was niet geweldig, slechts 2 bevruchte embryo's. Ik hoop dat dit niet door het korte protocol komt, gaan we nu weer doen nl. De 1e icsi deden we dat ook en dat ging wel goed. Anders zou ik wellicht een 6e keer nog eenmaal lang protocol overwegen , maar in principe is dit de laatste. Raar hoor. Kan me niet voorstellen dat het zal lukken, maar hoop er wel op natuurlijk. Misschien helpen vakantie en pregnyl ipv utro.

Pff nog tot woensdag wachten. Wat kruipen die laatste dagen hè, ik kan me zoooo goed voorstellen hoe je voelt. En de 7e keer alweer. Heb jij al eens een positieve test gehad? En is er bij jou een verdere oorzaak? Hoe oud ben jij? Ik was 31, nu al 33.

Nogmaals heeeeeel veel succes. Ik hou je in de gaten ;-)

Grtz Megan

Geplaatst

Hoi megan, hebben jullie ook immuunonderzoek laten doen bij dr. Pfeiffer? Wat vervelend dat er geen duidelijke reden is voor de verminderde vruchtbaarheid. Ik herken het wel. Mijn vriend heeft een tese gehad. Bij mij is in principe ook alles goed. En toch wil het maar niet innestelen. Wij hebben zelfs nog nooit een positieve test gehad terwijl we iedere keer goede Emmy's hadden.

Wel is er bij het immuunonderzoek in Duitsland uitgekomen dat ik wat lichte afwijkingen had en ook een groot vitamine d gebrek. Nu gebruik ik voor het eerst prednisolon op aanraden van dr. Pfeiffer en veel vitamine d en omega 3.

Ik ben ruim 3 jaar geleden gestopt met de pil. Inmiddels ben ik ook 33 ( toevallig zeg)!

Weet je al wanneer je de punctie hebt?

• 2 maanden later...
Geplaatst

Ik was dit topic al helemaal vergeten. Ik ben van de poging met pregnyl ipv utrogestan zwanger geworden en ben nu al weer 14 weken.

Of het door de pregnyl komt of door de vit. D, omega 3 en prednison geen idee. Misschien wel een combinatie van beide!

Als ik het overnieuw mocht doen zou ik in ieder geval weer om pregnyl vragen.

Geplaatst

Ik heb bij de eerste icsi poging alleen pregnyl gebruikt voor de punctie. Hierna ook de utrogestan bollen. Deze poging is niet gelukt. Bij de eerste cryo tp heb ik alles in eigen cyclus gedaan, ook geen zwangerschap. Zit nu in de wachtweken van mijn 2e cryo tp en deze is wel met Otrivelle gedaan (Pregnyl niet leverbaar) en Utrogestan tot aan de testdatum.

Overigens is het bij ons ziekenhuis eigenlijk standaard dat je cryo tp in eigen cyclus doet. Enige reden waarom het bij mij dit keer met hormonen is gedaan, is omdat mijn eigen cyclus niet goed liep. Volgens mij kun je er bij ons in elk geval niet zomaar voor kiezen om het met of zonder te doen?!

• 4 maanden later...
Geplaatst

Bij mijn zoon heb ik 3 x pregnyl gespoten en zwanger.

toen cryo's niet zwanger.

en toen verse poging met die bolletjes ( had te veel eicellen) niet zwanger.

en toen verse poging met pregnyl 3 x na de punctie en weer zwanger 14 weekjes bijna al weer..

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb bij de eerste en tweede poging utrogestan gehad. Te gebruiken tot de testdatum , 18 dagen na de punctie. De eerste keer gestopt bij ongi WD 9 en ben nu zwanger bij poging 2. Ben met de utro gestopt 2 weken na de testdatum op eigen initiatief. Ik wilde zeker weten dat de embryo's zelf genoeg progesteron gingen aanmaken en daardoor een goeie innesteling konden hebben en had gelezen dat het geen kwaad kan om het langer te gebruiken.

Groetjes sometimes

Geplaatst

Sometimes,

Hoe veel bolletjes utrogestan heb jij gebruikt? Ik Gebruik 1 bolletje 200 mg 3x daags. Maar ik lees dat veel mensen 2 bolletjes 3x daags gebruiken, zijn ze 200 of 100 mg per bolletje? Ik vraag me af of ik niet te weinig gebruik. Wil jij aub mij laten weten welke dozering jij had?

Bedqnkt! Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden