Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pff ja kan nu zelf het pakket volgen via DHL, en het is in istanbul voor clearance( bij de douane) maar er staat ook weer achter delay....dus dan stress ik weer.

Heb al de ramne buiten gelapt en ben driftig aan het schoonmaken, dan ben je er niet zo mee bezig.

@ Sylvia, leuk he een foto? Hopen dat het lekker bij je blijft zitten

@ Twinkel, ruim 12 weken nu toch?? Oh heerlijk meid, het is je zo gegund!

@ Meiske, lief van je. Ik volg je af en toe nog hoor om te lezen hoe het is met jou en Imke

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, verdorie zeg, was t lastste waar je op zat te wachten :(

Succes hoor!!

Hier goed nieuws: knullie en ik zijn thuis :D

Sinds gisteravond 6 uur.

Meneertje was gister goed van slag.... Het is hier stukken minder laawaaierig dan in t ziekenhuis.

Verder heel hectach met voeden en katheteriseren en als zn meds uitzoeken en klaarmaken e.d.

Honden zijn braaf!! Boerboel teefje blaft als knul huilt voor de rest zijn ze rustig. De staffordjes zijn wat avontuurlijker en wat lomper maar ook heel erg lief wel. Had meer problemen verwacht. Dus gaat eigenlijk heel goed.

Tot zOver!!

Xxx

Geplaatst

oh Sas, ze zijn al in Istanboel, hoop dat het nu verder goed gaat!! stress is idd niet fijn en niet goed voor je lijf!!

ivfmoeke en sylvia, hoop dat jullie de wachtweken goed doorkomen! toi toi toi!! ik duim me het laplazarus hier!

hier vanochtend in DD geweest voor de startecho. alles zag er goed uit. Ga nu de sy-na-re-lle gebruiken. moest ik effe 155 euries neerleggen in de duitse apothkee, aangezien het in NL tijdelijk niet leverbaar is. ktsjing....

volgende week dus starten wanneer ik ongi word. dag 1 syn, dag 3 menoupur erbij, dag 8 eerste fm.nu dus wachten op de bongi.

Geplaatst

Tool het gaat weer bijna beginnen! Oh ik hoop toch zo dat het dit keer lukt..!! Het is je zo ontzettend gegund wijffie!

Bij mij gaf de dhea ook goede resultaten, 7 blastocysten is best goed toch?!

Ga keihard voor je duimen meid.

Sas is je kostbare lading inmiddels vrij?!

Geplaatst

oh Noor, dat is idd een goeie score!!! heb nooit eerder meer dan 4 embryo's gehad. hoop stiekem dat het deze keer wel een iets grotere oogst zal worden.

hoe is het met je???

Geplaatst

Het gaat wel goed hoor. Ben even naar spanje vertrokken met man en kind en zo samen herstellen we t snelst.

Het is helaas niet de eerste keer en ik merk dat je toch ietwat gehard raakt. Alhoewel t erg verdrietig blijft, ik dacht werkelijk dat ik in de veilige zone zat vanaf week 11.

En na 8 of 9 echo's waarin je het zo mooi ziet groeien en bewegen is het voor mij ook anders dan wanneer je 1x een echo hebt gehad. Net alsof je meer band hebt ofzo.

Maar ja het is niet anders. Ooit sluit ik al mijn kinderen weer in de armen en laat ik ze nooit meer los!!

En voor nu genieten we van wat we toch maar mooi voor elkaar hebben gefietst met lang volhouden en oneindig veel pogingen, nl onze vrolijke lieve knul!

Geplaatst

he Noor, volgens mij blijft het moeilijk, of het nu met 6 weken of met 11 of met 20 weken mis gaat. De band zal waarschijnlijk idd meer zijn als het al langer geduurd heeft de zwangerschap. fijn dat je samen met je man en knullie naar spanje zijn gegaan om te herstellen!Genieten is zeker belangrijk, maar het verdriet mag er ook zijn!

knuffel hoor!!!

Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

Hoi meiden,

De stress is nog niet weg. Na veel bellen eindelijk iemand van dhl die iets meer wist te vertellen. Het ligt nog in istanbul en als het goed is gaat het maandag naar cyprus. Geen idee hoelaat. En geen idee of ze al die tijd( ze zijn al sinds donderdag onderweg) goed bewaard zijn en dus nog te gebruiken zijn. Wat ben ik blij dat we niet alle rietjes hebben verstuurd. Moet zeggen dat de kliniek een beetje teleurstellend is in hun support. Slecht bereikbaar( nu het opeens shit is) Denken weinig mee en komen niet verder dan dat het zaad er op tijd moet zijn en dat anders mijn vriend maar eerder moet komen voor een tese. Ik heb even uitgelegd dat er al een tese is gedaan en dat hij daar heel erg veel complicaties van heeft gehad dus dat hij zeker omdat we zaadjes hebben echt geen tese opnieuw doen. Maar goed ik heb de kliniek nog nodig. Maar als het achter de rug is ga ik wel mijn frustratie uiten bij hun. We proberen maar positief te blijven en het beste te hopen. Ik weet stress is niet goed maar het vreet wel aan mij.

Geplaatst

Ach Sas, bah wat een stress!! Wat ontzettend vervelend is dat toch! Dus nog steeds het pakketje niet op de goede plek. En nog een keer een tese is wel het allerlaatste waar je op zit te wachten, mijn man heeft ook tese gehad, maar dat is zeker geen pretje! Ik hoop echt voor jullie dat het op tijd daar is zodat je man dit niet nogmaals hoeft te ondergaan, en dat je natuurlijk met de pasen een mooi embryo terug krijgt!!

Noor, wat hebben jullie ook al een lange weg qua behandelingen gehad zeg, wat ik in je handtekening lees. En dan zo verdrietig dat het na 11 weken toch nog mis gaat he! Ben je zover gekomen! Dan verwacht je het helemaal niet meer. Idd die 12 weken grens zo dichtbij.. Wij hebben ons kindje ook na die tijd nog verloren helaas (16 weken). Dat verwacht je dan ook niet meer. Je hebt voor je gevoel al een hele band dan he met je ukkie, hoe langer je zwangerschap duurt, hoe meer echo's e.d., hoe meer vertrouwen ook dat het goed gaat.

Wat fijn dat jullie even lekker naar Spanje zijn geweest! Even een beetje bijkomen van alles!

Tool jij gaat ook weer bijna beginnen! Spannend zeg!! Nu wachten op je ongi.. Ik hoop echt voor je dat dit 'm wordt joh!! Dat heb je zo verdiend na zo'n lange weg!!

Lala wat fijn dat je nu weer lekker thuis bent! Best lang in het ziekenhuis gelegen he! Wat heeft jouw mannetje nou precies? Maar 1 niertje toch? (weet 't even niet zo precies maar dacht me zoiets te herinneren?)

Goed weekend en Sas, ik hoop dat het goed komt dit weekend!!

Geplaatst

Sylvia,

inderdaad maar 1 niertje, en die doet het niet goed.

tot 38 weken wachtennwas ook te lang, teveel gevaar op zeer grote blijvende bierschade.

vandaar dat met 34 4/7 Matt al gehaald is.

Er is zeer grote mate (meest ernstige vorm) van reflux de nier in dwz: urine loopt vanuit de blaas terug de nier in, waardoor de nierschors, of het nierweefsel geen kans heeft om te herstellen.

Hoe dan ook: voorlopig is behandeling gericht op stabiel houden van de situatie en zoveel mogelijk urine afvloeien (dmv katheteriseren) en dan zl in later stadium nog bepaald worden welke strategie het beste gevolgd kan worden.

We zijn precies drie weken van huis geweest. Ik drie weken drie dagen maar heb ook twee nachten thuis geslapen in die periode.

Verheug me op een avond bankhangen, maar dat zal pas morgen zijn vrees ik. Hihihi

Geplaatst

O Sas,

Wat vreselijk frusterend en energiezuigend allemaal!

Wij dachten op een gegeven moment een plaatsing te hebben van gedoneerde emrbyo's te hebben in Dusseldorf. De datum van de plaatsing was bekend. Vijf dagen daarvoor werd ik door Scholtes gebeld dat het lab toch niet mee wilde werken aan de plaatsing van de cryo's. Terwijl ons op het hart was gedrukt dat alles was geregeld (ik zal je de hele voorgeschiedenis besparen). Uiteindelijk zijn we met zijn hulp wel bij Geertgen terecht gekomen waar alles na heeft veel stress en gedoe toch door kon gaan. Maar wij hebben al wel besloten dat we in ieder geval niet meer terug gaan naar Dusseldorf.

Heel veel succes en sterkte de komende tijd! En neem ook de tijd en de rust om alles te verwerken straks. Hoe het ook gaat aflopen.

Liefs,

Breden

Geplaatst

Breden, ik "ken" je nog van het wachtbankje december. Ik lees nu dat je een gedoneerde cryo terug hebt gekregen. Ik ga voor je duimen, meis!

Mag ik vragen hoe je bij het Geertgen terecht bent gekomen? En werkt deze samen met DD?

Sas, hoe is het bij jullie? en nog veel belangrijker: hoe is het met de spermacellen. Zij ze al in Cyprus aangekomen? Wat vervelend dat de communicatie niet altijd even makkelijk verloopt met de kliniek. Hoop zo dat dit de eerste en laatste keer is dat je naar Cyprus hoeft, want dat betekent gewoon dat je namelijk zwanger raakt. Succes!

Lala, ik blijf respect houden voor jouw positiviteit! Fijn dat jullie thuis zijn met jullie manneke!

Geplaatst

Sas, oeps ik lees nu net pas dat het morgen in cyprus gaat aankomen. (had ik even over heen gelezen). Ik ga duimen dat alle zaadjes nog gewoon bruikbaar zijn. Pfff....wat een spanning allemaal.

Geplaatst

Hoi Wen,

Scholtes heeft geregeld dat ik deze cyclus alsnog de plaatsing bij Geertgen kon hebben. En ze werken inderdaad samen. Geertgen mag geen bevruchtingen doen; die doen Dusseldorf voor ze. In Duitsland is eiceldonatie (en blijkbaar embryodonatie) verboden. Die plaatsingen doen Geertgen dan weer voor hun. Ik vond Geertgen een zeer prettige, rustige en duidelijke kliniek. Mocht deze behandeling niet aanslaan, dan twijfelen we of we verder gaan in Gent of bij Geertgen.

En hoe is het met jou? Morgen een afspraak voor alle uitslagen in Gent? Spannend zeg! Ik wil bij de volgende behandeling (die hopelijk niet nodig is) DHEA gaan slikken omdat ik zo weinig follikels produceer. Ik weet alleen niet of De Sutter hier ook achter staat. Bij Geertgen stonden ze ook achter de extra middelen (Prednisolon, kinderaspirine, vitamine D, Omega3, foliumzuur en pyridoxine (laatste twee ivm stollingsafwijking) onder het mom baat het niet dan schaadt het niet. Ga jij ook DHEA slikken?

Heel veel succes morgen!

Liefs,

Breden

Geplaatst

Breden, In Gent staan ze ook positief ten opzichte van al die extra supplementen. Ik slik inmiddels ook DHEA.

Daarnaast is in Gent wederom bloedonderzoek gedaan, waarbij ook weer immunologisch onderzoek is verricht. Prof. de Su begon al direct dat prednisolon een van de opties is als blijkt dat er (wederom) immunologische afwijkingen worden gevonden. Zij gaat echter voor een stratdosis van 10 mg in plaats van de 5 mg die dr. Pf (standaard) voorschrijft.

Ben dus ook benieuwd wat er morgen voorgesteld gaat worden.

De behandeling in Gent is echter wel best duur, dus wij hebben het geertgen ook als een alternatief indien deze poging niet lukt. Deze werd mij aangeraden door een ander forumgenootje en ben toen op internet wat gaan zoeken over het Geertgen. Klinkt allemaal erg positief. Vandaar dat ik even benieuwd was naar jouw ervaringen mbt het geertgen.

Betekend dit dan ook dat je (omdat de bevruchting in DD plaats vind) dat je gebruik kan maken van AH en eventueel drie terugplaatsingen? En ga je dan naar DD voor de terugplaatsing?

Geplaatst

Interessant dat jij al aan de DHEA bent. Hoeveel slik je en waar heb je het gekocht? Heeft De Sutter je deze hoeveelheid aan geraden? Sorry voor al die vragen... Ik heb zelf ook al die onderzoeken in Gent gehad en bij mij kwam er een dubbele MHTFR-muatie uit en een licht verhoogde Factor VIII-waarde (beide stollingsafwijkingen).

Ik weet niet precies hoe de procedure er bij Geertgen uitziet. Zover zijn we nog niet gekomen omdat we al onze energie moesten richten op de embryodonatie.

Ik weet wel dat een behandeling bij Geertgen inclusief medicatie € 2.500 zou kosten. Dat is een stuk minder geld dan wat je in Gent kwijt bent.

Geplaatst
Sylvia,

inderdaad maar 1 niertje, en die doet het niet goed.

tot 38 weken wachtennwas ook te lang, teveel gevaar op zeer grote blijvende bierschade.

vandaar dat met 34 4/7 Matt al gehaald is.

Er is zeer grote mate (meest ernstige vorm) van reflux de nier in dwz: urine loopt vanuit de blaas terug de nier in, waardoor de nierschors, of het nierweefsel geen kans heeft om te herstellen.

Hoe dan ook: voorlopig is behandeling gericht op stabiel houden van de situatie en zoveel mogelijk urine afvloeien (dmv katheteriseren) en dan zl in later stadium nog bepaald worden welke strategie het beste gevolgd kan worden.

We zijn precies drie weken van huis geweest. Ik drie weken drie dagen maar heb ook twee nachten thuis geslapen in die periode.

Verheug me op een avond bankhangen, maar dat zal pas morgen zijn vrees ik. Hihihi

Lala, wat een zorgen om je kleine jochie! Dat is niet niks als ik dat zo lees!

Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan met hem, maar dat zal de tijd moeten leren denk ik. Gelukkig is er een hoop mogelijk m.b.t. katheteriseren e.d.

Veel plezier met je avond bankhangen... heerlijk toch na zo'n lange tijd ziekenhuis!!;)

Geplaatst

sas: hoe staat het ervoor, meid toch wat een lijdensweg voor jullie!! Ongelooflijk hoe alles zo tegen zit Ik duim onwijs voor je!

Lala: wat een heftige tijd voor jullie. Kun je wel een beetje genieten? Succes en sterkte met alles

sylvia hoe staat het er bij jou voor?

alle andere meiden succes met je eigen traject!! Ik duim voor jullie allen

vandaag cryo 1 week uit, ik voel met momenten krampjes en steekjes maar verwacht er niets van! Ik geloof niet zo in cryo's en ook niet dat het geluk deze keer direct aan onze zijde staat maar hopen doe ik dat natuurlijk wel :)

Geplaatst

Ivf moeke, spannende dagen voor jullie! Zou toch super zijn als de cryo wel aanslaat! Hoop het voor jullie.

Breden, ik ben eigenlijk met DHEA begonnen na advies van dr. S (uit DD) tijdesd de evaluatie van de laatste poging in december. Dit kwam tijdens de evaluatie ter sprake. Ik ben toen gaan googlen en kwam op diverse sites tegen dat het in gent ook vaak geadviseerd wordt. Ik heb het gewoon via internet besteld. Als je googled op DHEA kopen dan krijg je vanzelf diverse sites.

Geplaatst

Meiden, ik hou jullie op de hoogte over de reis van onze zaadjes....hoop zo dat ze morgen alsnog doorreizen naar cyprus en dat ze nog in goede staat zijn zodat we alsnog de 9de een tp hebben...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden