Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo dames,

ik was vandaag naar DD geweest ik had om 11 uur daar afspraak.

ik heb mijn oude medischedossir ook met mee genomen.

ik vind de dr(s) aardig.hij heeft bijna mijn allee oude dosir gelezen,

hij zegt, je hebt mooie embryo gehad maar je hebt problemen in Immunssteem en daarom de innstelen verhinderd.

ik moet eerste met dr Pf een afpraak maken daarna begonnen met ivf.

ik krijg ook een recept van DHEA

de assistente zegt je kan DHEA in nl(apotheek)kopen.

heeft iemand misschien DHEA gekregen in NL (apotheek)?

ik heb in NL 2 keer ivf en de derde keer cryo(ivf) geplaats.

dr S zegt je hebt eingelijk 2 pogingen gehad.

en de Cryo komt niet in een poging

hij zegt sommige verzekring doen heel raar ,maar eingelijk je hebt recht op derde poging om die verzkering moet dit te betalen.

ik heb daar (dd) een paar bloedtesten ook gedaan ,na 10 dagen dr S belt mij over de uitslag.

liefs,

eva

sorry van taalfouten

Geplaatst

he Eva,

bij mijn apotheek was het heel moeilijk te krijgen, want het staat officieel niet in de lijst, omdat het eigenlijk in nl verboden is. Maar ik heb het besteld via deze link:

http://www.vitamarket.net/nl/seksuele-gezondheid-84/dhea-7-keto-179/dhea-natrol-25-mg-300-tabletten-651.html

ik moet 50mg per dag slikken. En deze was ook goed, heb ik nog nagevraagd bij dr. S. en het scheelt ook echt in de kosten, want via de apotheek is het ook nog eens een stuk duurder!

je hebt ook eigenlijk 2 pogingen gehad, want je cryo terugplaatsing is nog van de 2e ivf. Deze wordt daar bij gerekend.

ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor 30 maart bij dr. S: startecho en de planning. Vanaf 31 maart is ie namelijk de hort op volgens C, hihihi.

En kan de DHEA waarde via mijn ha laten testen, heb doorgekregen waarop ik me moet laten testen en dan de uitslag meenemen naar het gesprek.

brrr...vind het nog steeds eng om de 5e keer te doen. er komen me nu allemaal gedachten naar boven, angst ook,

vriend is aan de vits op aanraden van dr. S, maar toen hij dat de vorige keer had gedaan (foliumzuur) hadden we geen bevruchting (was nog in Maastricht). Niet dat het dadelijk teveel van het goeie is.

Zo zit ik ook over mezelf te denken, ik slik nu vanalles en wat als het dadelijk een overdosis is, zeg maar, te veel van het goeie en dat het juist averechts werkt uiteindelijk? okee, de waarde van de vit. D was weer netjes, maar toch.

fijne avond allemaal, ik ga me klaarmaken om les te geven.

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi Eva,

Als je een recept hebt, kun je het eenvoudig bij een NL apotheek krijgen maar zonder recept dus niet. Als je eigen apotheek het niet wil of kan leveren dan weet ik nog wel een apotheek waar je het naar toe kunt faxen of mailen en dan sturen ze het je toe.

Misschien kan Dr. S het mailen of faxen.

Tool sportze!!!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Sas, met mij gaat het goed! Wel veel last van de bekende kwaaltjes maar die neem ik graag op de koop toe. Vrijdag hebben we de tweede echo en weten we hoe het met ons ukkie gaat. Ik vind het wel weer heel spannend en heb het idee dat de week voorbij kruipt....

Hoe gaat het met jullie? Al iets gehoord over een passende donor? Zit je man weer in het buitenland?

Eva, klinkt als een goed gesprek. En nog een poging te goed dus. Ik heb onderzoek naar mijn immuunsysteem laten doen bij dr. Pf. Dmv de vitamines en medicatie die dr. Pf mij heeft voorgeschreven ben ik nu zwanger! Ik hoop dat dit voor jou ook de oplossing is.

Mag ik vragen waar je vandaan komt? Want ik heb het idee dat je geen Nederlandse bent of wel?

Heel veel succes de komende tijd.

Tool, het begint al weer op te schieten. Einde van de maand al weer de eerste uitgangsecho. Spannend! Wat betreft die pillen slikken... Ik slikte en slik nu nog steeds een hele berg vitamines en daarbij de prednisolon. Soms word ik het wel een beetje zat. Maar ik blijf het toch maar doen aangezien het toch een positief effect zou moeten hebben. Momenteel heb ik er nog meer moeite mee ivm misselijkheid.

Geplaatst

twinklester,Tool en Noor bedankt voor jullie reactie.

Twinklester ik kom uit Iran ik heb nederlandse pasport,maar ik woon hier en ook in Iran.daarom mijn nederlandse taal is nog niet complet haha.

Twinklester heb jij de hele icsi in DD gedaan of alleen de laatste ICSI?

ik wens je een goede en gezonde zwangerschaap.

liefs

eva,

Geplaatst
twinklester,Tool en Noor bedankt voor jullie reactie.

Twinklester ik kom uit Iran ik heb nederlandse pasport,maar ik woon hier en ook in Iran.daarom mijn nederlandse taal is nog niet complet haha.

Twinklester heb jij de hele icsi in DD gedaan of alleen de laatste ICSI?

ik wens je een goede en gezonde zwangerschaap.

liefs

eva,

Hoi Eva,

Bedankt voor je felicitatie.

Woon je dan ook een paar maanden per jaar in Iran? Is de zorg hier beter dan in Iran? We begrijpen allemaal wel wat je bedoeld hoor dus die paar spelfouten maken niks uit.

Wij hebben alle pogingen in dusseldorf gedaan. Alleen een deel van het voortraject in het amc in amsterdam. Daar kwamen we er al snel achter dat het wel eens een paar jaar zou kunnen duren voordat we aan de beurt waren vandaar uitgeweken naar dusseldorf.

Geplaatst

@Twinkle, morgen weer een echo en zwaaien naar je ukkie!! Heerlijk. Manlief is weer even weg , dit keer voor 1,5 week naar Singapore. Eind maart gaat hij dan weer voor een week of 2 weg en dan halverwege mei weer voor heeeeeeeel lang weg...maar daar denk ik ff niet aan nu. We hebben nog niets gehoord over een donor,maar ik wacht af. Komt goed. Geniet lekker van je echo

xx

Geplaatst

@Eva, je nederlands is echt niet slecht hoor!! Fijn dat je een goed gesprek met dr S hebt gehad en dat er nu verder onderzoek komt.

Geplaatst

@ Tool,

heel herkenbaar hoor, die dubbele gevoelens! En de angst voor deze poging. Maar je doet er alles aan om in topconditie te zijn. Dus op naar een geslaagde poging!

Geplaatst

elliebllie,twinklester, sas en wen bedankt voor jullie reactie.

Twinklester,nee de zorg hier in NL is beter dan mijn land.

De eerste jaren was voor mij een beetje moeilijk maar ja ,nu ben ik in NL gewend.voel ik me hier beter dan in Iran .

Geplaatst

Hoi Eva

Even een vraagje, want ik zag hier net je berichtje staan dat je in Dusseldorf geweest bent.

Ik dacht dat jij ook pas eind april daar terecht kon, net zoals ik???

Geplaatst

Hoi Daniella,

nee ik heb op 30 april geen meer afspraak in DD

dat was misverstand.

ik hed mijn afspraak gehad op 28 maart

ze ontdekt dat ik Auto-immuunziekte heb

morgen ga ik een afspraak maken met dr Pf.en ik heb ook na 1 week in UZ-Gent een afspraak.

ik dacht jij bent 26 april daar terecht(DD).

ik heb een vraag.

ik zie bij je handtekenen,dat je hebt 3 keer ICSI gedaan en 2 keer Cryo geplaats.

dat betekent dat jij 3 pogingen gedaan?en de 4e moet je zelf betalen?

of de 2 Cryo komt in 3e pogingen?en die betaalde ook verzekering?of heb je zelf betaald?

liefs

Eva,

Geplaatst

Hoi Eva

Jouw laatste cryo TP hoort bij je 2de IVF poging, dus jij hebt nog steeds je 3de IVF poging tegoed van de verzekering.

Ik heb al mijn behandelingen in Spanje gehad, omdat ik daar 11 jaar gewoont heb en daar werkt alles heel anders.

Dus je had je eigen vergist in de datum, haha. Fijn dat je daar al geweest bent en veel succes verder met de onderzoeken.

Geplaatst

Daniella, begrijp ik goed dat je nu een behandeling in DD wilt gaan doen? Spannend hoor, ik hoop van harte dat je er net zo'n goed gevoel hebt als wat wij hebben gehad en het uiteindelijke resultaat natuurlijk.

Wij hebben wel een paar keer samen op een wachtbankje gezeten, alleen zat ik toen nog onder een andere naam ;)

Geplaatst

Hey Jose

Tuurlijk weet ik nog wie je bent meid, haha.

Vind het echt fantastisch dat jullie inmiddels een mooie dochter hebben.

Wij gaan idd voor DD. Vind het ook heel erg spannend, alleen kan ik pas 26 april daar terecht dus moet nog even geduld hebben. Nu vind ik mijn pauze toch wel een beetje te lang duren :-)

Maar goed, we gaan er weer voor en hopelijk eens met een positief resultaat.

Geplaatst

He Daniella, spannend dat jullie het weer gaan proberen!! eerst pauze en dan weer volop aan de gang! succes meid!!!

Eva, jouw cryo-tp hoort bij je 2e ivf-poging, dus je hebt nog een 3e ivf-behandeling te goed. Deze zou je gewoon vergoed moeten krijgen!

hier verder geen nieuws. 30 maart naar dr. S. en dan zien we verder, tenminste, dan wordt het weer echt concreet, startecho en de planning. dat het me te lang duurt kan ik niet zeggen, ik zit al eigenlijk met mijn gedachten in april, dus ben nu weer aan het proberen om terug te keren naar het nu, naar dit moment. heb al geregeld met mijn fitnessbaas dat ik voorlopig nog maar 1 les geef ipv 3-4 lessen per week, mijn lichaam begon echt gigantisch te protesteren, moe, blessures etc.

Hopelijk lukt het me om tot rust te komen en ben ik uitgerust om aan onze 5e keer te beginnen.

fijne dag allemaal!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool, dat gaat alweer opschieten!

Verstandig dat je nu voorlopig even naar je lichaam gaat luisteren! Op en top maken voor de komende poging!

Geplaatst

@Tool, meid wat spannend weer. Voor jou komt het ook weer dichterbij.

Hier nog aan het wachten op verdere berichten van Cyprus. Slik al wel naast de vitamines, tarwekiemolie en aspirine in lage dosering. Verder gaan binnenkort de zaadjes een reisje maken van Duitsland naar Cyprus. Grote hilariteit bij manlief, want die zit ze allemaal al zitten in het vliegtuig en allemaal een raamplaats....ach ja zijn manier om er mee om te gaan.....

Liefs

Geplaatst

Sas, vind het wel leuke humor. Denk nogal in beeldspraak en zag even een vliegtuig voor mij met allemaal.........ha,ha!

Wat fijn dat het eerste begin er dan is. Ben ontzettend benieuwd naar je ervaringen met die kliniek.

Vorig jaar zijn wij op vakantie geweest in Cyprus en mijn man heeft daar zijn hart verloren. Het zit in ons achterhoofd om (indien onze komende poging niet lukt) mischien eens een vakantie te combineren met een behandeling daar. Ik had al eens info opgevraagd bij Dogus en de North ivf kliniek en ik vond de informatievoorziening en de reactiesnelheid echt top.

Hopelijk komt er snel een geschikte donor voor jullie en kunnnen jullie snel die kant op reizen!

Geplaatst

hahaha Sas, wat een humor heeft je manlief, ik zie het al helemaal voor me, hahahaha. Maarruh, jullie ook heel veel succes!!! Wie weet hebben we rond dezelfde datum een tp!!! jij in Cyprus ik in DD, hahahaha.

Wen, zouden jullie het dan ook met ecd gaan proberen als het nu niet lukt? of een verse poging? Maar jullie hebben dat gewoon niet nodig. Jullie gaan gewoon lekker vakantie vieren in Cyprus, met een kleine in je buik!!! dat is het meest ideaal en dan later nog eens met jullie kids terug!!!

Gisteren niet veel gedaan in de avond. Ook niet veel tv gekeken, wel gelezen en mijn nicht nog op bezoek gehad. effe lekker kletsen en wat thee drinken.

Rond 10 uur gingen mijn ogen weer dicht. Had nog acu gehad 's middags en ze vertelde me ook dat rond 10 uur de yin begint op te spelen en de energie begint op te bouwen, dus het was wel zaak dat ik zou proberen om rond die tijd ook in bed te liggen. Nu vond ik dat al helemaal niet erg om te horen, want ik lig vaker al om 10 uur in bed, liefst nog vroeger en nu kan ik dat gelukkig, nu ik geen les meer geef op de overige avonden. Alleen op vrijdag dan, maar goed, dat is een rustige les die we afsluiten met een meditatie/relaxation.

Hoop dat alles gewoon gaat goedkomen!!

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden