Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oja, Timon, jou helemaal vergeten!!! welkom!!! tuurlijk mag je hier komen meekletsen!! gezellig!!

Jullie hebben ook al aardig wat achter de rug!

Heel veel succes met jullie 3e icsi!!! en vragen kun je altijd stellen!! heb je het intake gesprek met dr. S? Hij kan heel chaotisch overkomen, maar als je ervoor zorgt dat je al je vragen op papier hebt staan en ze aan hem stelt, dan loop je met een heel voldaan gevoel uit zijn kamer! Zo hebben wij het tenminste ervaren!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst (aangepast)

Hallo lieve dames

oooops....deed iets wat niet mocht....Ik wil graag iets halen en brengen.....Wie wil me helpen?

aangepast door bloem777
Mocht niet!
Geplaatst

Timon wees vooral welkom en ik hoop dat je hier weer snel weg bent

Ehh niet lelijk bedoelt ........hoop natuurlijk dat je snel zwanger raakt.

Syl mooi een duidelijke plus=zwanger!

Moeke, wat een onzekerheid. Hoop dat je gevoel je in de steek laat en dat

het toch allemaal goed zit.

Tool spannend je bent dus echt weer lekker bezig. Wanneer de eerste echo?

Wat vind je van de Synarella. Ik vond dat zo smerig. Menopur laat ik altijd mijn

man klaar maken.

Ik heb gisteren de abortus pil geslikt. Tja kan het krommer?!

Morgen mag ik naar het ziekenhuis voor de Cytotec. Daar houden ze eea in de gaten of alles eruit komt. Is wel een prettige gedachte.

Geplaatst

@Timmon, welkom hier! Succes straks in DD en zoals Tool zegt al je vragen van te voren opschrijven en stellen,want Dr s is idd een beetje druk en chaotisch.

@Tool, jippie de 1ste spuit zit er weer in!!

@Bloem 777, jeetje jij hebt ook al eea meegemaakt! De medicijnen mag je zo niet neerzetten; er mag op het forum niet openlijk medicijnen verhandeld worden. Als je ze in het topic halen en wegbrengen zet en dan in je handtekening wat je gebruikt( moet je even kijken hoe anderen dat doen) dan kan het wel. Hier even weghalen want de site krijgt er anders last mee.

@ Sylvia, succes morgen met de bloedtest.

@ IVF moeke, jeetje wat een spanning voor je. Ik duim mee

@ Gabrie, voor jou een hele dikke knuffel.

Geplaatst

[h=2][/h]

Timmon welkom hier, dd is een zeer fijne kliniek hoop dat het jou ook een wondertje brengt!

Sas, hoe gaat ie met jou?

Gabrie ik heb ook de cytotec gehad, binnen twee uur was het vruchtje eruit! Ging heel rustig en fijn, maar de krampen nadien had ik wel best pijnlijk.

hoop dat het jou ook helpt en dan rustig je tijd nemen om alles te verwerken

syl hoe gaat ie met jou? Duidelijke plusjes Yo go girl!!

Tool de eerste spuit weer zet hem op meid, we duimen voor jou!

hier helaas geen goed nieuws, HCG is 16,7 veel te laag. Had gisteren al geen bolletjes en progynova gebruikt mijn gevoel klopt altijd!

Laat me nooit in de steek, helaas mocht deze cryo het niet zijn. Hopenlijk onze tweede wel en anders ook weer een verse isci poging.

Geplaatst

Sas, kun je nu iemand aansprakelijk stellen voor alle toestanden?

Moeke, wat vervelend dat het niet zo heeft mogen zijn. Ik hoop en duim dat de volgende cryo jullie kindje gaat worden!

Ach, Moeke we hebben al een hoop pijn meegemaakt dit kan er ook nog wel bij.

Ik hoop dat voor iedereen binnenkort de zon hard gaat schijnen!

LIefs,

Geplaatst

Verslagen, verdrietig en boos! 2 weken geleden vroeg ik de verloskundige nog hoeveel kans we nog hadden dat het mis ging, minder dan 1%!

Gisterenavond hadden we een pretecho en het leeft niet meer! Morgen 12 weken zwanger, een dikke buik met wen dood kindje er in! Het is zo oneerlijk!! Vanmiddag naar het ZH om de curettage te bespreken, we zitten in diepe rauw en hadden deze mogelijkheid niet meer voor ogen gehad.

X Roosie

Geplaatst
Verslagen, verdrietig en boos! 2 weken geleden vroeg ik de verloskundige nog hoeveel kans we nog hadden dat het mis ging, minder dan 1%!

Gisterenavond hadden we een pretecho en het leeft niet meer! Morgen 12 weken zwanger, een dikke buik met wen dood kindje er in! Het is zo oneerlijk!! Vanmiddag naar het ZH om de curettage te bespreken, we zitten in diepe rauw en hadden deze mogelijkheid niet meer voor ogen gehad.

X Roosie

Lieve Roosie,

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik zit er namelijk zelf midden in.

Wens je heel veel sterkte met dit zware verlies. Geef toe aan al je emoties, huil, jank enz.

Ik zelf heb gekozen voor de vaginale pillen die worden morgen ingebracht. Nogmaals heel veel sterkte ik weet wat je voelt!

Liefs,

Geplaatst

Ach Roosie, dat meen je niet!!! wat erg zeg!!! Dit verwacht je idd niet meer, heel triest!!!

Kan jullie alleen maar heel veel sterkte wensen!!!

ivfmoeke, wat rot, voor jullie is het dus waarschijnlijk ook over, vdrie zeg!!! Had het heel graag anders gezien!!! Hoop dat de volgende cryo-tp m dan wel gaat worden!!!

weet effe niet meer wie het vroeg, maar heb 16 april de eerste fm om 12.05 uur.

sy-na-rel-le vind ik idd smerig spul, maar dat was de superfucked ook. Gelukkig is het nu maar 1 pufje per keer.

heb het gevoel dat ik nu al iets merk van de MP, maar dat kan natuurlijk nog niet. Heb allerhande steekjes en trekjes in mijn linkereierstok, en dan heb ik pas net 1 keer de MP gezet...

Geplaatst

Ach Roossie, NEEEEE!! Wat verschrikkelijk!!! Zo oneerlijk! Meid toch, de rillingen lopen hier over m'n rug. 12 weken zwanger en dan ineens zulk slecht nieuws, dat komt echt kei en keihard aan dan! Ook ik weet helaas hoe je je nu voelt, en het gevoel komt weer even helemaal bij me boven ook nu.

Ach toch, wat zul je verdrietig en hopeloos zijn, ik weet niks opbeurends te zeggen nu. Maar ik wil je heel veel sterkte toe wensen lieve Roossie! Dikke knuffel!

Wat een slechte berichten hier; IVFmoeke bij jou is het dus ook mis! Oh wat balen!! Je voelde het dus toch goed he! Maar wat een tegenvaller joh! Het had zo mooi kunnen zijn...

Sterkte en ik hoop dat je volgende maand dan een echt plakkertje terugkrijgt!!!

Gabrie ook voor jou nogmaals veel sterkte!

Pff... meiden wat een verdiet!

Ik heb geen nieuws eigenlijk, niet meer getest vandaag. Morgen nog maar eens testen en dan vergelijken met gisteren. En morgen ook bloed laten prikken, dan heb ik hopelijk in ieder geval wat meer duidelijkheid... Spannend!

Veel liefs aan jullie allemaal!

Geplaatst

Lieve Roosie,

Wat een afschuwelijk verhaal.... De tranen springen me in de ogen. Denk je eindelijk zover te zijn. Sterkte!

Breden

Geplaatst

Lieve meiden wat een trieste berichten hier. Bah.

@Roosie, wat een afschuwelijk nieuws. Dat is niet te bevatten. Ik leef met jullie mee. Een hele dikke knuffel voor jullie

@IVF moeke, ook al geen goed bericht. Jeetje, ook voor jou weer een tegenslag. Ook voor jullie een dikke knuffel.

@Sylvia, voor jou morgen ook meer duidelijkheid. Ik hoop zo dat je ons goed nieuws kan brengen.

Ik heb nu een aantal klinieken gesproken in Spanje n Griekenland. Bijna allemaal willen ze wel meewerken aan het bevruchten van onze donoreicellen en terugplaatsen.Maar ze geven ook allemaal aan dat de slagingskansen met bevroren eicellen ipv verse eicellen beduidend kleiner zijn. En dan heb je het echt over een enorm verschil. Dat en het feit dat we ook niet zitten te wachten op het vervoeren van de eicellen van cyprus naar Spanje( gezien het zaadcellen verhaal) denk ik dat we gaan kiezen voor een heel nieuw traject en donor. Ik heb op mijn mails met vragen van maandag en gisteren aan de kliniek in Cyprus niets maar dan ook niets gehoord. Nu net wederom een mail gestuurd van iets minder vriendelijke toon. Het maakt voor ons alleen maar meer duidelijk dat we absoluut niets meer willen met hun. Als we besluiten om geen gebruik te maken van de donoreicellen op cyprus, gaan we ook niet het gevraagde bedrag betalen maar gaan we ze een voorstel doen.

Ik heb van Duitland nog niet gehoord of en in welke staat de zaadcellen terug gekomen zijn, denk dat ze nog onderweg zijn, want duitsland houdt mij wel altijd goed op de hoogte. We overwegen nog of we dhl aansprakelijk gaan stellen. Dat kost weer een hoop energie, die we misschien beter kunnen gebruiken voor andere zaken.

Geplaatst

Sas, wat een gedoe. Denk je alles in orde te hebben en dan gaat zo MIS.

Ik hoop dat jullie maar een klein bedrag van de kosten hoeven te betalen want tja AAN JULLIE heeft het niet gelegen!

Succes er mee.

Geplaatst

Potverdorie! Iedereen kan hier wel een knuffel gebruiken, niet?

:hugg:

Sas,

onwijs knap van je om zo strijdbaar te zijn nu. Geef je alles wel een plaatsje? Hoeft niet nu maar ooit?

Strijden kost ook energie, hou je wat over voor jezelf en je mannie ( en voor straks een zwangerschap)?

ik hoop met heel mn hart dat het goed komt. Dat Spanje of Griekenland wel voor een TP kan zorgen.

Is er niemand die voor jullie (evt.juridisch) het gevecht met dhl kan overnemen? Scheelt alweer iets energie.

hoe dan ook: succes. En zeker een dikke knuff voor jou.

Roosie, gabrie, sylvia, denk aan jullie.

Xx

Geplaatst

jeetje mina wat een rotdag hier in ons topic.

Roosie wat erg voor jullie, dit is echt een nachtmerrie, heel veel sterkte meid

sas hoop dat het zaad ongeschonden terug komt en jullie een kliniek gaan vinden die mee werkt en jullie wel een goed gevoel geven.

Geplaatst

Roossie, Neee! Wat erg voor jullie! Dit komt zo onverwachts. Ik weet niet zo goed de juiste woorden te vinden. Heel veel sterkte toegewenst! Dikke knuffel!

Ivf moeke, voor jou is het ook al anders gelopen als dat je had gehoopt. Jij ook heel veel sterkte!

Bah, wat een naar nieuws allemaal.

Gabrie, hoe is het met jou, meis?

Sas, zoals gabrie al schreef: Aan jullie heeft het niet gelegen, dus iemand zal toch echt voor de kosten moeten opdraaien. Lijkt mij degene door wie de zaadjes niet konden aankomen. Daar schiet je echter nu niets mee op. Weet je al of het aan DHL lag of aan Duitsland? Mischien raar gedacht, maar mag je niet zelf reizen met de eicellen of zaadcellen vanwege dit traject?

Heel veel succes met het vinden van de juiste kliniek en mogelijkheden!

Breden, ik zie in je handtekening dat de cryo niet is blijven zitten. Ook jij veel sterkte toegewenst.

Geplaatst

Roossie

Wat een vreselijk nieuws... ik ken het... heb net zelf 3 weken geleden bij 11w6d het zelfde nieuws gekregen. Een enorme teleurstelling die wij ook niet echt meer hadden verwacht...

Heel gemeen, zo laat nog.

Ik weet precies hoe jullie je voelen, en het is verschrikkelijk.

Hou je taai meissie.

IVF moeke ook jij geen leuk bericht. Sterkte ook.

Liefs

Geplaatst

he meiden,

wat een verschrikkelijk akelig nieuws allemaal. Vind het heel erg om te lezen. Heel veel sterkte..................

sas hopelijk brengt spanje veel meer geluk, vind je erg stoer

Geplaatst

ivf moeke het gaat wel weer hoor. Een bevriende gyn, prof aan de uni en zeer bekende reproductive medicine arts in duitsland wist mij te vertellen dat

als je zo laat nog een ma of miskraam krijgt, het kindje op zeker een groot defect heeft, bijv een zware chromosomenafwijking of er ontbreekt een belangrijk orgaan. Op een of andere manier hielp mij dit het te accepteren. De natuur beslist dat dit het beste voor mij is, zo zie ik het maar. Maar het blijft misselijk dat het zo laat was, zo laat dat ik er na 10w6d eindelijk vertrouwen in kreeg en bij 11w6d werd dat wreed de kop ingedrukt.

Maar, als liefhebbende stiefmoeder van een kind met een ongeneeslijke ziekte, weet ik dat als je kindje wenst, je dan vooral een gezond kind moet wensen. Want ik zie het aan mijn man, het is onmenselijk voor een ouder om te weten dat je hoogstwaarschijnlijk je kindje gaat overleven. Dus boven alles bid ik God bij elke poging en hoop ik ontzettend dat ik dat zelf niet mee hoef te maken en mijn man zeker geen tweede maal. Hoe cru het ook klinkt, dan liever dit meemaken. Maar het is taai en even flink doorbijten. Vooral afstand doen van de zoete dromen van kleine rompertjes en luiers maatje 1 enzo... zucht..

Maar we hebben samen een gezonde zoon dat maakt het iets beter te verteren. We blijven niet met lege handen achter.

liefs

Geplaatst

Noor precies zoals je het schrijft maar dat is puur rationeel! je gevoel van de roze wolk, weer een klein mensje in je buik was natuurlijk al behoorlijk aanwezig! het klopt ook een gezond is je grootste wens. wat heftig voor jullie van je stiefkindje. we hebben dan wel beide een zoon maar de wens voor een tweede is net zo groot misschien wel groter!

gaan jullie weer verder? liefs

Geplaatst

Meiden, ik vind het lastig om hier nu goed nieuws te plaatsen na alle slechte berichten; maar mijn HCG waarde was goed gelukkig!! (108).

Ben erg blij voor nu, wat een opluchting, hopelijk stijgt het goed de komende tijd, maandag laat ik het nogmaals prikken.

Knuffel voor jullie!!

Sylvia.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden