Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden

Gisteren de bms meting. Viel mij een beetje tegen, 5.5 mm. Terwijl ik vorige maand al op 11.7 zat. Maar goed Spanje is niet ontevreden, nog even in hogere dosering doorslikken en dan as dinsdag weer meten.

@ Eva, ik doe geen ICSI meer in DD, doen ECD in Spanje

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Net gebeld door Spanje. De donor is bezig en dat gaat goed. Maandag heeft zij weer een scan voor het meten van de follikels. De verwachting is nu dat zij eind volgende week de punctie heeft. Maar ja dat is allemaal niet zeker, hangt natuurlijk af van hoe het stimuleren gaat. Betekent dat ik ergens volgend weekend, begin die week erop in spanje moet zijn. Omdat de zaadjes er al zijn, hoef ik pas dag 3 er te zijn ( dag 0 is de punctie dag). Het komt nu wel heel erg dichtbij! Merk dat het mij wel weer even goede energie geeft.

Geplaatst

Sas, succes alvast! Hopen op een mooie donor-eicellen-oogst....

Vandaag dr. S gevraagd naar het nieuwe kweekmedium maar inhoudelijk zijn we er niet heel veel wijzer over geworden. Hij gaf aan dat het vooral het overwegen waard is bij herhaalde miskramen (waarvan wij er 'maar' anderhalf gehad hebben: 1 vroege miskraam en 1 dermate vroege miskraam dat het nog onder een biochemische zwangerschap gerekend wordt). Hij zei dat als we het kweekmedium wilden proberen, het vandaag besteld moest worden en dat vonden we nogal wat (zouden er dan eerst meer info over willen hebben). Daarbij opgeteld dacht dr. S niet direct dat het meerwaarde voor ons kon hebben dus besloten het niet te doen.

Eva, hoe laat moet je dinsdag? Wij hebben dan de punctie...

Geplaatst

Hai ik heb t aan mijn belgische prof gevraagd en alhoewel hij de testresultaten heel veelbelovend vond, mag

mag ik t niet gebruiken want het moet eerst nog een aantal jaar op veiligheid getest worden.

Dat komt voor mij te laat.

Maar zelfs al zou ik nu de keuze hebben dan zou ik het zelf denk ik toch niet aandurven als het nog niet bewezen is dat t veilig is.

ik vind het dan zelf een te grote gok en t zou me tijdens de zwangerschap te erg bezighouden of ik wel een gezond kindje zou dragen.

Het zou niet het eerste product ter wereld zijn waar kinderen met afwijkingen door worden geboren.

Al is het 'maar' een medium, ik weet er te weinig van om er een goede beslissing over te nemen.

Maar goed, ik zit in brussel dus heb ook geen keus.

groetjes

Geplaatst

Ja Noor, dat was ook ons gevoel erbij. Wel gevraagd aan dr. S wat de risico's waren. Volgens hem zijn de waarden van de werkzame stof niet hoger dan een lichaam zelf kan aanmaken (als ik hem goed begreep), maar wat sommige lichamen dus niet doen, waardoor mogelijk de miskramen ontstaan.

Maar goed, te weinig over bekend dus nog. Dr. S kende ook alleen de resultaten van het Scandinavische onderzoek, en meldde dat hij er zelf nog geen ervaring mee heeft.

Geplaatst

Hallo dames,

Dee ik heb kwart voor 12 afspraak mer dr S.hoe laat heb je daar punctie,heel veel succes.

tijdens het afspraak ga ik ook even dr. S vragen naar het nieuwe kweekmedium.

succes alle dames,

groeten,

Eva

Geplaatst

Hey Sas wat spannend, het gaat nu echt ineens opschieten zeg!! Fijn dat je er positief instaat! Dat is heel belangrijk!

Dee jij druk bezig met je eerste poging daar toch? Hoe ver ben je, al bijna punctie?

Eva succes, hopelijk kun jij ook gauw weer aan een nieuwe poging beginnen!

Ik hoop ergens komende week weer een cryo tp te krijgen. Vind het nu toch wel weer superspannend worden. Alle onderzoeken zijn eindelijk afgerond, dus we mogen verder. Deze keer in natuurlijke cyclus, en flink aan de vit. D. Hopelijk gaat dat iets uitmaken..

Geplaatst

Spannend Sylvia, weer een tp..... Trek je het wel een beetje na de miskramen? Heftig hoor.... hopelijk komt het goed!

Idd onze eerste poging in DD (en laatste, want in totaal al 6e poging)... Dinsdag punctie.

Eva, we zullen elkaar niet zien, denk dat wij al vertrokken zijn tegen de tijd dat jij aankomt voor je afspraak.

Geplaatst
Spannend Sylvia, weer een tp..... Trek je het wel een beetje na de miskramen? Heftig hoor.... hopelijk komt het goed!Idd onze eerste poging in DD (en laatste, want in totaal al 6e poging)... Dinsdag punctie.Hoi Dee, ja ik zie er gek genoeg ook wel weer naar uit eigenlijk, ondanks dat ik nog niet echt op al die spanning zit te wachten. Merk dat ik toch wel erg bang voor nieuwe teleurstellingen. Maar ja, van niets doen gaan we in ieder geval nooit een kindje krijgen he, dus dan toch maar weer doorgaan..:) Voor jou dus nu al je 6e poging! Wow, respect! Zwaar hoor zo'n lange weg. Ik hoop echt dat het deze keer mag gaan lukken bij je!!! Heb je er wel een beetje vertrouwen in? Zijn er bepaalde dingen anders nu in je behandeling in DD? Dinsdag punctie dus, lekker onder lichte narcose..vind ik altijd erg fijn geregeld:) Ik duim voor je!
Geplaatst

Ja die narcose is dus anders (welkome afwisseling, had meestal behoorlijk pittige puncties, mede door stomme cyste die in de weg zit)..... En dat ik 2 verschillende hormonen moest spuiten.... een dosis 's morgens en een dosis 's avonds. En vanavond moet ik de Pregnyl zetten, en dat hoeft maar 1 dosis van 5000 eenheden te zijn. Dat is standaard in DD begreep ik? (ben 10.000 gewend).

Verder wordt de embryoscope nieuw voor ons. En dan dus een tp op dag 5, ipv op dag 3.

We overwogen assisted hatching, maar dat is bij 5 dgn embryoscope niet meer aan de orde.

Een reden om voor DD te kiezen was de mogelijkheid tot gebruik van Prednison, maar dat is uiteindelijk niet het advies van dr. Pf geworden, dus toch zonder.... Slik wel een hogere dosis Omega3 dan voorheen en Vit D idem (zoals iedereen hier denk ik).

Bedankt voor het duimen!

Geplaatst

hè dames

Weer een aantal in de race zo te lezen spannend sas, dee en Sylvia!!

ik ga maandag de 23e weer dus nog effe. En dan start Isci 1 voor brusje

We genieten momenteel volop van onze vakantie in France, heerlijk genieten met de kleine kerel

Geplaatst

Dee; heel veel succes morgen met je punctie! Zie je er tegen op of valt 't nog mee? Ik hoop op veel mooie eitjes voor je!!!

Eva jij ook veel succes! Ben benieuwd wanneer jij kunt starten!

Ivfmoeke; geniet lekker van je vakantie! Maar dat lukt aardig zo te lezen!:) Veel plezier en op naar de 23e!

Sas, hoe staat het er nu bij jou voor??

Ik ga morgen weer voor echo en bloed prikken, verwacht zo'n beetje m'n ovulatie, alleen die stomme ovu-testjes vind ik altijd zo vaag. Krijg af en toe zo'n licht streepje te zien..hmm.. Toch echo maar weer afwachten..

Geplaatst

@ Sylvia, succes bij de echo morgen

Ik heb morgen ook de echo voor meten bms, hoop dat die goed gegroeid is. De donor had vandaag ook een echo, gaat goed. Woensdag bij haar weer een echo en zoals het nu lijkt heeft ze het weekend of begin vlgd week de punctie.

Geplaatst

Hoi dames,

Syllvia,Sas,Dee,jullie ook sucese,

IVF moeke, geniet van je vakantie.

ik hoop morgen de datum bekend gemaakt wordt voor IVf.

liefs,

eva

Geplaatst

Dee, succes met de punctie.

Sas ben benieuwd of je BMS mooi gegroeid is. Hoeveel follikels heeft je donor of heb ik daar overheen gelezen.

Sylvia ik begrijp dat alle onderzoeken afgerond zijn. Is daar nog iets naar voren gekomen?

Geplaatst

Vanmorgen echo gehad, en ik ben er klaar voor:) Follikel van 20 en mooi bms van 9,5. Dat wordt binnenkort zaken doen met DD zei de gyn;)

Had vanmorgen ook een positieve ovu-test.. Straks DD even bellen, wacht alleen nog op mn bloeduitslag.

Sas hoe was jouw echo?

Dee al terug van de punctie? En?

Roosie al nieuws?

Gabrie; er is alleen een lage amh geconstateerd en een vit. D tekort. Aan dat laatste werk ik nu middels tabletten. Aan die amh waarde valt weinig te doen, dus we gaan er maar weer voor!

Hoe is het met jou? Jij gaat na de zomer weer een poging wagen als ik het goed heb toch?

Ik ben er vandoor, vanavon bbq, hopen dat het droog blijft!!

Geplaatst

@Dee en Eva, hoe is het gegaan?

@Gabrie, ik weet niet hoeveel follikels de donor heeft, zullen we wel horen bij de punctie.

@ Sylvia, mooie score, op naar DD

Mijn bms was nu 11.1 , keurig dus.

De donor heeft morgen weer een scan, lijkt erop dat ze het weekend of maandag de punctie zal hebben.

Geplaatst

Punctie is goed gegaan en heeft 12 eicellen opgeleverd dus so far so good!

Eva al meer info gekregen vandaag? Ivf ingepland?

Geplaatst

Wauw Dee, 12 eitjes!! Wat een mooi aantal zeg! Nu hopen op mooie embryo's!!!

Hoe vond je het gaan, was de narcose fijn?:) Nog buikpijn nu?

Sas wat mooi! Jij bent er dus ook helemaal klaar voor! Spannend! Wanneer vertrek je?

Ik krijg vrijdag de tp (hopelijk!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden