Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@okasaan, och wat gezonde zelfspot moet kunnen toch? Ik doe trouwens ook bruiloften en partijen en voor doorstralen via tv/telefoon draai ik mijn hand (oplegging) ook niet om. Ik heb vast nog ergens een blauw tafellaken liggen...wahaha

En trouwens. .ik had vandaag een blauw vest aan, dus het gaat helemaal goed komen! 7 x is scheepsrecht!! Haha

Maar nu even zonder mijn gekheid. Moes heel veel succes in deze tergende wachtweken!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

10eke, oh, dan wil ik je boeken voor mijn verjaardag. Kan dat nog of zit je al vol? Koop maar vast een paar extra tafelkleden.

Ik moet vaak zo lachen om je berichtjes, je kan zo leuk schrijven. Fijn zo'n luchtig element tussendoor (alhoewel ik het nu na de berichten van mommy ook wel lastig vind. Maar verdriet en blijdschap liggen op dit forum ook zo dicht bij elkaar. Heftig is dat soms.)

Geplaatst

Wat een lieve woorden!! Echt ontroerend is het.....ik ga ook met mijn hand op mijn buik slapen!

Net kwam er een vriendin die niks weet en die wilde wel een kop frambozen bladthee proberen....heb ik maar afgeraden, straks tikt ze op Google in waar deze zure troep goed voor kan zijn...

Haha 10eke wat kan jij heerlijk beeldend schrijven!!! Ik kan nu zeggen dat deze humorvolle 10eke heel braaf eindeloos wachtend op Miep in de wachtruimte zat! Keurige meid zonder blauwe kleden.....maar ik geloof graag in alle opties die aan mijn voeten liggen door deze ontmoeting.

@mommysoonihope, zoooooo klote voor jullie! Wat gebeurt er nu met de follikels? Dwarrelen die eitjes dan in je buik gewoon weg? Hoe voel je je? Buikpijn? Je moet dit even laten rusten en landen en dan misschien nog een gesprek gaan doen? Bah wat een stomme dag voor jou.

@hope&faith, succes morgen! Ik duim voor je.

@eslief, wanneer ga jij weer meten?

Liefs, Moes!

Geplaatst

@moes ik mag morgen weer.. begin hem alweer te knijpen voor de punctie en dat er niks bevrucht raakt.. nu zijn ze nog lekker veilig:) maar ik ben reuze benieuwd of er nog wat is bijgekomen door dit medicijn oo te hogen

Geplaatst

@eslief, zoooo herkenbaar! Zolang je niks weet kun je nog hoop hebben, dat had ik ook voor de punctie en heb ik bij alle stappen.

Zet m op morgen!!!

Geplaatst

Mommy, wat een rotnieuws voor jullie. Is er niks aan te doen? Misschien met een operatie? Heel veel sterkte.

Moes, mijn duimen draaien voor jou. Lekker broeden nu!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

@ Twinklestar , nee helaas niet ,ik word in Januari 41 en als ik geopereerd zou moeten worden dan na het opknappen misschien weer zo een grote teleurstelling kann ik niet Meer aan na et verliezen van ons zoontje .

Het is nu heel erg voor ons ben er gewoon kapot van Maar we stoppen ermee

Mommy, wat een rotnieuws voor jullie. Is er niks aan te doen? Misschien met een operatie? Heel veel sterkte.

Moes, mijn duimen draaien voor jou. Lekker broeden nu!

Geplaatst

Zo oneerlijk dat jullie grote wens zo eindigt en dat het geen eigen keuze is is extra wrang!!

Erg veel sterkte nogmaals mommysoonihope!

Geplaatst

heel erg bedankt voor je medeleven Meiske !!

Zo oneerlijk dat jullie grote wens zo eindigt en dat het geen eigen keuze is is extra wrang!!

Erg veel sterkte nogmaals mommysoonihope!

Geplaatst

Ook de andere meiden ,heel erg bedankt voor jullie medeleven en jullie lieve woorden ,ik zal me niet zoveel Meer actief tonen ,Maar ik lees mee en duim mee voor jullie allemaal !!

Jullie zijn kanjers !!

Liefs Heidi

Geplaatst

Lieve Mommysoon, Heidi,

Wat ontzettend naar en verdrietig dat het zo moet eindigen voor jullie. Ik wens je heel veel sterkte, wijsheid en geluk toe en hoop dat je het later een plekje kunt geven.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hallo meiden ,ik heb een vraagje aan jullie ;gisteren was de dag van de punktie (die niet gedaan kon worden) ik ben ruim een uur in de operatieruimte geweest en alles ging lichamelijk wel ok op pijn in de keel ´na van het intuberen.

Maar gisteravond kreeg ik opeens overal zo een verschrikkelijke pijn alsof er een trein over me heen was gereden ,mijn ribben(kann iet gewoon diep ademhalen) mijn Liezen mijn rug alles doet zo erg pijn !!

Is dat herkenbaar bij jullie ??

Liefs Heidi

Geplaatst

Ik vind het wel logisch Heidi. Er is waarschijnlijk flink in je gewroet. En een lange narcose geeft pijn in je lijf, die rommel gaat er ook via je schouders uit schijnt dus kan mogelijk ook verder klachten geven.

Mail anders ff naar dd. Zij kunnen aan de arts vragen of er bijzonderheden waren in dit uur narcose.

Maar we hebben dus een buis in onze keel? Vandaar dat ik last had! Wist ik niet...

Ik moet wel aan je denken hoor, wat een klote situatie. En dan komt er als afsluiter nog een gepeperde rekening aan..

Sterkte lieve Heidi!

Liefs Moes

Geplaatst

Lieve Heidi,

Daar heb ik op zich geen ervaring mee ( buiten de normale pijn aan de eierstokken) maar ik ben bang dat ze bij jou hard op je buik gedrukt hebben om bij de follikels te kunnen komen. Anders zou ik ze zeker morgenochtend even bellen over wat je voelt. Sterkte ermee!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

En, als je het niet vertrouwd, gewoon het noodnummer bellen wat je hebt gekregen, daar is het voor!

Geplaatst

Oei Heidi,

Zeer vervelend! Ik zou idd eens even bellen over wat de punctie voor jou precies heeft ingehouden. Er kunnen zoveel verklaringen voor zijn, daar kunnen wij enkel naar gissen.

Het pijn hebben in de schouders kan, wanneer er gas in je buikholte of ergens anders wordt ingebracht om de buikholte op te rekken (zoals bij een Kijkoperatie/laporoscopie) doordat je hij zo'n operatie licht gekanteld ligt, je hoofd lager dan je voeten, gaat het gas zich in lichaamsholten verzamelen, de schouderbladen dus. Je klachten klinken hier wel naar, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, tenzij je ook een incisie in je buik hebt nu (om het gas ik te spuiten), maar wie weet wat ze in dat uur hebben geprobeerd om bij je eitjes te komen?

De canule die geplaatst wordt, wordt met grove kracht letterlijk in je strot geduwd als je onder zeil bent, dit moet omdat anders je strotteklep kan dichtslaan en je kan stikken en wanneer er iets fout gaat ze meteen verse lucht op deze canule aan kunnen sluiten.

Maar het kan ook zo zijn dat je nog een flinke narcose stoot hebt bijgekregen, normaal gezien is het hoogstens 20 min en daar zal de narcose ook op zijn berekend denk ik.

Heel veel beterschap en sterkte meis!

Gewoon bellen meid, dan weet je wat het is geweest en kun je de pijn ook plaatsen.

Geplaatst

Vandaag was mijn punctie. Het ging gewoon goed, geen gekke dingen, geen goocheldoos zoals vorige keer en een bijzonder lieve, bezorgde narcotiseuse, vooral toen ik lag te hyperventileren en te janken van de pijn na de punctie op de uitslaapkamer. Echt een gevalletje zo kan het ook, daar kan die andere narcose trien nog wat van leren (je weet wel, die belegen dame, die met de spinrag aan dr ogen, zij noemt het waarschijnlijk wimper extensions).

Uiteindelijk kwam dr. S. Vertellen dat het 21 folikels waren, nu afwachten tot morgen hoeveel daarvan bevrucht zijn.

Een tp komt er deze cyclus niet, eerst moeten mijn eierstokken herstellen van de vele eitjes en willen ze het risico op overstimulatie bij een zwangerschap niet lopen. Dus wanneer mijn menstruatie start moet ik bellen voor een echo om te zien of alles tot rust gekomen is. Ik heb hier ook wel vertrouwen in, eerst even weer mijn lijf op orde brengen en in paraatheid brengen voor een tp.

Ik heb nog nooit een cryo (terugplaatsing) gehad, kan iemand me uitleggen hoe dat gaat in dd?

Geplaatst

Mijn hemel 10eke! Wat een giga oogst joh! Geweldig.

Goed besluit dat ze eerst even jou laten herstellen. Poeh.

Gaan de ontstane emmies wel al doordelen tot dag vijf nu?

Lekker bijkomen en aansterken!

Liefs Moes

Geplaatst

@Moes, hoe gaat het met jou? WD 3 nu he? Of telt zaterdag ook al mee als WD?

Ik heb geen idee wat er nu met de eitjes gebeurd. Ze worden vandaag iig bevrucht via IMSI. En dan wordt ik morgen gebeld bij hoeveel dat gelukt is. Ik weet niet of ze na bevruchting meteen worden ingevroren en pas verder de scope ingaan na ontdooien of dat ze nu eerst moeten door delen en dan de vriezer in...ik ben hier nog helemaal nieuw in. Ik heb nog nooit cryos gehad..

Geplaatst
Vandaag was mijn punctie. Het ging gewoon goed, geen gekke dingen, geen goocheldoos zoals vorige keer en een bijzonder lieve, bezorgde narcotiseuse, vooral toen ik lag te hyperventileren en te janken van de pijn na de punctie op de uitslaapkamer. Echt een gevalletje zo kan het ook, daar kan die andere narcose trien nog wat van leren (je weet wel, die belegen dame, die met de spinrag aan dr ogen, zij noemt het waarschijnlijk wimper extensions).

Uiteindelijk kwam dr. S. Vertellen dat het 21 folikels waren, nu afwachten tot morgen hoeveel daarvan bevrucht zijn.

Een tp komt er deze cyclus niet, eerst moeten mijn eierstokken herstellen van de vele eitjes en willen ze het risico op overstimulatie bij een zwangerschap niet lopen. Dus wanneer mijn menstruatie start moet ik bellen voor een echo om te zien of alles tot rust gekomen is. Ik heb hier ook wel vertrouwen in, eerst even weer mijn lijf op orde brengen en in paraatheid brengen voor een tp.

Ik heb nog nooit een cryo (terugplaatsing) gehad, kan iemand me uitleggen hoe dat gaat in dd?

Heey 10eke,

wat fijn dat alles goed is gegaan en een mooie opbrengst ook nog!

rust lekker uit, op naar de rust in je baarmoeder en eierstokken voor de volgende stap.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

Wow 10eke!!

poeh zeg, logisch eerst herstellen, gaat het een beetje met je?

goed eiwitrijk voedsel nuttigen nu ivm herstel.

als ik jou was zou ik. Kregen bij het contact meteen even vragen hoe lang men ze gaan laten doordelen naar indien de embryoscope afgesproken is ga ik uit van 5 dgn en die dan nog mooi zijn worden dan cryos.

ik heb alleen ervaring in een tp in eigen cyclus en dan moet je ovulstietesten doen, zodra je een positieve test hebt dan bellen, vervolgens wordt dan de tp ingepland 24u (eisprong) + leeftijd embryo's ( 5dgn) na jouw belletje.

vervolgens kom je dan op die dag met een volle blaas.

Ik hoop op veel mooie bevruchtingen!!

( blij trouwens dat er een Max zit aan de kosten van Imsi!!!!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden