Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

10eke, dat is zeker een mooie oogst! En wat fijn dat je nu ook goed geholpen bent, en zo hoort het ook! Volgens mij als je veel bevruchte eitjes hebt, gaan er een aantal in de scope en de rest wordt direct dag 2 ingevroren.

Sterkte en laat goed voor je zorgen!!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Waren van de 21:

18 rijp

13 (!) bevrucht en in de vriezer!.

Ze belt straks nog even terug of ik volgende cyclus een progynova schema nodig heb. Mijn cyclus is langer ipv 28 dgn meestal tussen 29 en 32 dgn. Iemand hier ervaring mee? Het cryo gebeuren is nog zo nieuw voor me...

Geplaatst

Even een vraagje, ik ben nu natuurlijk volop met mijn volgende cyclus bezig, want voor mij gaat er deze cyclus niets meer gebeuren.

Weet iemand hoe dit zit? Eigenlijk zou ik morgen mijn eisprong hebben in een natuurlijke cyclus, mijn eitjes zijn er sinds gisteren uit, dus er valt niks meer te springen. Hoe reageert een lichaam daarop? Zou het gisteren dan als 'ovulatiedag' zien en zou mijn menstruatie dan ook twee dagen naar voren schuiven? Of werkt dat niet zo zwart wit? En natuurlijk is ieder lijf anders, maar heeft Iemand ervaring of meer inzicht? ?

Geplaatst

Wow 10eke, wat een mooie score.

In principe kan je de punctie als eisprong zien. Maar door alle hormonen die je gebruikt hebt, kan je cyclus echt wel anders reageren. Wanneer je menstruatie komt, is dus een beetje afwachten.

Weet je zeker dat je gelijk door mag in de volgende cyclus. Ik wil je niet bang maken, maar het zou zo vervelend zijn als je over twee weken teleurgesteld wordt door DD. In vrijwel ieder zkh zit er na een gestimuleerde verse poging een cyclus rust voordat je weer een cryo mag. Ik hoop dat je het goed begrepen hebt van DD en dus inderdaad over twee weken al weer mag beginnen.

Geplaatst

@Okaasan, het leek in het eerste gesprek wel zo dat we meteen volgende cyclus verder gaan, maar dat zal ik straks zeker nog eens navragen als C. Belt over dat schema. Bedankt, ik had daar nog niet over nagedacht.

Wat ik me ook afvraag is of dd gewoon alle bevruchte eitjes lukraak invriest of dat deze aan bepaalde standaarden moeten voldoen alvorens in te vriezen. Ik las daarstraks in een ander topic over iemand die 27 (!) Follikels had, daarvan een hele berg bevruchtingen, maar uiteindelijk geen enkele geschikt voor de vriezer.... Bij mij zouden dan 13 van de 13 bevruchte wel goed zijn voor de vriezer? Dat lijkt me stug. ...ik hoop het natuurlijk van harte en het is natuurlijk altijd afvragen hoe ze er weer uitkomen. ... pff dit roept zoveel vragen op..

Geplaatst

Ben ik (al) weer. ...sorry..

C belde net. Heb op 8 september uitgangsecho bij mijn eigen arts (dr. Kissler). Dan wordt bekeken of ik progynova schema krijg of gewoon eigen cyclus.

Ik kan gewoon beginnen na mijn eerstvolgende menstruatie (mits er niet iets geks op de uitgangsecho te zien is)...

Mijn ingevroren eitjes zijn allemaal zeker 2 cellig/delig. De overige 5 van de rijpe 18 kwamen niet in aanmerking, er had niet genoeg deling plaatsgevonden.

Dus voor nu is het (even) duidelijk. ... (kijken wanneer mijn volgende hersenspinsel zich aanbied).

Geplaatst

Ziet er goed uit 10eke, wat een mooi aantal! Hoe gaat het nu met jou? Hopelijk niet teveel last van de overstimulatie?

Geplaatst

@Noes, lief dat je aan me denkt. Het gaat prima! Zit heerlijk met een boek in het zonnetje. Wat zeurend gevoel in mijn buik, maar verder niets. Ik las ook dat overstimulatie wordt getriggerd Door HCG hormoon en dat wordt nu vermeden... Ik kreeg geen pregnyl maar decapepthyl en een zwangerschap wordt nu vermeden Door niets terug te plaatsen dus ook daar geen HCG van. Na mijn menstruatie is alles weer back to normal (in principe) en kan ik verder zonder kans op overstimulatie tijdens een mogelijke zwangerschap.

Geplaatst

Ik heb een mail gestuurd naar DD met de vraag of ik over een paar weken weer kan beginnen zonder eerst weer naar DD te hoeven. Dat was geen probleem, ik kan hier de uitgangsecho doen en als ik dat doorgeef, krijg ik het schema door van dr S. En kan ik als de menstruatie komt gelijk beginnen met de deca en daarna de puregon, die ik al heb. Heel fijn dus. Alleen nog even bijkomen van de longontsteking..

Loop ik niet zo heel ver met de kinderwagen achter Moes en Okaasan aan...😉

Liefs,

Noes

Geplaatst

Goed bezig Noes!!! Klinkt soepel zo deze start. En je lijf is alvast aan het wennen aan allerlei meds nu......pakt dan lekker door met de DD meds.

Ik ben blij dat je dit DD topic weer opfrist want het sept wachtbankje gaat echt sneller dan ik kan bijhouden man! Ik loop elke inlog alweer achter...er gebeuren daar zóveel spannende dingen.

En....optimist!! Bestel alvast een kinderwagen joh, lekker samen inrijden.

Het lijkt me zonder dollen, heerlijk!!!

Liefs,

Moes

Geplaatst

Moes voelt alleen utro! En een zwaar lijf wat graag gaat menstrueren.....alleen de eigenaresse van dat lijf wil het niet!!!!

Wachtdag zes pas...

@meiske, lief dat je het vraagt!

Liefs,

Moes

Geplaatst

Kom op Moes, je hebt wel een mooie blasto! En je weet maar nooit....het zou zomaar eens kunnen gaan innestelen....!

Helemaal na de Lopik-sessie van je prikmadam...!! :sneaky:

:goodluck: :goodluck1:

Liefs,

Noes

Geplaatst

Heel noes wat goed, de eerste stappen weer gezet.

Enne Moesje, niet zo cynisch he. Het zou zomaar kunnen en lig je over een week of wat ook midden in de nacht berichtjes te typen aan Noes die midden in haar poging zit. En, inmiddels al wachtdag zeven oke, nog niet om maar wel aan het begin.

Enne, wie dacht hier ookal weer nog meer 300% zeker te weten dat ze ongesteld zou worden? Inderdaad, dat was ik. En ik heb mijn telefoon hier niet bij de hand, maar volgens mij Appte jij (en Noes) om het hardst dat het er allemaal bij kon hoor. En wie kregen er gelijk?

Dus hoppa, ook bij jou hoort het er gewoon bij! Niks ongesteld, gewoon raar van de bollen en een beginnende zwangerschap!

2015.png

Geplaatst

Hey Noes, wat goed! Misschien zitten we straks samen op het oktober bankje!

@Moes, wat is dat wachten toch vreselijk! Kom op meid! Wanneer ga je testen denk je? Zoo spannend. Ik miste je al op het andere topic, maar daar is het idd een drukte van jewelste. Mijn duimen draaien voor je!

Geplaatst

Hoi meiden, hier een DD wondertje in verdere ontwikkeling.

in dit geval staat DD denk ik ook voor dubbel dwars ;-) ons mannetje werkte totaal niet mee met de pretecho, na een break van een half uur weer een poging: kansloos dus van de week terug!

je ziet één handje tegen zijn wangetje aan en zijn been tegen zijn gezichtje aan en een voetje op zijn hoofd haha

[ATTACH=CONFIG]5776[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5777[/ATTACH]

Geplaatst

Toch wel heel duidelijke beelden van je mannetje! Lijkt me heel apart. Wel leuk dat je nog een keer mag!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Nou, ik dacht dat ik even rust zou hebben nu...

Op 8 september zou er pas weer een uitgangsecho zijn en daarena zou ik dan ergens eens ongesteld moeten worden en dan eens de cryo tp. .

Wordt ik nu vandaag al ongesteld (!) Cyclus van 18 dgn. (Mijn eigen cyclus is tussen de 29 en 32 dgn). Ik had afgelopen dinsdag de punctie pas. Ik snap er niet veel van. Woensdag ochtend dus maar naar dd voor de uitgangsecho bij dr. S..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden