Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Framboos, wat ontzettend balen weer! het zag er zo goed uit.

Pipelle wordt meestal gedaan op dag 21 van de cyclus, en het Amstelland Ziekenhuis in Amstelveen heeft hier inderdaad een protocol voor.

Sterkte en misschien is een wachtmaand ook wel even prettig,

Liefs,

Noes

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Framboos, wat ontzettend balen! Wat een narigheid blijft die medische molen toch. pff.

Wat betreft de pipelle: Die vind veelal plaats 7 dagen na eisprong, hetgeen meestal (bij regelmatige cylclus) neerkomt op dag 21 van je cyclus. Mocht je echter voorafgaand aan een icsi poging gebruik maken van anticonceptie, dan moet je ongeveer 2 weken de pil slikken, dan de pipelle en vervolgens nog minimaal een week de pil doorslikken. Maar volgens mij is pilgebruik niet van toepassing bij jou.

Ik heb zelf de pipelle in Gent laten doen, maar ik ben daar dan ook onder behandeling. Ik weet dat het Amstelland ziekenhuis in Amstelveen dit ook doet. Zij hebben daar een speciaal protocol voor en je hoeft daar niet onder behandeling te zijn. Je zou ze anders even kunnen bellen.

De pipelle is binnen een paar minuutjes gepiept en je voelt er niet heel erg veel van. (althans, zo heb ik dat ervaren. ik heb 3 keer een pipelle gehad). Het kan de innesteling bevorderen en valt onder de categorie: baadt het niet dan schaadt het niet.

Ik heb zelf 3 keer de pipelle gehad. De eerste keer voor een verse terugplaatsing. Deze poging mislukte, deels door afstotingsverschijnselen. De tweede keer had ik een pipelle voordat er een cryo werd teruggeplaats. Die cryo is nu mijn heerlijke dochtertje.

De derde keer had ik weer een pipelle teruggeplaats voor onze laatste cryo. Die bleek echter niet goed door het ontdooiproces te zijn heengekomen.

Wij gaan waarschijnlijk nog 1 verse poging doen en ook dan zal ik weer gebruik gaan maken van een pipelle.

In ieder geval heel veel succes!!!

• 4 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Hoi dames,

Wat is er hier lang niet geschreven!

Ik had deze tp even geen zin in een wachtbankje, dus heb niks geschreven.

vorige week woensdag werden mijn laatste 2 cryos van icsi 2 teruggeplaatst in een natuurlijke cyclus. 1 morula en een 10 cellige na 5 dagen scope.

al sinds 6 dagen voor nod roze slijmverlies en menstruatiekrampen. 4 dagen voor nod negatieve, omo witte test. Gisteren was nod ,vanochtend flink menstruatie krampen. Ik dacht, laat ik maar testen, dan weet ik zeker dat het niks is en kan ik stoppen met progesteron injecties en morgen bellen voor een gesprek voor icsi 3.

nu heb ik een licht streepje op de test. Waah! !! [ATTACH=CONFIG]6025[/ATTACH]

Ik merk helemaal niks, het voelt zo alsof ik elk moment ongi wordt...morgen weer testen. Ik weer het niet, het voelt niet anders, en ik heb geen goed gevoel...maar toch staat er een tweede streep die ik in de verste verte niet aan zag komen.

Geplaatst

Ohhhh framboooss wouwwww wat tof!!! Hoop dat je streep morgen donkerder is maar een goed begin zo begon het bij mij ook.. echt krampen enzo.. spannend

Geplaatst

Wauw framboos!! Wat een duidelijke streep joh. En toen ik zwanger was gierde mijn lijf ook van de menstruatie tekenen dus heb hoop!!!

Echt geweldig,

Liefs Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Oh framboos, dat verwacht je dan idd niet! Op welke dag DPO zit je nu?

Ik ga voor je duimen!!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Wat lief zijn jullie!

Ik had zondag ongesteld moeten worden, dus vandaag 3 nod?

Ik weet eerlijk gezegd zelf niet hoe het met me gaat...

test is al drie dagen exact hetzelfde (moet toch duidelijker worden?)...voel enkel wat menstruatie krampjes en verder helemaal niks.

straks huisarts eens bellen voor bloedtest...wat een achtbaan [ATTACH=CONFIG]6027[/ATTACH]

Geplaatst

Oh framboos, moordend spannend is dit (en niet leuk, ik weet er alles van). Je wilt gewoon dat de testen duidelijk oplopen. Maar hcg verdubbeld in 48 uur, of soms zelfs nog langzamer. En bij zo veel twijfel, zijn bloedtesten echt geen overbodige luxe. Morgen een test laten doen en dan na een paar dagen weer. Dan weet je meer. Een enkele test zegt niet zo veel.

Heel veel succes bij de huisarts. En wel Cito op het labfotmulier laten zetten, anders duurt het een paar dagen voor de uitslag er is.

2015.png

Geplaatst

Framboos, wat een onzekerheid weer! Blegh, het moet gewoon oplopen, hier schiet je niets mee op. Goed dat je een bloedtest gaat doen. Ik duim gewoon nog even door voor je.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ik zie ze wel wat donkerder worden hoor, klein beetje steeds.

We duimen voor je framboos!!!

Liefs moes

Geplaatst

Ha allemaal! Als eerste framboos!! Succes en sterkte! Hoop dat het goed blijft! Duimen draaien

Wij zijn inmiddels ook in DD beland.. En gaan in maart wrs starten. Allerlei onderzoeken gehad en heb vertrouwen in de aanpak die gekozen is. Iig weer een andere benadering!

Nog meer dames die afreizen naar DD komende periode?

Liefs Inge

Geplaatst

Hi Inge, welkom! Ik hoop dat het gaat werken voor je in DD, ze doen er in ieder geval alles aan.

Ik ben zelf na 3x DD (en daarvoor 4x Mck) weer beland bij het M.CK, maar nu voor iui. Ik zit dus in de afbouwfase...😉

Ik wens jullie heel veel succes!!

Framboos, weet je al iets meer?

Geen bericht is goed bericht, dus ik duim gewoon door!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Het begint er aardig op te lijken hier. [ATTACH=CONFIG]6031[/ATTACH]

Mijn bloedtest gisteren gaf een waarde van 30 hcg. Als het morgen verdubbeld is, durf ik misschien uit de ontkenningsfase...Dus voor de zekerheid morgen nog afwachten.

Geplaatst

Hee Inge goed je hier te zien. Het moet hem gewoon worden voor jullie in DD. Zo veel weer onderzocht en uitgezocht, dat moet toch een keer de missing link zijn die jullie nu gevonden hebben.

Oehhhh framboos, dat ziet er super mooi uit die laatste test. Hoeveel dpo was je met de bloedtest? Ik heb even mijn streepjes terug gekeken, en denk wel, of nee ik weet wel zeker, dat er morgen een hele mooie verdubbeling is. Jouw streepje lijkt behoorlijk op mijn hcg80 streepje. Met een dikke smile zit ik hier op de bank naar je foto te kijken.

En geen paniek he, als het niet helemaal verdubbeld is, dat hoeft echt niet, verdubbeling kan ook wel tot 72 uur duren.

2015.png

Geplaatst

Hoi Okaasan,

Lief, je bericht!

ik vind het lastig aan te geven hoeveel dpo ik met de bloedtest was. Op de 28e was tp na 4 dagen scope mijn ovulatie was dus op de 24e, volgens de officiële telling zou de bloedtest dus op 18 dpo zijn geweest. Ik denkt echter dat de innesteling erg laat is geweest en dat zou naar mijn mening dan minder dpo zijn?

Geplaatst

@framboos, ik feliciteer je!! Wat een mooie test plus hcg in je bloed. Zwanger!!

Duimen dat het goed blijft gaan maar ik ben positief!

Heb je nu iets anders gedaan qua ondersteuning dan ervoor?

Liefs Moes

Geplaatst

Hoi Moes,

Ik heb dit keer gewoon geleefd. Het zag er deze cyclus niet heel veelbelovend uit.

Dit keer trouwens 2 cryos teruggeplaatst 1 lag 1 dag achter en de ander zelfs 2 dagen..Dus tja..

Ik heb lekker veel gewandeld, heerlijke biefstuk gegeten en een paar glazen wijn erbij, want ja, hoe groot is de kans dat het net bij de allerlaatste 2 cryos lukt?

Nadat vorige week dinsdag het bloedverlies begon en de test op woensdag omo wit was, heb ik het ook echt opgegeven. We waren al flink bezig met de voorbereidingen voor volgende poging (wat kunnen we nu anders doen, wat gaat er steeds mis?).

Hoe vreselijk ik de opmerking 'laat het los' ook vind (geloof me, ik heb menigeen de wind van voren gegeven na die opmerking), misschien heb ik het toen wel even losgelaten of zelfs voor even opgegeven... om daarna op zondag die stomme test maar te doen (en meestal word ik dan 5 minuten na test flink ongi), dan kon ik mooi stoppen met de progesteron. Tot mijn stomme verbazing was daar na 5 dagen licht bloedverlies, een tweede streepje....

Zo ga je van diepe rouw om een poging die zeker weten voorbij was over naar 'het zal toch niet?, 'dat kan toch niet', 'maar ik merk niks', 'en nu?'

Het lijkt vooralsnog de goede kant op te gaan...

Geplaatst

Sorry dames, ik spam het forum ineens helemaal vol.

Ik was vanochtend in dd. Mijn progesteron injecties zijn bijna op en deze hebben ze blijkbaar enkel in de apotheek in dd (storcken om de hoek). Degenen die daar ook hun meds halen weten misschien dat je er altijd een prulletje hratis bij krijgt (ik had al zakdoekjes, bananen opener, tube oprolding, snoepjes). Nu wilde ik net mijn meds in de kast opbergen en kreeg een glimlach van oor tot oor en een brok in mijn keel bij het zien van het 'prulletje' nu [ATTACH=CONFIG]6033[/ATTACH]

Waarschijnlijk voor hun heel simpel gekozen omdat hun apotheek storcken (ooievaar) heet, maar toch ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden