Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Liselotje wat een vrolijk ventje!

Moes, heb geen idee wat de aanpassing gaat worden. Hij wilde met de dhea de verjonging inzetten. Ik protesteer niet; bijwerking energieker, vetverbrandend (!!) hoger libido en baardharen. Kortom; meer energie, meer sex, een baard maar wel maatje 38 .. Serieus, eindelijk eens een pilletje in dit ivf gebeuren waar ik niet dikker van word. Lijkt me heerlijk..

Zijn die haren er met de pincet uit te trekken Moes of moet je serieus gaan harsen enzo?

Voor de stimulatie heeft hij een aanpassing bedacht, hij vond me goed reageren gezien mijn amh waarde, en wil er wat meer uithalen. Vervolgens vertelde hij nog niet waaruit dat bestaat. Naja, dat zien we dan wel weer. Eerst 6 weken dhea, dan nieuwe meting en echo. En dan starten. Dus dat is eind juni weer spuiten denk ik.

Echt raar Moes dat je die waarde niet telefonisch kan krijgen. Heb je dat in Nl laten onderzoeken?

Framboos, duimen draaien!

Liefs,

Inge

Sent from my iPad using Tapatalk

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@inge35, haha die verwachtingen van dhea kloppen precies!! Ik ben direct maatje 36 geworden met bergen energie! En een Sinterklaas baard....ja dat dan ook.

Nee helaas....niks van een slankere lijn gemerkt...wel een opgejaagd gevoel zo nu en dan. Een enkele baardhaar heel soms en die elimineer ik direct met de pincet. Dikker geworden ben ik er gelukkig ook niet van, denk ik dan...

Maar ik heb nooit een nieuwe dhea meting gekregen, was niet nodig zeiden ze.

Wie weer kunnen we tegelijk starten! Ik heb niet gevraagd of het telefonisch kon de uitslag van het bloed maar volgens mij loopt in Rotterdam (waar ik geprikt heb) alles via de arts. Ik ga maandag weer bellen, en dan vrijdag weer....even stalken. Kijken of er een plek vrij is.

Ik hoop dat het goed gaat met framboos!! Verder is er nu toch niemand in dd bezig??

Liefs moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ha moes, wat een geruststelling die pincet!

(De rest negeer ik, wil nog even geloven in de overige bijwerkingen )

Zou leuk zijn gelijk te starten! Succes met stalken, moet toch gewoon kunnen!

Liefs

Inge

Geplaatst

@framboos, ahhhhh wat ruk! Ongesteld geworden of een witte test??? Wat is deze poging snel voorbij gegaan! Echt een stom gebeuren zo. Je gaat een evaluatie gesprek aan in dd? Ik hoop dat hij wat zinnigs toe kan voegen.

Bah meis, heel veel sterkte.

Liefs moes

Geplaatst

Tja, beiden. Ik was zo dom om gisteren op moederdag te testen. Leek me zo leuk als het raak was...tja, toen ik met beide benen weer op de grond stond kwamen de fb berichten van alle kirrende moeders over de knutselwerkjes en ontbijtjes van hun kroost nog eens extra hard aan. En vandaag dan ongi. Tja...Zo gaat dat. Misschien mag het gewoon nooit zo zijn.

Geplaatst

Ik was ook niet meer op het forum geweest in de wachtweken. Sorry. Het doet me wel enorm goed dat jullie nog zo vaak naar me vroegen. Dank jullie wel! Inge jij wordt de volgende. Succes meid!

Geplaatst

Mag nooit zo zijn......daar kan ik niks mee hoor met zo'n uitspraak!! Tuurlijk mag het zo zijn, je wil het graag en levert enorme inspanning om je wens te doen uitkomen. Het shitte is dat wij afhankelijk zijn van deze medische toestanden en daarom veel minder kansen hebben op een wonder dan een gemiddeld ander persoon. Dat de verzekering bepaalt dat bij drie pogingen wel duidelijk moet zijn hoe of wat. Terwijl dat in een natuurlijke weg ook niet in drie keer bekeken is!! Was je niet overgestapt van verzekering??

Ah wat rot voor je. En nog die rot symboliek van Moederdag erbij plus inderdaad alle knallen voor je kop via de social media en andere media.

En nu? Bellen met dd of heb je al een afspraak staan?

Ik leef met je mee....blegh.

Liefs en een knuffel voor jou!

Moes

Geplaatst

Lieve framboos, bah wat naar!! En dan ook nog op Moederdag! En ook nog jezelf pijnigen met alle berichten te lezen op Facebook etc.. (Doe ik overigens ook met alle ellende van dien )

Niet opgeven hoor! Dit is poging 3! Belachelijk dat die verzekeringen zo weinig vergoeden. Wij krijgen ook weleens vragen over hoe vaak we nog 'willen' en antwoord dan altijd geïrriteerd dat je op de natuurlijke manier ook niet stopt na 8 maanden. (Grrr)

Lieve framboos sterkte met het opkrabbelen en jezelf bij elkaar rapen.. Hele dikke knuffel en veel liefs!

Inge

Geplaatst

Dank jullie wel. Ik moet zeggen dat deze laatste poging en de gang van zaken in dd me zwaar tegen vallen.

De laatste poging had ik eerst een gesprek met dr. Scholtes. Deze heb ik vervolgens tot de tp niet meer gezien. Het moment van punctie is bepaald Door Drs. Cuiper, wat een cliniclown is dat zeg. Wie zegt me dat hij überhaupt capabel is om zo'n beslissingen te maken. En dan nog, ik ben onder behandeling bij Scholtes. Op de dag van de punctie blijkt drs. cuipers nog een zus te hebben die de punctie doet (wtf!) Bij de tp vragen beiden dr. Scholtes en zijn assistente of ik nog erg veel last heb op een erg bezorgde manier....op de rekening van de anesthesie staat dat ik geintubeerd ben tijdens de punctie (waarom dat nu weer). ik ben weer overal als een mak lam in meegegaan, maar achteraf gezien is dit toch geen manier van doen? Dat ik elke keer maar weer een andere gek voor me heb zitten die geen idee heeft van mijn dossier en mijn afspraken met dr. Scholtes?

Geplaatst

@Framboos, wat een bizarre gang van zaken! Ik vind dat je er een mail aan moet wijden, je hebt echt gelijk dat er dingen niet kloppen. Geïntubeerd??? En dat lees je op de rekening??? En dan ook dat je nooit meer je behandelend arts ziet tot de tp....herkenbaar in DD. En ook in Rotterdam zie je het opperhoofd nooit meer terug, niet eens bij de punctie of de tp.... Daar zijn de discipelen voor. Maar het klinkt deze poging wel erg onpersoonlijk, nog erger dan normaal in DD. Ze gaan toch wat aan hun "succes" ten onder. Ga je een evaluatie aanvragen? En blijf je in DD voor een volgende poging? Je moet erg op je strepen staan in DD, maar ook ik laat me snel omver kletsen of raak lamgeslagen. Bah!

Het is wel een groot verschil met je vorige poging zeg!

Ik hoop dat je je positieve instelling weer bij elkaar kunt schrapen, en je nieuwe moed kunt vinden. Ben je goed verzekerd?

Sterkte lieve Framboos!

@Inge35, hoe gaat het??? Ik had gisteren tot mijn schrik weer 1 baardhaar!! Een heuse zwarte, getver!!! Direct eruit gerukt natuurlijk. En even heullll goed gekeken of er verder nog iets in aantocht was.....ik heb deze laatste tijd ook meer pukkels ervan. Dat is de mindere kant van de jeugdigheid.. Jij ook al harig?? Of lig je nonstop in bed met je libido, haha!! Yoko Ono!

Tot spreeks, ik ga morgen weer even bellen voor een afspraak....

liefs Moes

Geplaatst

Haha Moes!! Getsie! Gelukkig is ie zwart en duidelijk aanwezig, wel zo handig voor het weghalen.. Enneh libido?? Heb gisteren pas de eerste geslikt! Maar moet zeggen.. Heb er 'hoge' verwachtingen van

Ik moet er 2 van 30 Mg slikken terwijl op de instructie 50 staat. Naja zal wel goed zijn. Wat doe jij, in één keer twee pilletjes of twee maal daags één pilletje?

Framboos wat bizar eigenlijk. Mijn partner vond het ook een beetje een druif die andere arts, en een rare gang van zaken. Maar geïntubeerd worden en het niet weten is echt bizar!

Succes moes morgen! En jij ook framboos!

Liefs Inge

Geplaatst

@inge35, ik heb pillen vanuit dd, uit de apotheek daar en dat is 50mg per pil. Dus eentje per dag en die neem ik tegelijk met alle andere vitamines in de avond.

Waar heb jij de pillen vandaan??

Geplaatst

Ik ben nieuw hier en gebruik nu al 8 weken 50 mg DHEA vanwege AMH waarde van 1,43. Ook mijn DHEA komt uit de apotheek in DD. Dit wordt speciaal door de apotheek zelf gemaakt.

Na 3 mislukte pogingen in NL nu verder in DD. Vandaag ongesteld geworden en begonnen met Synarel. Overmorgen beginnen met Menopur. Ik heb weinig gevoeld van de DHEA, het schijnt juist heel positief op veel dingen in je lichaam te werken (botontkalking, meer energie)

Geplaatst

Mijn ervaring met dr. Cuypers is heel anders. Prettig gesprek en ook ik had dr. Scholtes eerst. Hij is ook niet de jongste meer, misschien aan het afbouwen. Dr Cuypers gaf duidelijke antwoorden op al onze vragen. Veel beter dan in het UMCG of het VU.

Geplaatst

Ik heb ze van de samenwerkende apotheek van geertgen uit Leiderdorp en dan dus een hogere dosis. Ik ga er maar eens over mailen.

Hoi Missy, welkom in DD! Ik ben ook ng maar een 'verse' hoor daar succes!

Liefs Inge

Geplaatst

Inderdaad maar even over mailen Inge, DD schrijft vaak 50mg voor in een pil (zo werd mij verteld daar)

Jij ook heel veel succes! Heb je ook een verlaagd AMH waarde?

Geplaatst

@inge35, wat zul jij jong worden!!! Ik heb weleens over 75 Mg ook gelezen dus het kan kennelijk. Dd gaat niet hoger dan 50.

Succes missy78!!!

Geplaatst

Heb het even nagevraagd en deze dosis was helemaal prima. Nou.. Ok dan!

Missy, wel wat lager ivm leeftijd.. Maar vooral nodig voor verbetering eicellen!

Liefs Inge

Geplaatst

Thanks Moes, ik ben heel benieuwd of de DHEA ook echt verbetering geeft. Ik heb meestal 4 eicellen (nog maar 1 eierstok). Bij VU had ik er 7 met Gonaf-f, maar er waren maar 2 goed. 1 verse tp en 1 cryo.

Verwacht er nu niets van, vorige keer was het een behoorlijke domper.

Maar fijn Inge dat het oke is qua dosis. Als de samenstelling maar goed is lijkt mij.

• 4 weken later...
Geplaatst

Dames het is erg rustig hier, gaat er verder nog iemand beginnen in DD eind juni?

Moes en Missy hoe is het?

Liefs

Inge

Geplaatst

Hi Inge! Hoe gaat het met de DHEA???? Merk je er wat van? Ik slik ook nog braaf en verdenk de pillen er soms van dat ik wat gejaagd word, maar als ik er een keer een vergeet blijf ik gejaagd dus het kan ook van het werk komen....

Ik moet nog even een paar weken wachten en dan ga ik in gesprek met de arts over alle uitslagen van bloed prikken (AMH enzo). an hoor ik ook of ik kan starten.....pfff.....geduld moet je hebben hier..

Maar waar sta jij nu?? Alweer bijna van start?

Het is zeker rustig hier bij het DD topic, er zullen toch vast meiden daar in behandeling zijn???

Tot spreeks!

Moes

Geplaatst

Ha die Moes! Idd geduld, maar ergens ook wel even fijn zo'n tussenperiode. Even bijkomen van alle hormoontroep in mijn lijf en weer opmaken voor een nieuwe ronde.

Ik voel wel dat ik meer energie heb, denk dat het door de DHEA komt.. Dat gejaagde gevoel is dat wellicht ook.. Kan moeilijk stil zitten

Eind juni start ons nieuwe schema. Zou leuk zijn om samen op te gaan. Heb je al een afspraak staan?

De wachtkamer vandaag zat vol met Nederlandse patiënten, dus moet haast wel dat er ook meiden van hier in behandeling zijn.

Dus.. Praat lekker mee hier!

Liefs Inge

Geplaatst

He meiden, ik denk even niet meer aan pogingen, maar ga morgen lekker fietsen in Frankrijk. Jullie heel veel succes!!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden