Jump to content

Het dagboek van Marieke

Mariek

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik zal me even voorstellen: ben Marieke, bijna 36 en bezig met mijn eerste ivf poging.

Vandaag FM echo gehad op sd 6. Veel follikels te zien, rond de 30 (is dit normaal?) De grootste was 14mm, de rest iets kleiner. Moet overmorgen weer terug komen voor volgende echo. Ben benieuwd. Moet vanaf vandaag naast Gonal-F ook Cetrotide spuiten. En een ander middel, Luveris, omdat we meedoen aan een onderzoek in het VU. Drie prikken per dag dus.

Heb, naast de meeste van jullie zo te lezen, ook last van lichte hoofdpijn en sinds vandaag ook spanning in de buik. Maar goed, dat hoort erbij allemaal!

Erg benieuwd wat de komende week allemaal gaat brengen!

• Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi Marieke,

Welkom op dit forum en ik hoop dat het mag lukken voor je. Ik ben nog niet begonnen met de IVF. Ik sta op de wachtlijst dus ik kan je vragen niet beantwoorden. Er zullen vast anderen zijn die dat wel kunnen.

Hou ons op de hoogte!

Groetjes,

Yvonne

• 2 weeks later...
Guest illuminate

Hoi Marieke,

Net als jij ben ik onder behandeling bij de VU, en volg ik de korte protocol. Ik ben op SD 3 begonnen met Gonal-F. Heb jij nog een FM gehad?

Succes verder met je behandeling.

.... schaam me diep... heb mijn eigen onderwerp verslonst... shame on me!

Yvonne, heel veel succes straks! Weet je al wanneer je mag beginnen?

Hildever, hoe gaat het nu met je?

Illuminate (mooie naam ;-)), heb je je 1e FM er al opzitten? Gaat snel, die korte protocol, voor je het weet zit je op de wachtbank.... Heel veel succes de komende tijd! Doe je mee met het Luveris onderzoek?

Heb inmiddels mijn 1e en 2e FM erop zitten. En de punctie. En de tp. De hele protocol duurde bij mij slechts 10 dagen (vanaf SD 3)... en dat is achteraf wel iets aan de korte kant. Want ik reageerde heel heftig op de hormonen. Gezien mijn leeftijd en ook omdat dit de eerste keer was dat ik met hormonen werd gestimuleerd en het VU dus geen ervaring had met mij, ben ik achteraf gezien overgestimuleerd.

Tijdens de 1e FM meting was dat al duidelijk. 30 follikels is dus niet helemaal normaal (begrijp ik nu). De 2e FM liet er nog meer zien.... Ze hebben toen besloten om direct te stoppen met stimuleren en over te gaan op de punctie. Het werden er teveel en ze werden te snel te groot.

Uiteindelijk waren het er 50. Veel follikels en heel veel blaasjes (het record bij het VU ligt op 52). De punctie was geen pretje....

Maar, voordeel is wel: 22 eitjes! Waar uiteindelijk 15 van zijn bevrucht!!! Dus daar was ik wel heel blij mee. Hoeveel cryo's daar tussen zitten weet ik nog niet. Ben heel benieuwd.

Afgelopen dinsdag vond de terugplaatsing plaats. Ik zit nu dus een kleine week op de wachtbank, en de tijd is voorbij gevlogen. Dat komt ook omdat ik last had van overstimulatie.... hele opgezette eierstokken en vocht in mijn buik. Ik heb liters (3-4 per dag!) water moeten drinken de eerste dagen en het heel rustig aan moeten doen (lees: de hele dag op de bank moeten liggen). Maar gelukkig heeft de overstimulatie niet doorgezet. Elke dag werd mijn buik minder dik en opgezet en vanochtend kon ik voor het eerst weer gewoon een broek dicht ritsen ;-) .... en sinds vanochtend is mijn aandacht dus verschoven van mijn waterbuik naar wel/niet zwanger.... arghhhh.....

:bye:

Marieke

Hey marieke,

Nou, met mij is het prima hoor... Vrijdag 2e gesprek bij de arts. Zal wel gaan over de uitslag van het bloedprikken van bijna 2 weken geleden. Volgende week dinsdag 2e intake gesprek met de verpleegkundige... Ik wacht maar weer af wat het allemaal gaat worden.

Succes met wachten op t bankje

Groetjesssssss

Hoi Marieke,

Fijn dat je je weer beter voelt en dat de overstimulatie aan het wegebben is..

nu nog een week ongeveer wachten voor je.. die 2e week is het echt het ergste... heel veel succes..

groetjes kim

Wauw Marieke...een hele belevenis zo he, die hele behandeling.....50 follikels??? pffff....die punctie heeft zeker erg lang geduurd bij jou???.....Maar uiteindelijk 15 eitjes bevrucht...das heel erg mooi.....

Nog een goeie week dus voor je op het bankje????....lekker nog ff blijven zitten, en laat je maar lekker verwennen thuis.....succes...

he Liesbeth! Punctie duurde ruim een half uur. We hebben tussen links en rechts even een korte pauze ingelast...om op adem te komen. Geen lolletje, hoop zoiets nooit meer mee te hoeven maken....

Het waren vooral heeel veeeeel kleintjes. Maar 3-4 mooie grote. Was dus ook echt heel bang even dat er maar weinig mooie eitjes tussen zouden zitten, maar gelukkig waren het er evengoed een hele boel.

Vandaag te horen gekregen dat er 7 cryo's zijn! Erg blij mee!

Maar mocht er een volgende keer komen.... dan toch liever iets minder follikels ;-)

• 1 month later...

Even een tijdje wat minder actief geweest op het forum. Toch even slikken, dat negatieve nieuws.... in het begin dacht ik 'tuurlijk, is jammer, maar goed, die kans zat er in. we gaan gewoon door!!'.... maar als ik nu terug kijk op de weken na de ongi dan ben ik echt wel even een beetje down geweest. Nergens zin in, moe, moe, moe, prikkelbaar... niet boos, ook niet heel verdrietig, maar gewoon bleuh :bag:

Vond het vooral lichamelijk ook tegenvallen dat mijn conditie ineens nul was.... herkennen jullie dat? Kon niks meer, was al buiten adem van een stukje fietsen!!

Maar toen was het opeens ook weer terug, na 3 weken ofzo. Alsof de hormonen dat pas echt uit je lijf zijn. Voel me nu, ruim 4 weken later weer fit en gezond.

Klaar voor de volgende ronde!

Laat de ongi maar doorkomen!

En dan maar hopen dat ze plek hebben in het ziekenhuis :worthy:

Mariek,

Balen he allemaal als je dan na je tp ongi wordt..

Dan denk je dat je de WW hebt overleefd en dan alsnog wordt je het..

Dan denk je echt ggrrr.....

Het zit idd toch in je achterhoofd dat er maar een klein aantal vrouwen bij de eerste poging zwanger raken, maar toch blijf je altijd de hoop houden.

Zelf gaan we vanaf zondag echo's laten maken voor een mogelijke cryo, maar ik denk zelf dat de cryo's ook geen succes worden.

Geen idee waarom, maar het zit vast in mijn hoofd..

Ik hoop voor je dat de ongi snel doorzet en dat je kunt beginnen voor de cryo's!

Ik heb me laten vertellen dat de kans met een goed ontdooide cryo evengoed is als met een verse cryo.... toch weer een mooie kans! Dus zet dat hoofdje van je even recht, Maatje :doh: ;-)

Vandaag ongi geworden!!! dag 31... vrij normaal voor mij. Heb vanochtend het ziekenhuis gebeld en het doorgegeven... nu hopen en duimen en nagelsbijten en ijsberen dat er ruimte is in het VU en dat ik in deze cyclus mee mag voor de cryo tp!!! :nerves:

Word tussen 16.00 - 18.00 uur terug gebeld...

spannend zeg! Een cryo heeft trouwens wel goede kansen als ie eenmaal " goed" ontdooid is hoor! Jippie he? Van de babies hier op het forum weet ik er iig zo 4 op te noemen! Mooi % he?

succes meiden.

Vond het vooral lichamelijk ook tegenvallen dat mijn conditie ineens nul was.... herkennen jullie dat? Kon niks meer, was al buiten adem van een stukje fietsen!!

Maar toen was het opeens ook weer terug, na 3 weken ofzo. Alsof de hormonen dat pas echt uit je lijf zijn. Voel me nu, ruim 4 weken later weer fit en gezond.

Hoi Marieke,

Ik herken het wel hoor, bij mij duurde het ook wel zeker een week of 3 voordat ik me lichamelijk weer beetje normaal voelde, ik was daarna ook zoo moe en ook mijn conditie was helemaal niets meer..

Ik had net als jij ook een overstimulatie, dus ik denk dat het daar ook wel mee te maken zal hebben gehad..

Hee, spannend joh, ik hoop echt voor je dat je deze maand met je cryo verder mag, ik duim voor je!!!

Groetjes kim

:bf_new: JIPPIE!!!!! Krijg net te horen dat ik me 26 april moet melden voor de eerste echo!!!!! Blij, blij, blij!!

Sab, ja, goed he, dat een goed ontdooide cryo ook goede kansen heeft!

Kim, hoop dat ze het bij jou nu heerlijke warm en gezellig hebben!!!

• 2 weeks later...

Vanochtend de eerste FM voor de cryo tp... net als vorige keer waren er weer heel veel eiblaasjes te zien... "actieve eierstokken" volgens de arts. Echt fijn om te weten dat het wat dat betreft wel goed zit. Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook heel even een vleug van angst voelde... een eventuele volgende echte poging, met hormonen en al, zal bij mij waarschijnlijk weer leiden tot heel veel follikels en eiblaasjes. Ook al zullen ze de dosering verlagen deze keer... al die eiblaasjes moeten toch leeggeprikt.... :unsure:

Snel die gedachte weer uit mijn hoofd gezet!!! Nu eerst maar eens concentreren op die eskimootjes!

Net terug uit het ziekenhuis voor echo 2... en de grootste follikel was al 23mm!!! Kans is dus vrij groot dat het eitje al gesprongen is..... Testje via urine moet uitsluitsel geven en dan word ik vanmiddag terug gebeld om te kijken of het allemaal door kan gaan en of er dit weekend wel plaats is voor een cryo tp... werd al voorzichtig gezegd dat het erg druk is en dat ze tegen hun max aan zitten... argghhhhh!!! duim, duim, duim, duim!!!

ooh Marieke, wat een tegenvaller, ik had je net al een bericht gestuurd, maar dit had ik nog niet gelezen..

Wat een domper zeg, niet voldoende personeel.. nou ja, wat moet je daar nu weer mee? Is dat ivm de feestdagen allemaal?

Oh meid, je zal wel erg teleurgesteld zijn...

Ben je nu wel de volgende maand als eerste aan de beurt?

Hoop het voor je..

liefs kim

He Kim,

We lopen elkaar net mis, heb net je berichtje beantwoord...

Zeker een teleurstelling!! Zal inderdaad wel door de feestdagen komen....zoiets verwacht je eigenlijk niet. Maar ik denk dat het komt omdat ze erop hadden gerekend dat ik maandag of dinsdag de tp zou hebben.

Ja, gelukkig zijn we volgende maand als eerste aan de beurt! Een kleine troost.