Ga naar inhoud

Het dagboek van Marieke

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net gebeld: dinsdag 3 juni moet ik 's ochtends bellen om te horen of de cryo's goed zijn ontdooid en zo ja, dan heb ik 's middags de terugplaatsing!! :icon_sunny:

• Reacties 132
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He super Marieke!

Had ook al ergens anders gereageerd, maar ook nog ff in je eigen dagboekje natuurlijk!

Ik duim met je mee voor een goede ontdooing!

Liefs kim

Geplaatst

He Kim! Hoe gaat het met jou?? Al 10 dagen op de wachtwank... hoe voel je je?

Ja, ik ben heel blij dat we eindelijk weer door mogen/kunnen. Was toch best lang wachten, en we zijn er mentaal en fysiek weer helemaal klaar voor. Hoop zo dat het voor ons beide deze keer lukt met de eskimo's!

Cindy, thanks!

Geplaatst
dat is het mooie van een cryo tp, ik hoef dit keer niet te spuiten. De terugplaatsing vindt plaats in de natuurlijke cyclus. Errug fijn!

Heerlijk is dat, dan wordt je poging wel makkelijk op.....

Geen punctie en geen Hormonen spuiten alleen de terugplaatsing....

Geplaatst
Heerlijk is dat, dan wordt je poging wel makkelijk op.....

ja, dat is echt erg prettig! Moest alleen de pregnyl spuit zetten, da's alles! :good1:

Geplaatst
He Kim! Hoe gaat het met jou?? Al 10 dagen op de wachtwank... hoe voel je je?

He Marieke!

Inmiddels nu dag 11.. Heb niet echt het gevoel dat het deze keer wel gelukt zal zijn.. heb sinds gisteren weer meer last van mijn rug, linksonder.. is geen goed teken...

Nog maar een paar dagen afwachten, als het niet gelukt zal ws zaterdag of zondag wel de menstru doorkomen..

En dan kunnen we meteen weer verder met de volgende cryos, we hebben er nog 5 in 2 rietjes. Dan kunnen we nog mooi een poging doen voor de zomersluiting..

Nou ja, nog maar even hopen dat dat niet nodig hoeft te zijn..

Met jou alles oke? Over een paar daagjes eindelijk weer een embrootje in je buik! :good1:

Geplaatst

eskimootje, eskimootje... wel goed ontdooien, he!

de spanning begint nu toch wel weer op te lopen, morgen tussen 09.30-10.00 bellen om te kijken of de eskimootjes goed door de ontdooiing heen zijn gekomen en of er een tp kan plaatsvinden.

Kim, duim voor je dat de ongi niet is doorgekomen afgelopen weekend!!! Laat je het even weten? Zo benieuwd!

Geplaatst

Ha Marieke,

O ik lees nu hier dat je morgen zelf mag bellen, spannend!!!

Nou ja bij mij is het niet gelukt denk ik, nog niet ongi maar heb wel meer last van mijn rug en begin buikkrampen te krijgen.

Morgen testen en dan weten we het... ik hou je op de hoogte..

Geplaatst

Net gebeld met het zh: de ontdooiing is gelukt! Vanmiddag de terugplaatsing! JIPPIE!!!!!!

Linn, dank voor het duimen! En super dat je zwanger bent van een cryo. Geeft ons cryo-meiden weer hoop en moed. Hoe voel je je? De eerste echo al over een week, spannend zeg!

Kim, hoop echt dat je er naast zit! Maar meestal voelen we dit soort dingen wel goed aan...

Geplaatst

Net terug uit ziekenhuis (5 minuten fietsen voor ons, echt mazzel mee)... 2 top emmy's zijn teruggeplaatst! :icon_sunny:

Het wachten is weer begonnen...

Geplaatst

he Hilde! Welkom terug! Hoe is het geweest in Wit Rusland?? Ben erg benieuwd! En nog belangrijker: hoe voel je je??!

Geplaatst

Het waren veel indrukken die we in Wit Rusland hebben opgedaan. Mijn man meer dan ik, want hij is ook in het door Tsjernabyl besmette gebied geweest. Daar ben ik nu niet mee naar toe gegaan.

Over het algemeen voel ik me prima. Ben wel wat eerder moe.

Vandaag niet zo'n goede dag geloof ik. Maar we zijn gisteren ook terug gekomen... Denk dat alle vermoeidheid er nu extra uitkomt. Mijn buik voelt ook wat onrustig... Ach... het komt allemaal wel goed!

Groetjessssssssssssss

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Marieke,

Ik zie in je handtekening dat je in juli opgaat voor je tweede cryopoging. Gelukkig toch nog geen zomerstop. Ik heb ook te horen gekregen dat als mijn eerste cryopoging mislukt dat ik dan meteen weer door mag voor de volgende in juli dus misschien komen we elkaar daar weer tegen. Ik hoop natuurlijk dat de eerse blijft zitten, maar dat willen we allemaal toch? Eerst moeten ze nog goed ontdooien. Bij mij zijn er 3 los ingevroren dus ze zullen beginnen met de beste en als het niet goed gaat pakken ze de volgende. Ik heb dus wel goede kansen op een terugplaatsing.

Het is wel prettiger die cryo's zo zonder hormonen. Ben er dus wel heel blij mee.

Greetzzz,

Yvonne

Geplaatst

He Yvonne!

Ja, helaas was de eerste cryo poging mislukt. Maar gelukkig hebben we nog een rietje over. Je hebt helemaal gelijk, het is echt stukken prettiger zo, he, zonder de hormonen! Ik moet alleen wel eenmalig de Pregnyl zetten, maar dat was het dan ook. Errug fijn!

Het blijft me verbazen soms dat er zoveel verschillende manieren van invriezen zijn... ik heb 7 cryo's verdeeld over maar 2 rietjes. Baalde daar in het begin stevig van. 7 goed genoeg om in te vriezen en dan toch maar 2 extra kansen... Goed zeg, dat ze bij jou 3 los ingevroren hebben. Dus nu al 3 extra kansen, naast de andere 4 die je ook nog over hebt!

Heel veel succes overmorgen! Duim voor je dat de cryo goed ontdooit!

Geplaatst

p.s. ik heb 24 juni de eerste fm voor de cryo terugplaatsing. Waarschijnlijk dan rond 5-6 juli de tp, als de cryo's goed ontdooien. Dan zit jij al lang en breed op de wachtbank, hopelijk!!

We houden elkaar op de hoogte!

Geplaatst

Hoi Marieke,

Ja, als jij je terugplaatsing hebt dan weet ik al waar ik aan toe ben. Ik mag namelijk op 3 juli a.s. dan al testen. Dat is 14 dagen na eisprong. Maar misschien ben ik dan al ongesteld geworden want ik bloed ook altijd een paar dagen voor mijn menstruatie. Wel goed ook dat jij ook meteen door kan, echt fijn. Ik ga ook echt voor je duimen dat het nu wel lukt meid.

Ik weet ook niet hoe het kan dat ze overal weer een ander beleid hebben qua hormonen en invriezen. Mijn cryo's liggen in het LUMC in Leiden, ze hebben daar geloof ik wel de beste resultaten met het invriezen en ontdooien van embryo's. Welk ziekenhuis zit jij?

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

He Yvonne!

Dan wisselen we elkaar net af. Dan hoop ik straks net voor de tp te horen dat jouw emmie lekker is blijven plakken!! Dat zou mooi zijn, he! Dan volg ik jou daarna op de voeten ;-)

Mijn cryo's liggen in het VUMC. Volgens de cijfers van het NVOG rapport is de kans op een zwangerschap van een cryo tp daar rond de 28,7%. Bij het LUMC is dat 17,6%. Maar deze cijfers stemmen uit 2006, en de ziekenhuizen gaan hard vooruit in slagingskansen, ook met name met cryo's. Las volgens mij laatst ergens dat Maastricht het ook heel goed doet.

Spannende dag voor je morgen! Heel veel succes!!! Mijn duimen draaien overuren!

Geplaatst

Hoi Marieke,

Ja, ik heb ook gelezen over het VU, zij hebben volgens mij dezelfde apparatuur als het LUMC. Dus dat zit allemaal wel goed. Ze moeten inderdaad alleen nog bij ons willen blijven zitten. Ik hoop voor ons allebei dat het gaat lukken!

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Marieke,

Ik las net bij een andere topic dat jij 50 follikels had! Poeh he. Maar wat jij zei, zei mijn man ook al, dan hebben we hopelijk later nog wat in de diepvries liggen! Ik heb morgen weer een meting. Ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat ik wo of do de punctie heb. Ik ben het namelijk echt een beetje zat nu, al dat geprik en geleef rondom IVF. Eigenlijk vind ik het allemaal maar erg knap van ons (alle dames hier) dat we dit doorstaan. Had jij nu ook acupunctuur gedaan? Ik moet zeggen dat ik er veel baat bij heb. Voor stabiele emoties krijg ik altijd een lading naalden in mijn voet, en het helpt! Ik heb vrij ook wat ectra naalden in mijn buik gehad en voelde plots een paar dagen mijn eierstokken niet meer. Ik ben nu echt een aanhanger van acupunctuur!

Succes van de week!

Groeten, Nora.

Geplaatst

He Nora,

Goed zeg, dat de acupunctuur bij jou zo goed werkt! Dat scheelt een hoop, je voelt je dan echt beter. Je hebt blijkbaar echt een goede acupuncturist gevonden. Fijn!

Ik heb ook 2 keer een sessie gehad, bij 2 verschillende acupuncturisten, maar mijn ervaringen wisselen nogal. Bij de eerste had de acupunctuur duidelijk meer effect dan bij de tweede. Ik kreeg ook naalden in mijn voeten (tussen de tenen) en in mijn polsen en buik en been (overal eigenlijk, haha) en voelde me de eerste keer echt heel kalm en positief.

De tweede sessies, bij een andere acupuncturist, deden helemaal niks voor mijn emotionele spanning. En bij hem kreeg ik helemaal geen naalden in mijn voeten of buik, maar alleen maar naalden in mijn rug. Ik heb veel meer stress gevoeld.

Sla deze keer de acupunctuur een keertje over. Eens kijken wat dat doet. En mocht deze cryo poging niet slagen, dan ga ik waarschijnlijk weer terug naar de eerste acupuncturist.

En ja, die 50 follikels/eiblaasjes... dat waren er een beetje boel. Te veel eigenlijk. Het maximale wat ze in het VU ooit hadden gehad van 52. Normaliter blazen ze de behandeling af bij zoveel, maar de waardes in mijn bloed waren nog binnen de normen en naast spanning op mijn buik en gevoelige eierstokken (die waren vreselijk groot geworden met al die follies) ging het eigenlijk nog best goed. Precies wat je zegt... uiteindelijk hebben we er wel mooi een aantal cryo's aan over gehouden! En dat maakt alles goed. Toch weer extra kansen, zonder de hormonen.

Je zult wel blij zijn dat het einde in zicht is! Heel veel succes met de punctie de komende week. Hoop dat er veel mooie eitjes bijzitten!!! Duim voor je!

Geplaatst

Hoi Marieke,

tsja, de acupunctuur. De eerste keer wist ik niet zo goed wat ik ervan moest denken, of ik het eigenlijk wel prettig vond. Het was namelijk een heel intens gevoel. Met name eentje in mijn voet (bij de tenen ook) gaf een heel heftig gevoel. Tweede en derde keer was heel ontspannend. Ik merk gewoon dat ik nu beter met mijzelf overweg kan. En da's heel mooi meegenomen in deze tijd. Ik denk dat het wel een goeie is. Ze is echt Chinese (misschien dat dat iets uitmaakt....hihi).

JA, dat einde. Heerlijk! Ik hoop je snel te vergezellen op de wachtbank. En hopelijk schuiven we dan zo door naar het zwanger-topic. Ik heb er wel een goed gevoel over. Zoals het er nu uitziet mag ik dan testen op dezelfde dag waarop ik vorig jaar voor het eerst positief testte. Het is tevens dezelfde week waarin ik van mijn tweede zwangerschap was uitgerekend. En oh ja, nu zou ik uitgerekend zijn op de verjaardag van mijn man die dan 40 wordt. Dat zou zo mooi zijn!!!

Hee, succes met de terugplaatsing!

Groeten, Nora.

• 2 weken later...
Geplaatst

he bah... ben nu al een paar dagen niet lekker. Vol hoofd, zwaar hoofd, moe, grieperig maar nét geen koorts, zere keel. Ga zo het ziekenhuis maar eens bellen of dit invloed heeft op het wel of niet door laten gaan van de tp vrijdag. Dit zijn onze laatste cryo's en zou zonde zijn als ze voor niks worden teruggeplaatst.... baal enorm. Hoop maar dat ze zo zeggen dat het geen invloed heeft, maar kan het me haast niet voorstellen...

Net gebeld. De tp kan gewoon doorgaan. Ik moet gewoon proberen zoveel mogelijk op te knappen. Hoge koorst is natuurlijk niet goed, maar dat heb ik gelukkig niet. Dusss... ga maar weer eens een flinke portie vitamine C slikken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden