Ga naar inhoud

Het dagboek van Marieke


Mariek

Aanbevolen Berichten

Hey mariek,

 

 

 

Ik kan mij voorstellen dat het allemaal nog even moet bezinken!

 

Het is ook niet niks hoor zo'n positieve test, ik weet nog wel dat ik het ook totaal niet kon geloven.

 

Ik moest in het zkh hier alleen 2 keer bloedprikken, en toen bij de 2e keer het hormoon zoveel hoger was geworden, ja toe begon het werkelijkheid te worden.

 

Probeer er van te genieten, je bent echt zwanger!!!!!

 

Ik hoop je snel te zien in het zwangerentopic, en ik hoop dat er snel nog heel veel meer volgen.

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 132
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Marieke,

 

En is het al een beetje tot je doorgedrongen? Bij mij nog steeds niet, hoor. Ik geloof het pas als de eerste echo, ook op de 30e! (spannend hè!), helemaal in orde is. Ik denk dat ik dan pas echt kan beginnen met genieten. Ik tel de dagen af, en oef ik vind deze tijd eerlijk gezegd zwaarder dan de wachtweken.....Gelukkig voel ik me zwanger (moe, zere borsten)! Ik las dat jij nu toch ook wel wat symptomen kreeg?

 

Groeten, Nora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marieke,

 

 

 

Bedankt voor je antwoord. Voor mij is nu wel duidelijk dat de laboranten het niet altijd weten welke emmy nou het beste is. Ik hoop dat mijn emmy volgende week ook goed uit de ontdooiing komt en dat ie goed doordeelt.

 

 

 

Ik moet morgen weer voor een echo en bloedafname en dan denkt ze dat ik zo ver ben en dan heb ik denk ik woensdag al de terugplaatsing.

 

 

 

Ik ben zo blij voor je en ik hoop dat het voor mij nu ook mag lukken.

 

 

 

Liefs,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hilde, thanks! Ben ook zo blij! Begin nu ook echt te genieten. Ben erg moe, maar verder voel ik me prima. Geen misselijkheid nog... (afkloppen!)

 

 

 

Lekkere vakantie gehad?? Of heb je veel last van de kwaaltjes waar je zo fijntjes Pien en mij voor waarschuwde in het andere topic ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihih, ja, lekkere vakantie gehad. En eh, het gaat best goed. Vanochtend weer even een misselijkheidsvlaagje, voor mij een teken dat ik even wat moet eten (sultana of melkliga ofzo) en dan is het zo weer weg.

 

En eh, af en toe steekjes onder in de buik. De boel is aan het rekken denk ik dan maar.

 

Vanmiddag gaan we weer kijken naar de kleine!

 

Groetjesssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Yvonne!

 

 

 

Mijn verse emmie was van kwaliteit 2, dus geen toppertje. 7-delig en een beetje troebel. Maar dat was op het moment van de tp dus de beste van de 15 (van de 22 eitjes waren er 15 bevrucht). Van de 14 die over waren hebben ze maar 7 ingevroren. Op het moment van invriezen waren ze blijkbaar geschikt genoeg, maar niet van super kwaliteit, omdat ze ervoor hebben gekozen ze 3 om 4 in te vriezen.

 

 

 

Echter! En nu komt het goede deel: na het ontdooiien bleken de emmies juist van uitzonderlijk goede kwaliteit te zijn. Zowel het rietje van 3, die als eerst was ontdooid, daar zaten 2 blastocystes tussen (de emmies hadden zich dus na de ontdooiing heel mooi doorgedeeld) als in het laatste rietje van 4. Na ontdooiing en doordeling bleken ineens alle 4 van top kwaliteit. Alle 4 hadden ze zich heel goed doorgedeeld. Daarvan hebben ze 2 teruggeplaats.

 

 

 

Dus de conclusie die ik nu trek, weet helemaal niet of het juist is hoor, maar ik denk dus dat mijn emmies gewoon iets meer tijd nodig hadden na de punctie om aan te tonen dat ze wel degelijk sterk en goed waren :good1: Vooral als je ziet hoe goed ze door het hele invriezen en ontdooien zijn gekomen, en zich daarna zo goed hebben doorgedeeld.

 

 

 

En ja, wat voelde ik? Eigenlijk niks bijzonders lichamelijk ofzo.

 

Wat wel apart was, zeker nu ik er op terugkijk, was die ene ochtend, na dag 3 of 4, dat ik met een heel blij gevoel wakker werd. Niet goed te omschrijven, maar ik voelde me gewoon zo blij, zo'n warm gevoel van binnen. Dacht op dat moment, 'nou, ik zal vast een leuke droom hebben gehad!', maar achteraf was die nacht misschien de emmie wel ingenesteld. Ik weet het niet. Maar het gevoel was heel sterk.

 

 

 

En verder heb ik eigenlijk weinig gevoeld. Behalve dan de laatste dagen voor de test. Toen ik zelf dacht dat ik ongi ging worden. Veel buikpijn, en mijn borsten werden gevoelig. Dat laatste pas echt de laatste 2 dagen (en nu nog steeds! haha). Durfde op dat moment nog niks te hopen. Je hoort wel eens van meiden die het al wisten. Die het gewoon voelden, maar dat had ik niet.

 

 

 

Heeeeeel veel succes, Yvonne, met jullie cryootjes!! Het kán dus gewoon, he! Blijf erin geloven. Ik blijf je volgen.

 

 

 

 

 

 

 

Lieve Mariek,

 

 

 

Wat wordt er bedoeld met de zinnen die ik vet heb gemaakt, 7 delig emmie??

 

ik vat dat niet vandaar mijn vraag stelling....

 

 

 

en ook dat de goeie eitjes worden ingevroren over rietjes??

 

 

 

sorry voor mijn vragen maar die dingen komen steeds terug en kan ze niet plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden