Ga naar inhoud

Het dagboek van Marieke


Mariek

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 132
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Moet toch effe reageren hoor... nog op het feit dat er met de feestdagen minder mensen werken.

 

 

 

Het is inderdaad enorm balen als het je treft... Ik ben me daar heeeeeeeeeel erg bewust van. Ik heb de mazzel dat ik 5 mei mag komen (worden er ook feestdagdiensten gedraaid).

 

 

 

Maar... ik heb ook in de zorg gewerkt. En het is ook altijd wel een keer slikken als je op een feestdag, als het overgrote deel van Nederland lekker thuis zit en leuke dingen doet, weer naar het werk moet. Als ik er dan eenmaal weer was, dan ging het wel....

 

 

 

Da's wel de andere kant he, eigenlijk mogen we ook wel blij zijn dat ze niet de hele afdeling dicht gooien...

 

 

 

Maar... het is niet minder balen dat je moet overslaan deze maand.

 

 

 

Groetjessssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, Hilde. Dat we er altijd terecht kunnen, ook in het weekend, dat de afdeling altijd doordraait, is inderdaad wel even iets om bij stil te staan.

 

 

 

Ik begrijp het ook wel, dat ze nu gewoon niet genoeg mensen hebben...ze gingen er bij mij vanuit dat ik op maandag of dinsdag zou uitkomen voor de tp. Toen bleek tijdens de laatste echo dat het toch zondag werd... tja, daar doe je niks aan, he!

 

 

 

En dat maandje wachten, ach, daar komen we ook wel weer doorheen...we zijn allemaal inmiddels keien in het wachten geworden ;-)

 

 

 

Hoe gaat het met het spuiten, Hilde?

 

 

 

:bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er wel steeds meer tegen op begin te zien om ze er in te jassen. Positief denkend: ik heb nog maar voor 9 dagen Gonal F, dus meer dan 18 x een spuit er in knallen zal niet meer hoeven!

 

 

 

En we doen het voor het goede doel!

 

 

 

Groetjessssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees nu pas dat 't niet doorgegaan is Marieke. (Ik ga niet te veel het forum op want dan ben ik er veel te veel mee bezig tijdens het wachten)

 

Dat is balen zeg. Dat kan dus ook nog...

 

Maar goed, die pech heb je dan volgende maand in ieder geval niet. Succes maar weer met wachten!

 

 

 

Groetjes, Mari

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Mari!

 

Hoe gaat het op de wachtbank?? Houd je het nog een beetje vol?

 

Alleen jij een Lila nog... Succes!! Duim voor jullie!

 

 

 

Ben weer helemaal over de teleurstelling heen... en zie eigenlijk nu toch een paar pluspuntjes voor starten over een maand... kon namelijk pas a.s. woensdag terecht voor de start van de acupunctuurbehandeling (en dat was me tijdens de ICSI behandeling heel goed bevallen). Dus kan nu optimaal profiteren van de acupunctuur gedurende de 3 weken voor de tp... geeft een goed gevoel!

 

 

 

:bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mariek,

 

 

 

Ben al een tijdje niet geweest en lees net je treurige berichtje...

 

Gelukkig zie ik een stukje verder dat het alweer iets beter met je gaat..

 

 

 

Dan gaan we volgende maand gezellig op het bankje zitten!!

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Mari!

 

Hoe gaat het op de wachtbank?? Houd je het nog een beetje vol?

 

Alleen jij een Lila nog... Succes!! Duim voor jullie!

 

 

 

Ben weer helemaal over de teleurstelling heen... en zie eigenlijk nu toch een paar pluspuntjes voor starten over een maand... kon namelijk pas a.s. woensdag terecht voor de start van de acupunctuurbehandeling (en dat was me tijdens de ICSI behandeling heel goed bevallen). Dus kan nu optimaal profiteren van de acupunctuur gedurende de 3 weken voor de tp... geeft een goed gevoel!

 

 

 

:bye:

 

 

 

Kijk dat is de beste instelling: Gewoon zo snel mogelijk de pluspuntjes zien! Goed zo!!wibel

 

 

 

't Is nog wel uit te houden op t bankje hoor. Al ga ik nu al wel steeds wat minder onbezorgd naar het toilet. Steeds maar hopend dat er nog niets te zien is......

 

 

 

WOW.... ik vergeet bijna m'n bolletjes!!!! :eek:

 

Ga ik gauw doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van mijn eerste acupunctuurbehandeling bij dr van Brussel. Tot mijn grote verbazing TOTAAL anders dan de behandelingen die ik kreeg tijdens mijn ICSI poging afgelopen februari bij dr Lee! huh?!

 

 

 

Je komt voor precies dezelfde 'klacht' en bij de een lig je op je rug en krijg je naalden in je buik, knieholte, enkel en pols en bij de ander lig je op je buik en krijg je naalden halverwege je rug, in de onderrug/stuitje en in de enkel...oh, en inclusief electrische trilllingen (bij de laatste)!

 

 

 

Begrijp er niks van...

 

 

 

Ben erg benieuwd wat voor'n behandelingen jullie krijgen, de buik- of rugbehandeling? En waar komt het verschil vandaan....? Heeft iemand hier ervaring mee?

 

 

 

:bye: van ge-electokuteerde Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

O lekker wakker van mij. Ik had je vraag niet eens gelezen.

 

Maar ik heb vanmorgen voor het eerst de bolletjes maar achterwege gelaten.

 

Helaas ben ik ongesteld geworden. Tenminste daar ga ik maar vanuit.

 

Woensdagavond begon het al. Tot gister kon ik nog denken "Misschien is het de innesteling" maar als het nu nog steeds innesteling is dan maakt die emmie er een behoorlijk rommeltje van!

 

 

 

Helaas heb ik geen cryo's dus voor mij wordt het helemaal: Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

 

 

 

Groetjes, Mari

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh Mari, wat ontzettend balen zeg!! Zag net dat je je van de wachtbank hebt gehaald...

 

Heel veel sterkte de komende tijd!

 

 

 

Bij mij kwam de ongesteldheid ook vreemd op gang. Eerst 3 dagen een beetje gemodder, daarna brak het pas echt goed door.

 

 

 

Dikke knuffel van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag 31...

 

het wachten is weer begonnen

 

In lichte spanning bij elk toiletbezoek

 

een vluchtige blik in mijn onderbroek

 

helaas! geen tekenen waar te nemen

 

geen sprint naar de telefoon

 

om dag 1 door te geven.

 

 

 

Helaas? Een vleugje hoop

 

want dubbel is het wel

 

wachten op iets wat komen moet

 

een startsein

 

voor een nieuwe ronde

 

want wat nou… als het zich niet aandoet!?

 

een blijde gedachte!

 

een volle seconde

 

voordat de realiteit me wakker schudt

 

en de glimlach weer verdwijnt

 

de kans is zo klein

 

dat je

 

zonder hulp

 

verschijnt.

 

 

 

En dus ga ik door

 

met broekloeren

 

in afwachting van het moment

 

dat je langzaam word ontdooid

 

en de groei daarna voltooid

 

en je pappa en mij

 

daarmee

 

grandioos verwent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hilde - ik heb geen idee eigenlijk, of ik die bolletjes ook moet inbrengen... goede vraag.... ga het bij de eerste echo even navragen. hoop het niet...

 

Hoe gaat het met je?? Spannende tijd he!

 

 

 

Cindy - kom zo even bij je langs in je eigen dagboek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mariek,

 

Het gaat hier prima hoor. Volgens mijn man wordt ik wat ronder overal. Tja, mijn buikie had ik ook in de gaten, maar waar dat van komt. Ik eet niet veel anders dan normaal!

 

We wachten rustig verder.

 

Groetjesssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vanochtend de eerste en meteen laatste FM gehad voor de cryo tp... wat blijkt namelijk: de follikel is al 22mm!! Dus moet vanavond ook meteen de Pregnyl zetten. Volgende week maandag of dinsdag de terugplaatsing. Jippie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden