Ga naar inhoud

Het dagboek van Marieke

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Mariek, hehe dat is balen, veel succes vrijdag en Beterschap natuurlijk. DOe maar rustig aan dan gaat het snel beter.

Groetjes

• Reacties 132
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Marieke,

he dat is vervelend, als je je ziek begint te voelen. Ik had dat rondom de 1e ICSI, en dan met al die hormonen en de punctie.....geen pretje.

Tip: neem elke dag een actimel, werkt echt super voor je weerstand. Doe ik ook.

Ik heb je plekje op de wachtbank al voor je gereserveerd hoor!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Balen Marieke, ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

Hier begin ik ook verkouden te worden. Maar ja, ik hoef geen terugplaatsing te ondergaan!

Heeeeeeel veel beterschap!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

he Cin, Anne, Hilde,

Dank voor jullie lieve berichtjes! Ben nog steeds niet helemaal de oude, maar voel me al wel weer iets beter. Heb goede hoop dat ik me vrijdag weer goed voor (daar gaan we voor!).

Actimel is een goede tip, Anne, ga ik inderdaad maar eens proberen. En kijk er erg naar uit om overmorgen naast je op de bank plaats te nemen!

Cindy, het begint voor jou ook al aardig op te schieten. Extra meds erbij vandaag, en de 9e je eerst fm. Spannend hoor!

Geplaatst

Hoi Marieke,

Nog 2 nachtje slapen meid en dan is het zover. Ik hoop dat je dan weer beter bent en dat je je emmy weer met open armen (en benen, hi hi) kan ontvangen.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

...én dat ie deze keer lekker blijft zitten!! :yeswink-1:

Heel veel succes morgen bij het testen, de duimen draaien overuren!!!

Geplaatst

Mariek,

Heel veel succes morgen!! OP naar een goede terugplaatsing en straks naar een hardstikke positieve test.

Groetjes,

Fientje

Geplaatst

Ontdooiing is gelukt! Vanmiddag om 14:00 de terugplaatsing.... spannend weer!

Fientje, Yvonne, bedankt voor jullie berichtjes... ik hoop ook dat ik de spits mag afbijten van een succesvolle cryo tp. En dat jullie mij daarna rap opvolgen!!!

Geplaatst

We hadden een rietje met 4 cryo's... en alle 4 goed ontdooid en van goede kwaliteit! Op zich heel mooi natuurlijk, maar had toch wel een klein beetje moeite met het feit dat nu dus 2 goede emmies voor niks zijn ontdooid (2 zijn teruggeplaatst)... vroeg ook waarom ze eigenlijk niet verdeeld waren over 2 rietjes, maar blijkbaar waren ze bij het invriezen niet even overtuigend. Na het ontdooien ontpopten ze zich als prima kwaliteit emmies.

Maar goed! Evengoed dus 2 toppertje teruggeplaats en nu kan het wachten en duimen weer beginnen!

Geplaatst

Wauw, dat is goed nieuws Marieke! En er moet er toch minstens 1 blijven zitten, vind je niet???!!!

Sterkte weer met wachten!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Ik spring een gat in de lucht als er al eentje blijft zitten!!!

Twee zou ook mooi zijn, en misschien, héle kleine kans, dat het er nog meer zijn...

want mijn vriend en ik hebben uiteraard nog een beetje bijgeklust, hihi, en we weten van de echo's dat er 2 follikels waren deze keer....

dus reken uit...

2 'natuurlijke' eitjes + 2 eskimootjes = ....

even serieus, denk niet dat we dat moeten willen... maar er is natuurlijk een ienimienie kans... 0,0001 & ofzo....

Geplaatst

Haha, Marieke, meteen een compleet gezin van 4 kinderen. Ben je meteen klaar, maar oef, die bevalling.....Wat duren die wachtweken overigens lang......sommige dagen kruipen echt voorbij. Wanneer mag jij testen? Twee weken na de tp? Ik krijg wo eindelijk het verlossende antwoord. Soms voelde ik me echt een beetje knettergek worden van de spanning......

Succes!!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Wachtweken duren absoluut super lang... vooral de 2e week! Woensdag mag je al, over 3 dagen. Lijkt heel kort. Voor mij dan, want ik mag de woensdag de week erna pas testen, maar ik begrijp je hééééél goed, ze lijken voorbij te kruipen.

Niet knettergek worden, hoor, lijkt me niet zo goed voor de kleine straks ;-)

Jij ook heel veel succes nog de komende dagen!! Lekker je naamgenoot achterna gaan!

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Marieke,

ben er even tussenuit geweest en lees dat je weer een terugplaatsing mocht hebben. Mooi dat het gelukt is en dat de cryo's goed mochten ontdooien. Idd jammer dat ze vier in 1 buis hebben gestopt, maar het is niet anders.

Heel veel sterkte op het wachtbankje!! En we duimen voor een positieve test!!

Groetjes, Marianne.

Geplaatst

Dank je, Marianne, voor je lieve bericht!

:nerves: Het broekloeren is begonnen... ben zo bang dat het weer niet gelukt is. Vandaag zou ik normaal gesproken ongi moeten worden. Heb al een aantal dagen last van ongi krampen, dus vrees het ergste...

Heb er niet zo'n goed gevoel over. Vanochtend nadat mijn vriend naar zijn werk was gegaan en ik me nog even om had gedraaid voor nog een uurtje slapen, heb ik gedroomd dat ik ongi werd. Weet wel dat dat mijn eigen angsten kunnen betekenen... maar toch he.

Maar goed, zolang ik nog niet ongi ben is er nog hoop! Ik houd jullie op de hoogte.

liefs,

Marieke

Gast marianne
Geplaatst

Heel veel sterkte de laatste wachtdagen!! Hoop echt voor een positieve test mag hebben!!

En idd dat broekloeren. Je durft eigenlijk ook niet naar de wc te gaan, gewoon bang voor de confrontatie.

Meid sterkte, en hou je taai!

Liefs, Marianne.

Geplaatst

Hee Mariek,

morgen spannende dag.

trek je het nog een beetje ?

of heb je stiekum al getest ?

groetjes en succes

Geplaatst

arghhhh!!! wat is dit wachten vreselijk zeg!

Heb inderdaad stiekem al een test gedaan, Nicolas. Gisteren. Negatief, maar stomme is, had bijsluiter niet goed gelezen, dus na een minuut dat ding weggegooid, terwijl je 3 minuten moet wachten blijkbaar. 's avond 'm weer uit het prullebakje in de badkamer gehaald om mijn vriend te laten zien en toen stonden er wel 2 streepjes op... dus meteen de bijsluiter erbij gepakt, en daar staat met koeieletters LEES NOOIT EEN RESULTAAT AF NA 10 MINUTEN.

Dus die droom ook weer in duigelen... en nu ben ik gewoon te bang om nog een keer te testen. Wacht nu de bloedtest morgen wel af.

Heb wel heel veel buikpijn vandaag. Weet niet of dat mijn darmen zijn of dat het ongi-pijnen zijn. Denk het laatste, maar vooralsnog niet ongesteld. Dus heb nog heel klein beetje hoop. Zeker na alle buikpijn van Pien en dan toch lekker positief testen!

Loop constant te broekloeren, met half dichtgeknepen ogen, want eigenlijk durf je de confrontatie niet aan. Precies zoals je zegt, Marianne.

Leeuwtje, hoe gaat het met jou?? Jij mag ook al bijna testen, spannend he! Heel veel succes nog de laatste dagen!

Geplaatst

Oh Mariek, ik leef met je mee, het is ook zo een gedoe steeds, hoop voor je dat het de laatste keer is dat je hier doorheen moet, veel succes morgen

Liefs Cindy

Geplaatst

Marieke, wat spannend allemaal en om gek van te voren. Een test die 2 streepjes heeft, heb ik nog nooit gehad ook niet na 10 minuten dus dat is wel positief meid. Ik ga voor je duimen.

Laat je het meteen weten morgen.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Marieke,

nou twee streepjes is positief hoor.

En omdat je hcg gehalte waarschijnlijk nog laag was kwam het er niet meteen op te staan.

Als hij negatief is komen er geen twee streepjes dus ik heb goede hoop voor je.

Mijn testen waren toen ook positief al duurde het tweede streepje wat langer de eerste dag. De dag erna ging het al veel sneller.

Dus hup positief blijven en breng ons vandaag please goed nieuws

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden