Jump to content

Ivf/icsi UZ Gent

Lieff
 Share

Recommended Posts

• Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi lieff. Wij hebben 10 januari een afspraak voor een second opinie bij dr. De S. Daarna gaan wij beslissen waar de vijfde poging voor een brusje gaat plaats vinden. (DD of Gent). Ik lees dus met belangstelling met je mee.

Heb jij al een intakegesprek gehad en zo ja, hoe was dat?

Leuk dat je reageert. Wij hebben eind november een intake gehad. Heb je meteen een afspraak met Prof de S?

Onze intake ging namelijk zo: we hebben de vragenlijst besproken met een gynaecoloog, inwendige echo en bloed laten prikken. Tijdens het gesprek werd gekeken welke arts het best bij onze situatie past en vandaag heb ik voor het eerst een afspraak met die arts (heb hem 2 weken geleden wel al op de ok gezien voor operatie, maar verder nog niet ;)).

Ik vond trouwens iedereen ontzettend aardig en begaan. Het gebouw ziet er niet uit, maar dat vergeet je zodra je een gesprek hebt met een arts.

Wat is jullie situatie precies? Ik heb endometriose.

Ja, wij hebben direct na de intake met een gyn ook nog aansluitend een gesprek met dr. de S.

Ik had ergens in september ofzo een uitgebreide mail gestuurd waarin ik onze voorgeschiedenis mbt icsipogingen had beschreven. Ook had ik hierbij een kopie van ons dossier meegestuurd. Ik heb toen ook gevraagd om een gesprek bij dr. de S. Daarna heeft er nog een telefonisch gesprek plaats gevonden waarbij werd verteld dat dr. de S een wachtlijst had en ik dus wel bij een andere arts eerder terecht kon. Aangezien ik erg veel lovende verhalen over dr. de S had gelezen en wij toch nog eerst een poging in Dusseldorf wilde doen (die helaas mislukt is) besloten om dan een paar maanden op de wachtlijst te staan. Hierdoor dus wel direct een afspraak bij haar.

Mogelijk gezien onze reisafstand en onze uitgebreide mail, hebben wij dus een dubbele afspraak op 10 januari gekregen. Eerst dus een gesprek met een gyn. Hierbij moeten wij de formulieren meenemen, die al per mail zijn gestuurd. Aansluitend gaan wij direct door naar dr. de S. Ben zelf erg benieuwd wat zij ons aanraad.

Wij zijn in 2007 gestart met icsi vanwege de slechte zaadkwaliteit van mijn man (hij heeft een hersteloperatie gehad). Na de allereerste icsipoging raakte ik zwanger van ons zoontje.

in 2009 gestart met behandelingen voor een brusje, maar het lijkt nu ineens niet meer te lukken. Nu dus vier pogingen voor een brusje verder maar nog geen zwangerschap. Behalve dat ik iets ouder ben (net 39 jaar), ziet verder er alles goed uit. Genoeg eitjes en de kwaliteit van de emmy's is ook iedere keer goed. Ze blijven helaas niet plakken. Dit terwijl ik dus wel weet dat ik zwanger kan worden.

Na veel goede verhalen over Gent, besloten om dus maar eens een gesprek aan te vragen. Wij moeten nu immers alles zelf betalen en dan wilo ik dus ook voor de beste kwaliteit gaan.

Ook volgt er nog een evaluatiegesprek in Dusseldorf van onze afgelopen poging.

Afhankelijk van de gesprekken wordt definitief besloten waar de vijde poging gaat plaats vinden, maar moet eerlijk zeggen dat ik nu al een heel goed gevoel bij Gent heb (terwijl ik nog geen persoonlijk gesprek hebt gehad).

Wat fijn dat het gesprek goed is verlopen.

Welke arts hadden jullie vandaag en hoe is het gesprek verlopen?

Weten jullie al wanneer jullie eventueel kunnen starten?

Ik las dat je endo had. Wordt dit jullie eerste poging of hebben jullie al (helaas) ervaring in deze medische molen?

Ik heb al vaker gelezen dat je op die manier een intake kan doen, dat is wel makkelijk. Hoe ver moeten jullie rijden? Voor ons is het 1,5 uur. Mijn arts is dr. vdk, maar niet al mijn afspraken zijn met hem. Op de ok zag ik hem voor het eerst en gisteren dan nog eens. Maar onze volgende afspraak is met een andere arts. Ze switchen wel makkelijk daar, maar maakt mij niet zo uit.

Jullie hebben er al een flink traject op zitten. Wat rot dat het nu dan niet wil lukken terwijl het vorige keer na 1 keer raak was. Kunnen ze in Gent meer dan in Duss of maakt dat niet veel uit? Mijn voorkeur was meteen Gent (was er ook niet eerder geweest), heb er niet lang over na moeten denken.

Ik ben dit jaar in Nederland geopereerd aan endometriose, daarna een paar iui behandelingen gehad, maar na 4,5 maand bleek ik weeral 2 grote endocystes te hebben. Toen meteen doorverwijzing ivf. Nu dus weer geopereerd en gisteren de 1e injectie Decapeptyl gehad, wat betekent dat ik nu in de overgang ben. Over 3 maanden starten wij met de behandeling.

Ik vind het emotioneel heel zwaar, ik merk in mijn omgeving dat bijna niemand begrijpt hoe het is en ik heb dan ook weinig steun aan hen. Ik vertel het maar aan zo min mogelijk mensen, kan ik ze het ook niet kwalijk nemen als ze een kwetsende opmerking maken. Hoe ervaar jij het emotioneel?

Ik lees dat jullie er ook al best een behoorlijk traject op hebben zitten.

Wel een fijn vooruitzicht dat jullie over drie maanden gaan starten met de behandeling. Ik las dat je nu deca gebruikt. Hoe lang blijf je dit dan doorgebruiken?. (ik heb alleen ervaring met het korte protocol).

Tja, die emoties en gevoelens behorend bij dit medische traject. Het wordt helaas echt onderschat....

Die ervaring heb ik ook.

Voor mij persoonlijk is het gevoel erg dubbel. Aan de ene kant besef ik hoe gelukkig ik ben met een gezond zoontje. Aan de andere kant is de wens voor een tweede nog veel sterker geworden omdat ik nu heb mogen ervaren hoe mooi dit is. Hierdoor vind ik het ook moeilijk om mijzelf toe te staan verdriet te hebben na een mislukte poging want ik heb immers al een gezond kindje en dat is iets wat helaas nog teveel meiden niet kunnen zeggen.

Ook merk ik in mijn omgeving het onbegrip. Opmerkingen als: Ach, wat geeft het nou dat het mislukt is, je hebt immers een kindje". Tja, dat weet ik ook wel, maar dat neemt niet weg dat het wel pijn doet als een poging weer mislukt is.

Ook merkte ik dat onze omgeving het best raar vonden dat ik nu zelf de behandelingen wil gaan betalen want wij hebben immers al een gezond kindje. Hierdoor hebben wij sinds de derde poging voor een brusje onze omgeving niet verder op de hoogte gesteld van onze plannen en behandelingen. Krij er toch geen begrip voor terug.

Nu ben ik echt oprecht gelukkig met mijn zoontje en ik denk dat het verdriet om nooit moeder te worden altijd vele malen groter is als het verdriet om niet meer voor een tweede of derde keer mama te worden. Maar toch baal ik van mijzelf als ik stiekum merk toch een beetje jaloers te zijn op mensen in onze omgeving die met alle gemak een tweede of derde kindje krijgen.

Al die onzekerheid. Gaat het ooit (nog) lukken?

Gevoelens blijven uiten is erg belangrijk. Zeker binnen je relatie. Daarnaast is het forum ook een fijne uitlaatklep. Allerlei meiden die de onzekerheid en emoties herkennen.

Hoe heb jij het tot nu toe allemaal ervaren?

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Bij mij begon het niet zo goed op oudjaar, had ontzettende hoofdpijn, was er ziek van. Denk dat het door de injectie kwam, krijg toch opeens een stoot hormonen binnen. Tig pijnstillers ingenomen, een halve dag op bed gelegen en 's avonds was het gelukkig een stuk minder en heb ik nog een leuke oud op nieuw gehad. Jij ook een leuke oud/nieuw gehad?

Voor mij is het fijn om je berichtje te lezen, want ik herken het heel erg. Niemand begrijpt hoe zwaar het emotioneel is. Mijn schoonouders b.v. zijn er erg laks over, ik moet er niet zoveel mee bezig zijn, dan komt het vanzelf. Als we dan iets vertellen over injectie, onderzoeken enz, dan merk ik dat ze zich totaal niet kunnen inleven. Het valt allemaal wel mee, is hun idee. En dat doet pijn, want eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet meevallen.

Ik geloof dat het verlangen naar een tweede kindje niet minder is dan naar een eerste. Het is denk ik wel anders (dat beschrijf je zelf ook al), ik heb nl. vaak en veel last van angst, angst om het nooit mee te maken.

Maar wat naar dat je het nu niet meer met je omgeving kan delen en veel onbegrip krijgt. Dan zie je maar weer dat de meeste mensen er niks van begrijpen.

Ik hoop dat in 2012 onze droom uitkomt!

Hoi,

Ik kwam je verhaal tegen...ik heb ook endometriose!

Wij zijn in Uz Leuven terecht gekomen en heel erg tevreden, behandelende artsen zijn Christel Meulenman en Carla Tomasetti, zij zijn toppertjes op het gebied van endo!

Als je zou gaan vastlopen vanwege de endo kan ik je aanraden om daar eens naar toe te gaan!

Na mijn operatie hebben we 9 mnd zelf geprobeerd om zwanger te raken, helaas niet gelukt, 1 jaar na de operatie hadden we onze ivfintake, mei begonnen en in juni kregen we het goede nieuws dat onze poging gelukt is!

Ons manneke wordt 1 februari 2012 gehaald, door de operatie kan ik niet meer natuurlijk bevallen en dan is het precies 2 jaar geleden dat ik ontslagen werd uit het ziekenhuis na mijn endo-operatie....dus er bestaan positieve verhalen!!!

Als je vragen hebt stel ze gerust, ben je ook lid van de endometriosestichting? Ook daar kun je veel info weghalen en is ook een heel fijn forum!

Heeeeeel veel succes!!!

Lieff, jij ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Dat het maar een vruchtbaar jaar mag gaan worden!

Tja, die veel gehoorde kreet: Als je het los laat, komt het vanzelf. NOT! Hoe kan je het loslaten al je dagelijks moet spuiten, echo's hebt etc. grrr....

Denk dat je in de medische molen moet zitten of van zeer dichtbij moet meemaken, wil je snappen wat dit met iemand doet. (uitzonderingen daargelaten).

Heb inmiddels mijn vragenlijstje voor Gent al klaar. Ik ben dus benieuwd. Als je nog tips heb voor de intake dan hoor ik het graag. Is er bijvoorbeeld bij jou direct bloedonderzoek gedaan of kan dit ook in NL (via mijn huisarts bijvoorbeeld).

Bikkel, Gefeliciteerd! Nog heel even en dan hebben jullie, jullie wondertje in de armen!

Ik lees dat jullie ook al een hele geschiedenis achter de rug hebben. Lief dat je je verhaal wilde delen.

Ik weet dat in leuven ze liever alles in eigen land doen, in ons geval hebben we alle tussentijdse echo's en bloednames in diest gedaan!

Als het in nederland gebeurt moet je er zeker van zijn dat alles direct wordt doorgefaxt en in ons geval bleek dat nederlandse ziekenhuizen niet alle waardes dagelijks konden checken, bv alleen op vrijdag progesteron....raar maar wel iets om goed na te vragen!

Leuven deed en doet trouwens zoveel mogelijk plannen op 1 dag zodat je niet iedere keer hoeft te rijden!

En dat oude gebouw herken ik wel maar belangrijker is idd de kennis binnenin!

@ Bikkel: Heb er wel eens aan gedacht om lid te worden van de endometriosestichting, zeker het forum lijkt me fijn. Maar zitten daar wel veel vrouwen op?

Fijn om je positieve verhaal te lezen, was bij jou de endo na een jaar zelf proberen niet terug? Bij mij binnen een paar maanden al.

@ Wen: Ja dat lijstje van Gent, wij hadden per ongeluk maar 1 pagina ontvangen, horen er 3 ofzo te zijn ;).

Voor de intake moet je langs de receptie, reken daar ruim de tijd voor (zeker een half uur), dan betaal je ook de 100 euro. Je krijgt veel informatie en papieren mee, bereid je voor haha.

Bij ons deden ze die dag bloedonderzoek (bij beide), ik kreeg een inwendige echo en we kregen nog meer informatie. Ik denk dat dr. de s met jullie gaat doornemen wat de evt. stappen gaan zijn, mochten jullie voor Gent gaan.

hoi, ja daar zitten veel vrouwen op haha, het fijne van dat forum is dat er alleen maar dames zijn met endo en er dus meer ervaringsverhalen zijn en je kunt er gerichter zoeken naar info!

Niet dat dit forum slecht is maar hier vind je natuurlijk van alles een beetje en misschien vindt je dan net niet die info over endo die je nodig hebt!

Lieff, kan je daar pinnen of is het aan te raden om het contant mee te nemen?

Ik heb contant betaald. Er staat wel een pinapparaatje op het bureau, maar of dat ook voor NL'ers is?

Bij de apotheek was dat nl. alleen voor Belgische kaarten.

hoi, ja daar zitten veel vrouwen op haha, het fijne van dat forum is dat er alleen maar dames zijn met endo en er dus meer ervaringsverhalen zijn en je kunt er gerichter zoeken naar info!

Niet dat dit forum slecht is maar hier vind je natuurlijk van alles een beetje en misschien vindt je dan net niet die info over endo die je nodig hebt!

Ik vind die website sowieso wel interessant. Twijfel nog over het forum, vind het algemene juist wel fijn. Las wel dat je ook deskundige een vraag kunt stellen, dat is wel handig natuurlijk.

Hey Meiden,

Ook wij lopen in UZ Gent en daar hadden we al veel eerder heen moeten gaan naar mijn idee.

Je krijgt er idd veel papier werkt en je kan er ook pinnen dat hebben wij ook gedaan, die 100 euro kan je ook weer declarenen bij je verzekering.

Wij krijgen 27 feb een tese operatie en die wordt ook vergoed door onze verzekeraar gelukkig maar anders moest je 1000 betalen en voor de icsi moet je 3600 euro voor schieten, maar ik zit nog met de verzekering om dit ook vergoed te krijgen.

Wij tot nu toe erg tevreden over gent

Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over Gent.

Ik ben in december in Gent geopereerd en toen hadden ze het ook over 1000 euro voorschieten. Maar gelukkig heb ik een goede verzekering en was dat niet nodig.

Wordt dit jullie 1e icsi behandeling?

Moedeloos, fijn om te horen dat Gent zo bevalt! Wij hebben dinsdag ons gesprek, dus ik ben erg benieuwd.

Rijden jullie op 1 dag heen en weer of blijven jullie ergens in de buurt overnachten van Gent? Wij zijn nl een beetje aan het twijfelen. Aan de ene kant wel lekker relax. Aan de andere kant toch weer extra centjes (die ik liever bij een behandeling leg).

Mocht je nog handige tips hebben mbt het intake gesprek, hou ik mij aanbevolen.

Weet een van jullie wat eigenlijk de kosten voor assisted hatching ed kost. Ik kon het nergens terug. Afijn, anders hoor ik het dinsdag wel.

Hoe lang moet je rijden naar Gent, Wen? Ik ben elke keer erg moe na de bezoekjes in Gent, je krijgt zoveel informatie en je krijgt een paar verschillende artsen (of een vroedvrouw) te zien.

Volgens de routeplanner gaan wij er 2 uur over doen. Het is in ieder geval korter rijden als naar dusseldorf. Wij stappen om 6 uur in de auto. Om 9 uur hebben wij een afspraak. Dus dat moet hopelijk voldoende zijn. Na de afspraken willen wij ergens lekker gaan lunchen en dan via zeeuws vlaanderen weer terug. Mijn tante woont daar en combineren dat direct met een bezoekje. In de.avonduren weer terug richting randstad. Gaat dus een lange dag worden, maar proberen het toch tussendoor gezellig te maken. Vind het best spannend morgen.

Dat wordt dan een lange dag voor jullie morgen, maar hopelijk een goede dag.

Het ziekenhuis ligt niet in het centrum, echt iets om te lunchen is er niet in de buurt. Wij zijn maar naar Ikea gegaan, dat zit vlakbij ;).

Succes morgen.

Hallo dames,

Ik heb vandaag naar Dusseldorf gebeld voor afspraak met dr Scholtes,ze hadden alleen op 30 april een plekje,bij jullie was ook zo iets?bijna na 4 maanden of zal ik misschien eerste met een gynaecoloog een intake gepreek maken? Daarna met dr. S?

Gr

Eva

Sorry van taal fouten

hoi liefe dames,

Wie heeft er ervaringen in Gent, Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.ik wil graag meer ervaring horen.

Ik heb zelf 3 pogingen gedaan in Nederland en zie het de 4e keer niet meer zo zitten en wil ik ook een afspraak maken in Gent.

met welke arts hebben jullie afspraak gemaakt?zal ik eerste een intake gespreek maken?met geanycolog?

graag wacht ik op jullie reactie

gr

Eva

Hoi eva, Zojuist thuis gekomen vanuit een intake gesprek in Gent met prof. de Sutter. In 1 woord: super!!! Echte een aanrader!!!!

Was een lange dag, dus nu even te moe om uitgebreid te reageren. Doe ik morgen even. Ik heb nl ook ervaring in DD, dus als je vragen hebt, kom maar op! Nog geen ervaring met behandeling in Gent (wel eenmaal in DD) , maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n uitgebreide en gedegen intake hebt gehad als vandaag in Gent.

Lieff, zag je berichtje te laat mbt de ikea. Wij hebben uiteindelijk in NL uitgebreid gegeten. Rageer morgen even uitgebreid. Was om half 5 op en zat om 6 uur in de auto. Nu net thuis en supermoe.

Hoi meiden

Spannende tijd gaan jullie allemaal weer tegemoet.

Ikzelf heb vandaag ook een afspraak gemaakt in DD voor 26 april, eerder is het niet mogelijk.

Hoe zit het met de wachttijd in Gent? Duurt het daar ook een aantal maanden voordat je daar terecht kunt? En hoe liggen de prijzen daar van de behandelingen?

Groetjes Daniella