Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, er worden spuiten gezet, follikels gemeten, en gewacht...Wat een actie allemaal. Ik heb wel echt zere pre-menstruele dan wel pril zwangere tieten nu. Maar het is dus nog even spannend. Vaak zie ik wel aankomen of ik ongesteld word door een beetje oud bloed vooraf. Maar soms ook wel eens helemaal niet en dan is het gewoon opeens zo, je kunt er geen pijl op trekken. Dus het broekloeren is begonnen!

Prikken ging hier ook best wel weer goed, alleen de pregnyl is wel wat gevoelig maar wel te doen. Het valt me wel mee van mezelf dat ik dat vrij makkelijk doe. Eerst lijkt het allemaal heel heftig maar eenmaal bezig wordt het steeds gewoner merk ik.

Nou, ik drink er nog maar eens een granaatappelsapje op!

Geplaatst

@ Vianne, spannend allemaal hoor.

@ Crisje83, ik vind de naaldjes niet altijd even scherp, maar dat is niet het grootste probleem. Het zijn vooral de hormonen die door mijn lijf gieren. Het liefst slaap ik de hele dag, maar ja, ik heb mijn werk ook nog. Morgen gaan we eerst maar een feestje vieren. We hebben een bruiloft van het eerste nichtje.

Ik duim voor iedereen. Succes allemaal

Geplaatst

Ben ik weer. Ik heb vandaag een beetje het gevoel dat het universum wil dat ik vooral kan blijven relativeren. Ik ben bevriend met een aantal buurvrouwen en ieder huisje in deze straat heeft momenteel zijn kruisje: de ene buuf gaat scheiden, dat is al erg voor alle betrokkenen, en bij de andere buuf is het zoontje doodziek op de ic opgenomen (iets met de nieren)en dat ziet er allemaal slecht uit, en de buurman z'n contract werd niet verlengt, dat kwam er ook nog even bij. Wat een ellende allemaal zeg! Dan zijn wij tenminste met iets hoopvols bezig, al moet je dan voorafgaand een hoop teleurstellingen verwerken, als het een beetje meezit eindigt het in iets moois!

Pff nou ik hoop maar dat we er hier allemaal aan het einde van deze week wat positiever voorstaan!

Geplaatst

Hallo allemaal, ik wil me graag even voorstellen:

Ik ben Fransientje, 32 jaar en heb samen met mijn lieve man al 2,5 jaar een grote kinderwens.

Augustus vorig jaar doorgestuurd naar het UMC, daar zijn we ingeloot voor de INeS studie - MNC IVF 6x.

1 februari een eerste terugplaatsing gehad (we hadden meteen een goed eitje bij de punctie en een 8-cel embryo :happy7:) een zeer voorspoedig 'traject' dus... en nu? nu zit ik al bijna 2 weken te wachten!!!!! Geen bloeding gehad nog.... alle symptonen (maarja wat ben ik zelf en wat is de Pregnyl?).....

Vlieg tegen de muur op!

Fijn om met jullie allemaal mee te lezen (ik kijk hier eigenlijk pas voor het eerst) en fijn om zoveel herkenning te zien en te lezen....

Lieve groetjes!

Geplaatst

Hey Fransientje, wat grappig, jij doet dus hetzelfde als Tess en ik maar dan binnen een onderzoek. Las er al wat over in 1 vd "moederschapsvakbladen" (over de INeS-studie) Ik vind het altijd wel apart dat het ene ziekenhuis iets oppakt en onderzocht heeft en dat dit nooit automatisch door andere ziekenhuizen wordt overgenomen. Maar aan de andere kant is 1 onderzoek nooit veelzeggend genoeg want hoe vaak zie je niet dat verschillende studies verschillende uitkomsten geven over hetzelfde onderwerp. Hoe het ook zei, hopelijk heeft dit onderzoek voor jullie een positieve uitkomst!

We gaan ook aardig gelijk op want ik had 2 feb. een tp. Maar een 8 cellig embryootje had je dus, had je dan meer tijd tussen punctie en tp? Ik had 4 cellig en tp op de 2de dag na de punctie. Wat is precies de onderzoeksvraag bij die studie eigenlijk? Bij ons gaat eigenlijk ook alles heel voorspoedig "alleen"die 2 streepjes op de test moeten nog even gescoord worden! En inderdaad, dat wachten is wel lastig! Ik probeer me maar niks aan te trekken van elk krampje of steekje want inderdaad, het kan even zo goed van de pregnyl komen en ik heb al zo vaak gedacht dat het raak was vanwege allerlei gevoeletjes... Maar het zou natuurlijk kunnen! Bovendien weet ik nog van ons zoontje dat ik toen juist helemaal niks bijzonders voelde.

@ Tess, morgen weer een fm toch, hopelijk ben je goed aan het broeden geweest!

Ik ga die INeS-studie is ff googlen, staat vast wel wat over op internet!

Geplaatst

Hoi Vianne,

Via deze site http://www.studies-obsgyn.nl/ines/page.asp?page_id=601 kun je meer lezen over de INeS studie. Zoals ik het begrepen heb willen ze onderzoeken wat nu a. het snelste/beste resultraat geeft (IUI, IVF MNC of IVF SET) en b. voorkomen dat er meerlingen ontstaan. Het onderzoek is nu gesloten sinds gisteren... maar ik mag het traject nog wel afmaken ;-)

Maar als ik het goed begrijp doe jij hetzelfde maar dan niet in een onderzoek? Ik wist niet dat dit al als een 'gewone' behandeling werd gegeven? In welk ziekenhuis loop jij dan?

He fijn, een lotgenoot ;-) hahaha ik word helemaal enthousiast!

Ik heb op zondag 29 januari een punctie gehad, en op woensdag 2 februari een terugplaatsing.... spannend dus!!!!

We lopen inderdaad aardig gelijk op...

Maar wanneer mag jij testen dan?

Ik heb vorige week donderdag de laatste 1500 IE Pregnyl gespoten... dus in het ziekenhuis zeggen ze dat de test donderdag pas 'geldig' is... en bij jou??

Geplaatst

Wij zitten in het UMCG (Groningen) en daar is dit al een aantal jaren in gebruik geloof ik. Inderdaad ook om het aantal meerlingzwangerschappen terug te dringen. Ik zit hier eens even op mijn schema te kijken en wij hadden 31 januari de punctie en de terugplaatsing dus op 2 feb. en toen op 5/2, 8/2 en 11/2 pregnyl spuiten. Verder gebruik je hier vooraf Cetrotide en Gonal-f. En de 17de dus testdag. Er wordt inderdaad gezegd niet eerder te testen vanwege de medicatie die dan een vertekend beeld kan geven.

Maar de dagen kruipen nu dus voorbij.... oke ik ga koken=weer een afleiding!

Geplaatst

hey maar bij jullie zitten ze dus langer in de broedstoof (zo heet dat toch?)? Hier zeiden ze dat het menselijk lichaam de beste plek was om te "broeden" maar zo zie je dus maar weer dat een ander ziekenhuis weer een andere methode volgt, klinkt mij ook wel weer logisch: hoe meer cellen hoe sterker zou je zeggen?! Goed, koken nu dus...

Geplaatst

Ik had vanmiddag al wat geschreven, maar ik zal wel iets niet goed gedaan hebben!

Er gebeuren heftige dingen om je heen, vianne.

Weten ze inmiddels al wat meer over het zoontje van je buren?

Welkom hier fransientje79, je zit ook in de laatste spannende dagen!!!

tess, jij moet morgen weer heen, toch? succes!!

Hier viel de deca vanmorgen vies tegen, morgen maar weer kijken.

Geplaatst

@Vianne, bij het UMCU zit het 3 dagen in de stoof ja, daarom hadden wij een goeie 8-cel embryo.....

SPANNEND hè... Ik kan me niet voorstellen dat het meteen de eerste keer lukt.

Jij mag dan dus vrijdag een test doen?

@crisje, dank je wel.

Doe jij ook MNC IVF?

Geplaatst

Hmm, ik heb een beetje oud bloedverlies, echt een ieniemienie klein beetje maar het is geen goed teken ben ik bang. Het luidt bij mij altijd de menstruatie in...kep zin om iets of iemand te schoppen...

Geplaatst

@ Vianne, gatver wat balen zeg. Ik hoop toch nog op goed nieuws voor jou. Ik zou voor de zekerheid sowieso een test doen. Ik denk aan jou!

@ Crisje83, ik prik altijd 's avonds. Ik had aan de apotheker gevraagd hoe ik het beste met de medicijnen om kon gaan als ik een dag weg was. Zij zeiden dat je zonder problemen een spuit een dag buiten de koelkast kon bewaren, maar dan moest je het wel gebruiken. Dus gisteravond heb ik gespoten met een "warme spuit" en het ging nu zonder problemen. Dus vanavond haal ik de spuit een uur van te voren uit de koelkast. Kijken of deze ook weer goed gaat.

Ik leef nu helemaal naar mijn 1e echo, ook omdat dit de enige houvast is voor mij op dit moment. Ik ben zo vreselijk moe en op het werk wil het ook niet vlotten. Het liefst meld ik me ziek, maar dan voel ik me weer zo lullig ten opzichte van mijn baas, omdat ik de laatste tijd ook vrij veel ziek ben geweest. Ik probeer ook altijd om positief te blijven, maar soms is het zo moeilijk......

Liefs

Geplaatst

Fransientje, Leuk dat je mee komt kletsen! Spannend hoor! Wij hebben ook deelgenomen aan de IneS studie. Wij hebben toen IVF geloot. Na 2 x IVF en 2 cryo tp zijn we zwanger geworden en hebben we een dochtertje gekregen. De studie is idd. om uit te zoeken of het niet beter is om IUI over te slaan en meteen te gaan voor MNC IVF of "gewone" IVF ivm het beperken van de meerling zwangerschappen.

UMCG was het eerste ziekenhuis wat de MNC IVF deed. Er zijn nu steeds meer ziekenhuizen die het ook doen.

Er is mij verteld dat Nijmegen hele goede resultaten behaalden met IVF en dat Groningen daardoor meteen hun protocol hebben aangepast. Dus wat dat betreft gebruiken ze elkaars resultaten wel! Geeft een goed gevoel!

Wij zijn dus nu weer begonnen en mochten nu kiezen wat we wilen (IUI, MNC IVF of IVF). MNC IVF werd ons toch aangeraden en daar hebben we dan ook voor gekozen. Vorige maand geen tp helaas dus nu hopen op meer geluk!

Vianne, jeetje wat een narigheid. Zilke berichten zetten mij ook altijd weer even met beide benen op de grond. We zijn bezig om iets moois te krijgen en dat voelt een stuk hoopvoller dan ziekte en ongeluk. Kun je het nog volhouden? ZO spannend!!! Succes meid! Dat broekloeren klinkt bekend! Oud bloed is goed toch? Had ik gester ook, waar dat nou weer vandaan kwam??? Heb ik nooit!

Crisje, wat verevelend dat je er zoveel last van hebt! Succes meid!

Els, je mag het best ff zwaar hebben, en geef er aan toe! Het valt ook niet altijd mee... Succes!

Hoe ist met Tabitha????

Ik heb op mijn werk gevraagd of er geen regeling is zodat ik me bijvoorbeeld gedeeltelijk ziek kan melden voor een aantal uren of iets van verlof kan krijgen. Ik moet zo vaak naar het ziekenhuis en moet er dus wel voor zorgen dat ik mijn uren werk. Het heen en weer gevlieg is best een beetje vermoeiend en vervanging zoeken wanneer ik naar het ziekenhuis moet en dan ook nog extra werken... Ik hoor van veel vrouwen dat ze zich ziek melden, maar ja... Ik ben niet ziek. Ach wie weet is dit de laatste keer? Laten we het hopen.

Wil iedereen het lijstje invullen?

Vind ik tenminste wel handig, weten we even wie waar in het traject zit.

Tess:

1e fm 07-02 12mm

2e fm 09-02 10mm

3e fm 11-02 12mm

4e fm 13-02 15mm

5e fm 15-02 19mm

Punctie 18-02

Vianne:

18-01 ongesteld!

1e fm 25-01

2e fm 27-01 gestart met Gonal F en Cetrotide

3e fm 29-01

punctie 31-01

terugplaatsing 02-02

17-02 testdatum

Tabitha:

09-01 gestart met Provera

13-01 begonnen met decapeptyl

22-01 ongesteld

24-01 echo

25-01 start Gonal-F

02-02 fm

04-02 8:00uur bloedprikken

04-02 2e FM + uitslag bloedonderzoek ivm overstimulatie

Crisje:

25-01 ongesteld (start pil)

13-02 start decapeptyl

16-02 stoppen met de pil

21-02 uitgangsecho

begin maart punctie

Liefs Tess

Geplaatst

@Tess,

Met mij gaat ht wel redelijk zit inmiddels op dag 6 na de TP en viel vanalles Haha.

Het zal allemaal wel door de utrogestan komen, zere boobies niet normaal vooral wanneer ik naar bed ga en smorgens als ik wakker word, zo nu en dan steekjes in mijn buik, maar vooral heel erg moe.

25 februari mag ik testen dus is nog even afwachten helaas Hihi.

Hoe is het met alle dames hier ??

Liefs

Geplaatst

Nou Tabitha ik hoop dat je meer geluk hebt dan ik want onze 2de poging is helaas mislukt :sad:. Das dus m'n 2de tp die niet blijft plakken. Zucht. Nou, nieuwe ronde nieuwe prijzen dan maar, volgende week donderdag weer een nieuwe fm. Heel debiel, vorige keer dat ik naar het ziekenhuis reed zat ik achter een auto met als nummerbord mijn initialen-tp-36. Ik zeg dus, 3de terugplaatsing van de 6, dat wordt 'em, het was gewoon een teken!

Tess:

1e fm 07-02 12mm

2e fm 09-02 10mm

3e fm 11-02 12mm

4e fm 13-02 15mm

5e fm 15-02 19mm

Punctie 18-02

Vianne:

1e fm 23 februari

Tabitha:

09-01 gestart met Provera

13-01 begonnen met decapeptyl

22-01 ongesteld

24-01 echo

25-01 start Gonal-F

02-02 fm

04-02 8:00uur bloedprikken

04-02 2e FM + uitslag bloedonderzoek ivm overstimulatie

Crisje:

25-01 ongesteld (start pil)

13-02 start decapeptyl

16-02 stoppen met de pil

21-02 uitgangsecho

begin maart punctie

Geplaatst

Ohh, wat balen vianne!

was je gevoel toch goed, ik blijf het knap vinden dat je er altijd zo positief over bent!

Deze keer gaat het vast goedkomen.

fransientje, ik doe geen mnc ivf, maar heb de "gewone" ivf, dus heb hetzefde traject als tabitha.

Geplaatst

Oh Vianne, das niet leuk!

Toch altijd weer rot na 2 weken van denken dat je zwanger bent en momenten dat je denkt dat je niet zwanger bent en dan de test!

Maar gelukkig kun je meteen door!

Dat scheelt (vind ik).

Nou succes maar weer.

Tess

Geplaatst

@ Fransientje79. Hè, wat balen zeg. Heel veel sterkte! Ook voor Vianne natuurlijk heel veel sterkte.

Dinsdag de 1e echo voor mij. Ik ga er vanuit dat ik dan Gonal F mag gaan spuiten. Heerlijk, dat houdt een beetje de bijwerkingen tegen van de Deca. Ik had woensdag vreselijk veel last van hartkloppingen, hoofdpijn en ik was heel moe. Gisterochtend is de bom gebarsten, ik was helemaal in tranen, maar heb met mijn baas een goede regeling kunnen treffen voor de komende maanden. Gelukkig gaat het nu wat beter, ik ben nog wel heel moe, maar ik heb nu 4 dagen om bij te slapen. Woensdag hoef ik pas weer aan het werk. Heerlijk! Heb er gewoon zin.

Liefs

Geplaatst

@Fransientje, wat jammer! Sterkte! Jij kunt ook meteen weeer starten toch? Als je wilt natuurlijk?

@Els, lekker hoor dat je even op adem kunt komen! Lekker ff goed om jezelf denken.

Vandaag punctie en................ We've got him! Vorige keer duurde het heel lang maar nu konden we het volgen op het scherm en ja hoor, daar was ie al. Dit begint een stuk positiever dus ik geloof erin! Alleen prikte ze wel 2 x en heb ik nu best veel bloed verlies.

Tess

Geplaatst

Oke dan Tess, dat is alweer een drempel die genomen is! Nu duimen voor een terugplaatsing!

Ik heb de testdag niet gehaald, werd een dag eerder al ongesteld. Het was nog wel zo'n blij stuiterend cellenballetje op het scherm! Nou ja, we geven de moed niet op dames, de aanhouder wint.

@Crisje en Els, de eerste echo's komen er dus aan, spannend hoor, dan wordt het allemaal wat tastbaarder. Wel vervelend als je zoveel last hebt van de medicatie zeg!

Geplaatst

@ Tess, wat geweldig zeg. Toch ook nog goed nieuws, zo voor het weekend! Heb je dan maandag de terugplaatsing als alles goed gaat? Hoe ging de punctie? Veel pijn gehad?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden