Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gefeliciteerd!!!!

:occasion1:

Hopen dat de feestsfeer nog een maand of 9 mag blijven hangen!

Al een beetje zenuwachtig?

Mannen kunnen altijd zo handig uit de hoek komen! (die van mij in ieder geval wel!)

Niets van aantrekken!

Tess

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als nog van harte gefeliciteerd, vianne.

Het schiet nu dus mooi op bij jouw!

Hier zit ik te wachten tot ik ongesteld word, kom maar op!!!!

kan ik eindelijk beginnen met de pil, bloedprikken en kan ik ook zeggen dat we zijn begonnen, haha!

Geplaatst

Nog gefeliciteerd vianne !!!

Nou vandaag uitgangsecho gehad, morgen beginnen met de gonal 125 eenheden, ook doorgaan met de deca en dan volgende week donderdag terug komen voor de fm.

Liefs

Geplaatst

Jhaa zkkr ik benieuwd hoeveel er gaan groeien.

Met de IUI en 75 eenheden gonal groeide er altijd maar 1tje goed, dus vind het best spannend.

Liefs

Geplaatst

@Tess, ja mannen kunnen "leuk" uit de hoek komen, kan je nagaan dat die driejarige kleine man dat nu dus ook al doet! Hij is nu even spelen bij 3 buurjongens, kunnen ze daar de tent afbreken met z'n allen! Waar ik eigenlijk ook nieuwsgierig naar was trouwens: waarom is jullie nu, nadat je een dochter hebt via gewone ivf, aangeraden om het in eigen cyclus te doen, of zat je eerst niet in het UMCG? Als je het kwijt wil hoor, hoeft niet natuurlijk.

@Tabitha en Crisje, hoe zit dat nou met ivf met hyperstimulatie: je moet aan de pil om in een bepaald ritme te komen ofzo? En dan vanaf dag 1 spuiten?

Groetjes, Vianne

Geplaatst

Heey Vianne, we deden de eerste keer mee aan een studie (normaal gesproken zouden we IUI gaan doen) dan werd er dmv loting bepaald of je IUI, IVF (mnc) of IVF deed. Wij lootten toen dus IVF. Nu de tweede keer deden we niet mee aan de studie en mochten we zelf besluiten wat we zouden gaan doen. Omdat IVF mnc heel veel kans bied voor ons, raadden ze dat aan. Het voelde wel goed voor ons. Maar heb nu wel door dat de telleurstellingen die we met deze vorm van IVF waarschijnlijk meer zullen krijgen me toch wel zwaar vallen. Gelukkig kunnen we elk moment over gaan op de gewone IVF. Maar we zien het wel zitten! Het gaat lukken!

Ik moet nu gaan werken, ik reageer later ff op de andere meiden!

x Tess

Geplaatst

Oh ja dat was ook zo, je zat in een onderzoek. Door jouw eerste poging met de pech van geen terugplaatsing ben ik me daar nu wel meer bewust van, dat dit ws ook wel een keer zal gebeuren. Nou ik moet ook aan het werk, vanavond feesthapjes cateren!

Geplaatst

Je moet aan de pil en aan de decapeptyl om je eigen hormoonhuishouding stil te leggen, waardoor je in een soort "overgang" terecht komt.

Daarna gaan ze het bij mij met puregon stimuleren om zoveel mogelijk eitjes te laten groeien.

Ik geloof dat de decapeptyl er ook voor zorgt dat de eitjes niet springen, daar heb je dan weer de pregnyl voor, al worden ze er natuurlijk net voor die tijd uit gehaald.

volgens mij zat het zo in elkaar!

Geplaatst

@crisje, klopt! Eerst leggen ze alles stil (met de pil) om vervolgens (met puregon) zoveel mogelijk folikels te stimuleren. Decapeptyl om ervoor te zorgen dat de eitjes niet springen en pregnyl om ervoor te zorgen dat de eitjes los komen van de folikel wand zodat ze met de punctie meekomen. Gebruik je de laatste weken/dagen geen utrogestan (van die bolletjes)? Of moet je na de tp nog een aantel keren pregnyl spuiten?

Succes!

@tabitha, hoe gaat het met spuiten? Jij ook succes!

En Vianne, moet er idd wel op bedacht zijn dat het niet tot een tp komt of zelfs geen eitje word gevonden. Alleen merk ik dat ik er wel op bedacht ben alleen ik er altijd zo positief in sta dat het dan toch een enorme teleurstelling is! En wie weet heb je deze x gewoon weet een tp en is het raak! Daar gaan we voor, dan heb je helemaal geen teleurstelling!

X Tess

Geplaatst

@crisje, klopt! Eerst leggen ze alles stil (met de pil) om vervolgens (met puregon) zoveel mogelijk folikels te stimuleren. Decapeptyl om ervoor te zorgen dat de eitjes niet springen en pregnyl om ervoor te zorgen dat de eitjes los komen van de folikel wand zodat ze met de punctie meekomen. Gebruik je de laatste weken/dagen geen utrogestan (van die bolletjes)? Of moet je na de tp nog een aantel keren pregnyl spuiten?

Succes!

@tabitha, hoe gaat het met spuiten? Jij ook succes!

En Vianne, moet er idd wel op bedacht zijn dat het niet tot een tp komt of zelfs geen eitje word gevonden. Alleen merk ik dat ik er wel op bedacht ben alleen ik er altijd zo positief in sta dat het dan toch een enorme teleurstelling is! En wie weet heb je deze x gewoon weet een tp en is het raak! Daar gaan we voor, dan heb je helemaal geen teleurstelling!

X Tess

Geplaatst

Tess klopt, die moeten daarna nog, er liggen al 135 capsules klaar!

Manlief had van de week alles opgehaald bij de apotheek, komt hij thuis met 2 tassen vol!

Ik dacht echt even, moet ik allemaal in mijn lichaam gaan stoppen.

Geplaatst

Zo he, 2 tassen vol, dan zijn wij eigen cyclussers wel een stel mietjes, ik had slechts 2 van die papieren zakjes met medicatie! Nou ja, hoe dan ook, als het zijn werk maar doet. Vandaag dus de eerste fm gehad en er waren 2 wat grotere follikels te zien van ongeveer 12 mm en verder wat kleintjes. Vrijdag weer heen. Volgens mij kan ik net zo goed op dag 9 pas komen ipv van nu op dag 7 want dan ben je er wel erg vroeg bij. Maar ja, zij zullen het wel weten daar. Ik zou het wel grappig vinden als die 2 grotere allebei doorgroeien, heb je zomaar een bonusei erbij!

Wat ik wel positief vond is dat de arts die ik vandaag trof (of nurse practitioner, weet eigenlijk niet wat ze was) ook zei van wat jammer dat de eerste keer niet gelukt was en dat we toch al ver gekomen waren en dat was een positief teken enzovoorts. Die neemt dus even de moeite om, voordat ze me binnenroept, even in het dossier te kijken wat onze situatie is en hoe we er voor staan ipv alleen maar uit te voeren wat er op het formulier staat. Ik hoor wel eens zeggen dat in zo'n groot ziekenhuis de persoonlijke behandeling niet je van het is maar dat was hier in ieder geval niet zo. Diezelfde dame hadden we ook al eens bij een voorlichtingsgesprekje getroffen en ze kon het ook erg goed uitleggen zonder allerlei medische taal erbij (daar let ik altijd op als voormalig umcg-medewerker in o.a. communicatie!).

Maar goed, we zullen zien hoe ei 1 en 2 gegroeid zijn vrijdag. Valt net weer onder peuterspeelzaaltijd dus dat is mooi handig! Kunnen jullie dat allemaal een beetje organiseren met werk en kid?

@crisje jeeeeeeejjjjj je bent ongesteeeeeeld!!! ;-)

Geplaatst

Op zich is alles goed te regelen kwa werk , school en kinderactiviteiten!

Gelukkig wil mijn dochter graag een broertje of zusje en word er dus ook erg bij betrokken.

ze vind het dan ook erg leuk om mee te gaan.

Dat we in het begin zo vaak naar het zh moesten, vroeg ze: mam ben je ziek?

Dus hebben we alles uitgelegd en nu vraagt ze: nou hoe groot waren de eitjes? zo lief!!!

Wij hadden ook de laatste 2 iui's 2 eitjes, voor mij gevoel gaf dat ook dubbele kansen, dus kan me goed voorstellen dat je er erg blij mee bent!

Tabitha: hoe gaat het bij jouw met prikken?? valt het allemaal mee of valt de deca nog steeds zo tegen?

Geplaatst

Na 1,5 jaar sneupen op allerlei forums heb ik me nu maar eens geregistreerd. Dit topic sprak me aan omdat wij over een dag of 10 voor de 2e IVF gaan; nu ICSI. Fijn om niet de enige te zijn die in spanning zit etc. Vorige keer had ik 4 eicellen en is er geen bevruchting opgetreden, dus ook niets om terug te plaatsen. Dat was wel wat abrubt allemaal. Nu met verhoogde puregon-dosering (300 E) hopelijk meer eicellen en door de ICSI ook bevruchtingen. Iedereen veel sterkte met alles!

Geplaatst

Welkom hier, reeltje!

Wat zal dat een teleurstelling zijn geweest, dat er ondanks meerdere eitjes geen bevruchting was!

Heel veel succes met komende poging en je moet ons natuurlijk wel een beetje op de hoogte houden, he!

Geplaatst

Crisjuhhhhhhhh! Ongesteld!!!!! Daar gaan we! Succes!

Vianne, ik heb net als jij hele goede ervaring met de begeleiding in het UMCG. Iedereen is heel begaan en lief. Wie had je? Ik ken niet alle namen, maar hoe zag ze eruit? Ook als ik dan bel dat we een negatieve test hadden of zoals afgelopen vrijdag dan nemen ze even de tijd om je toch een hart omder de riem te steken. Geweldig!

Wij nemen ons dochtertje meestal mee. Mijn vader gaat door de week met me mee en als ik een fm heb. In het weekend, bij de punctie en tp gaat mijn vriend mee. Ik kan het met mijn werk en dochtertje heel goed combineren gelukkig!

Maar wat goed dat je 2 eitjes hebt! Hopelijk groeien ze beide goed door! Dan heb je 2 kansen! Zou geweldig zijn! Laat je weten hoe het morgen gaat? Ik moet de volgende keer op dag 9 komen dus dat scheelt weer een ritje. Ik heb niets te klagen trouwens want als mijn vriend niet mee gaat dan haalt mijn vader me op en rijdt me naar het ziekenhuis en zorgt voor mijn dochtertje, heel LIEF! Soms nog ff naar de babywinkels samen en een bakje koffie! Je ziet sommige stellen in het ziekenhuis kijken... hmmmm "geen wonder dat ze hier zijn" haha. Wij vinden dat altijd wel grappig!

En Reeltje, Welkom! Leuk dat je gezellig bij ons komt kletsen. Hou je ons op de hoogte?

Jammer dat je vorige keer geen bevruchting had. Dat is bij IVF natuurlijk helemaal een domper. Ik werd afgelopen vrijdag ook gebeld met het slechte nieuws dat ik geen tp had, maar dat is bij IVF (mnc) niet heel raar, gebeurt vaker. (behalve bij Vianne want zei heeft gewoon weer een bevruchting of 2! Daar geloof ik in!)

Maar toen ik voor de tweede keer IVF deed (2010) wist ik een beetje beter wat er allemaal ging gebeuren en dat is best fijn. Deze keer zullen er vast mooie embryo'tjes ontstaan!

Succes!

Woord van de dag: Bonus ei!

Groetjes Tess (wil ook graag een bonusei)

Geplaatst

@ Tess, haha, wat grappig jij met je vader, je ziet mensen kijken inderdaad. Dat heb ik vaak als ik met mijn eigen zoon en ons buurmeisje op pad ben. Die is licht getint (mooie koffiekleur zeg maar) en onze Frank is type blond-blauwe-ogen. Maar zij noemt mij vaak "mammie" en dan zie je de caissières denken: 2 kinderen zo dicht op elkaar en dan van verschillende vaders, nou, nou, nou!

Ik ben heel slecht met namen maar de dame die ik had zag er heel jong uit, lang donkerblond krullerig haar en een beetje een zacht "poppenstemmetje" (maar heel aardig dus).

Ik vroeg laatst eens aan mijn moeder ivbm het bonusei of we ergens ook tweelingen in de familie hebben (ik dacht van niet), blijkt mijn opa er 1 van een 2ling te zijn geweest maar zijn zusje was heel jong overleden, nou jaaaa dat verhaal kende ik helemaal niet! Dus wie weet zit het meer in de familie dan ik dacht. Maar ja voor hetzelfde geld blijft er eentje achter in groei en eindig je toch met eentje, we zullen het zien!

@Reeltje, praat gezellig mee! balen zeg, gewoon geen bevruchtingen, hopelijk veel bevruchte eitjes in de bonus voor jou deze ronde!

@Crisje, wat leuk dat je dochter echt zo meeleven kan, op zo'n leeftijd ontkom je ook niet aan om uit te leggen wat er gaande is.

Geplaatst

Zo, net bloed laten prikken, ze hadden weer heel wat buisjes nodig. de laatste had wat moeite om vol te worden.

Nu een aantal weken wachten tot ik kan beginnen met prikken en niet vergeten om netjes de pil te blijven slikken.

jeetje wat moet je daarom denken als je dat al ruim 4 jaar niet meer doet.

Neem ze nu ook maar standaard s'morgens in samen met 2 paracetamol en de foliumzuur.

afspraak bij de huisarts staat ook voor woensdag.

heb weer enorm veel last van mijn rug en hoofdpijn, ben moe en zit gewoon niet lekker in mijn velletje.

Heb al zoveel verschillende therapieën gehad en alles helpt maar even.

was eigelijk van plan om niet te zeuren en gewoon door te lopen, maar ben zo bang dat dan de ivf misschien ook minder gaat als ik me niet helemaal fit voel.

Manlief zei van de week al, je lijkt wel 82 in plaats van 28! bedankt schat, hou ook van jouw!

Geplaatst

@Crisje: soms mag er ook gewoon geklaagd worden hoor! Dat lucht ook op! En steeds rugpijn is ook doodvermoeiend. Ik ben ook een notoire lage rugpijnklant. Ook vanalles al geprobeerd. Al gaat het trouwens sinds een klein jaar wel een stuk beter sinds we een traagschuimmatras hebben, een m-line. Man wat heerlijk is dat zeg! Maakt voor mij echt een wereld van verschil,echt verbazend. Maar bij jou hangt het samen met de endometriose toch? Dus dan zal dat wel geen soelaas bieden. Als je het maar met paracetamol kunt onderdrukken, dat kan verder geen kwaad zo heb ik begrepen voor het ivf gebeuren.

Vanmorgen weer een echo gehad en helaas het bonusei was ter ziele gegaan. Maar die andere zag er goed uit dus ik heb vandaag ook de eerste spuiten gezet. Zondag weer heen voor een fm en wie weet dan een planning voor de punctie. Als je er eenmaal weer inzit gaat het allemaal best snel weer!

Geplaatst

speaking of bloedprikken (in het ziekenhuis, niet door mezelf), dat gaat de ene prikster ook beter af dan de andere, woensdag kreeg ik een dikke bloedvlek en nu nog een zere arm en vandaag in de andere arm geen centje pijn!

Geplaatst

Ja, het komt bij mij inderdaad door de endometriose, net als de hoofdpijn en ik denk de moeheid ook!

Deze prikster was ook niet één van de betere, normaal prikken ze me eigelijk altijd precies in het midden deze deed het meer richting bovenkant arm.

toen deed hij het niet, even een beetje heen en weer gaan met die naald en toen had ze mijn ader dan toch gevonden.

en de buisjes bleven maar komen.

Zondag weer, spannend.

werkt het verder wel hetzelfde als bij mij, moet je nu ook gewoon dagelijks spuiten?

Geplaatst

Ja, vandaag was het eitje 15 mm dus vandaag cetrotide en gonal spuiten (150 i.e. (waar staat dat i.e. eigenlijk voor?)), morgenochtend ook en dan zondag alleen cetrotide, als er dan met de fm gepland wordt voor de punctie dan 's avonds/'s nachts Pregnyl en na een eventuele terugplaatsing in de wachtweken nog 3 x pregnyl. Bij gewone IVF moet je na de terugplaatsing dan ook niet meer zo veel spuiten of wel?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden