Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik had idd de verkeerde datum in de lijst gezet...

De punctie ging goed, maar ze prikte me 2 x. Ik denk: zal wel goed zijn.

Maar vanaf de punctie eigenlijk meteen veel bloedverlies en op een gegeven moment zelfs bloedstolsels.

Dus maar ff bellen en toen kon ik me meteen weer melden.

Nou eenmaal daar wachtten ze al op ons en meteen ff kijken.

Heel gedoe, maar uiteindelijk bleek er een slagadertje geraakt te zijn en daar zat een gaatje waar het bloed uit "gutste".

Gehecht en het was weer klaar!

(het duurde even dus ik zei tegen mn vriend: "ga maar ff naar ons eitje en moedig de zaadjes een beetje aan!!!)

Nou en dan nu hopen dat we zondag tussen 09:00 en 10:00 gebeld worden met goed nieuws!

:positive energie:

Tess

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

tjee, wat een gedoe Tess! Je bent nog niet eens zwanger of je hebt al een hechting te pakken!

Jammer Fransientje, dat je ook geen prijs had in de babyloterij deze keer. Ik kijk wel eens bij "icsi in eigen cyclus"en daar staan een stuk of wat mensen die succesvol zijn geweest maar toch ook heel wat pogingen moesten doen voor het zover was. Dus, de aanhouder wint (als de aanhouder ook een beetje geluk heeft)!

Hier in de straat worden de scheidingsperikelen steeds heftiger maar het buurjongetje is gelukkig wat beter, hij ligt niet meer op de ic in ieder geval. Maar goed, nog steeds genoeg zaken om me heen om te kunnen blijven relativeren. De volgende keer zij we aan de beurt!!

Liefs,

Vianne

Geplaatst

Geen terugplaatsing!

Ze hadden gister al gebeld, want toen hadden ze al gezien dat het niet goed ging.

Wel bevruchting maar te veel defragmentatie.

Ik had een gemiste oproep van een geblokkeerd nummer, ik zou nog bellen maar ik dacht dat ze wel weer zouden bellen als het het UMCG zou zijn geweest.

We denken nu na om over te gaan op "gewone" IVF.

We mochten overstappen als we dat wouden.

We dachten al na om even te stoppen omdat het toch best veel heen en weer gereis is.

Maar ja, spuiten en aan de pil kan ik natuurlijk thuis doen en dus zie ik het wel zitten om een "gewone" IVF poging te gaan doen.

Het is voor ons alweer een tijdje geleden dat ik IVF heb gedaan.

Maar hoe zat het ook alweer?

3 weken pil, 3 weken spuiten en dan de eerste fm?

Groeten Tess

Geplaatst

@ Tess, bah wat een nare berichten allemaal. Mag je dan bij de gewone IVF dan nog 3 pogingen doen? Als ik het zo lees op het forum is het een beetje per ziekenhuis verschillend. Normaal gesproken begin ik met de Deca als ik ongesteld ben. Na een week de eerste echo en als dan alles goed is mag ik Gonal F spuiten. En dat duurt vaak geen twee weken ( misschien hoop ik dat ook wel ). Bij de IUI duurde het langer bij mij, omdat er toen beslist niet meer als 2 follikels mochten groeien. Het verhaal van de pil ken ik niet.

Heel veel sterkte!

Geplaatst

@ Tess, jemig, shit zeg!! Weer geen tp!! Wat een teleurstelling weer! Maar moet je het misschien niet nog een kans geven? Ik kan natuurlijk niet jullie hele situatie overzien maar ik zie het topic "icsi in eigen cyclus" ook iemand staan die eerst 2 x geen terugplaatsing had en toen de 3de x gewoon een tp had EN zwanger was. Dat kan dus ook! Want anders ben je misschien ook 1 van je 3 pogingen in gewone ivf gewoon kwijt, toch? Maar ja, jij had ook wel pech dat je extra vaak voor de echo's moest en als je dan niet dichtbij woont is dat ook een hele belasting. Nou ja, maar even alle voors en tegens tegen elkaar afwegen.

Ik moet donderdag weer heen en dan neem ik mijn zoontje gewoon mee, tis toch zo klaar en deze week hebben we toch al een paar keer oppas nodig. Morgen de spuiten weer scoren en daar gaan we weer!

Geplaatst

Wat een nare berichten toch allemaal.

@ Tabitha, krijg je nu eerst een gesprek in het ziekenhuis over hoe het nu verder moet?

Wij zijn vandaag in het Erasmus ziekenhuis geweest, om ons in te schrijven. We beginnen namelijk in Zwijndrecht en na de punctie gaan wij over naar Rotterdam. Pfff, wat is dat een enorm groot ziekenhuis zeg. We zijn echt blij dat we vast op de afdeling zijn wezen kijken daar.

Liefs

Geplaatst

tess en tabitha, wat een vervelende berichten weer!

tess, ik kan me voorstellen dat je er nu aan denkt om over te stappen!

bij mij is het 3 weken pil en ik ben nu een week aan het prikken, morgen de echo en verder is het nog even afwachten, maar volgens mij kun je inderdaad wel uit gaan van 3 weken prikken, dat zei het ziekenhuis namelijk ook!

els, stap je dan helemaal over, ook voor een eventuele volgende bahandeling?

Of doe je net als wij een transport-ivf?

Wij hebben alle echo's en de punctie in deventer, maar daarna moet mijn man met onze kostbaarheden richting zwolle om daar zijn deel te produceren. ook de terugplaatsing is in zwolle.

Geplaatst

@ Crisje83: wij doen inderdaad aan transport-ivf, maar we stonden nog niet ingeschreven in Rotterdam. Dat is voor jullie ook een stukje rijden dan? Moeten jullie naar de Wezenlanden of het Sophia? Hoe laat heb jij morgen de echo?

Liefs

Geplaatst

Zo, nu gaat het echt beginnen bij ons. Wij hebben vanochtend in het ziekenhuis alle medicijnen meegekregen voor de komende 2 weken. Spannende tijden dus.

Geplaatst

wij moeten naar het sophia, is ongeveer een uurtje rijden.

Vanmorgen om 8.10 uur had ik dan eindelijk de echo.

Vanaf vrijdag mogen we gaan stimuleren met puregon en de volgende echo staat gepland voor volgende week vrijdag!

Kreeg ook meteen wat goed nieuws, als ze de punctie doen halen ze gelijk mijn cyste weg.

Zal erg blij zijn als dat kreng weg is, zit voor mijn gevoel altijd een beetje in de weg!

Geplaatst

@ Crisje83, spannend allemaal of niet? Wat is het verschil tussen Gonal F en Puregon? Ik heb volgende week woensdag weer een echo en dan hoop ik dat ik weer mijn eigen dokter heb. Ik vind de andere dokter maar niets. Dat is dan elke keer wel een stukje rijden naar Zwolle, maar je bent er dan vaak ook zo weer. Je went er natuurlijk ook aan.

Succes voor de komende weken

Geplaatst

OHH Tabitha, wat shit zeg! Gatverdarrie het is ook zo oneerlijk allemaal, een ander regelt het in 5 minuutjes tussen de lakens (of ze nemen er wat meer tijd voor) en wij moeten allemaal stad en land afreizen en aan de spuiten om ons doel te bereiken en dan krijg je er vaak ook nog eens niks voor terug. Hoorde zelfs laatst iemand zeggen:" ja rond maart april zijn we even gestopt met proberen want anders heb je een baby in december, das ook zo'n stomme maand om jarig te zijn.....". MAN, AL WERDEN AL MIJN KINDEREN OP 5 DECEMBER GEBOREN, WHO CARES!!!

Was het maar zo simpel dat je je daar druk over kon maken. Maar we geven de moed niet op hoor dames, pas als mijn allerlaatste eicel van z'n stokje is gegaan!

@Crisje en Els, go go go!!!

@ Tess, ben je er al een beetje uit hoe nu verder??

@Fransientje, ik moet donderdag weer heen voor follikelmetings echo, jij ook rond die datum denk ik? Vanmorgen alle stuff weer opgehaald bij de apotheek. Hadden ze daar weer een foutje gemaakt, ik kreeg teveel pregnyl mee. Overal is tekort pregnyl maar ik krijg 5000 ie teveel, raarrrr. Gelukkig zag ik dat het niet klopte. Als ik nou een heel volgzaam schaap was had ik zo alles opgelost en ingespoten en volgens mij springt je eitje dan te vroeg.

Nou, fijne dag dames!

Geplaatst

Ja vianne, sommige mensen kunnen zulke rare dingen uitkramen!

Had ik 2 weken geleden ook weer. Vriendinnetje van Noa werd opgehaald en die moeder vroeg hoe het er mee ging.

Dus ik vertellen hoe ver we er mee waren enz. zegt ze, nou ja je hebt er in ieder geval 1!!!!

JA, DUSSS???? wil dat dan maar zeggen dat mijn wens naar een 2e dan minder groot is?

Tuurlijk snap ik dat het voor mensen die helemaal geen kinderen hebben veel erger is, maar als mijn wens minder groot was geweest had ik toch ook niet al deze moeite gedaan!

Denken sommige soms dat wij het heerlijk vinden al dat geprik en al die extra hormonen??

Lucht toch altijd weer op he, als je het even van je afschrijft!

Vianne en fransientje succes!

Tess, heb je al besloten of jullie overstappen of dat jullie nog even doorgaan?

Els ik heb eigelijk geen idee wat het verschil is tussen die 2!!

Geplaatst

Dag dappere meiden, ik meld me weer....

Was behoorlijk hard omver gemept vorige week vrijdag... negatieve test was hard aangekomen. Was er voor het eerst van overtuigd dat het gelukt was... :(

Maar we gaan weer verder....

Tjee jullie zijn allemaal zo dapper en positief, knap hoor!!! Succes voor degenen die 't er weer op hebben zitten. Man, wat is dat wachten zwaar...

@Vianne: wij gaan helemaal gelijk op! Morgenochtend om 08.30 uur mag ik me weer melden voor een eerste follikelmeting.. we zijn er weer klaar voor!!

Allebei even melden dan maar morgen? haha

Liefs!

Geplaatst

@Vianne: ik heb net gebeld met het UMC voor het recept (waslijst) en daar waarschuwden ze me ook al voor een tekort aan Pregnyl... moet een vervanger voor zijn, maar dan moet je 40 euro bij betalen? Pfff.... gezeur.... eigenlijk kan je dit er gewoon niet bij hebben he? Vorige keer waren bij mij de medicijnen ook helemaal niet goed gegaan (vaginale pillen icm met Pregnyl en niet genoeg Puregon)... ondertussen zijn we zelf medisch onderlegd hahahaha... ik ga zo de apotheek maar bellen of ze de Pregnyl voor me willen reserveren ;-)

Geplaatst

@ Crisje, ja dat vind ik ook zo'n boutopmerking: je hebt er in ieder geval al 1! Alsof je dan maar verder tevreden ergens in een hoekje onvruchtbaar moet gaan zitten wezen! Juist nu wij er al 1 hebben wil je ook voor hem dat er nog een bij komt, liefst nog 2 zelfs! Ik heb een kinderwens niet een kindwens. Als het moet zal ik me er bij neer moeten leggen maar voorlopig ben ik dat nog lang niet van plan.

@ Fransientje, ik morgen om 9.30, zullen we doen wie het grootste follikel heeft :laugh:?!!! ja je leest wel eens dat meisjes op internaten of zussen allemaal gelijk gaan lopen qua cyclus na verloop van tijd, dat hebben wij digitaal nu al veroorzaakt denk ik, straks gaat de rest ook precies gelijk op met ons, zul je zien!! Kunnen we allemaal tegelijk schelden en raggen als we ongesteld worden :mad::mad::mad:, wie moet ons dan nog troosten!?

Zoals al eerder gezegd, ik haal altijd een beetje hoop uit het topic "icsi in eigen cyclus" (staat onder ICSI-forum), daar zie je toch aan verschillende handtekeningen dat het na een aantal behandelingen lukte. Niet dat het je garanties geeft maar toch, je ziet dat het toch zomaar een keer kan lukken. Zag laatst zelfs iemand die in de eerste ronde meteen geslaagd was. Of zelfs iemand bij wie het eitje al gesprongen was, geen punctie dus, en die toen gewoon op de natuurlijke manier datzelfde eitje alsnog benutte en zwanger was. De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus!

Ik breng steeds maar zo snel mogelijk alle recepten naar de apotheek, dan is er in ieder geval tijd om wat te regelen als er wat verkeerd gaat. Schijnt dat als je geen pregnyl kunt krijgen dat het dan ovitrelle ofzo moet hebben, en dat was dan inderdaad duurder. Nou als ik zwanger ben dan kunnen ze op me rekenen bij moeders voor moeders, ik pies zo al die kannen vol:laugh:!

Geplaatst

@ Vianne en Chrisje83, dat soort mensen weten niet beter, zeg ik dan maar. In mijn familie heb ik het er om deze reden ook niet over, omdat ze het gewoonweg niet snappen. Dan beginnen ze over de nadelen van kinderen. Ja, duh, tuurlijk is het niet altijd zonneschijn, maar zij hebben er nooit over hoeven nadenken.

@ Fransientje79, af en toe mag ik je ook best ff bij de pakken neer zitten. Dan laat je je ff verwennen door manlief en een doos chocolade doet ook wonderen. Op naar de volgende ronde. Spannend hoor.

De medicijnen regel ik altijd direct in het ziekenhuis, omdat onze eigen apotheek het nooit op voorraad heeft. Ik heb voor de eisprong altijd de Otriville, maar daar hoef ik niets voor bij te betalen. Misschien is het anders omdat jullie een ander traject doen.

Spannend hoor dat wij met z'n vieren aardig gelijk op gaan. Ik voel in ieder geval al wat groeien.

Liefs

Geplaatst

@Vianne: ik bied 8mm haha... super klein dus nog :-( zondag terug komen... en jij?

@Els: en hoever ben jij nu? Het is ook zo, soms mag je best even jezelf heel erg zielig vinden... Kreeg ook weer een paar van die domme opmerkingen van collega's over kinderen krijgen zucht.... soms he!?!?

Iedereen weer een fijne dag! :-)

Geplaatst

Ha, dan ga ik je zwaar overbieden Fransientje, ik had (verbazingwekkend genoeg) al 17 mm! Dus morgen meteen weer komen en dan misschien zondag al punctie of anders maandag. Ik vraag me dan wel af of het wel goed is als je zo snel gaat want dan heb ik ws wel een spuit minder, is het eitje dan wel sterk genoeg (ofzo)?? Vorige 2 x ging het ook allemaal vlot maar nu nog wat sneller dus. Nou ja, zondag zou praktisch gezien wel mooi uitkomen.

Mijn schoonfamilie hebben we duidelijke instructies gegeven dat ze er niet naar moeten vragen, als we wat te melden hebben dan doen we dat zelf wel. Anders loop ik het risico dat na elk ziekenhuisbezoek schoonmoe aan de lijn hangt om een gedetailleerd verslag te krijgen. Goed bedoeld van haar maar daar had ik niet zo'n trek in. En trouwens, we zijn er ook helemaal niet gesloten over maar ik wil wel graag dat het op ons eigen initiatief is.

Mijn eigen moeder daarentegen vraagt juist weer helemaal niks, das weer het andere uiterste, ze is bang om er over te beginnen denk ik. Verder heb ik eigenlijk vrij veel mensen in onze omgeving die zelf redelijk goed weten dat we niks hebben aan dooddoeners als: je hebt er tenminste al 1 of "ga lekker op vakantie, dan lukt het wel!"

Nou, ik ben benieuwd morgen, gooooo eitje!

Geplaatst

@Els, haha "de nadelen van kinderen", nou ik heb ook heus wel eens, als ons menneke een vreselijke peuterpuberdriftbui heeft dat ik denk van waarom wou ik er ook maar weer nog 1 of 2 bij?? Maar dat is toch een soort innerlijke drang die je niet zomaar kunt stoppen. Bovendien vond ik het zelf ook fijn om 1 van 3 te zijn en niet 1 alleen.

Haha, at this very moment zit mijn koter zelfs te klagen "dat er niemand is om mee te spelen", nou jongen ik werk er aan!

Geplaatst

Heey meiden,

Nou ik had het even gehad. Ben het hele jaar al niet heel fit, veel moe en baal van de telleurstellingen. Heb een paar slechte dagen gehad. Heb me in tijden niet zo rot gevoeld. Sinds mijn zwangerschap en zeker sinds onze dochter er is heb ik me eigenlijk alleen maar heeeeeeeeeeeeeeel happy gevoeld!

Na de teleurstelling van afgelopen weekend heb ik maandag meteen naar het ziekenhuis gebeld.

We wouden even geen gereis, even rust en we hadden het gehad over om over te stappen op IVF.

Als we nu zouden starten met de IVF dan ben je eerst 3 weken zoet met de pil en daarna nog 3 weken spuiten (onze pauze) en daarna is pas de eerste FM.

Nou dit overlegd met het ziekenhuis.

We zijn dan wel onze 4 resterende behandelingen kwijt, hier hadden we het natuurlijk ook al over gehad maar het lijkt me geen goede reden om door te gaan met de mnc omdat we anders de pogingen kwijt zijn. Mijn gevoel zei me vanaf het begin dat we voor IVF moesten gaan. De keuze was vrij, maar de IVF arts zag dit (mnc) toch wel heel erg zitten met ons en aangezien ik dan ook weer niet eigenwijs wil zijn en het op dat moment ook wel goed voelde hebben we voor te mnc variant gekozen. Maar nu had ik besloten mijn gevoel te volgen en dat is IVF. Ook omdat het eerder succesvol is geweest en ik toen weinig last heb gehad van de hormonen. Ik vind de teleurstellingen zwaarder dan alles er omheen. Nu kan het zo zijn dat we met IVF ook geen tp hebben, maar die kans is kleiner. Ik gaf aan dat we evt. zelf een derde IVF poging willen betalen. Hierbij legde ze meteen uit dat ze het dan wel moeten zien zitten met ons. Dat weet ik, want dat hebben ze ons de vorige keer IVF ook verteld, maar ik zat er nu even niet op te wachten om al zover vooruit te kijken. Hoezo zouden ze het niet zien zitten? We hebben al een dochter! En als ze het niet zien zitten, tegen die tijd zien wij het misschien ook wel niet zitten. En anders hebben we altijd het ziekenhuis in Duitsland nog (ik geef niet snel op). Ik was dus echt een beetje over mijn toeren. Ik snap dat ze het moet vertellen, maar het viel even helemaal verkeerd. Nadat ze alles had uitgelegd zei ze dat we zouden worden ingepland.

De verhalen over de buitenwereld komen me bekend voor. Ik trok me er nooit veel van aan. Toen we nog geen kindje hadden en we voor de eerste keer in het traject zaten kregen we zoveel begrip! Ik vond eigenlijk dat de buitenwereld er iets groters van maakte dan dat het was. Maar nu: "ach, jullie hebben een mooi dochtertje". Maar juist daarom willen we een tweede. Als wij er niet meer zijn wil ik graag dat ons dochtertje een broertje of zusje heeft om op elkaar terug te vallen. Maar ook voor nu, een broertje of zusje om mee te spelen.

Ook krijg ik door de overstap het gevoel alsof ik geen doorzetter zou zijn. En om de dag naar het ziekenhuis: ach, dat valt toch wel mee? Nou ik heb het er allemaal voor over natuurlijk maar het brak me nu even op (vervanging op het werk zoeken, uren inhalen). Zeker nu er een kindje is die alle aandacht ook verdient. En ik wil het niet zo ver laten komen dat ik me schuldig ga voelen. Dus dan liever even pauze en in combinatie met de overstap naar IVF voelt het goed en hebben we even pauze!

Kreeg vandaag de brief en in week 15 zijn we aan de beurt, dus zodra ik ongesteld ben dan beginnen met de pil.

Nou ik heb alles gelezen meiden.

Vianne, wat ga je snel! Heerlijk, valt het eens mee!

Fransientje, die van jou neemt wat meer tijd...

Het zegt allemaal niks, maar wel lekker als het wat groter is... We willen allemaal liever gister dan vandaag zwanger zijn!

Nou succes allemaal!

Tess

Geplaatst

@ Tess, je moet doen waar je je goed bij voelt, en aangezien ivf al een keer gewerkt heeft kan ik me voorstellen dat je daar een goed gevoel over hebt. Voor ons scheelt het enorm dat we niet zo ver van het UMCG wonen en dat ik flexibel mijn eigen tijd in kan delen. Dus geen gedoe met bazen en collega's en werk inhalen. Had de arts nog de neiging om je er van af te praten of vonden ze het daar ook een logische stap nav 2 x geen tp?

Ik had vanmorgen mijn zoontje mee, die begon meteen een goed inhoudelijk gesprek over "Cars" met de echomevrouw, grappig want ze wist precies hoe en wat, had ook een zoontje (of meer dan 1) en dvd I en II. Later stond hij voor de wc deur op mij te wachten elders in het ziekenhuis, ging hij ook nog even met een wildvreemde gezellig even bijpraten over dat de dokter even mama's buik ging bekijken van binnen en bla bla bla! Leuk hoor, zo'n 3-jarig orakel aan je zijde!

Goed, ik ga slapen, morgen weer naar 't umcg crossen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden