Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Idd, Vianne! Het kan nog. Al voel je je nu wel K..... We blijven duimen voor jou.

Hier gaat het z'n gangetje. Volgende week mag ik alweer beginnen met prikken. Het gaat weer zo snel. Al zie ik wel weer tegen het prikken en de punctie op. Terwijl de punctie mij heel erg is meegevallen. Maar we blijven lekker positief, het is mooi weer, heel veel visite gehad, dus wat wil je nog meer. Afgelopen maandag ben ik voor het mapgesprek bij een zuster geweest. En heb ook het een en ander kunnen vragen. Waarom ik Otriville heb en geen Pregnyl. Wat je nog kunt doen om het te bevorderen etc. etc. Ze nemen echt de tijd voor je en dat vind ik zo lekker. Pregnyl is op dit moment totaal niet te krijgen. De reden: er is een verkeerd stofje bij de urine gekomen en nu konden ze dat hele vat niet meer gebruiken. Oeps, niet erg slim dus.

Liefs

Geplaatst

Helaas heeft het doorgezet en er is geen ontkennen meer aan. Ongesteld. Dat was dan het 4de "topembryo"dat het niet gered heeft. Ik vind het nu echt even heel moeilijk om positief te blijven....

Geplaatst

Oh Vianne!

Die stomme pregnyl ook!!!

Je gaat er toch een betje in geloven als je dat streepje ziet...

Kan me heel goed voorstellen dat het nu even heel moeilijk is om positief te blijven

En weet je: dat hoeft ook niet! Want je hebt alle recht om je K#T te voelen.

Positieviteit komt wel weer...

Eerst dit verwerken, want jullie zijn vanaf eind 2011 al bezig en maand op maand doorgegaan.

Ookal ben je nog zo positief en trek je het op dat moment allemaal wel.

Op een gegeven moment word het toch even te veel, en logisch ook!

Al die hormonen, al het wachten en dan elke keer weer die teleurstelling terwijl je zo je best doet!

Het is gewoon niet eerlijk!!!

Maar jij bent (volgensmij) een heel positief ingestelde vrouw en probeert overal de lol van in te zien. En dat gaat je er echt doorheen slepen want zwanger ga je worden!!!

Ik heb dan maar 2 x MNC gedaan, ik was wel na de eerste ICSI zwanger!

En die poging vond ik minder zwaar dan de 2 x mnc (ook toen ik nog niet wist dat ik zwanger was).het je wat

Ik hoop dat het je wat moed geeft.

Eerst maar lekker balen en boos zijn!

Voor je met IVF kunt beginnen ben je 6 weken verder en dat is misschien wel even heel goed!

Even rust, lekker op vakantie ofzo en ondertussen ben je druk bezig om je lichaam klaar te maken voor je kindje, want echt.... het gaat gebeuren!

Liefs Tess

Geplaatst

Arme arme Vianne... Wat K** voor je!!!! Het was je zo gegund, je hebt er zoveel voor gedaan en je bent zo bikkel sterk achter mekaar door gegaan.... Een hele dikke knuffel voor jou... Wordt maar even heel boos en verdrietig :-(

Maar ik weet ook zeker dat je over een week of 2 weer je kracht terug vindt en dat je dan een nieuw plan de campagne maakt, wat dat dan ook is!

Heel veel liefs & sterkte!!!!!

Geplaatst

Bedankt voor je peptalk Tess, inderdaad even rust is nu wel goed. We gaan 9 juni op vakantie voor 3 week dus dat is fijn, even afstand van alles nemen. Ik heb net gebeld met het umcg, aanstaande dinsdag hebben we een telefonisch gesprek ter afronding van de ec-sessie en dan kunnen we vragen stellen enzo. Dan vraag ik even om dat recept voor de pil en dan kan ik daar na de volgende cyclus mee beginnen. Er komt ook nog een voorlichting en intake enzo dus in combinatie met onze vakantie zal het wel even duren voor we beginnen maar dan heb ik dat pilslikken maar vast opgestart.

En anders doen we gewoon gek en regelen het zelf even in de tussenliggende maand! Het kan immers, onze zoon was ook een lucky shot tenslotte!

Geplaatst

Dus toch vianne, wat ontzettend K*T!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je even niet meer zo positief bent, maar dat komt vanzelf weer terug.

Nu even lekker rust, even andere gedachten en lekker op vakantie!

Dan hoop ik dat je er daarna weer met goed gevoel tegen aan kan.

Geplaatst

Nou helaas hier is die stomme rode duivel aangekomen.

Gisteren terug gekomen van vakantie en ja hoor 'savonds brak het door.

Ik ben er ff helemaal kapot van, ik weet ook niet of ik nog doorga de klap komt elke keer harder aan ik geloof er gwn niet meer in

Liefs

Geplaatst

He Tabitha, jij ook al geen prijs, het wordt inderdaad wel zwaarder he, naarmate de teleurstellingen zich opstapelen. Maar geef het nog niet op meid, anders zul je nooit weten of het die 3de x misschien wel gelukt was! En anders neem je nu gewoon even een tijdje pauze om even afstand te nemen van alles. Sterkte!

Geplaatst

Ik snap er niks van... Alle voortekenen al dagen dat ik ongesteld ga worden, maar nog steeds niets? Zit nu op dag 14, mag morgen testen van het ziekenhuis. Zal wel weer een gemene domper worden, want ik voel helemaal niks behalve de overbekende kramp #diepe zucht

Geplaatst

Oh fransientje, jij ook al niet, sterkte!

wanneer gaan we nou allemaal tess eens achterna?

Hier kunnen we eindelijk weer eens gaan beginnen.

we hebben vandaag een echo gehad en het zag er goed uit.

zaterdag horen we of we zondag een terugplaatsing hebben!

Geplaatst

Balen Fransientje!! Hoeveelste ronde was dit nu voor jullie?? Dat gedichtje over geduld wat onder Tabitha's posts staat is een waar woord: geduld hebben is een overwinning (zou wel fijn zijn als het uiteindelijk ook beloond wordt). Maar nu is het natuurlijk even een moeilijk K**moment weer, sterkte!

Crisje alvast veel succes gewenst!

Geplaatst

Hallo dames,

Nou ik word nu echt gek van onzekerheid, vandaag de testdag, ik testen heb ik een heel licht 2e streepje, dus positief !!!

Maar ik heb wel al sinds vrijdag bloed verlies !!

Gelijk mijn beste vriendin uit haar end gebeld om ook de test te laten bekijken, want Jhaa misschien beeld ik het me in !! Maar nee hoor ook zij zag het 2e streepje.

Nou ziekenhuis gebeld, ze zei (assistent Ann) het kunnen 2 dingen betekenen, of vroege mk of gwn bloeding in de zwangerschap zien ze namelijk vaker.

Ze ging nog wel ff overleggen met mijn arts (Carolien) en dan word ik terug gebeld.

Liefs

Geplaatst

Oh wat gek Tabitha!! Dan wordt je ook gek van de spanning, ik hoop het beste voor je!

Nou er lijkt een beetje een permanente donderwolk boven huize Vianne te hangen momenteel: Mijn man zijn baan is "cancelled" aldus de directeur van het bedrijf waar hij net 2 maanden werkt. Vanwege de slechte verkoopresultaten (fucking crisis!) hebben ze toch besloten deze functie (het was een nieuwe functie) te laten vervallen en dus staat hij na 8 weken alweer op straat. KLOTENZOOI!!! Had dat allemaal bedacht voor je iemand aanneemt!

Ze konden hem nog net in zijn proeftijd kwijt dachten ze. Maar volgens "onze advocaat" moeten ze hem doorbetalen tot ze een ontslagverguning hebben want er staat helemaal niks over een proeftijd in zijn contract. Hoe dan ook, kut dus! Dit hadden we helemaal niet zien aankomen want de directeur waar hij steeds mee moest samenwerken leek steeds heel enthousiast over zijn inbreng enzo.

Dus, maar weer op zoek naar wat anders dus, zo tegen de zomervakanties aan zal dat wel even duren ben ik bang...

Na onze vakantie (die we nu toch niet meer kunnen annuleren, huisschilder die vandaag was begonnen hebben we maar wel afgezegd, mijn man kan nu zelf wel schilderen...) gaan we verder met de hyperstimulatie behandeling. Gisteren had ik een telefonische evaluatie met het UMCG. Ik was vooral nieuwsgierig of het nou domme pech is dat al die 4 topembryo's niet gepakt hebben of dat je dan verder moet kijken naar innestelingsproblemen ofzo. Zij hielden het op domme pech. Ze vroegen trouwens wel of ik mee wou doen aan een wetenschappelijk onderzoek. Dwz dat je een kijkoperatie krijgt aan je baarmoeder voorafgaand aan de icsi-poging. Ze willen onderzoeken of dit zin heeft en of ze dan misschien meer dingen als poliepen en andere baarmoederproblemen kunnen vinden die ze met echo's niet zien. Het gaat via een minicameraatje die net als bij een terugplaatsing vaginaal wordt ingebracht in je baarmoeder.

Nou, daar wou ik wel aan meedoen, je weet maar nooit of het nut heeft, kan in ieder geval geen kwaad lijkt me.

Nou, ik ga even eten koken voor kind en Koos Werkeloos....

Geplaatst

Noujaaaaa Vianne er hangt echt een hele boze donderwolk boven jullie huis! Wat balen meid, hopelijk is hij gauw weer aan de bak?!Tess hoe voel jij je?Tabitha weet je al meer?Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld met het slechte nieuws... We gaan ook een maandje pauze nemen, over twee weken gaan we lekker op vakantie! Eens kijken of we daar weer een beetje positieve energie uit kunnen gaan halen....

Geplaatst

Nou gisteren hebben ze terug gebeld en ik moet togh afwachten.

Maandag moet ik weer ff bellen hoe het bloedverlies gaat, en dan gaan ze kijken of er een echo en/of bloed geprikt gaat moet worden.

Liefs

Geplaatst

Oke, sorry dat ik jullie steeds lastig val met suckende dingen hoor, maar dat is op therapeutische basis.

Wij hebben nog een level hoger bereikt qua pech: bellen ze vandaag van de ABN AMRO, meneer heeft u gisteren 4500 euro naar het buitenland overgemaakt? NEE! Oh dan is waarschijnlijk uw telebankierrekening gehackt.

Serieus waar, tis geen grapje!!! Toen husband van de week de waterschapsbelasting (detail) ging overmaken kwam er een vreemd schermpje in beeld dat er iets geverifieerd moest worden. Hij hoefde/kon zelf niks doen en het zag er ook allemaal abn amro-achtig uit dus in de eerste instantie had hij geen argwaan. Maar dat was dus waarschijnlijk een actie van zo'n internetcrimineel die dit op de een of andere manier via een virus voor elkaar krijgt ofzo. Laptop is nu dus naar de computerdokter, aangifte doen morgen en vandaag bij de bank langs om het allemaal te regelen. Je krijgt het wel terug van de bank want in principe is het hun fout en ze garanderen jou dat je geld bij hen veilig moet zijn. Maar dat kost wel heel veel energie! Die bankbeamte die hij sprak zei dat het al een paar keer was gebeurd. DOE ER DAN WAT TEGEN!! Op het afschrift stond dat het geld was overgemaakt naar ene Radek Messieures, als je hem tegen komt, geef hum een vleer veur de bek zou ik zeggen.

Nou, dat kon er ook nog wel even bij. Hopelijk hebben ze het volgende week geregeld want we willen volgend weekend toch wel graag op vakantie. Alhoewel ik bijna niet meer durf want ons karma lijkt momenteel niet echt goed te zijn...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden