Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tjee Els, is het dan toch echt waar!!?? Ik hoop op een dondersgoeie echo voor je! Wat kan je lichaam dan toch raar doen he met al die onverklaarbare fratsen. Ik zeg Gefeliciteerd!!! Goed voorbeeld doet goed volgen hoop ik!

Geplaatst

Oh Crisje.... Wat een teleurstelling!!! Dan ben je er helemaal klaar voor en dan dit!

Sterkte meid, en ik hoop dat je snel de moed weer vind om verder te kunnen.

Want dit is gewoon onze enoge manier om een kindje te krijgen...

Els! Ik zeg gewoon: GEFELICITEERD!!! Wat een emoties de laatste tijd en dan eindigt het toch in goed nieuws!!!

Ik ben blij en hoop op een prachtige echo woensdag!

Tess

Geplaatst

En? Was alles goed?

Pfff, ik heb het weer een beetje zwaar. Waarschijnlijk is het niets, maar ik had weer ietwat bloedverlies. Het stelde echt niets voor, maar toch.......

Geplaatst

Een kloppend hartje!!!!!!!!!!!!!!

Heeeeeeeel klein :) maar het klopte dapper :clap2:

Volgens de echo 'pas' 6 weken en 2 dagen zwanger, maar alles zag er super goed uit!!!!!

Over 3 weken mogen we nog een keer terugkomen, dan is het waarschijnlijk ook beter te zien....

Ongelooflijk.....

Geplaatst

En? Was alles goed?

Pfff, ik heb het weer een beetje zwaar. Waarschijnlijk is het niets, maar ik had weer ietwat bloedverlies. Het stelde echt niets voor, maar toch.......

Geplaatst

Super Fransientje!! Wat een heerlijk moment moet dat zijn geweest!

Els, ik zal aan je denken morgen, spannend allemaal hoor, hoop dat je iets goeds te zien krijgt.

Geplaatst

Vanochtend hebben wij de eerste echo gehad. Gelukkig zit het vruchtzakje in de baarmoeder, maar er zit nog niets in, maar ja, dat kunnen ze ook nog niet zien natuurlijk. Wel vond de dokter het slijmvlies dun in vergelijking met andere vrouwen, maar iedereen is anders zei ze. En waar mijn bloedingen vandaan komen. Geen idee, niet uit de baarmoeder. Dus volgende week mogen we weer op de echo komen. Ik ben wel blij dat het toch nog 50/50 is en dat ze er dicht op zitten, maar ik ben zo bang dat het alsnog verkeerd afloopt........

We geven de moed niet op!

Liefs

Geplaatst

Wat spannend els, duimen draaien hier ook!

Fransientje fijn dat alles er goed uit zag!

Hoe is het verder met iedereen?

Hier zijn we vandaag weer in het ziekenhuis geweest voor een gesprek!

Domme pech zeggen ze dan, ze vonden het sneu en zien het ook niet vaak dat er zoveel niet goed ontdooien.

zodra de mestruatie er is mag ik beginnen met de pil, 21 augustus start deca en 28 augustus uitgangsecho!

Geplaatst

Hey Crisje, mooi kloten met die domme pech dus. Daar heb je altijd zo weinig aan, je hoort veel liever iets in de trant van "nou mevrouw, u heeft probleem A en daar hebben we remedie B voor en dan heeft u volgend jaar een baby". Maar ja, dat zeggen ze dus nooit.... Houd de moed erin meid!

Els, het blijft wel spannend dus, ik hoop echt ENORM dat het goed komt, dat moet gewoon!

Kom op dames, we geven het nog niet op! En nu moet ik afscheidcakjes bakken voor de peuterspeelzaal, doei.

Geplaatst

@ Els, oowwwwww geweldig meid, ik duim zo voor een goede afloop. Dacht al dat t wel goed zat met t HCG. Ik wens echt met je mee dat je over een kleine 8 mnd een wolk van een baby in je armen hebt! Heel veel sterkte en succes!

Geplaatst

Hoe ist met iedereen. Hier alles ok. Heel rustig eigenlijk zo'n hyperbehandeling (tot dusverre), dat is wel een verschil met eigenlijk cyclus, dat je nu zo'n lange aanloop hebt. Dat decapeptyl spuiten gaat allemaal prima, ik heb ook nog geen last van bijwerkingen. Dat zal met de puregon misschien wel komen denk ik.

@Tess, hoe gaat het met je, wanneer ga je weer verder eigenlijk? Of nemen jullie even pauze?

Groeten!

Geplaatst

Vianne, misschien krijg je wel lekker helemaal geen bijwerkingen.

Ik werd van de decapeptyl heel moe, maar dat ging weg toen ik begon met puregon bijspuiten.

Het enige waar ik toen nog last van had, was een kort lontje. Nou ja ik had daar geen last van, maar de mensen om mij heen wel!!!

Geplaatst

@Monica, dank je wel! Gaan jullie nog door? Heel veel sterkte met alles!

@ Vianne, lekker hoor, geen bijwerkingen. Bij mij was dat een goed teken, uiteindelijk, dus we blijven lekker positief.

@ Crisje, heb je het allemaal een beetje verwerkt? Gaan jullie door of nemen jullie even rust?

Hier gaat het best redelijk, ondanks de bloedingen. Ik moet zeggen dat ik het doodeng vind, maar ja, zolang ik zwanger ben hè, hoor je mij niet klagen.

Eigenlijk verder weinig last van kwaaltjes en waar ik last van heb, is volgens mij normaal. Dus we houden moed!

Liefs,

Els

Geplaatst

Goeiemorgen!

Al gaat het niet van harte...

Er zijn in ieder geval zwangerschappen!

En dat is het belangrijkste.

Wij moeten wachten tot ik ongesteld ben.

Ik kan dan starten met de Progynova.

Dan na een dikke week een echo en dan komen de bolletjes Utrogestan erbij.

Als het aan ons ligt mag ik wel ongesteld worden, maar we zijn er super relaxed onder.

Als je niet bezig bent dan krijg je ook geen teleirstelling natuurlijk.

Misschien is dat de reden dat vooral ik ook zo relaxed ben, want het kan mij nooit snel genoeg gaan.

Mijn lichaam moet de tijd ook lekker nemen, want de volgende cryo tp gaat natuurlijk lukken en dan moet mijn lichaam er natuurlijk helemaal klaar voor zijn!

Nog 3 dagen en mn vriend heeft vakantie en ik vanaf komende zondag 22:30u!!!

Dan eerst 2 weekjes thuis genieten en dan nog een weekje op vakantie.

Hebben jullie al bijna vakantie?

En Vianne en Fransientje, hebben jullie straks ook nog even vrij of hebben jullie het er helemaal op zitten?

Tess

Geplaatst

Hey dames,

@Tess, tja ik ben eigen baas en mijn bedrijfje gaat met pieken en dalen. Nu heb ik het ook rustig dus ook een beetje vakantie. De zomervakantie is hier nu ook begonnen dus alle buurtkids zijn vrij. Leuk voor onze zoon want dan heeft hij wat meer speelmogelijkheden. Fijn dat je er relaxed onder bent. Je moet ook maar zo denken: je hebt de tijd.

@Els, goeie uitgangshouding: nu ben je zwanger en hoe het morgen is zie je dan wel weer. Ik zeg dat het blijft zitten!

Eindelijk mooi weer nu, hoe fijn is dat! Vanmiddag eens even lekker zwemmen met een vriendin en haar kids. Soms moet ik mezelf er aan herrinneren dat ik ook niet moet vergeten te genieten van wat ik al heb: een hele mooie zoon die ontzettend "goed gelukt"is, we maken er niet zo vaak eentje maar als het dan lukt dan is het ook een topkind al zeg ik zelf! Hij had een prachtig eindrapportje van de peuterspeelzaal en is gewoon ontzettend lief (als je tussen de peuterdrambuitjes doorkijkt). En hij maakt altijd van die mooie opmerking: mama, kun jij al die zachte geluidjes horen omdat je zulke grote oren hebt?? (ik heb helemaal niet zulke grote oren!).Ik: als je ziek bent moet je lichte dingen eten zoals crackers, Hij: ja, geen donkere dingen eten dus! Nou ja, dat soort dingen dus!

Geplaatst

Goedemorgen dames!!

Vianne, wat klink je weer lekker opgeladen en positief meid, knap van je hoor! Goed bezig :-) probeer indd lekker te genieten van het mooie zomerweer en je zoontje... werken kan altijd nog hahaha...

Gelukkig heb je weinig last van de bijwerkingen en bevalt de 'gewone' IVF je beter dus? Ik hoop het voor je!!

Tess, relaxed zijn is goed!! De beste manier om er weer aan te beginnen en er toch weer open voor te staan. Knap hoor!!

Jullie hebben nu lekker samen vakantie en prachtig weer, heerlijk!!!

Crisje succes ook weer, en als je omgeving last heeft van een kort lontje: jammer dan!! haha

Els wanneer heb je weer een echo???? spannend he...

Met mij gaat het goed... ik heb bijna geen last van kwaaltjes, totaal niet misselijk, wel een beetje moe na het eten... ik voel me perfect :-) en dat maakt ook weer onzeker? Maar ja... voor nu zit alles nog als een huis dus positief proberen te blijven denken. Helaas zit de grote vakantie voor mij er echt op... maar ik probeer een beetje extra te genieten, vandaag lekker een dagje vrij genomen :-) vanmiddag naar het water met een vriendin en haar 3 kids! Gezellig... Aanstaande maandagavond voor een 8 weken echo bij de verloskundige, spannend!!!!! en 3 aug nog een keertje naar het ziekenhuis....

Dappere meiden sterkte weer allemaal en geniet van het mooie weer!!!!!

Geplaatst

Oke ik was iets te vroeg aan het juichen qua bijwerkingen, kep nu al 3 dagen hoofdpijn...paracetamol slikken dus maar. Dat zal dan toch wel van die decapeptyl komen. Maar verder alles goed, morgen is de eerste echo, ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet. Ik moet zeggen dat eigen cyclus me, afgezien van het uitblijvende resultaat, ook best goed bevallen is, ik had daar zo nog een paar sessies van willen doen maar ja zo werkt het verzekeringstechnisch dus niet.

Mooi dat je je goed voelt Fransientje, ik heb ook nooit kwaaltjes gehad en nu een gezonde zoon dus dat kan prima, geen zorgen over maken!

Hoe is het Els?

Geplaatst

Dames, helaas, het mocht weer niet zo zijn. Ik ga een miskraam krijgen. Ons kindje is niet gegroeid. Volgende week nog een echo ter conrole of het zeker is en dan gaan we kijken wat we gaan. Afwachten, pillen of curretage. We voelen ons echt K......................

Sorry dames!

Geplaatst

He SHIT Els, weer geen prijs, ik had het je zo gegund dat dit nu goed zou gaan! Nou...ik heb gewoon even geen tekst meer, Sterkte!

Geplaatst

Vanmorgen de eerste (uitgangs)echo gehad. Dat zag er allemaal uit zoals het moest en er lagen een heleboel kleine eitjes klaar waarvan er dus nu hopelijk een mooi aantal gaan groeien. Ik moest beginnen met 100 eenheden Puregon per dag en dan komende woensdag weer een echo om te kijken hoe ze er voor staan. Mooi dun naaldje zit er op die puregonpen trouwens. Dat ging heel makkelijk dus dat is wel fijn aangezien het nu veel langer moet dan in eigen cyclus het geval was.

Ben benieuwd of ik nu ook zo'n hormonendraak word!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden