Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Els! Wat een domper....

Helaas, maar ik denk dat ik weet hoe je je voelt.

Wat een enorme teleurstelling!

Ik hoop voor je dat het nu ook snel weg gaat (tenminste dat wou ik toen wel).

Wij zijn nu een aantal weken verder en hoop voor je dat jij er dan ook weer zo voor staat als ik.

Sterkte meid!

Vianne, zodra je de Puregon spuit zal de hoofdpijn wel weg gaan (had ik wel).

Dus misschien fiets je er net zo doorheen als ik...

Ik vind de "grote" behandeling prettiger.

Ik heb (bijna) geen last van de hormonen alleen de spanning en het wachten (en de evt. teleurstelling) vind ik zwaar en dat was met de eigen cyclus elke maand en met de grote behandeling toch anders. Ookal is de aanloop langer en bouwt de spanning natuurlijk wel op. Maar ook grotere kans op een tp en als ik een tp heb dan is de IVF voor mij geslaagd. Dan is er nog maar 1 wens: dat het blijft zitten natuurlijk!

Hier is "goed" nieuws: ik ben ongesteld!

Niemand in mijn omgeving (behalve familie) weet hiervan.

Als mensen vragen dan zeg ik dat ik nog niet ongesteld ben en dat ik ook nog een volgende menstruatie moet afwachten voor we mogen starten. Dus mocht het goed gaan dan klunnen we het alsnog een aantal weken voor ons houden. Dat willen we graag, maar zeker na de vorige keer is het wel fijn om het pas te vertelen als we een kloppend hartje hebben gezien.

Ik ben dus gestart met de Progynova en heb 5 aug. de eerste echo.

Toch wel gek hoe snel je dan alweer met een volgende poging bezig bent na zo'n teleurstelling.

Maar ik ben blij dat ik me zo goed voel en positief ben... Dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker.

Nou meiden (vooral Els) heel veel sterkte!!!!

Liefs Tess

Geplaatst

Tess, heb jij toen een curretage uit laten voeren? Of kwam het uit zichzelf?

Vianne, succes, zet hem op!

Het is op dit moment niet heel makkelijk, maar ik ga morgen in ieder geval weer proberen te werken. Ik moest ff thuis bijkomen van alles. En dan maandag ook werken en dan zien we dinsdag wel hoe alles gaat lopen. Vind het alleen moeilijk te beslissen hoe we het weg moeten halen, uit zichzelf met alle zwangerschapskwalen, pillen of een curretage. Mijn gevoel zegt een curretage, maar straks raken ze het baarmoederslijmvlies.

We moeten het maar ff loslaten en hopen dat mijn kwaaltjes gauw ophouden.

Geplaatst

Lieve Els, wat erg voor jullie, was zo blij voor je toen het toch goed bleek te zitten met je HCG!! Ik wens je enorm veel sterkte meid... en baarmoederslijmvlies moeten ze toch weghalen bij een curretage (dat komt de volgende cyclus vanzelf weer terug en groeit tot het weer dik genoeg is, en bij een menstruatie word dat afgestoten, dat is al die rotzooi die je verliest elke maand ), hebben ze bij mij ook weggehaalt, alleen bleek dat ook alleen maar baarmoederslijmvlies te zijn en de zwangerschap dus niet in te zitten.. Soms is het goed om het een keer schoon te laten maken is mij verteld, en kan het zelfs helpen om een volgende zwangerschap goed te laten verlopen, ten 2e valt het echt mee een curretage en je bent snel overal vanaf, dat heeft mij wel geholpen om er beter mee om te gaan, ook het vloeien duurt dan minder lang ( ik heb zelfs amper gevloeid na de curretage ) Hoe dan ook, het blijft moeilijk, ik begrijp dat maar al te goed... Nogmaals sterkte voor jullie!!

Geplaatst

Hey meisjes,

De hoofdpijn is inderdaad over vooralsnog, terwijl je van puregon ook hoofdpijn kunt krijgen maar misschien heft het elkaar op ofzo (min en min is plus ofzo).

Mooi dat je weer op weg bent Tess, nieuwe ronde nieuwe kansen!@Els, hoop dat het snel vanzelf komt, das wel de makkelijkste manier lijkt me, hoe vervelend ook... Je heb wel even in een achtbaan van hoop en vrees gezeten zeg, dat is wel heftig. Maar voor hetzelfde geld lukt het de volgende keer wel! Niks is onmogelijk.

Goed, ik ga de bbq afstoffen! Dikdoun in toentje vandaog! (=barbequen in de tuin vandaag!)

Geplaatst

Els, we hebben het 2 weken de tijd gegeven maar er gebeurde niks. Omdat ik er zelf klaar mee was hebben we in overleg gekozen voor medicatie. Toen was het uiteindelijk zomaar weg (heb wel bijna 2 weken gevloeid). Ik voelde me meteen beter toen het weg was!

Succes meid!!!

Tess

Geplaatst

oke nog 1 bijwerkingsdingetje hoor: ik heb al sinds vorige week de hele tijd zo'n zere nek, kan niet te snel naar opzij kijken anders dan krijg ik zo'n felle spierverrekking. Hebben jullie dat wel eens gehad? In de bijsluiters staat wel iets over spierpijn enzo??...

Verder alles oke, morgen weer een fm, ik voel qua buik helemaal niks dus vraag me soms af of er wel wat gebeurt daarbinnen....

Geplaatst

Vianne, fijn dat het zo goed gaat. Lekker positief blijven!

Vandaag weer in het ziekenhuis geweest en krijg morgen mijn curretage. Dat was toch wat mijn gevoel zei en mijn gynaecoloog vond het ook goed.

Geplaatst

Hallo dames, hoe is het met jullie? Hier alles goed, vanmorgen alweer een tweede follikelmeting gehad en ze groeien aardig. Er was een koploper van nu al 19 mm maar die "laten we lopen" om de rest te kunnen laten ontwikkelen. Hoeveel het er nou zijn is me nog niet helemaal duidelijk maar het zag er in ieder geval allemaal uit zoals het moest volgens de arts. Ik begin het nu ook wel wat te voelen aan m'n buik, zo'n irriterend bijna ei-sprong gevoel maar dan aan 2 kanten. Maandag weer een meting en dan moest ik de puregon 's ochtends laten staan dus dan zal de punctie er wel zo'n beetje aan komen als de rest goed gegroeid is.

We zullen het zien, toch wel weer spannend allemaal!

Geplaatst

Nou wat een planning!

We gaan vrijdag op vakantie en hadden gedacht dat we terug zouden moeten komen voor de tp maar de tp kon vanaf donderdag!

Of we ook voorkeur hadden... Nou uuhhh DONDERDAG zeiden we tegelijk.

Dus als ons cryo'tje goed ontdooit dan hebben we donderdagmiddag de tp al.

Vianne, als jij dinsdag de punctie zou hebben dan treffen we elkaar donderdag misschien wel haha!

Tess

Geplaatst

Kut (sorry) kut(sorry) Kut(sorry)!!! De weg naar een 2de is echt geplaveid met teleurstellingen. Uit de fm van vanmorgen bleek dat er te weinig groei was te zien, maar een paar die een beetje acceptabel waren. De poging is dus afgebroken. Ik had er al niet zo'n goed gevoel meer over omdat ik zo weinig voelde gebeuren in m'n buik en dat klopte dus ook wel. Pffff nou moet ik eerst 14 dagen provera slikken en doorspuiten met decapeptyl en dan hebben we 23 augustus weer een nieuwe uitgangsecho en beginnen we dus opnieuw. En dan een hogere dosis puregon.

Dan is het de vraag of het dan wel goed gaat qua groei van de eiblaasjes, misschien ben ik gewoon moeilijk te stimuleren....Ik ben er echt even helemaal flauw van...

Soms denk ik wel eens "het enige wat er nodig is is een goed kwakje zaad en dan was ik zonder al die shit gewoon zo zwanger!!!" waarom moet het nou allemaal zo moeilijk zijn!!!

Geen wachtkamer dus meer deze week.... hoop dat jullie cryootje er zin in heeft dan gebeurt er tenminste nog wat positiefs!

Geplaatst

Oh Vianne, wat een teleurstelling!

Dit verwacht je toch niet?

Zeker omdat jou follikels altijd best snel groeien.

Maar gelukkig kun je redelijk snel verder, maar je had natuurlijk een hele andere planning!

Nou meid, sterkte om ook deze tegenslag weer te verwerken...

Hoe gaat het verder met je (buiten de IVF om)?

Tess

Geplaatst

Ja, dit had ik ook niet echt zien aankomen, de eigen cyclus ging steeds zo van een leien dakje dat ik dacht "die grote behandeling fiksen we ook wel even". Maar ja zo zie je maar het kan altijd alle kanten op.

Verder is alles wel oke. Ik merk wel dat alle pech van de afgelopen tijd (ontslag van mijn hubbie, zieke vader, nog steeds niet zwanger) wel uitputtend is. En alle dagen allemaal thuis zijn haalt ons ook aardig uit het ritme, de vacatures liggen nu in de zomerperiode al helemaal niet voor het oprapen. Maar straks in september zijn er vast meer mogelijkheden of misschien gaat hij wel zzp-en. En in september gaat ons mannetje ook naar school, dat geeft ook al weer wat adem want die is echt ernstig aan school toe en verveelt zich nu echt. Helemaal omdat werkelijk al zijn maatjes uit de straat nu op vakantie zijn. Maar nu istie 2 nachtjes aan het logeren bij opa en oma en das best wel even lekker, even wat doorbreken. Voordeel van het thuiszijn van husband is trouwens wel dat hij makkelijk mee kan naar het ziekenhuis.

Heel veel succes donderdag alvast, deze gaat het doen!

Geplaatst

even het topic omhoog werken... ondertussen nu een week aan de provera, daar staat me toch een lijst heftige bijwerkingen bij, jeumug he! Varierend van borstkanker tot jeuk, nou lekker dan!

maar ik merk verder weer niks, begin alleen nu ongesteld te worden en ik vraag me af of dat nu al de bedoeling is...

Geplaatst

Even bellen met UMCG zou ik zeggen Vianne.

Wij zijn idd net een week op vakantie geweest.

Wel fijn want vorige week donderdag is ons 8 cellige!!!!!! cryotje uit de vriezer gehaald en als 6 cellig terug geplaatst.

Een heel mooi cryotje volgens de IVF arts/verpleegkundige.

En ja, je krijgt er op een gegeven moment ook wel wat verstand van en wij vonden hem ook erg mooi hihi! (vinden we eigenlijk altijd!).

Nu alweer een dikke week voorbij, das het voordeel van meteen na een tp op vakantie gaan.

Is er verder nog nieuws hier?

Tess

Geplaatst

Oeh spannend Tess met je cryootje!! En al weer een week verder, ja dan is vakantie wel even heel lekker! Hier is het wel spannend want mijn zus staat op het punt van bevallen. Die had woensdag te hoge bloeddruk (38 weken) en gisteren zijn ze dus begonnen met inleiden. Maar er zit/zat niet zoveel schot in de zaak want de baarmoedermond moet eerst verweken en dan schijn je pas echt weeen te kunnen gaan opwekken. Dus er gebeurde niet zoveel. Maar nou heb ik een uur geleden ge-smst om een update en nu reageert ze niet meer dus of ze is flauw van mijn gezanik of er is nu toch actie gekomen. Ben zooooo benieuwd! Mand met cadeautje staat klaar en de slingers en balonnen om hun huis te versieren staan ook paraat!

Ik "kijk uit"naar volgende week donderdag, dan kunnen we weer verder, dat voelt altijd beter dan wachten!

Moet je nou weer aan het werk Tess of heb je nog vakantie?

Geplaatst

Mijn zus is nu 39 weken zwanger...

Maar ze heeft hier net nog zitten BBQen dus daar is alles nog rustig (al kan het natuurlijk snel gaan).

Donderdag is een spannende dag, ook voor ons!

Dan mag ik testen, maar ja....

Ik zal wel iets eerder testen denk ik.

Ik moet volgende week weer werken.

Maar dat vind ik niet erg.

Heb een leuke baan en het moet toch weer een keer natuurlijk.

Wat gaat er bij jullie gebeuren donderdag?

Tess

Geplaatst

Donderdag hebben we een nieuwe uitgangsecho en dan begin ik weer (hopelijk) met spuiten met nu een hogere dosis zodat het groeien vn de follikel beter moet gaan...hoop ik...

Vandaag even bij mijn zus geweest, die baby weigert er uit te komen! Ze heeft nu een ballonnetje "erin"en die moet wat ontsluiting op gang brengen maar so far dus nog niks. Ben bang dat ik de roze ballonnen iets te vroeg heb opgeblazen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden