Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier staat een duidelijke uitleg met foto´s..

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/85468-de-nub-theorie-voorspelt-geslacht-met-12-weken-zwangerschap.html

Het schijnt al behoorlijk betrouwbaar te zijn, mits de NUB goed in beeld komt.. Moet wel met een echo tussen de 12 en 14 weken. Meeste vk´s en gyns werken er niet aan mee, dus als je tegen die tijd een echo hebt en toch aan de hand van de NUB wilt weten wat het hoogstwaarschijnlijk wordt , kan je ook op verschillende fora´s terecht. Ik heb een andere echo foto nu ook op een ander forum geplaatst en ben benieuwd of zij hetzelfde zeggen :)

Geplaatst
Dames, heb even niet zo veel tijd gehad om op het forum te zijn. Heb vorige week de sleutel van ons nieuwe huis gekregen en er is zoveel te regelen. Heb 's avonds geen puf meer om het internet op te starten! Vorige week wel weer een paar echo's gehad en de kindjes doen het goed. Ze liggen mooi op schema en waren al bijna 3 cm! We hebben ook een afspraak gemaakt voor de combinatietest, volgende week vrijdag al. De uitslag komt dan alleen wanneer ik een weekje in Amerika zit, dus mijn man krijgt de brief wanneer hij alleen thuis is, dat is wel minder. (Ben nu al zenuwachtig hiervoor ;-))@Noor, wat een enorme opluchting dat je echo gewoon in orde was, nu lekker gaan genieten meis. Wel heel zwaar nieuws van je vriendin, sterkte ermee.@Maris en Marlijnne, jullie ook gefeliciteerd met de mooie echo's!@Anita, van harte welkom hier. Ik hoop dat je een fijne zwangerschap zult hebben.@Puck, gefeliciteerd met je huwelijk. Drukke tijd voor jou, trouwen en zwanger!@Nes, succes vandaag met je echo!@Limi, jij de 12 weken al gepasseerd, super!@alle andere dames, fijne dag vandaag en geniet van het zonnetje!
Ik heb de echo woensdag pas...
Geplaatst

Hoi, ben even niet zo actief geweest. Wel veel meegelezen maar wat minder geschreven.

Limi. Wat heerlijk dat de echo goed was. En een gek idee om nu al te weten wat het wordt. Ik had nog nooit eerder van de nub theorie gehoord.

Suus, hoe is het bij jou gegaan?

Noor, had jij nou vandaag een gesprek voor de combinatietest?

Ik ben vrijdag 12 weken. Die dinsdag erop heb ik weer een echo. Nog lang niet iedereen weet dat ik zwanger ben (alleen naaste familie, directe collega's en wat hele goede vrienden). Wanneer hebben jullie het aan iedereen verteld?

Zouden jullie wachten tot na de echo? Ik krijg nu ook echt een buikje en vind het steeds lastiger om het nog te verbergen....

Geplaatst

Bij ons wist eigenlijk iedereen dat we weer een poging gingen doen hebben we nooit een geheim van gemaakt dus iedereen weet ook al wel dat we zwanger zijn maar ik kan het eigenlijk ook echt niet meer verbergen

Geplaatst

Superfijn liminous! Je gaat als een speer!Mo wat heerlijk dat je kindjes het goed doen! En proficiat met t nieuwe huis!de uitslag per brief? Wij krijgen t tegelijk met de nekplooimeting te horen. Per brief is ook wat voor te zeggen, kun je t even rustig op je in laten werken, maar ik vind het ook wel fijn dat we het face to face horen en meteen samen met de nekplooimeting.Wat ga je doen in Amerika? Werk?Toverstafje van harte met je 12 weken grens! ik zou het na de echo vertellen althans dat doen wij. Maar dat is gezien onze historie, dat geldt voor jou natuurlijk helemaal niet die voorzichtigheid die wij hebben.. dus je kunt het nu toch echt wel snel tegen iedereen zeggen! Leuk man! Pronken met die buik!Vandaag afspraak gehad voor de combinatietest, alvast bloed geprikt en dan krijgen we 26 maart de uitslag meteen bij de nekplooimeting. vind ik nog wel even erg spannend hoor!Want ze wees me wel fijntjes op mijn leeftijd.. Onder de echo kwam ik niet uit, wel geprobeerd maar ze wilde niet de dure bloedonderzoeken doen als ze niet wist of de baby nog oke was. Dus meteen bloeddruk van 500 maar alles was goed gelukkig pfffff!!Woensdag weer een echo met het goede apparaat. Suuuuuuuuuus.... ben je nou? Liefs

Geplaatst

Hallo lieve meiden, sorry dat het even wat langer duurde...... Wij hadden iets te vieren ;-) 2(!!!) prachtig kloppende hartjes gezien, wat een ontzettend bijzonder gevoel zeg! Nog een tweelingzwangerschap dus.... Ik ga even terug mijn roes in, welterusten voor straks allemaal!

Liefs Suus

Geplaatst

Gefeliciteerd Suus wat een super goed nieuws meid geniet er lekker van

Noor gelukkig was de echo helemaal goed nu op naar een goede uitslag maar dat zal vast.

Nou ik ga zo nog even gtst kijken en dan lekker naar bed aangezien ik vannacht weinig heb geslapen ben ik echt helemaal op en mijn wekker gaat morgen ook weer om 6uur dus dat zal sowieso wel weer tegenvallen haha

Welterusten alvast allemaal

Geplaatst

Jeeehhh Suus! Alles in orde dus en dan ook nog es 2! Wauw! Ik kan nu ook niet wachten...

Vannacht na half4 weer geen oog dicht gedaan vanwege misselijkheid. Ik heb nu maar Buitoni toostjes gekocht voor naast mn bed. Ik hoef nog steeds niet over te geven maar ben zo ontzettend weeig in mn maag. Vanmorgen om 5 uur aan het ontbijt gezeten. Ik had een vroege dienst maar wist eerder weg te gaan vanwege een afspraak bij de psych. Net een heerlijke spaghettisalade op met veel fruit er in en kaas. Maar ik denk dat de vermoeidheid mij niet minder werig gaat maken, dus vroeg naar bed en CSI in bed kijken!

Geplaatst

Nes ik ken dat alleen heb ik er juist in de nacht geen last van doordat ik die tabletten heb dat had ik daarvoor wel maar de ha vond het heel belangrijk dat ik wel genoeg rust kreeg maar goed ik geef ook veel over dus vandaar dat ik die tabletten heb gekregen ze zijn bijna op dus ik hou mijn hart vast hoe het daarna gaat anders vrijdag toch maar even nieuwe bestellen of even navragen bij de gyn vrijdag.

Ik blijf nog steeds afvallen dus helemaal kloppen doet het niet maar ach het is ook wel logisch als je zoveel overgeeft. Gelukkig kan ik wel goed drinken anders is de kans op uitdroging heel groot en dan zou ik aan het infuus moeten zeiden ze mij van de week en daar zit ik niet op te wachten

Hopelijk slaap je vannacht beter en die toastjes heb ik ook naast het bed hoor haha en in mijn tas en in de auto hihi oh ja en ik heb overal een flesje water bij me en misschien is dat ook wat voor jou maar pepermunt schijnt ook goed te zijn tegen misselijkheid oh ja en vanille vla verzacht het ook

Geplaatst

SUUUUUUUUUS een tweeling! twee kloppende hartjes.... Meid ga jij lekker in je roes en kom er pas weer uit bij de volgende echo!! Proficiat!

Geplaatst

Suus, gefeliciteerd!

Mari en Nes.....Pfff die misselijkheid....lijkt me vreselijk. Ik ben wel met vlagen misselijk en vandaag moest ik wel bijna overgeven. Maar is bij mij echt maar af en toe. Ik hoop niet dat het erger wordt.

Vandaag wel veel last van mijn buik en rug, volgens mij bandenpijn. En zoooo moe. Voel me nu echt zwanger....haha.

Geplaatst

Suuuuus waaaaanzinnig bijzonder! Geniet ervan meid!

Hier kokhalsen en nog wat benauwd, heel irri. Ga morgen even zh bellen want kan dat even niet plaatsen.

Trusten en hopelijk slapen jullie allemaal heerlijk!!

Geplaatst

wauw wat een mooie berichten hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Allemaal super fijn om te lezen!!!!!!!!

Limi een knul!!!!! geweldig!!!!!

En suus.. 2 kanjertjes!!!!!!!!!!!!!! Yehhhhh!!!!!!!!!!!!!!!

Over het vertellen.... Bijna al onze familie en vrienden weten t nu, behalve mn (stief)schoonzussie maar daar gaan we woensdag op kraamvisite :girl: en een goeie vriendin van me daar gaan we woensdagavond "ff een bakkie doen"

Vandaag ben ik langs de adjunct gelopen om het te vertellen en morgen zijn mn collega's aan de beurt... we hebben teamvergadering, dus heb dan iedereen bij elkaar ik kom dan binnen met een schaal ronde toastjes met roze/blauwe/witten muisjes.........

Geplaatst

@Suus, gefeliciteerd met je tweeling. Gezellig nog een tweeling erbij! Is het een 1 eiige of 2 eiige tweeling?

@Limi, wow een jongen. Dit is wel heel bijzonder dat het al zo vroeg bekeken kan worden. Ik ben benieuwd of het klopt!

Geplaatst

@Noor, ik ben wel jaloers op je dat je meteen de uitslag van de nekplooimeting krijgt! Die week wachten lijkt me redelijk zenuwslopend.

Ik moet inderdaad voor werk naar Amerika, zie er wel tegenop. Ik ben al zo moe en dan moet je met een jetlag een hele week in presentaties gaan zitten! Ik neem maar veel dextro mee....

Geplaatst
Suus, gefeliciteerd!

Mari en Nes.....Pfff die misselijkheid....lijkt me vreselijk. Ik ben wel met vlagen misselijk en vandaag moest ik wel bijna overgeven. Maar is bij mij echt maar af en toe. Ik hoop niet dat het erger wordt.

Vandaag wel veel last van mijn buik en rug, volgens mij bandenpijn. En zoooo moe. Voel me nu echt zwanger....haha.

Hey Anita, wij lopen gelijk op he! Ik zie dat jij wel al een eerste echo hebt gehad....

Geplaatst
Nes jij hebt toch morgen de echo of heb ik het verkeerd

Yup! Vanavond gaan wij de wensballon die ik van mijn zus heb gehad oplaten... Ik zou willen dat deze dag voorbij was en snel het goede nieuws krijgen. Jee, wat ben ik gespannen......

Geplaatst

Wat leuk....een wensballon. Ik had het vorige week ook hoor dat ik zo zenuwachtig was. Was zo blij dat het eindelijk voorbij was. Sterkte en komt allemaal goed morgen.

Geplaatst

Wat leuk dat hebben wij met oud en nieuw gedaan en als alles zo goed mag blijven gaan komt mijn wens uit van de ballon hihi

Hopelijk vliegt deze dag voorbij en dan snel op naar goed nieuws morgen en die zenuwen zijn heel normaal dat heeft iedereen denk ik wel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden