Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nes: Veel succes morgen, ik duim voor een mooi echo!

Pfff ik voel me helemaaaaaal niet lekker, niet misselijk gelukkig, maar mn lichaam lijkt wel "op" Ben moe en heb enorm veel lucht in de darmen wat naar boven stijgt waardoor ws wat benauwdheid. Ik heb het er allemaal voor over! Soms komen de muren even op me af!

Fijne avond

Geplaatst

Suus, gefeliciteerd! Wat leuk een tweeling.

Nes, succes morgen. Op naar een mooie echo!

Hier vandaag iets te veel gedaan want word gelijk gestraft. Misselijk , kokhalzen (komt alleen niks uit) en buikpijn. Nu met een dekentje op de bank. Vriend maakt nu een soepje want moet niet denken aan een volledige maaltijd.

Geplaatst

@Suus, wat een geweldig nieuws, welkom bij de tweelingen club, samen met mij en Mo74 ;-) weet je al of het 1-eiig is of 2? Ben benieuwd hoor.

@Nes, succes vandaag met de echo, geniet er lekker van.

Hoe is het met de rest van de ladies? Ben de afgelopen dagen niet zo actief geweest... was echt niet lekker...Ik hoop alles goed, ik ben verschrikkelijk moe en vorige week doodziek geweest.. Maar nu gaat het alweer .

Afgelopen maandag heb ik mijn 3de echo gehad. iK ging voor een intake maar kreeg toen toch gelijk een buik en inwendige echo.

De kindjes hebben hun eigen zakjes maar wel 1 placenta .. dus het wordt echt een spannende tijd hoe alles gaat lopen.

Geplaatst

Feeeeeessst! Wat een enorme opluchting! De echo was positief, er was een hartactiviteit te zien en het embryo was al een goede 1 cm! De arts vond het al best groot! Verrassing....we zagen het al meteen........een 2e holte! Ook hier was een vruchtje in te zien. Deze is alleen niet zo groot en loopt een week met de ander achter. Ik zal toch niet de zoveelste zijn met 2 in de buik!

Volgende week nog een echo om te kijken of dat vruchtje het ook gered heeft, dus nog even spannend. Maar niet zo spannend als deze echo want oh, oh, wat had ik de zenuwen vanmorgen. Ik klom echt trillend die stoel in.

We zijn het net gaan vertellen en laten zien aan de ouders van mijn vriend. Tranen! Zijn broertje zijn vriendin is ook zwanger (3 weken) en lopen het vanaf de daken te verkondigen maar daar staan zij dubbel in omdat zij geen goede basis hebben (allebei geen werk, net afgestudeerd, huis wordt door Pa en Ma betaald). We hebben hen in ieder geval blijer gemaakt met dit nieuws.

Nu ff bijkomen op de bank want ik ben werkelijk versleten. Terug in de auto kon ik echt wel bijna kotsen van misselijkheid, gewoon omdat de spanning wegviel denk ik.

Meiden, suc6 voor alles wat nog komt!!

Geplaatst

Nes gefeliciteerd meid wat een goed nieuws wat een spanning valt er dan van je af hé

Geniet er lekker van en op naar volgende week en hopelijk doet die ander nog even heel goed zijn of haar best

Bij ons gaan ze vrijdag ook weer naar de 2de vruchtzak kijken maar ik verwacht dat er niks te zien is hier maar we zijn ook blij met onze kanjer alleen haha

Geplaatst

Nes, gefeliciteerd! Het lijkt wel tweelingen te regenen deze maand! Heerlijk dat de spanning nu weggevallen is, geniet er maar lekker van!

Natuurlijk spannend volgende week met de echo, ik hoop dat de kleinste ook gewoon goed mee zal doen!

Geplaatst

Nes wat gaaf!Gefeliciteerd. Eindelijk die spanning van je af.

Hier zo moe en voel me totaal niet lekker in mijn lichaam. Zal er wel bij horen,maar wordt er soms zo verdrietig van.Ik hang maar wat en doe niks.

En ik moet straks al zoveel stil liggen/hangen. Begrijp me niet verkeerd ik ben intens gelukkig. Een beetje fitter was leuk geweest.

Oo maris gaan ze toch nog kijken naar een eventuele 2e? Die heeft dus blijkbaar wel iets gedaan dan?

Jeetje wat een nieuws van dat busongeluk, allemaal kindjes in de bloei van het leven. Bah

Geplaatst
Nes wat gaaf!Gefeliciteerd. Eindelijk die spanning van je af.Hier zo moe en voel me totaal niet lekker in mijn lichaam. Zal er wel bij horen,maar wordt er soms zo verdrietig van.Ik hang maar wat en doe niks.En ik moet straks al zoveel stil liggen/hangen. Begrijp me niet verkeerd ik ben intens gelukkig. Een beetje fitter was leuk geweest.Oo maris gaan ze toch nog kijken naar een eventuele 2e? Die heeft dus blijkbaar wel iets gedaan dan?Jeetje wat een nieuws van dat busongeluk, allemaal kindjes in de bloei van het leven. Bah
Nou Marlijne, hier t zelfde. Nu die spanning weg is, lijkt het vandaag erger. Maar eigenlijk kan het me niks schelen. Drukke tijden waarin we weer actief moeten worden komen als alles goed gaat wel weer ;)
Geplaatst

Pfff...zat vandeweek tegen jullie te vertellen dat ik blij ben dat ik niet misselijk ben, lig ik nu al 2 dagen voor pampus. Moet iedere keer kokhalzen en heb vooral last als ik wat drink. Maar dat is toch wel redelijk belangrijk. Hoe gaan jullie hiermee om?

Geplaatst

Hier precies hetzelfde heb nergens geen zin in om te doen heb er ook totaal geen energie voor en dan die misselijkheid echt niet normaal elke ochtend geef ik nu over en als ik geluk heb blijft de rest van de dag alles binnen maar ach ik wil ook niet te veel klagen want ben wel heel erg blij dat het eindelijk na al die jaren zover is maar ben het misselijk zijn dag in dag uit wel zat hoor en als ik me bedenk dat dat nog 4 weken of zelfs langer kan aanhouden word ik er wel heel moe van.

Anita het is juist heel erg belangrijk om te blijven drinken ivm uitdrogings gevaar en dat wil je echt niet dan kom je aan het infuus dat is bij mij ook het punt omdta ik dus erg veel overgeef.

Verder helpt het vaak wel als je kleine beetjes eet verdeeld over de dag.

Marlijnne ja ze gaan vrijdag nog eens kijken aangezien er wel 2 vruchtzakjes zijn maar er maar in 1 een hartje klopte en iets te zien was maar ach laten ze het maar goed nakijken dat we niet voor een verrassing komen te staan haha

Geplaatst

Nes!! Pfew! wat een opluchting!! Oh meid ben heel blij voor je. Eindelijk zelf ook goed nieuws! Heerlijk!

en nog even spannend, misschien zelfs 2! Het is een vruchtbaar bankje hier.

Ben ook benieuwd naar jouw volgende echo Maris! En sterkte met je misselijkeheid.

Twinkel wordt t bij jounog niet minder nu je de 12 weken grens bent gepasseerd? WNneer ga je t nu vertellen?

Janajade ik heb geen verstand van tweelingen. Is het erg als ze maar 1 placenta hebben dan? Vonden ze dat zorgerlijk?

Anita jij ook al misselijk...

Marlijnne volgens mij is het bij jou wel een beetje zorgerlijk die misselijkheid. misschien heb ik iets gemist maar heb je nog gebeld voor de benauwdheid? En ook je urine laten testen als je echt te weinig binnen kan houden he. Ik las van een augustus dame dat ze ketonen in haar urine had en dat mag niet.

Hier een goede 3d echo gehad vandaag. Beeb was 3,8 centimeter en lag flink te bewegen. Echt heel grappig hoe hij met zijn beentjes tegen de kant afzette en dan naar de andere kant vloog. Ik krijg er stiekem toch meer vertrouwen in hoor! Nog 2 weken nagelbijten.

Geplaatst

Dank je Noor ik ben ook heel erg benieuwd naar vrijdag

Ik ben zo benieuwd of het hartje nog klopt en hoe het gegroeid is dat kun je wel mooi zien met elke week een echo we gaan het zien

Gelukkig was bij jou ook alles weer goed en gelukkig krijg je nu iets meer vertrouwen dat moet ook want er zwemt toch echt een hummeltje in je buik

Geplaatst

Nes, joepie! Gefeliciteerd. En misschien zijn het er zelfs twee. Wat enorm veel tweelingen hier. Superleuk.

Marlijnne, ik weet precies hoe je je voelt. Gisteren was echt een waardeloze dag (misselijk, overgeven en doodmoe maar niet kunnen slapen). Vandaag moest ik me ook echt weer door de dag slepen. Eigenlijk ben ik gewoon te moe om te werken maar ja het zal toch moeten. De tijd kroop en ik was blij toen ik om half zes naar huis kon.

Anita, drinken is inderdaad wel belangrijk hoor. Misschien zijn er bepaalde dingen waar je minder snel misselijk van wordt. Ik kan bijvoorbeeld niet meer zo goed tegen thee en drink nu meer drinkyoghurt, vitamin water etc.

Noor, fijn dat je weer een goede echo had. Je kan nu wel een beetje gaan genieten toch? Ik ben wel jaloers op jouw 3-d echo's hoor. Klinkt erg leuk.

Ik dacht dat de misselijkheid en vermoeidheid was afgenomen maar dat was in het weekend en dan doe je toch een stuk relaxter aan. nu is het weer helemaal terug. Ik merk ook dat ik misselijker word als ik moe ben. Ik heb er dan ook voornamelijk eind van de middag en 's avonds last van. Ik hoop wel echt dat het na de 12-de week gaat afnemen want ik word hier niet echt vrolijk van. dat zou betekenen dat het na zondag over zou moeten zijn....

Geplaatst

@Noor, omdat ze maar 1 placenta hebben ga ik nog strenger in de gaten gehouden worden,...de komende 2 weken voor echo en controle..daarna zal het weekelijks worden en dan meerdere malen per week. Ze moeten nu de kindjes goed in de gaten houden op het TTS syndroom. ( dat het ene kindje harder groeit als de ander..) Ik blijf positief en ga ervanuit dat alles goed gaat komen...

Geplaatst

Noor: morgen even controle zh! het gaat op&af en komt vast goed. Ff lastig;-)

Klopt wat je zegt over de urine.

En de ontlasting zat me ook zo dwars.

Leuk joh zo n 3D echo, bijzonder he hoe de beebs bewegen en zich afzetten. Te grappig.

twinkelstar: hopelijk idd met 12 weken klaar met die misselijkheid en gaan genieten. Het is voor een goed doel,maar de dagen duren zolang.

Anita drinken is idd wel belangrijk,

janajade: fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. Heel belangrijk!

Maris succes morgen.

Groetjes

Geplaatst

Haha Marlijnne ik heb jammer genoeg morgen pas de echo maar gelukkig om 8uur al dus lekker vroeg.

Jij ook succes hopelijk voel je je snel beter.

en die ontlasting heb ik ook last van en dat kan behoorlijk dwars zitten hoor bij mij luchtte het maandag even op maar nu ook al niet meer.

Fijne dag allemaal ik zla eens in de auto stappen naar mijn werk hopelijk word het echt zo'n mooi weer dan kan ik lekker naar buiten met de kids is wel goed denk ik ee beetje frisse lucht voor mij

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

wat een leuke berichten hier allemaal.

Hier gaat het ff minder.

ben weer overvallen door een jichtaanval, nu in mijn enkel.

En het doet echt heel veel pijn.

Heb druppels van een homeopatische arst, maar die doen (nog)niks.

Doe 4 keer per dag koelen met een coldpak, maar nog verga ik van de pijn.

Slaap ook bijna niet, kan ook bijna niet lopen.

Gisteravond was het echt verschrikkelijk en heb 10 mg prednison genomen.

Hielp iets maar is nu weer uitgewerkt.

Ben in dubio wat ik nu moet.......

Prednison is het enige wat je mag slikken maar is niet geheel zonder gevaar.

Maar dit kan ook niet.

Misschien toch straks even zh bellen.

Voor de meiden die slecht naar de wc kunnen, ik drink 1 groot glas roosvice laxo per dag en dit wekt goed.

Gr Esther

Geplaatst

Esther wat balen van je jichtaanval zeg! Krijg je met die Prednisolon dan ook geen last van je darmen?

Ik hoop voor je dat het snel minder wordt. Duurt het normaal lang zo'n aanval?

Maris, spannend morgen!! Ik hoop ook op een mooie dag.

Drinken doe ik ook wel hoor :). Gaat alleen wat moeilijker dan normaal. Drink nu maar kleine glaasjes water, dat gaat beter. En Cola Light vind ik lekker. Is wel niet zo heel goed, maar beter dat dan niets. Probeer dan maar niet meer dan 4 glazen per dag te drinken. Gisteren kon ik alleen maar liggen, omdat ik anders heel de tijd aan het kokhalzen was.

Vanmiddag moet ik naar de psych met het OV. Daar baal ik wel van. Maar manlief had echt de auto nodig (beetje sneu als hij met het OV naar Veenendaal moet). Dus hoop dat ik vanmiddag niet zo heel misselijk ben. Heb iig ook een berg pepermunt ingeslagen. Zolang ik dus iets van eten in mijn mond heb, hoef ik niet te kokhalzen.

Geplaatst

Jeetje Esther wat naar hopelijk gata het snel beter en inderdaad even het zh bellen misschien weten zij nog wat dat het minder word.

Anita mij is gezegd dat als je zo misselijk bent en veel overgeeft het niet heel veel uitmaakt wat je eet of drinkt als het maar binnen blijft dat is het belangrijkste en of dat dan cola is tja het is niet anders als je dat verdraagt is het goed.

Ik vind cola sowieso al vies haha maar ik heb nu een jus d orange tic en een 7up tic

Ik kreeg vanmorgen ook de tip dat ik tuckoekjes moest eten dat is licht op de maag en daar zit veel zoout in waardoor je beter vocht vast houdt.

We zullen het zien

Ik heb tot nu toe vandaag alles nog binnen gehouden en voel me ook wel redelijk goed dus misschien kan ik toch nog even lekker genieten van het mooie weertje heerlijk is het als je naar buiten kijkt.

Fijne dag allemaal en geniet van het zonnetje

Geplaatst

Maris, ik eet ook zoute sticks. Die vind ik nog wel lekker en idd zout. Gelukkig blijft het bij mij bij kokhalzen. Maar dan ga je ook niet makkelijk de deur uit :-). Jus d'Orange vind ik ook lekker en wordt er ook niet gelijk misselijk van. Maar krijg zo'n last van mijn maag ervan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden