Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, 4 weken.. Voor m'n gevoel waren het maar 4 dagen, de tijd is zo onwijs snel voorbij gegaan! Zaterdag is Vince alweer 4 weken!

Manlief heeft 3 avonddiensten en is het weekend alweer vrij, dus ik mag niet klagen!

Gek genoeg, ondanks dat Vince natuurlijk veel tijd/energie/aandacht vraagt, hebben wij ruimschoots tijd/aandacht voor elkaar. Vooral de momenten dat we 's nachts wakker zijn, zijn speciaal. Een extra knuffel of kus of zelfs meer is geen uitzondering.. Heerlijk!

Daarentegen is Vince nu klaarwakker en hebben we onwijs snel ons avondeten opgegeten, allebei meerdere malen opgestaan om z'n speen terug te stoppen.

Zolang je alles bespreekbaar maakt met elkaar komt het altijd goed!

Leuk dat jullie als gezinnetje lekker naar Scheveningen gaan, heel gezellig! Ons eerste uitje samen (zonder Vince) staat gepland voor a.s. zaterdag, Vince is dan precies 4 weken. We gaan uit eten en naar de bioscoop, oma komt bij ons thuis oppassen. Wij hebben met elkaar afgesproken elke maand iets samen te doen, zonder Vince, soort quality-time. Denk dat dat heel belangrijk is.

Ik vind het totaal geen probleem om een stukje te rijden, maar Zuid-Holland vanuit Almere is volgens mij wel wat ver... ;-)

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sja, m'n man werkt dagen van 10-22 en dan komt daar de reistijd nog bij van 40 minuten... 's Nachts zijn we echt beiden zo duf en slaperig als wat, dus om dan te zeggen dat t gezellig is- euh nee, helaas... Als Levi nou eens 1 uurtje langer zou slapen....

Ja, denk ook echt dat tijd voor elkaar erg belangrijk is, maar wil ook niet te vaak aankloppen bij anderen voor oppas, zodat wij wat leuks kunnen doen... Alhoewel genoeg mensen zo'n kleintje trouwens wel leuk vinden... Is denk ik iets waar ik zelf aan moet wennen - vraag nooit zo snel om hulp of iets dergelijks...

Denk dat het anderhalf uur rijden is ofzo, haha, ja dat is wel n stukkie dan voor n bakkie ;-)...

Fren - hoe is het met je pols?

Geplaatst

Heb eindelijk zalf en een strakke brace/kous, dt helpt wel wat.

Vandaag moeilijke dag met F: ze blijft krijsen, en uiteraard is ze stil op het moment dat papa thuis komt. Vind het moeilijk hoor zo'n hele dag alleen met een kind dat je niet stil krijgt.

Geplaatst

Fijn dat dat voor je pols wel wat helpt, maar vervelend dat je meisje zo huilt!

Ik heb hier gemerkt dat ons ventje slecht tegen de stilte overdag kan - zou het kunnen zijn dat als papa thuis komt, ze meer stemmen hoort en daardoor rustiger wordt?

Ik roep ook maar wat hoor, want lijkt me inderdaad erg moeilijk als je niet weet wat er is en je er ook niets aan kan doen.

Je kan moeilijk de hele dag buiten gaan lopen met haar...

Of sabbelbehoefte - weet niet of ze een speentje heeft?

Had ergens gelezen dat het lezen tot week 6 toeneemt en daarna weer afneemt - geen idee of dat waar is...

Geplaatst

Ze heeft een speentje, maar die lanceert ze om de 15 sec. Schiet niet op dus. Denk dat ze hetzelfde heeft als Levi; ze wil gezelschap en bij me zijn. Als ze op m'n arm ligt is ze idd stil en valt ze bijna in slaap. Maar als ok haar dan in de wieg leg begint ze na 10 min weer te huilen. Werd er echt wanhopig van vandaag. Latem huilen heeft ook geen zin want dan raakt ze helemaal overstuur.

Ben zo moe dat ik nu al in bed lig. Even bijtanken en hopen op een betere dag morgen.

Geplaatst

hee fren,

denk dat ze een 'sprongetje' heeft. heb je oei ik groei gelezen? rond vijf weken hebben ze eerste sprong en dan willen ze heel graag bij je zijn: geeft ze gevoel van veiligheid. Als je het zo bekijkt is zo'n dag juist heerlijk, toch!? lekker je kindje veilig gevoel geven. Als catootje wel eens zo'n dag heeft ga ik gewoon mee wat zij wil. Dat resulteert in veel op de bank met een slapend meisje in mijn armen. vind ik stiekem heerlijk :-). Als ze weer lekker in haar vel zit slaaot ze ook weerlekker in haar bedje/wagen.

Geplaatst

Fren, is ze tevreden zodra ze bij je ligt? Vince houdt ook van aandacht/gezelschap, maar vooral niet te lang in één houding. Vind het best lastig, wat/wanneer ze iets willen. Net lekker met m'n kleine mannetje gedouched, hij vindt dat heerlijk!Mammie gaat ook lekker naar bed, welterusten meiden!!

Geplaatst

Ja als ze bij me ligt is t (vaak) goed. Maar das dus op t moment lastig doordat ik haar slecht kan tillen door m'n pols.

Ach, morgen weer een dag, mag ik naar de tandarts voor een wirtelkanaalbehandeling... Ook fijn. Schoonmoeder komt uurtje oppassen.

Geplaatst

Alweer naar de tandarts? Sterkte!

Hier een huilende krakende piepende Bram die helemaal onder de poep zat en een bloedchagrijnige papa... Gezellig joh! Ik hoop dat het stil blijft nu (net 2 minuten) dan ga ik naar bed.

Morgen dochter jarig dus drukke dag!

Geplaatst

Gefeliciteerd met je oudste dochter Caro! Veel plezier vandaag!Fren, volgens mij had ik het al gezegd, maar suc6 straks bij de tandarts!Ik draai me nog ff om....

Geplaatst

Ink herkenbaar hoor. Mijn vriend en ik hebben ook veel minder tijd voor elkaar sinds onze kleine er is. En als we met z'n tweeën zijn praten we alleen maar over Joël haha. Ik ga er van uit dat dit van tijdelijke aard is. Alles moet ook even wennen natuurlijk en het is zo ingrijpend allemaal dat er even nergens anders aandacht voor is, maar dat komt goed! Wel leuk dat je alvast een etentje gepland hebt.

Melis wat spannend meid, je eerste dagje alleen met Vince. Komt vast goed.

Fren sterkte bij de tandarts.

Caro gefeliciteerd met je dochter en een fijne dag!

Benbri wat lijkt me dat zwaar voor je zeg. Ik kan me voorstellen dat je zelf ook wel een potje met je dochter mee wilt janken, lucht ook vast wel even op. Pff lijkt me erg frustrerend dat je niet zo veel aan het gehuil kunt doen. Je wilt alles wel doen om je kleintje te helpen, maar als het niet helpt..pfff.

Gisteren heb ik Joël laten wegen en mijn kleine man was goed gegroeid! Hij weegt nu 4320 gram. Is 520 gram gegroeid in één week tijd! ben trots op 'm!

Geplaatst

Jeetje, wat goed zeg dat je kleine man zoveel is aangekomen!Ons weegmoment is vrijdag weer, ben heel benieuwd!Heb nog een ongeopend flesje vitamine K+D in één, kan ik daar iemand blij mee maken?Ik kan het niet gebruiken omdat K al in de Nutrilon zit, dus denk dat alleen de bv mama's er iets aan hebben!

Geplaatst

Caro gefeliciteerd met je dochter! Lekker drukke dag vandaag!

Fren suc6 bij de tandarts vandaag.....

Ansje, hij is flink gegroeid in 1 week zeg! Wat heerlijk dat je kleine man het zo goed doet.

Hier ook heel herkenbaar dat je weinig tijd hebt voor elkaar. Alle aandacht gaat bij ons naar de kids en we vergeten ons zelf soms. Wij liggen ook voor 22 uur op bed en ben dan bekaf en gaan direct slapen. Tijdens de voedingen die we samen doen heb je wel even tijd voor elkaar, maar dat is toch anders. Komt vanzelf wel weer als alles een beetje rustiger is.

Ook hier last gehad van zeer onrustige kinderen die alleen stil worden wanneer je ze bij je houdt. Dit hadden wij ook rond de 5e 6e week. Ze zijn nog steeds wel onrustig. Ik pak ze niet meer op, omdat het elke dag aangaat en er niets aan de hand is....Het wordt minder, echt waar. Je moet er even doorheen hoe moeilijk en lastig het ook is.

Ik las ook nog over voorkeurshouding. S&L hebben ook voorkeurshouding en hebben nu al een ernstige afplatting. Wij moeten ook oefeningen met ze doen om ze ook te stimuleren om naar de andere kant te draaien met het hoofdje. Overdag heb ik ze nu in een zijligger in bed zodat de afplatting vrij ligt en weer goed kan groeien. Na elke voeding doe ik oefeningen met ze, leg ze op tafel en dan laten volgen naar de goede kant. Ook op de buik draaien zodat ze hun nekje in de lucht moeten doen. Ook in de box leg ik ze nu anders neer. We doen dit nu 2 weken en kunnen al resultaat zien! Hou het dus goed in de gaten, nu kun je nog snel en makkelijk corrigeren!

Geplaatst

Dat was ik van die afplatting, dwz Kaat... Bram heeft er geen last van. Ik moet zeggen dat wij het zelf absoluut niet zien maar de cb arts zei het, die keek van boven op haar koppie... We hebben de wieg andersom gezet en een folder meegekregen. Die heb ik wel gelezen maar staan inderdaad van op de buik leggen en andersom voeden, maar met voeden ligt ze op haar rug...

Dank je voor de felicitaties, verjaardag wordt ernstig overschaduwd door het busongeluk in Zwitserland, als ik er over ga nadenken ga ik een potje huilen dus probeer me op andere dingen te richten... Hopen dat zij er niet teveel van meekrijgt vandaag maar ik ben bang van wel...

Geplaatst

heb een wondermiddel ontdekt: onze wipstoel, de nuna leaf! Fiene vindt het heerlijk en is er nu in in slaap gewiegt! Nu het dilemma: laat ik haar liggen, of pak ik haar op met het risico dat ze weer wakker wordt?

Geplaatst

Zodra Vince ergens anders in slaap valt dan in z'n ledikantje, pak ik hem toch en breng ik hem naar bed. Zodra hij dan wakker wordt herkend hij iig dat ie in bed ligt en daar hoort te slapen. Leg je Fiene nog op bepaalde momenten in de Nuna? Bij ons staat de Nuna tussen de banken in op een bijtafel. Zo ligt hij altijd bij ons.

Geplaatst

heb haar inderdaad net in haar wiegje gelegd. ben benieuwd.

We hebben haar eigenlijk pas gister voor het eerst in de nuna gelegd, dus nog geen vaste momenten. Hij staat inderdaad in de zithoek.

Geplaatst

Heb Vince er een keer in gelegd toen hij huilde van de honger, ik moest toen ff z'n fles maken. Dat was geen suc6, haha.

Slaapt jullie kindje ook zoveel?

Vanmorgen 7.30 uur 125 cc gedronken en daarna geslapen tot 11.15 uur. Toen weer 130cc gedronken en nu ligt hij weer voor pampus. Meestal is hij dan wakker tussen 17.00 - 19.00 uur.

Papa is net naar z'n werk gegaan, hij was helemaal zenuwachtig en had totaal geen zin. Mama gaat maar ff proberen een dutje te doen, al denk ik niet dat het lukt. Ben 'bang' dat ik Vince niet hoor..

Geplaatst

Ik heb nog niets meegekregen van een busongeluk..... heb nog geen nieuws gezien vandaag, zo maar ff kijken.

Melis, onze kids slapen ook veel hoor! Ik laat ze sinds gister ongeveer 1.5 uur uit bed, dit is inclusief voeding. Soms gaan ze eerder wanneer ik zie dat ze gapen en bijna in slaap vallen. En tussen 17-19 zijn ze bij mij ook wakker, maar dan wel jengelend/huilend. Slaap hebben ze nog nodig, dus maak me er niet te druk om.

Ik zit met een klein dillema: beide kids drinken hun fles overdag niet leeg. Ze mogen 160-165cc hebben per keer. Ik doe elke keer 160 in het flesje en vervolgens laten ze 30-40cc staan. S. die gaat kokhalsen wanneer ik probeer om hem toch nog wat te laten drinken en gaat echt huilen met de speen in de mond. L. zuigt wel aan de speen maar laat vervolgens alles weer uit haar mondje lopen. Ik weet wel dat ze dan zelf aangeven dat ze voldoende hebben, maar zo krijgen ze toch veel te weinig voeding binnen?

Geplaatst

Hoeveel voedingen krijgen ze per dag Lianne? En hoeveel wegen ze?Volgens mij geven ze idd zelf aan wanneer ze vol zitten. Vince weegt nu ongeveer 3100 gram (gok ik) en drinkt 6-7 keer per dag en dan bied ik hem 130cc aan. Vaak gaan ze flessen leeg. Per etmaal drinkt hij ongeveer 700-800cc, in mijn ogen veel te veel.

Geplaatst

Vorige week maandag woog S. 4536 en L. 4309. Ze krijgen nu 5 voedingen en een 6e voeding in de nacht. Overdag krijgen ze 160 aangeboden, maar drinken dan maar 120-130 cc! In de nacht krijgen ze 70cc. Lijkt er dus op dat Vince nog meer drinkt.....

Geplaatst

Hmmzz.. Lastig he?!

Ik merk dat ik er onzeker van wordt; de verpakking van Nutrilon zegt dit, CB zegt dat, 150ml x kilo's, behoefte van het kindje zelf.. Ik ben het spoor ff bijster!

Vince spuugt niet dus het lijkt mij dat hij het toch nodig heeft...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden