Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nutriton is om de voeding dikker te maken zodat ze langer dan 8 minuten over een fles van 130cc doet... Met dan hopelijk minder krampen, minder de hik en minder scheetjes.

Ik heb de puckababy, die zit rond t halsje helemaal strak. In de zak liggen de armpjes wel vrij, dus t is niet echt een bakerzak. Zit wel een band om de buik. Fiene moet er nog een beetje aan wennen, we legden haar helemaal vast met een hydrofyl, dus ze heeft wat meer vrijheid. Maar t zwaaien met haar armpjes kan ook een reactie op de kramp zijn.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook goede ervaringen met de puckababy. Alleen doen wij die band anders hoor. Wij leggen haar armpjes langs haar lichaam en doen dan de band eromheen. Op deze manier liggen haar armpjes dus wel vast. Ik dacht eigenlijk dat dat ook de bedoeling was.... Nou ja, het werkt in ieder geval goed!

Geplaatst

Dat deed ik eerst ook eef, maar fiene wurmt haar armen er binnen no time uit. Is dus rustiger ze niet vast te leggen....

Heb m'n draagdoek binnen en fiene sliep binnen een minuut!

Geplaatst

Oh ja haha, dat deed Yente ook steeds. En dan flink kreunen en steunen om zich proberen los te wurmen.....

Maar ik deed het denk ik niet strak genoeg. Ik vond dat een beetje zielig. Maar nu doen we het echt goed strak en nu gaat het eigenlijk wel heel goed.

Ik leg haar wel alleen 's nachts in de puckababy.

Overdag dus niet en dan schopt ze dus alle dekens weg en duwt ze zichzelf omhoog en vind ik haar dus zonder dekens ergens boven in haar bedje haha. Misschien dat een slaapzakje dan wel iets is ofzo. Ik ben bang dat als ik haar overdag ook in de puckababy doe ze straks alleen nog maar ingebakerd in slaap kan vallen. Is misschien onzin maar toch...

Geplaatst

Pfff, zware dag achter de rug, ben gesloopt! Vince is bijna de hele dag wakker geweest, wil om de 2,5 uur eten en verder kunnen we niks goed doen. Wil alleen maar bij ons zijn, maar na 2 min is elke houding niet meer goed. Zou dit het zogeheten '5 weken sprongetje' zijn? Ben benieuwd wat de nacht brengt....

Geplaatst

hey meiden,

sorry ben ik weer. Drukke dagen achter de rug. Het doorslapen was eenmalig. Maar ze komen de afgelopen nachten steeds rond 4 uur 4.30. We kunnen dus wel 4,5 uur slapen aan 1 stuk.

Melis wij hebben de pacco. Hierin liggen ze met bovenlijfje en armpjes echt goed vast. Meestal vallen ze binnen 1 minuut in slaap. Volgens het cb is dit de enige goedgekeurde inbakerdoek. Wellicht dat wij later overgaan op de puckababy. Maar hierin liggen ze idd niet helemaal vast. Dus dat is voor onze twins niet geschikt!

Fren fijn dat de draagdoek bevalt. Welke is het geworden? Er zijn er zoveel te koop....

Geplaatst

Jrn, jammer dat het doorslapen éénmalig geweest is! Maar jullie zijn al wel een mooi eind op weg hoor... Geven jullie A en P ook een volle fles wanneer ze komen 's nachts? Wij gaven ze altijd ongeveer 60cc zodat ze alvast aan minder voeding gingen wennen en ik pakte ze om 7 uur ook weer op voor het dagritme. Dit is mij (ons) goed bevallen.

Wij gebruiken ook de Puckababy. Vindt hem ideaal. Armpjes moeten niet bij de buik over de band in, gewoon er los naast leggen. Ze kunnen de armpjes nog wel bewegen maar dat is minimaal. Wanneer wij ze wakker maken liggen ze eigenlijk altijd rustig met de armpjes langs hun lijfje... (tenzij ze helemaal huilen en overstuur zijn). Wel is het verstandig om rustig af te bouwen. Ik heb nu voor S al een maatje groter gekocht. Hier zitten ritsjes in zodat je de armpjes er buiten kunt leggen. Je kunt dan eerst beginnen met 1 arm eruit en als dat goed gaat ook het andere armpje. Ideaal!

gister nog kraamvisite gehad en heb een mooi zwembroekje en badpakje gekregen! Echt super lief... kan bijna niet wachten om met ze te gaan zwemmen! Vanavond komen mijn collega's nog en dan ben ik er ook wel klaar mee. Ze zijn nu 9 weken, nu nog even een paar weken rustig genieten voordat ik weer aan het werk moet.

Wij hebben wel weer lekker kunnen doorslapen vannacht. Om 00.30 de laatste voeding gedaan ( 1 uur te laat ) en vanmorgen weer om 6.15 uur. Is netjes toch???

Geplaatst

Jrn, ik heb de wikkeldoek van bykay besteld via draagdoek.nl. Ideaal! En via marktplaats ook hun aqua doek: extra dunnen sneldrogende stof speciaal om onder de douche te gaan!

Vannacht was ff heftig: m'n vriend was pas veel later thuis dan gepland (1 uur ipv half 11), dus ik moest opblijven voor de late fles om 12 uur. Daarna half 5 en ze kwam weer om half 8 en krijgt nu de fles van m'n vriend. Gek genoeg laat ze s morgens altijd maar 3 uur tussen twee (volle!) flessen zitten. Denk dat ze dan klaar is met alleen zijn ;-)

Geplaatst

Nou meiden ik heb toch geslapen!!!

heerlijk en Matthias ook.

ik krijg morgen via een vriendin de swaddle me ( soort puckababy) en de woombie ( ook zoiets) en kon niet wachten.

ik heb hem gisteravond na de voeding in een omslagdoek gewikkeld, armpjes langs zijn lijfje en doek eromheen zoals met een hydrofiele luier.

hij werd meteen rustig en heeft geslapen van 20.00 uur tot 01.50 !! wist niet wat me overkwam, wel had hij zijn armpjes eruit gewurmd maar ja logisch want zo strak lag het niet enheb het niet met een luiertapeje vastgezet. maar geslapen heeft ie wel!!

en hij huilde ook niet toen ik hem op bedje deed wat ie anders wel aldoor doet.

na de voeding van 02.00 uur weer gedaan ( tegen 03.15 lagen we allemaal weer in bed) en weer bijna gelijk slapen, 2 keer even naar hem toegegaan en toen sliep ie terwijl hij normaal na die nachtvoeding heel slecht in slaap valt!!

de swaddle me en de woombie leen ik om te proberen of dat wat is, ipv gelijk een dure puckababy aan te schaffen tewijl hij de piep nog maar even aankan vanwege zijn leeftijd.

dus als het bevalt schaf ik de puckababy of de swaddle me ( een goedkopere versie) aan in de zomerversie.

Geplaatst

Goedemorgen,

Even afkloppen, maar de dag is rustig begonnen. Gisternacht hebben we Lisanne en Jasper gevoed rond half 1. Ik had mijn wekker gezet op 03:30 uur, maar daar was ik doorheen geslapen. Ik hoor Jasper zich melden rond 04:10 uur. Dus ik heb wel lekker geslapen en voor mijn gevoel was ik nog niet te laat met de voeding.

Ik lees de term puckababy hier. Misschien een domme vraag, maar wat is dat precies? Ik begrijp wel dat het een soort van omslagdoek is. Maar wat is het voordeel daarvan?

Geplaatst

Chris, Google t maar: het is een inbakerzakje waardoor de armpjes vastliggen en ze zichzelf niet wakker meppen. Werkt ook als slaapzakje, dus dubbel handig!

Geplaatst

Ze liggen er ook lekker in 'geborgen', lekker veilig gevoel voor ze. In de baarmoeder hadden ze natuurlijk ook niet veel ruimte.

Voor ons moppie werkt t heel goed. Je hebt ook goedkopere varianten zoals swaddle me. Die hebben we ook, maar helaas is de peperdure puckababy het fijnst :-)

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Fren ik ben de afgelopen 2 avonden gaan slapen na de een na laatste fles... Ga je wel vroeg naar bed maar dan pak je vast anderhalf uur ofzo... Niet echt gezellig maar ja, het loopt toch allemaal anders dan anders op het moment.

Wij hadden Kaat gister in de Puckababy gedaan (kleinste maat), maar eigenlijk is ze er alweer een beetje te groot voor dus vriend vond het zielig en dacht dat ze het benauwd had... zucht, dus maar weer uit. Ze ligt nu trouwens voor het eerst in een slaapzak van de oudste maar die is 70 cm dus eigenlijk iets te lang. Ga toch maar 2 slaapzakken 60 cm bestellen. Fren, had jij niet een link met een goeie/goedkope site?

Even iets heel anders: Kaat heeft sinds 2 dagen rode billetjes en nu zag ik net bij het wassen dat ze zelfs een beetje kapot zijn! Ziet er zo zielig uit! Hebben jullie een truc, van de kraamhulp ofzo? Ik heb uiteraard sudocrem, Bepanthen en billencreme van Weleda geprobeerd en even aan de lucht laten drogen maar ja, kan dat kind ook niet steeds heel lang in haar blote billen laten liggen...

Geplaatst

Hi caro,

De truc van henne voor de rode billen was maïzena... Heb het nog niet geprobeerd, maar zij zweert erbij.

De slaapzaksite is http://www.babyslaapzak-shop.nl/?gclid=CMuIsu_w964CFYZG3godIVOpww

Hoe lang is Kaat dat ze niet in de piep past? Fiene past er nog prima in nl me haar 4400 g en 55 cm

En normaal ga ik inderdaad ook eerder slapen, maar had agedacht dat ze om 11 uur zou komen en dan was het nauwelijks de moeite. Maar mevrouw sliep lekker kennelijk, dus heb haar om 12 uur uit de wieg gevist. Toen lag ze overigens al wel om zich heen te kijken.

Geplaatst

Kaat is maar iets van 51 cm maar wel vol en rond haha! Net haar moeder... Het viel ook wel mee maar vriend was erg geagiteerd omdat ze al een hele tijd niet wilde slapen en vrij veel gespuugd had... Dan kan hij niet veel hebben, moet iets meteen goed zijn anders wil hij het weer wat anders.

Is wel vermoeiend soms: hij gaat dan heel ongeduldig zitten doen en hard tegen die kinderen praten terwij ze daar natuurlijk juist niet rustig van worden... Nu heb ik haar in de gewone slaapzak en ze ligt lekker te slapen... maar ja, dat doen ze overdag eigenlijk altijd wel, grrr...

Oh ja, die site had ik gister ook gevonden...

Geplaatst

Zo, 3 slaapzakjes besteld, zomerversie... kan altijd nog een dekentje overheen toch? Bedacht na het bestellen wel dat er ook nog zoiets bestaat als Marktplaats... stom, was ik nog goedkoper uit geweest, nou ja... verkoop ik ze zelf wel weer.

Geplaatst

Hi meiden!

Lekker hoor caroline, vroeg gaan slapen! Ik denk dat ik dat vanavond ook eens ga doen. Eerst even tukken en dan de late voeding. Ik vind het echt fijn dat de borstvoeding zo goed gaat, maar vind het soms ook wel vermoeiend. Kan nooit eens een voeding aan ar overlaten, zou wat zijn :-). Als hij minder druk is met werk ga ik ns n nachtje aan zijn kant van het bed slapen, zodat hij naast E ligt en dus telkens speentje terug mag stoppen midden in de nacht. Vlieg morgenavond naar Nederland, dus dan proberen lekker fit te zijn, al met al toch best lang onderweg. Van deur tot deur (cork-eindhoven) toch minstens zes uur.

Ons lieve catootje is vandaag weer gewogen en opgemeten en ze blijft mooi op hetzelfde (hoge) lijntje zitten. Is nu 60,5 cm en 5,8 kg. Gaat als een speer dus! Vandaag ook met haar naar de osteopaat geweest, omdat z enog steeds vaak zoveel spuugt. Hij had wel het idee dat ze op de goede weg is, van veel reflux en weinig spugen naar minder reflux en veel spugen. Hij zei dat dat betekent dat haar maagje en klepjes zich zijn aan het ontwikkelen. Hij heeft met name haar 'breathing diaphragm' behandeld. De middenrifspier. Deze spier wordt gebruikt met het ademen en die invloed heeft op de maag / slokdarm. Als id espier te strak gespannen is kan dat reflux / overgeven veroorzaken. Hij heeft die spier laten ontspannen. Daarnaast ook bepaalde zenuwen in haar nek, dit was minder verkrampt, maar heeft hij wel ook behandeld.

Ik ben eens heel benieuwd, hoop dat het zal helpen. Dit is in elk geval 'baat het niet dan schaadt het niet', heb wel al veel positieve verhalen gehoord over osteopatie bij baby's.

Geplaatst

Yeah! Heerlijke nacht achter de rug; 21.00 uur, 02.00 uur en 06.00 uur!!Hebben jullie ook een beetje geslapen?Benbri, leuk dat ik je gisteren tegenkwam... Toevallig!!

Geplaatst

goedemorgen.

ja hier ook een lekker nachtje, van 20.00 tot 01.00 en om half 3 lagen we weer in bed en sliep Matthias inmiddels al en om 06.15 meldde meneer zich weer.

je bent s' nachts zo een uur verder, maar gelukkig hoef ik mijn hoofd maar in aanraking te brengen met mijn kussen en ik ben vertrokken, ook op de bank hoor:)

Geplaatst

osteopatie kan helpen, de eerste keer hielp ook goed bij j.enna, maar de 2e keer niets :( ook de orthomanueel heeft wat zitten frutten aan haar, maar ook nog niet...ik hoop gewoon echt dat ze wat heeft qua allergie dan maar of zo...niet dat ik dat wil, maar dan weten we wat, nu vragen we ons meer af wat we in godsnaam nou fout doen? ik vind dit zo erg...ik wil gewoon lekker met jullie mee keuvelen, maar ik kom er niet eens aan toe om een reactie op jullie te geven....ik ga maar weer naar mijn krijsende dochter *zucht*

Geplaatst

Hier Yente vannacht dan maar eens op de goede manier in de puckababy gedaan. Ik wist niet dat die armpjes blijkbaar los in de zak moesten liggen. Ze was wel weer gelijk een stuk onrustiger. Ze werd om half 4 wakker, dus toen heb ik haar weer strak ingepakt met de band om haar armpjes heen en toen ging mevrouw weer verder tukken tot 7.15 uur.

Ik ga dus langzaam het strakke inpakken proberen af te bouwen. We beginnen gewoon met de armpjes los in de zak. Als ze dan niet meer kan slapen kan ik haar altijd nog strak inpakken. Hopelijk houdt ze het dan steeds langer vol met die armpjes losser.

Ook ga ik maar eens op zoek naar de opvolger van de puckababy Piep (de mini). Dan kunnen we haar langzaam steeds meer vrijheid geven. Hopelijk kan ze dan op een gegeven moment in een gewone slaapzak.

Yente heeft trouwens behoorlijk wat bultjes/pukkeltjes op haar gezichtje. Met name bij haar slapen en op haar voorhoofd. Dit had ze in het begin niet, maar nu sinds een week ofzo. Het lijkt wel steeds meer te worden. Volgens mij heeft ze er verder geen last van ofzo. Heeft een van jullie kindjes dit ook? Ik heb wel over babyacne gelezen, dus dat zal het dan wel zijn. Hopelijk gaat het vanzelf weer weg.

In haar nekje heeft ze rode vlekken, maar dat kan van de warmte zijn dacht ik. Ze heeft behoorlijk wat haar en dat is zo lang dat het ook helemaal in haar nekje zit. En ze ligt natuurlijk continu op haar rug, dus het zal daar wel een beetje gaan broeien.

Ik moet toch maandag naar cb, dan kan ik gelijk even vragen of al die vlekjes/bultjes/pukkeltjes normaal zijn. Zo lang ze er geen last van lijkt te hebben zal ik me er maar niet druk om maken.

Wat fijn dat de meeste kindjes het 's nachts steeds beter gaan doen en mama steeds langer rust gunnen!

Benbri, bij J.enna wil het nog niet zo vlotten he? Wat vermoeiend en zielig...... Hopelijk blijkt snel wat er aan de hand is, zodat het misschien verholpen kan worden en jullie snel een vrolijke en tevreden dochter krijgen.

Geplaatst

hier ook een lekker nachtje 21.45 - 4.00 - 08.15.

Nu even richting supermarkt wandelen met de twins. Zo mooi weer!

Geplaatst

Eef - die pukkeltjes schijnen idd onschuldig te zijn. Schijnt te maken te hebben met hormonen die de kindjes van ons meegekregen hebben. Vince z'n gezicht zit sinds een week ook helemaal vol, hij ziet er niet uit :-( Volgens CB hier gaat het vanzelf weer over en kan het geen kwaad!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden