Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sterkte meissie, ook al is het voor een goed doel, je mist je wonder ontzettend! Hopelijk krijgen jullie ook een tevreden mannetje mee naar huis!!

Ons manneke doet het eigenlijk prima, alleen verlegt hij zn nachtritme! Doordat hij een miemeluur heeft tussen 20.00 en 23.00 maak ik hem niet meer wakker voor een voeding omdat ik dan blij ben dat hij eindelijk slaapt! Daardoor krijg je tijden van 20.30 tot 2.00, heel goed maar na de 1e nachtvoeding gaat het klokje van 3 uur weer werken en komt meneer dus om 5.00 en om 8.00! Weer 2 nachtvoedingen!

Weet niet zo goed hoe ik dit kan sturen of dat ik het gewoon door hem zelf moet laten bepalen en hopelijk laat hij uit zichzelf de nachtvoeding vallen!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach melis, niet leuk... Maar het is goed voor vince! Binnenkort is hij weer thuis.

Dat zijn nog gebroken nachten bikkel. Vermoeiend is dat hè. Wij maken onze kleine meid wakker rond 23.00 voor een voeding (rest Vd dag gaat op verzoek), omdat ik dat wakker worden rond 2.00 zo pittig vind. Na die voeding rond 23.00 slaapt ze lekker lang door (meestal :-)). Hoop dat je snel wat langere nachten hebt!

Geplaatst

Meezie, in de lengte doorsnijden... niet aan gedacht, bedankt voor de tip. Ik heb 'm vannacht namelijk gewoon doormidden gesneden maar kreeg 'm niet in Bram zijn kontje!

Ze hadden allebei verhoging, geen koorts gelukkig, maar Bram was wel harder aan het kreunen dan normaal... En toen werd hij om kwart voor 2 wakker en kreunde in het kwadraat, zo zielig! Hij werd helemaal knalrood, alsof ie heel erg moest poepen, was niet stil te krijgen. Wilde ook niet drinken, paar slokjes en ging weer huilen. Had dus duidelijk pijn. Na een half uur beneden op de bank met hem te zitten, besloten een zetpil doormidden te snijden, omdat op de gebruiksaanwijzing staat vanaf 5,5 kilo (overigens zag ik later in de bijsluiter vanaf 3 kilo... En hij is 4,5 kilo dus inderdaad Fren, volgens mij kan het gewoon, weet ik voor de volgende keer...)

Maar goed, dat ding proberen in zijn sterretje te krijgen, maar lukte niet en het begon te smelten... Gek genoeg werd hij toen wel eindelijk rustig, dus of het toch al zo snel een beetje werkte of de opluchting dat ik de boel een beetje gesmeerd had... want toen begon hij inderdaad te poepen... Eten wilde hij nog steeds niet en kreunen deed hij ook nog, maar een stuk zachter. Lag on 4 uur weer in bed en... om kwart over 4 meldde Kaat zich, die had wel honger. Zucht. En vanmorgen werd Bram wakker, HONGER! Maar dat was relaxed om half 8...

Tot zo ver het verslag van de reactie op de eerste inentingen...

Nu zit ik eigenlijk te wachten op Kaat weer, weet zeker als ik in bed ga liggen dat ik er weer eentje hoor als ik net wegdoezel...

Geplaatst

Melis, ik had na gistermiddag vroeg niet meer gekeken hier. Wat heftig dat Vince is opgenomen. Hopelijk komt alles goed. Dikke knuffel.

Ink, ik ben wel benieuwd naar het middeltje dat jij hebt gebruikt voor de aambeien. Een vriendin van mij gebruikte sperti. Ik heb nu nog curanol. En nieuwe zal van curanol en nieuwe tabletten zijn onderweg. In de tussentijd had mijn man een doosje laxeertabletten van de Etos gehaald. Verder probeer ik nu extra goed op mijn eten te letten, dus veel volkoren brood en fruit.

Geplaatst

Benbri, wat fijn dat J.enna weer thuis is en een hele andere baby is :-)

Melsi, hoe gaat het vandaag??

Wij gaan zo met Rolf naar het zh, hij heeft dan zn echo waar we de 11e uitslag van krijgen.

Geplaatst

Vince krijgt minder voeding verdeeld over 7 flessen per dag, per fles 110cc ipv 165 die we voorheen aanboden.Gezien de uitslag en droge plekjes op z'n lichaam denkt men ook aan koemelkallergie. Als dat zo is krijgen we voeding vanuit het ziekenhuis voorgeschreven.

Geplaatst

Zijn veel mensen met koemelkallergie, prima mee te leven!

Wilde inderdaad ook vragen of hij vandaag rustiger is? Gaat het met jou iets beter ook?

Geplaatst

Ja, als we maar weten wat het is en zodoende hem kunnen geven (of juist niet geven) wat hij nodig heeft. Hij is iets rustiger, maar heeft na 2 uur al honger. Mocht het koemelkallergie zijn, krijgen we nutricia neocate alsVoeding voorgeschreven.Manlief en ik gaan ff een uurtje slapen en dan weer terug, manlief heeft nachtdienst. Mn zusje is nu bij Vince en geeft hem de fles.

Geplaatst

Melis, wat erg dat je je kleine man moet achterlaten in het ziekenhuis. ik kan me voorstellen dat je moederhart breekt ,maar je doet het voor een goed doel.

Voor V.ince is dit nu even beter en ze houden hem nu goed in de gaten. Ik hoop dat ze een oplossing voor jullie hebben.

Geplaatst

Melis, jullie zitten even in een heftige periode. Bedenk dat dit even nodig is om jullie kleine ventje zo goed mogelijk te helpen.

Misschien koemelkallergie dus.... Maar wat is dan de reden dat hij zo vaak/veel wil drinken? Want hij kreeg toch te veel voeding?

Ik hoop in ieder geval dat ze in het ziekenhuis een oplossing hebben en dat jullie snel een tevreden mannetje hebben.

Benbri, wat fijn dat J.enna weer thuis is! Ik begrijp dat het veel goeds heeft gebracht dat weekje ziekenhuis?

Hebben ze ook kunnen constateren wat er aan de hand was/is? En hoe doet J.enna het nu ze weer thuis is? Gaat het nu een stuk beter?

Geplaatst

Melis fijn dat ze misschien de oorzaak hebben gevonden en over koemelk allergie kunnen ze ook heengroeien.

Maud heeft er ook last van, ik mag nu even geen melkproducten gebruiken en ze heeft geen last meer van exceem, ik zie het gelijk als ik het wel heb gebruikt.

Hier een paar foto's van onze fotoshoot. Helmaal blij met het resultaat

[ATTACH=CONFIG]3876[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3877[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3878[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3879[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3880[/ATTACH]

Geplaatst

4 weken, zou nu wel weer willen omdat ze nu kan lachen en alweer zo anders uit haar oogjes kijkt. misschien over een half jaar of jaar weer, moet ik even gaan sparen alleen

Geplaatst

Meezit, super leuke foto's. Ik zal morgen eens proberen foto's van m er op te zetten. Wij hebben ook een schoot gedaan, maar ik kan geen foto's plaatsen met de ipad

Geplaatst

Goeiemorgen!

Hier helemaal verbaasd wakker geworden: Kaat heeft vannacht doorgeslapen! Ze heeft om 11 uur gisteravond de laatste fles gehad en nu pas is ze wakker aan het worden! Wauw... Hoop dat het een nieuwe trend is en dat het niet de nasleep van de inentingen is... daar was ze ook wel moe van.

Bram kwam om 3 uur vannacht en vanmorgen om half 8 dus ook best goed... We zien het vanavond wel maar voor nu ben ik er blij mee!

Geplaatst

Heerlijk Caro! Lekker een paar uurtjes kunnen pakken dus! Fiene sliep van 12-7 ook al heel fijn.

Ga straks de verduisterende rolgordijnen met schilderstape aan de kozijnen vastplakken. Ik vermoed dat ze gewoon niet in t licht kan slapen, nieuwsgierig als ze is blijft ze rondkijken. Voordat we wat anders gaan doen dus eerst maar eens testen of dat g ix. Stomme is nl dat als ze de ochtendgloren om 6.30 krijgt valt ze weer in slaap (dan is gaar kamer nog donker). Krijgt ze m zoals vanmorgen en woe om 7 uur dan slaapt ze niet meer (ix haar kamer licht).

Geplaatst

Meezie, wat een leuke foto's!! Echt super.

Caro lekker zeg dat ze zolang heeft geslapen, hopelijk zet de trend zich door...

Fren, ik laat het ook donker in de ochtend hoor, dan slapen ze veel rustiger vindt ik. Denk dat het wel scheelt.

S.ven en L.ara vinden het leuk om al rond 5 uur half 6 te komen! Vond het wel erg vroeg hoor! Zeker wanneer je half 7 gewend bent.... Misschien moeten we toch maar weer Nutriton in de laatste fles gaan doen, kijken of dat helpt....

Melis, hoe is het met Vince? Mag hij alweer bijna mee naar huis?

Benbri, hoe gaat het nu thuis met J.enna? Hoop dat het weekje zh haar nog steeds goed doet (en jullie ook natuurlijk).

Geplaatst

Hallo dames! Jemig ik schaam me diep dat ik niet eerder geschreven heb..... Maar ik ben heel druk bezig geweest met genieten.. En dat doe ik nog steeds..

Ik wil ook vaker gaan meeschrijven. Ik heb geen tijd gehad om alles terug te lezen.. Maar veel dingen zijn wel herkenbaar voor me.

Allereerst wil ik Benbri en Melis heel veel sterkte toewensen! Jullie doen dit niet omdat jullie niet tegen het huilen kunnen maar omdat je het beste wil voor je kindje! Dus voel je niet schuldig!

Sorry dat ik verder niet individueel reageer maar volgens mij gaat het met de meeste dames gewoon zijn gangetje! Maar ik moet wel zeggen dat ik diepe respect heb voor de tweelingmoeders! Mijn god wat lijkt me dat zwaar! Dubbel zo zwaar dan met 1 baby.. Pffff!

Nu moet ik zeggen dat ik opzich een hele gemakkelijke zoon heb... Hij is altijd vrolijk en tevreden en huilt eigenlijk alleen maar als hij honger heeft of als zijn broek vol zit. Tuurlijk heb ik het in het begin ook erg zwaar gehad en was ik heel erg onzeker, maar ik heb hem nu goed leren kennen en ik heb het geluk dat hij heel duidelijk is in wat hij wil! Zijn huiltjes zijn vrij verschillend van elkaar.

Rond de tijd dat hij 5 weken was zijn we wel even heel bang geweest.. Want ons mannetje had het RS virus te pakken en het ging op een vrijdag ineens heel erg slecht met hem. Hij ademde slecht en moest veel en vaak hoesten. Dus hij is toen opgenomen in het ziekenhuis ter observatie.. Man ik kan je zeggen dat dat het allerergste is wat ik ooit heb moeten doen.. Mijn kindje achterlaten in het ziekenhuis.. Ik kon wel blijven slapen.. maar ik had zelf ook erge last van de griep en ik was compleet stuk. Dus ik ben thuis gaan slapen. Uiteraard zorgden ze heel goed voor hem en overdag was ik de hele dag bij hem.. Heeft uiteindelijk maar 2 dagen/nachten geduurd en toen mocht de kleine man mee naar huis.. Hij at goed en hij sliep prima, koorts was weg en zijn hartslag en bloeddruk was in orde.. dus er was geen gevaar meer! Ben nog nooit zo blij geweest! Maar die gebeurtenis heeft voor mij alles in een nieuw perspectief geplaatst... Allereerst vertrouw ik nu veel meer op mijn moedersinstinct en daarnaast ben ik de 'last' van het zorgen gaan relativeren! Ik vond het zo erg dat hij snachts kwam voor een voeding en ik was zo moe.. maar na de opname ben ik daar anders tegenaan gaan kijken... Je weet dat het uiteindelijk tijdelijk is.. dus zet je schouders eronder (meer op die tour..). En nu hij bijna 9 weken is slaapt hij van half 11-11 uur tot een uur of half 6-6 uur door! Heerlijk! Sterker nog vaak ben ik al net voor hem wakker.

Meneer heeft inmiddels ook zijn eerste prikjes gehad en uiteraard was die nacht wel zwaar.. dat kwam eigenlijk omdat wij een homeopatische pijnstiller in huis hadden ipv de echte paracetamol.. Dat werkte dus voor geen meter! Wat was ik boosd e volgende dag op die apotheker.. met zijn nee die mogen we niet meegeven want hij is nog geen 3 maanden... Ik heb hem bijna over de balie getrokken dat ik die toch echt wel nodig had. Uiteindelijk kreeg ik ze mee en de rest van de dag heeft hij nergens meer last van gehad en was hij weer even vrolijk als altijd!

Sinds een paar dagen heeft hij ook zijn handjes ontdekt en pakt hij zijn speelgoed al vast! Zo mooi om te zien! Hij is echt super nieuwschierig en wil alles zien. Hij is ook extreem sterk in zijn rug, nek en benen.. Hij zit het liefst rechtop op mijn schoot en soms als we buikje buikje liggen gaat hij met zijn voetjes op mijn benen staan en strekt hij zich op om nog beter rond te kunnen kijken..

Ik moet er wel vaak de rem op zetten.. want hij is zo nieuwschierig dat hij door zijn vermoeidheid heen gaat spelen met een gigantische huilbui als gevolg omdat hij oververmoeid raakt. Als ik hem dan op bed leg dan protesteert hij wel.. Maar nooit echt lang. Meestal slaapt hij al als ik 2 keer zijn speen ben in gaan doen. Ik merk dat hij nu steeds meer een dag en nacht ritme krijgt aangezien hij overdag na de voeding minder snel wil gaan slapen dan snachts.. Dan ligt hij eigenlijk meestal meteen knock-out in zn wiegje....

Hij zit nu in het volgende schema: 6.30 - 10.00/11 - 15.00- 19.00-23.00 en dat gaat lekker.. een enkele keer komt hij wel eens om 3 uur snachts maar dat is de laatste tijd zeldzaam. Bij de voeding van 10.30 meldt hij zich wel vaak eerder maar dat is omdat hij graag wil spelen in de box of aandacht wil. Dan haal ik hem er om 9 uur half 10 uit en blijft hij wakker tot na de voeding waarna hij vaak nog wel een half uurtje wil spelen. Om 15.00 uur wil hij ook wel spelen maar dat is vaak veel korter en om 19.00 uur krijgt hij zijn dagelijkse badje. Dus al met al zal hij net aan de 15 uur slaap per dag komen. Volgens mij ook net genoeg voor hem. Oja en ik geef hem Nutrilon Forte (150+5). Verder geen toevoegingen want het is al vrij zware voeding.. Maar meneer heeft het nodig want hij heeft altijd hele erge honger en anders kom ik dus over 1 ltr per dag heen...

Oh ja ik las ook ergens wat over aambeien.. Die heb ik dus ook gehad... Pffffff..... Maar uiteindelijk heeft bij mij een fikse buikgriep de constipatie opgelost waardoor de aambeien ook weer minder werden...

jemig wat heb ik weer veel geschreven.... Tijd om op te houden en me weer op het huishouden te storten! Tot de volgende keer ;-))

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Hè nofje, fijn om even wat van je te horen en wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent! Zal wel schrikken geweest zijn toen in het zh, maar gelukkig nu alles weer goed.

Wij zitten met fiene eigenlijk op hetzelfde schema, alleen krijgt ze de late fles iets later. Bij ons is hè nu 6.30-7 / 10-10.30 / 15.30-16 / 19.30-20 / 23.30-00 en dat inderdaad flessen van 150+5, hoewel ik de nachtgoed iets groter maak ( 180+6). Overdag slapen doet ze eigenlijk alleen in de draagdoek of de wandelwagen, hoewel ze nu in haar bed ligt!! Ik heb in haar kamertje de kieren tussen de verduisterende gordijnen en de kozijnen dichtgeplakt en dat lijkt te helpen. Denk dat ze gewoon te veel te zien heeft als het wel licht is. Nou ja, we wachten af!

Geplaatst

Ik vind het juist fijn als het licht is in de kamer want dan kijken ze rond ipv huilen/kreunen... en vallen ze na een tijdje vanzelf in slaap... Maar dat zal wel anders worden als ze ouder zijn. Overigens hangen nog steeds de prinsessengordijnen van mijn dochter op hun kamer, mijn moeder wil wel nieuwe maken maar we hebben nog geen stof uitgezocht... Voorlopig vinden ze de prinsessen erg interessant!

Geplaatst

Hey Dames,

Zoals beloofd foto's van onze kanjer en ook van F.

[ATTACH=CONFIG]3890[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3891[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3892[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3893[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3894[/ATTACH]

Geplaatst

Wow! Als ik dit zo zie heb ik spijt da we het niet gedaan hebben... Maar we hebben toen gekoze om een sessie te doen als fiene 3 mnd ofzo is en kan lachen en zich op kan drukken. Maar kon ook geen goede deal vinden. Allemaal zo duur voor zo weinig beelden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden