Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Ink,

Bijn mijn weten is het geen enkel probleem om melk samen te voegen, zolang je het maar niet te lang bewaard. In de koelkast max 5 dagen. Ik zou het ook gewoon samenvoegen, is veel makkelijker. Ik heb ook al samengevoegde melk ingevroren, toen had ik 's avonds veel gekolfd en niet alles aangeboden en 's ochtends moest ik druk van mijn borsten kolven voor het voeden en dat heb ik samen in de diepvries gedaan. Volgens mijn lactatiedeskundige geen probleem. Hoewel het ook fijn is om wat kleinere hoeveelheden in de diepvries te hebben. Ik heb nu alleen maar flesjes tussen 100 en 150 mm in de diepvries en dat is eigenlijk helemaal niet handig. Als ze dan nog een beetje extra wil moet je meteen een heel flesje ontdooien

Haha, echt een beer van een vent zeg! Fijn dat het zo goed gaat! Dacht dat E al erg groot was, maar zij was 6,2 kg bij 12 weken.

Caroline: wat lastig dat je vriend z'n draai nog niet helemaal heeft gevonden met jullie twee schatjes. Zal vast komen, maar kan me voorstellen dat het jou nu geen heel rustig gevoel geeft als je weg gaat. Lief dat je mee bent gegaan met je vriendin!

Benbri: ik ben ook heel benieuwd hoe het bij jullie gaat!

Melis: hoe gaat het vandaag met Vince?

Chris: hier hetzelfde: beter om voor een voeding te verschonen, maar soms belsuiten die kleintjes anders :-). Als ik kort na een voeding verschoon, dan rol ik haar wel op haar zij ipv de benen in de lucht.

Hier ligt een schattig klein meisje in de box te kraaien van plezier tegen haar speeltje. Zo schattig! Het hangt schuin boven haar hoofd te bungelen, op grijpafstand en ze heeft echt het grootste plezier! Ik wordt echt helemaal week als ik haar zo zie. Ook vanochtend: we waren lekker met de draagdoek naar de osteopaat geweest en op de terugweg viel ze in slaap: zo heerlijk om zo'n ontspannend, slapend, warm hummeltje tegen je aan te hebben. Feest! Wat is het toch een groot geluk dat ze geboren is!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melsi,kan me voorstellen dat je uit je plaat gegaan bent, ik hoop dat het snel werkt bij Vince, dit is echt niet leuk zo, en zo zielig voor hem.

Ik heb gister van de tommee tippee fles speen 2 gekocht en die erop gezet, nu gaat drinken goed.

Simonja, hij krijgt ongeveer 6 voedingen.

Caro, kan me voorstellen als je zo die kindjes ziet liggen op de ic dat je hart breekt

Geplaatst

Ink ik heb altijd begrepen dat je afgekolfde melk van 24uur samen kunt voegen en daarna nog invriezen

Ivfsh wat ook makkelijk is om bv in de bewaren zijn ijsklontjes zakjes. Kun je dan ontdooien per ijsklontje zeg maar. Ik schijf altijd op wat erin zit aan cc zo kan je een beetje berekenen hoeveel 1 klontje is.

Ander vraagje wanneer zijn jullie begonnen met oefenen met een fles geven?

Zo dadelijk voor t eerst naar t cb ben benieuwd hoeveel hij gegroeid is in lengte en gewicht.

Geplaatst

Ik giet het ook altijd samen binnen 24 uur. En inderdaad ook in ijsklontjes zakjes. Ee klontje is 12,5 ml dus ik pak gewoon wat ik nodig heb.

Als ik een flesje ga vullen en 1 zakje is leeg dan pak ik ook andere klontjes van een heek andere kolfbeurt, zit nu te twijfelen of ik dat dan wel moet doen?

Opwarmen doe ik in heet water en soms ook in de magnetron, de meldingen daarover zijn heel verschillend, in het groeiboekje staat dathet wel mag op 600 watt. Maar op de bv pagina's van internet staat weer dat het niet mag.

Geplaatst

Caro, een van de ledikantjes bij ons verplaatsen is niet echt een optie. Onze slaapkamer is op zolder.

Ivfsh, het verschonen voor de voeding probeer ik al zo veel mogelijk te doen en inderdaad, soms beslissen ze anders :icon_smile:

Ink, vorige week toen ik mijn nacontrole had, begon de gyn ook over anticonceptie. Ik had eigenlijk al heel lang besloten geen pil meer te slikken, want slechte zaadkwaliteit. Maar nu met 2 kinderen ineens... En er is natuurlijk altijd een kans dat het wel spontaan lukt. En als jij nog een keer zwanger wilt worden, dan zou ik geen anticonceptie gaan gebruiken.

Vanochtend een gezellige date gehad met de dames van de zwangerschapsgyn. Het was leuk om iedereen weer eens te zien met kindjes nu. De oudste is al drie maanden en de jongsten, dat zijn Lisanne en Jasper. Binnenkort hebben nog een keer een tweede date, want er konden er twee niet. Daarna ben ik snel doorgegaan naar het winkelcentrum voor een paar boodschapjes. Lisanne en Jasper hebben de hele tijd geslapen. Toen we weer thuis waren, hebben ze flink gedronken. Alleen Jasper heeft nu moeite met slapen....

Geplaatst

Jemig ink! Fiene woog gister 4925 bij exact 8 weken... En ik vind haa al zo groot, vandaag voor t eerst een truitje mt 62 aan (lief) m de mouwen opgerold, haha!

Ik verschoon f trouwens ook voor de fles, maar ze neemt regelmatig een pauze om even keihard kracht te zetten bij t persen zeg maar. Compleet met gekreun en al!

Geplaatst

Zooo heerlijk rustige dag gehad met bijna geen gehuil maar kennelijk moeten ze inhalen want nu allebei al ruim een half uur (met tussenpozen) aan het huilen in bed... Speentjes spugen ze uit, zucht... Maar even laten denk ik.

Geplaatst

Zijn jullie weer thuis Melis?

Hier maar weer flessen gemaakt en Bram slaapt nu... Kaat leg ik net slapend neer maar ik hoor haar alweer. Zucht... maar weer een speen anders maakt ze Bram weer wakker. Waszo'n fijne dag, misschien moeten ze een bepaald quotum aan huilen halen per dag? :-0

Geplaatst

He jakkie Lianne- koort lijkt mij altijd wat eng als je kleintje dat heeft! Morgen langs de ha ofzo? En voor nu paracetamolletje voor de nacht misschien? Succes!

Melis - hoe gaat het bij jou?

Fren - haha, ja een joekel is hij he? Met 4 weken was hij al 5,6kg, dus nu dan in 3 weken 1kg betekent dat hij al minder hard gegroeid is dan er voor...

Bvmoeders - bedankt voor jullie antwoorden. Dus 24 uur na elkaar mag het nog bij elkaar... En invriezen - moet dat altijd direct, of mag je ook bijv als het al 2 dagen ongebruikt inde koelkast staan het daarna alsnog invriezen? Haha, sorry hoor, nu ik er mee bezig ben loop ik tegen allemaal vragen op...

Vind dat schoonmaken / uitkoken telkens trouwens wel een gedoe hoor!

Euh, wat betreft verschonen - doen wij eigenlijk vanuit de kraamperiode nog steeds tussen 1 voeding in: hij drinkt eerst een lange periode aan 1 borst, dan verschonen we hem en dan bied ik hem altijd nog de andere borst ook aan als "toetje". Die 2e ronde drinkt hij dan de ene keer meer als de andere keer. Gisteren met de fles dronk hij ook eerst maar 70ml en toen stopte hij vanzelf. Dus verschoont en vervolgens gekeken of hij er na nog meer wilde en jawel, er ging nog 40 ml in. Gek voedingspatroon zeker? Weet eigenlijk ook niet goed hoe we hier zo bijgekomen zijn - volgens mij deed onze kraamhulp dat zo en dus zijn we het eigenlijk zo blijven doen. Zou eigenlijk handiger zijn als hij in 1 keer doordronk en je hem daarna zo weg kon leggen, maar dan ben ik dus bang dat hij te weinig gedronken heeft omdat hij dat dus niet gewend is...

Chris - leuk dat jullie hebben afgesproken van de zwangerschapsgym! Lijkt me leuk om "leeftijdsgenootjes" van je kids te ontmoeten...

Meezie - geen idee van de verschillende ingevroren voedingen. Zal denk ik niet een groot probleem zijn. Ik ga het cb volgende week eens even ondervragen hierover. Ik dacht inderdaad ook dat het alleen in warm water klaar gemaakt mocht worden omdat in de mangetron bepaalde stoffen uit de melk vernietigd worden die wel belangrijk zijn voor de kleine, maar als het een enkele keer is zal het niet zoveel kwaad kunnen denk ik, maar goed, ook dat is een gok - zal ik ook vragen als ik er erg in heb! Dan is de melk wel sneller opgewarmd als wanneer je eerst een pannetje water aan de kook moet brengen / dan pas de melk op kan warmen, dus zou mooi zijn als dat oke is...

Veer - ik ben zo rond de 4 weken begonnen omdat ik nieuwsgierig was hoe het kolven zou gaan en of hij wel uit een flesje zou drinken. Anders zou ik in ieder geval nog genoeg tijd hebben om hem er aan te laten wennen voor ik weer zou moeten gaan werken, maar gelukkig drinkt hij er wel gewoon al goed uit...

Ivfsh - klinkt erg leuk zeg, dat ze zo aan het spelen is! Ik kan nu al zo ontzettend genieten van zijn lachjes en de geluidjes die er soms uitkomen, dus lijkt me dat dat steeds leuker gaat worden naarmate ze meer gaan doen! Heerlijk hoor! Ook leuk zoals je er over schrijft - je trots klinkt er in door - mooi hoor!

Geplaatst

Nee, helaas.. Nog in het zkh. Vince heeft extreme last van buikkrampen door de overgang naar andere voeding. Ze hebben hem niet stapsgewijs over laten gaan qua voeding en hij gilt het uit van de pijn in z'n buik.Ga 'm zo lekker lan in bad doen en z'n fles geven.

Geplaatst

Jemig melis, wat lomp, in een keer over. Arme ventje!

Ink, hoe bedoel je veel gedoe met uitkoken? Ik kook eigenlijk nooit iets uit, ja, nieuwe flessen en spenen, maa verDer niet hoor. Was de flessen na gebruik met zo heet mogelijk water af en dan is het prima.

Geplaatst

Ik steriliseer nog steeds elke ochtend de flessen en de spenen in de magnetronsterilisator.

Hoe braaf ze vandaag de hele dag waren... nu alweer de hele avond bal. Heb Kaats bed al 2x moeten verschonen door spugen en ze wisselen elkaar af met huilen, zucht...

Wel leuk: vanmiddag het eerste lachje van Bram! De oudste was aan het proberen of hij net als Kaat zijn tong wilde uitsteken en hij lachte naar haar! En daarna een aarzelend tongetje... Ik had al gedacht dat ze het eerst naar grote zus zouden lachen... Kaat had overigens nog geen zin om te lachen.

Geplaatst

Melis- jeetje, wat zielig zeg! Is het zh eigenlijk dichtbij jullie huis? Of mag je daar ook slapen? Of elke dag dus heen en weer? Hoop dat het snel beter met hem gaat en je samen met een vrolijk gezond mannetje thuis mag gaan genieten...

Caroline- geweldig he, zo'n lachje?! Hier een paar weken geleden de 1e keer op het aankleedkussen. Sindsdien tracteert hij ons bij elke verschoning op het aankleedkussen wel op een lach (of meerdere, incl samengeknepen oogjes, mondje open etc, maar nog niet met geluid ofzo) en sinds 3 dagen ook af en toe op andere plaatsen, maar de lachjes lijken nog niet erg "gericht", dus niet als ik iets specifieks doe ofzo...

Fren - dat klinkt een stuk makkelijker! Ik kook elke dag de fles/ speen en spullen van de borstkolf uit. En dat terwijl ik dus soms maar 1 keer op een dag kolf en dan dus al gelijk weer alles moet uitkoken. Dacht dat dat moest - 1 maal per dag ofzo... Dus daar kan ik dan misschien ook wel wat makkelijker mee omgaan... Haha, heerlijk forum dit!!!

Geplaatst

Wij zijn vandaag bij de kinder arts geweest, Rolf weegt nu 4220 gram :-) in 1 week ruim 4 ons aangekomen, hij haalt ff de 1e 2 weken in eens in.

Hij drinkt de hoeveelheid van een 2 maanden oude baby per dag en hij is 3,5 week :-S hongerlap

De uitslag besproken van de echo

Zn linker urinebuis is vergroot, maar nog binnen de marge van niet ernstig, hij heeft misschien in zn rechter niertje een cyste en zn blaaswand is vergroot, ook binnen de marge van niet ernstig.

We mogen stoppen met de anti biotica, we moeten wel zodra hij koorts krijgt gelijk urine afnemen en naar het lab brengen. we hebben daar papieren en plas zakjesn en zo voor mee gekregen.

Over 3 maanden weer echo om te zien hoe het zich ontwikkeld.

Voor nu erg blij met dit nieuws :-)

Ik doe ook elke dag de flesjes en speen in de sterilisator, hoeft inprincipe niet als je goed schoonmaakt met heet water ( of wat ik net las in het boekje van CB, in de vaatwasser mag ook ) maar voor mn eigen gveoel, ff in de 1e paar maanden.

Caro,jammer van de dag dat Kaat en Bram nu alsnog goed van zich laten horen, pittig hoor met 2 kindjes.

Leuk de 1e lachjes, en ook dat ze dat naar hun zus doen.

Geplaatst

Melsi, wat heftig zo over gaan van voeding en dat hij er zo'n krampjes van heeft, erg zielig, vindt het ook raar van het zh dat ze dat ineens doen.

Lianne, 37,9 is net verhoging bij een baby, baby's kunnen maar zo ruim 40 graden koorts hebben, en volgende dag over.

Zou nu zetpilletje geven en als hij wil lekker naar bed.

Geplaatst

Die lachjes zijn heerlijk! Fiene lacht ook al een paar weken en als je haar rond haar mond of kinnetje kieteld dan begint ze echt te kirren. Zo leuk!

Ink, toen ik kolfde in de kraamweek, moes ik de kolfspullen 1x per week uitkoken, ik had standaard heet sop staan en daar gooide ik alles in na gebruik. Dan op een droge hydrofyl om te drogen tot volgde de gebruik.

Geplaatst

Dat is mooi - dat scheelt weer wat werk, zowel het uitkoken als het afdrogen! Vind t namelijk een rotklusje om elke dag te doen en daardoor kolf ik dus niet structureel (als ik weinig tijd heb houdt dat uitkoken me dus soms tegen om het te gaan doen). Ga ik vanaf nu dus ook doen - bedankt voor de tip!

Wat leuk dat F echt al zo reageert met een lachje op iets wat je doet! Haha, ik wil zijn lachje zo graag aan anderen showen, maar kan moeilijk zijn aankleedkussen overal mee naar toe nemen (omdat hij het daar dus altijd op doet ;-))...

Geplaatst

Medusa wat een goed nieuws!!

Melis, arm mannetje hopenlijk went hij gauw aan de voeding en gaat het dan allemaal goed met hem.

Carolien hoe is het de rest van de avond gegaan met de kleintjes? Hopenlijk toch nog lekker gaan slapen.

Ink ik doe alles in de magnetron sterelisator, meestal om de dag. Ik heb twee spenen voor Maud en zo heeft ze iedere dag een verse en zijn de kolf spullen ook gelijk gedaan en de flesjes. Vind het anders zo zonde om voor twee spenen dat ding in de magnetron te zetten. Uitkoken in een pannetje doe ik niet meer. Als je het daarna niet goed afspoeld dan zit er bij ons gelijk allemaal kalk aan.

Ik heb de magnetron sterelisator bij de hema gekocht (via internet) Die is niet zo duur en werkt perfect.

En je hebt inderdaad een beer van een kindje. Lekker zo'n kleine boedha.

Fren, Fiene is nog groter als Maud die is met 9 weken 4750 gram

Maud kan ook van die stralende lachjes geven, vooral als ze net wakker is en je boven het bedje gaat hangen en tegen haar praat, alsof ze blij is dat ze dan niet meer alleen is. Verder is het een enrome kletskous, Tijdens het verschonen slaat ze allemaal geluidjes uit, ze kijkt dan zo lief en serieus en gaat nog meer kletsen als je haar nadoet of terug praat. Ook als ze in de box onder de muziekmobiel ligt is ze heel veel aan het kletsen tegen de popjes die boven haar hoofd ronddraaien.

We mogen Maud nu trouwens laten slapen s nachts, ik maakte haar altijd nog na 6 uur wakker. Gister had ze om half 11 de laatste voeding gehad en toen ik vanmorgen om half 7 bij haar ging kijken, was ze net pas opzoek naar haar knuistjes, super goed geslapen dus. Vanavond geven we rond half 12 de laatste voeding en dan houdt ze het hopenlijk vol tot 8 uur!! Of moet ik dat nu niet te hard roepen

Geplaatst

Meezie, dat is ook ons ritme. Rond 12 uur de laatste fles en dan door tot 7-7.30 uur. Heerlijk! Ik teef haa een grotere fles (180/6) dan haalt ze het zeker.

Fiene kraait ook in de box onder haar mobile. Ze volgt de poppetjes echt rond met haar ogen en trappelt in het rond. Met aa armpje weet ze de rammelaar te bigden, hoewel t meer geluk dan wijsheid s als ze die raakt. En ik heb het idee dat ze meer begint te brabbelen.

Geplaatst

Fren ik zat te denken: Fiene is toch wat verder dan die van mij ook al zijn ze op dezelfde dag geboren, ik denk dat dat deels komt omdat ze natuurlijk 37 weken waren bij de geboorte en Fiene bijna 40... En je hebt gewoon een snelle meid! Want brabbelen begint nu pas echt sinds een paar dagen en nog heel weinig en kraaien heb ik nog helemaal niet gehoord (Kaat kan wel miauwend huilen, soms net een kat)... En alleen Bram grijpt wel eens naar iets, Kaat nog niet. Jij hebt het altijd over spelen in de box. Hier liggen ze er elke dag even in maar na een paar minuten zijn ze het zat!

Geplaatst

Ik kook alles 1x per week uit in een pan op het vuur!

Wat een mooi ritme meezie en fren, hier max 5 uur ertussen maar ook netjes!

Heeft nu om 20.00 gehad en maak hem om 23.30 wakker voor de laatste voeding, ben benieuwd vannacht!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden