Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meezie, wij krijgen via de kinderarts Losec voor Vince z'n verborgen reflux, bij hem kwam het zuur ook steeds naar boven en hij gilde het dan uit van de pijn. Sinds we die medicijnen gebruiken heeft hij er geen last meer van!

Ivfsh, mooie meid hoor ;-) Mooie foto's trouwens, heb je die zelf gemaakt?

Hier nog even een fototje van ons;

[ATTACH=CONFIG]4022[/ATTACH]

Hinderlijk hoor die Macbook, geen idee hoe ik de foto moet draaien, maar goed..

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat leuk melis! leuk om jullie samen te zien!

fotos heb ik iddzelf gemaakt, gister eens rustig de tijd voor genomen, zou ik vaker moeten doen!

Meezie: heb jeal osteopatie geprobeerd? dat werkte heel goed voor E.

Geplaatst

Thanks!! Wij maken veel te weinig foto's, zeker van ons zelf met Vince. Gelukkig hebben we beide een iPhone en kunnen we onderweg ook kwalitatief redelijk goede foto's maken. Maar die foto's van jou Ivfsh zijn prachtig!

Geplaatst

Lastig hè, fotos maken. Wij doen t ook te weinig, maar iPhone maakt t inderdaad makkelijker. Wij hebben bijv geen foto van ons drietjes... Volgende week in Griekenland maar eens een projectie van maken!

Geplaatst

Volgende week in Griekenland? Gaan jullie nu al??

Inderdaad heeft mijn dochter nu zelfs 2 weken vakantie. Normaalgesproken gaan we altijd naar mijn zus in Frankrijk in de meivakantie maar dat vond ik nu nog te vroeg. We gaan een weekje in de zomervakantie, hopelijk is de logeerkamer op zolder dan klaar, tot nu toe sliepen we met zijn drietjes op 2 matrassen op de grond, heb gezegd dat ik daar nu te oud voor ben...:-) Kan ook niet met mijn rug, drama om op te staan van de grond steeds en waarschijnlijk moet ik er best vaak uit dan. Ze wilde die zolder toch al jaren verbouwen/isoleren dus dit is een mooie gelegenheid...

Geplaatst

Relaxed hoor Fren, nog ff een weekje op vakantie!

Wij twijfelen enorm of we zullen gaan vliegen met Vince. Als het niet bevalt dan kun je zo moeilijk terug, dus wellicht kiezen voor een bestemming die met de auto goed te doen is qua afstand. We zien wel...

Net voor een nieuw bed wezen kijken, wat een keuze in matrassen zeg, ongelovelijk! Iemand tips/adviezen/ervaringen voor een goed liggend bed?

Geplaatst

Was jij dat niet met die rampvakantie in Turkije? Alleen al daarom zou ik de volgende vakantie lekker met de auto gaan...

Kan alleen maar zeggen pocketveringmatras, hebben wij al jaren en verder heb ik er geen verstand van...

Geplaatst

Ja, dat was ik.. Wat een horror vakantie zeg, brrr!! Thnx voor de tip.. Manlief is altijd zo besluiteloos, die wil eerst heel NL door om te kijken waar ze betere aanbiedingen hebben. Ik heb zoiets van; prima, dit voldoet aan m'n wensen dus kopen maar!! Hoe is het met Kaat & Bram?

Geplaatst

hoi hoi,

Wat een nieuws, na 10 jaar toch spontaan zwanger!! ik heb het zelf gelukkig ook ervaren, dat soort wonderen gebeuren inderdaad, niet alleen in de film of in boeken.......

Ik ben nog niet ongesteld geweest, maar heb soms ook het idee dat de bv de ene keer wat minder is dan de andere. De afgelopen week was erg hectisch met iedereen afwisselend ziek ( ik ook) dus ik denk dat het ook daardoor komt. Ook heb ik het idee dat ze wat meer drinken. Ik heb vandaag ook een doos nutrilon gekocht: gisteravond zat ik van half 8 tot half 1 met een kind aan de borst.....werd er helemaal gek van! Ik had echt de indruk dat ik niet genoeg had voor alletwee ( ;s avonds bunkeren ze voor de nacht....alleen doorslapen doen ze dan nog niet hahahaha) dus nu voor 's avonds een uitwijkmogelijkheid. De blije dozen heb ik dit keer niet gedaan, ik vind het wel jammer dat ik nu dus ook de wij magazine niet krijg, al viel het me tijdens de kraamperiode met Hidde wel op dat er nooit een verhaal in stond over een kindje of gezin met een handicap en dat vond ik toen wel typisch....want we zijn met genoeg hoor: gezinnen met een bijzonder kindje!

We hadden hier vanmiddag weer een top-spits: Juul en Eef allebei tegelijk aan de brul omdat ze honger hadden, en Hidde werd wakker uit zijn middagslaap, tot in zijn nek vol diarree.....mijn man was op dat moment met de buurman de auto aan het volladen met een omgehakte boom ( hebben we het weekend omgehakt voor het licht in de tuin). Gelukkig was er een vriendin op bezoek die me hielp, ze is hoogzwanger van haar eerste dus kon even lekker oefenen :laugh: Gelukkig kon ze net als ik om lachen.

Nu liggen ze na een extra flesje heerlijk te tukken...wat een rust!

Geplaatst

Melis: ik heb vorig jaar gevlogen met F en dat ging super, voordeel is dat je er zo bent. Auto gedaan doen ze 9 maanden was en dat ging ook prima.

Mira: vind je een echte bikkel, nog steeds borstvoeding. Hoe oud is Hdde? In wij magazin staat inderdaad nooit iets over een kindje met een handicap. Is Hidde een bijzonder kindje?

IVFsh: wat een mooie foto's!!!! Bij F nam ik ook veel meer tijd om foto's te maken. Morgen weer eens gaan doen met M.

Caro kan me voorstellen dat je het nu te veel gedoe vind om naar Frankrijk te gaan. Gaat het al wat beter met je rug?

Ik ben vandaag met M naar de chiropracor geweest. Hij overstrekt steeds en als ik hem op zijn buik leg steunt hij steeds op zijn rechterarm en rolt dan naar rechts. Hij heeft wat blokkades in zijn bekken aan de rechtkant en in zijn nek. Volgende week weer terug. Net even een lekker hapje gegeten bij het eettafel hier in het dorp met de kids. Was lekker. Nu ligt alles weer in bed. M fopte me trouwens vannacht, huilde om 4 uur, dus ik dacht dan zal hij wel zo komen.....ik nog liggen wachten. Nou hij werd om 8 uur wakker. Trekt gewoon van half tien tot acht uur door en drinkt vaak maar 4 flessen op een dag.

Geplaatst

07 mei P. & A. (zoon & dochter van Jrn 26-12-2011) controle CB (3e prikjes)

07 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - extra afspraak CB vanwege voorkeurshouding

08 mei Maud (dochter van Meezie 07-02-2012) controle CB (2e prikjes)

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

21 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

21 mei Inge (dochter van Vlinde 24-03-2012) controle CB (1e prikjes)

21 mei: M.atthijs (zoon van Moontje 28-2-2012) controle CB (2e prikjes)

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

29 mei Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

Geplaatst

Hey meiden,

hier alles goed,

Matthias doet het super!!

overdag mooi om de 3,5 a 4 uur en s' avonds tussen 19.30 en 0.30 de laatste fles, ligt eraan hoe de dag loopt, en dan slaapt ie door tot 06.00/07.00 uur en soms nog later..heerlijk.

en dan zeiden ze op het CB dat ik hem wakker moest maken om 23.30 nou no way!!

hij was al veels te snel gegroeit en mocht niet minder voeding maar als ik hem meer ga geven lijkt me ook niet goed en hij groeit goed, plast goed, poept goed, een heel vrolijk manneke! dus ik laat het lekker zo, lekker in zijn eigen ritme, hij krijgt nog 1 BV op een dag, maar daar slaapt ie maar 2 uurtjes op soms nog korter.

Badderen vind ie heerlijk, hij trappelt dan eel erg en kraait van plezier!:)

boven zijn aankleedkussen in de woonkamer heb ik een mobile van stof ( van de ikea) gehangen en ook daar word ie helemaal vrolijk van!!

Ink we hadden het laatst over luiers, dat ie bijna in nummer 4 zit, je zei dat er luiers zijn vanaf 4 kilo tot 9 kilo, die heeft ie dus al en die worden dus te klein, maar ik heb nu het merk pampers gehaald nummer 3 en dat gaat veel beter, die rekken wat meer, iets flexibeler dan die van de kruidvat en etos. die zijn echt te klein nu van nummer 3.

Ik haal ze dan in duitsland bij de lidl, daar zijn die pampers Euro 8,65 ipv hier in nederland 11,49, dus dat scheeld nogal.

en ik ben in 7 minuten in duitsland bij de lidl dus dat is te doen.

afgelopen zondag is Matthias gedoopt, het was een erg mooie dienst!!

en hij sliep gewoon door terwijl hij water op zijn hoofdje kreeg!!:)

nou meiden, ben hier niet meer heel vaak, maandag moet ik weer aan het werk, maar ach werk maar 6 uurtjes in de week ( 2 x 3 uur op maandag en vrijdag) .

Vind het wel fijn dat er nu hier thuis eindelijk een beetje ritme in zit nu Matthias ook zijn ritme heeft.

Liefs Marjan

Geplaatst

Moontje het gaat wat beter met mijn rug al doe ik de oefeningen eigenlijk nauwelijks. Ik heb wel veel last van mijn bilspieren dus eigenlijk is het nog niet echt geweldig maar ja...

Mira je mist niet zo heel veel aan het WIJ magazine hoor, ik zat het toevallig vanmiddag te lezen en het viel me op dat het zo veel over zwangerschap ging, dat intereseert me echt niet meer nu... Ik wil lezen over babies en tips en trucs hoe ermee om te gaan.

Jeetje Marjan, luier nummer 4? Wij zitten nog steeds met 2, wat een reuzenkind heb jij! En hij scheelt maar 1 dag met de mijne... Groot gelijk trouwens dat je M niet wakker maakt, deden wij alleen in de kraamtijd, daarna niet meer.

Hier gelukkig geen echte brulpartijen vandaag, wel huilen na het eten, behoorlijk lang maar nu is het rustig. Allebei 4 flessen op dus ben benieuwd hoe lang ze het daar op volhouden. Ik zou erg balen als er ineens eentje wakker wordt 's nachts, ben nu echt verwend door het doorslapen!

Geplaatst

07 mei P. & A. (zoon & dochter van Jrn 26-12-2011) controle CB (3e prikjes)

07 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - extra afspraak CB vanwege voorkeurshouding

08 mei Maud (dochter van Meezie 07-02-2012) controle CB (2e prikjes)

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

21 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

21 mei Inge (dochter van Vlinde 24-03-2012) controle CB (1e prikjes)

21 mei: M.atthijs (zoon van Moontje 28-2-2012) controle CB (2e prikjes)

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

23 mei Julius & Evelijn (tweeling van Mira 28-02-2012) controle CB (2e prikjes)

29 mei Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

heee, ik was uit het lijstje gevallen en ook wij moeten over een paar weekjes toch weer geloven aan de prikjes.....ben nu beter voorbereid met paracetamolletjes..... Ik zag net pas alle mooie foto's van de kindjes: prachtig!!! En wat hebben sommigen al mooie haardossen!! Hier ook nog van die ' oudemannetjes ' hoofden, grappig hoe je dat zo noemt Caro!

Moontje, Hidde is nu 2,5 en hij heeft downsyndroom (staat ook in mijn handtekening maar misschien dat je eroverheen gelezen had) In zijn ontwikkeling loopt hij dus achter, hij loopt bijvoorbeeld pas twee maanden, praten komt heeeel langzaam en ga zo maar door. Mijn man en ik zijn enorm blij met ons wondermannetje, hij was het resultaat na 5 jaar MMM en de allerlaatste IVF die het ziekenhuis uit een soort medelijden met ons wilden doen ( dan kunnen jullie de kinderwens daarmee afsluiten) Wij zijn er echt van overtuigd dat de tweeling er nooit gekomen zou zijn als we Hidde niet hadden gehad: zoiets als dat mijn lichaam door die zwangerschap doorkreeg wat de bedoeling was.....

Het is soms best pittig met die borstvoeding, maar door Hidde heb ik ook wel geleerd om dingen door te zetten en ook niet zo zwaar aan zaken te tillen. Ik ga er zeker niet mee door tot ik erbij neerval, maar zolang ik me er nog goed en relaxed bij voel vind ik het prima.

Hier nog even twee foto's van mijn bijzondere mannetje: eentje met de tweelingbuik en een met zijn stralende lach.

[ATTACH=CONFIG]4023[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4024[/ATTACH]

Geplaatst

Ik kan jullie bijna niet meer bijhouden, helemaal niet meer nu ik weer werk!

Maar ga het toch proberen!

Marjan, maatje 4 al in de pampers? Hoe zwaar is hij dan? Ik ben net begonnen met maatje 3.... Wel lekker dat je zo goedkoop aan Pampers kan komen! Volgens mij zijn ze zelfs in de aanbieding nog een stuk duurder dan de Kruidvat pampers.. Fijn dat hij het zo goed doet hoor! En maandag weer werken, heb je er zin in?

Wat een prachtige foto's zeg!! Heerlijk al lekker veel haar! S.ven heeft ook al korte haartjes, maar die zijn licht en zie je op foto niet. L.ara heeft al meer haar, maar nog niet zoveel als jullie kindjes! Ik zal ook nog een paar nieuwe foto's van ze maken dit weekend en even plaatsen.

Ik ben aan het twijfelen over de hoeveelheid voeding. Ze drinken allebei bijna noooit de flessen leeg. Ze krijgen nu nog 5 voedingen, als ik over ga op 4 krijgen ze helemaal te weining binnen ben ik bang. Lijkt me heerlijk om de voeding van 23.30 uur niet meer te hebben.... nog maar even aanzien en kijken hoe het gaat. Anders toch maar proberen om 1 voeding minder te gaan doen.

Ga nu lekker mijn bed opzoeken, morgen weer werken en dat houd in om 06.00 uur uit bed.......pffffffff

Geplaatst

Mira, wat een prachtig mannetje zeg!! Wij hebben vrienden met een kindje met downsyndroom. Ook zij zijn blij met hun wonder. Je hebt zoveel leuke momenten en liefde van ze! Ook al lijkt het mij soms wel zwaar! Ik vindt het super hoe jij het doet!! Geniet er lekker van, en doe waar je je goed bij voelt!

Geplaatst

Mira:wat een mooie foto's van Hilde! Inderdaad een bijzonder kind en zo gewenst na 5 Mmm. Ik kan je handtekening niet zien op de iPad. Vandaar dat ik het niet wist. Wat fijn dat hij nu loopt trouwens, dat geeft je iets meer ruimte met je tweeling. Zolang je het vol kunt houden met de bv moet je het zeker doen. Maar vind het wel heel knap!

Geplaatst

Nou ja zeg is dat jouw Lauren? Wat grappig ik las 'm dus ook vandaag en dacht aan je: he, zou dat Simonja's Lauren zijn? Ja dus! Ga zometeen nog een keer kijken!

Geplaatst

Ik had een keer een grappige uitspraak van de oudste naar zo'n blad gestuurd toen ze 3 was geloof ik en die is ook geplaatst alleen behoorlijk ingekort waardoor ie minder leuk was...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden