Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja heb het gelezen van Fren... wij hebben dat ook een keer gehad op Corfu, heel veel regen met een kleine van anderhalf... veel in de taverne gezeten, kindjes op een rij in de buggy voor de tv en wij lekker aan de koffie/drank, heel gezellig! je moet er wat van maken. Maar ja, dat hadden ze niet verwacht en is niet zo leuk.

Maar je eerste menstruatie was toch niet zo hevig? Ik vind het zo raar dat het dan nu pas is en niet eerder?

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, die duurde wel 15 dagen maar het bloedverlies was minimaal. Nu komen er echt druppels helderrood uit. Heb gegoogled, meerdere vrouwen schijnen het zo heftig te hebben en na 2-3 cyclussen zou het minder worden. Ben ook aan de pil dus heb goede hoop dat het volgende maand minder is.

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Goed hoor, aapjes zijn stil, oudste wil graag op de computer dus ik duik er nog even in! Kijken of het lukt om nog een half uurtje te slapen...

Geplaatst

Melis, orgametril is heftig, zelfs ik met mijn endometriose kon daar niet tegen, ik heb toen lutenyl gekregen en dat was veel fijner!

Hier weer een goeie nacht, 21.30, 06.00, 09.20 en nu slaapt meneertje nog!

Omdraaien doet hij nog niet, best fijn anders moeten we de puckababy gaan afbouwen! En dan worden het weer slapeloze nachten denk ik!

Wij gaan in juni een weekendje naar de roompot in volendam, ben benieuwd, onze eerste vakantie haha! Wij gaan altijd met kerst weg dus Jarno zal in december voor het eerst gaan vliegen, naar Turkije dit keer! We wisselen altijd af, ene keer gaan we voor luxe, andere keer voor de zon! Dit keer is luxe weer aan de beurt en moet zeggen dat het weer in Turkije nooit slecht is geweest in de winter, konden alleen nooit buiten zwemmen! Maar er is een binnenzwembad dus ook heerlijk!

Jarno heeft weer rare vlekken op zijn buik, naveltje is geïrriteerd en in de plooien is het of super droog of het smet! We drogen alles goed af omdat hij daar zo gevoelig voor is maar wordt er een beetje moedeloos van! Hebben zoveel potjes om te smeren...hopelijk heeft de dermo 1 zalfje voor alles haha! alle vochtige plekken doe ik nu talkpoeder op en droge plekken bepathen!

Geplaatst

Heb je al maizena geprobeerd? Was hier een tip en gebruikte ik voor Kaats kapotte billetjes. Duurde wel een week maar toen was het genezen!

Slaap lekker? Dank je, maar niks geworden... sliep bijna en toen fluisterde mijn vriend iets te hard tegen mijn dochter dat hij even weg ging, tweede keer bijna weg kwam vriendinnetje aan de deur met uitnodiging voor een feestje... zucht, ben maar gaan douchen. We zitten nu te wachten tot ze wakker worden en willen na de fles even naar de speeltuin.

Geplaatst

Ik heb volgens mij een tijdje de orgametril geslikt naast de microginon 30, ik had met de 30 steeds doorbraakbloedingen maar de huisarts wilde me liever niet aan de 50. Helaas had ik zelfs met twee kleine extra orgametrol pilletjes nog doorbraakbloedingen en mocht ik weer over op de 50 mits ik echt binnen een jaar zou stoppen en anders over zou stappen op een spiraaltje.

Maar als dat van die zware pillen zijn begrijp ik eigenlijk niet waarom hij zo moeilijk deed over de microginon 50.

Geplaatst

Breek in

he bikkel op http://www.kaatjekatoen.nl verkopen ze in de webshop ook heilwol. Dat is een ouderswets middeltje tegen luieruitslag e.d. misschien het waard om te proberen. Ik hoor er goede berichten over. fijne dag nog dames...

Breek ui

Geplaatst

Ik kreeg van g cb de tip om sudocreme op dr smetplekjes te smeren. Fiene heeft ze soms onder haar okseltjes. Helpt prima!

Net in een haventje wat gaan eten, ruzie met een van de vele zwerfkatten daar. Piest dat kreng over de buggy! Direct sop gevraagd want kattenpies stinkt!! Hoop dat de lucht eruit is nu...

Geplaatst

wat goed dat zoveel kleintjes zich al kunnen draaien. Lauren doet dit nog niet.

Zij maakt sinds deze week veel geluidjes en dat is ook zo gezellig!

Melis, wat vervelend dat je zo'n ongi hebt. bij mij is het na mijn vorige ongi ook niet meer weg gegaan ondnks dat ik aan de pil ben. Microginon 30. Heel de maand bruin/rood verlies gehad. heb nu net weer de laatste pil geslikt dus hoop dat het na deze ongi wel weg is.

Denk wel dat ik een spiraaltje ga laten zetten want dit vind ik niks.

Fren, hopelijk is het weer wat beter weer geworden.

Melis, succes dinsdag met je 1e werkdag.

Wij gaan morgen op vakantie. Een weekje Center Parcs in Winterberg.

Geplaatst

Fren, super dat Fiene zich kan omrollen. En wat ongelofelijk vies, dat kattenpis. Griekenland heeft ook een zwerfkattenprobleem. Hopelijk wel wat beter weer voor jullie daar.

Simonja, veel plezier morgen op vakantie.

Melis, alvast succes op je eerste werkdag.

Geplaatst

Bikkel, toen ik de bijsluiter van de Orgametril had gelezen heb ik besloten de pillen niet te gaan slikken, wat een bijwerkingen zeg! Het bloeden is gelukkig al een stuk minder geworden. Ik wacht de volgende cyclus even af en als die nog zo heftig is laat ik een spiraaltje plaatsen. Wat leuk dat jullie naar de Roompot gaan, volgens mij zijn dat altijd wel leuke bestemmingen met kids. Alvast veel plezier!

Caro, jammer dat je niet nog ff hebt kunnen slapen. Zijn jullie nog naar de speeltuin geweest?

Fren, wat vreselijk dat die kat in de buggy heeft gepiest, jakkes! Is het een beetje goedgekomen met het sopje?

Vince heeft ook weleens smetplekjes onder z'n oksels en ik smeer daar Bepanthen op. De volgende ochtend een beetje babyolie op een wattenschijfje om de restanten weg te halen. Werkt prima. Overigens gebruik ik voor z'n droge huid Lanette creme, topspul!

Wij zijn net thuis, ben de hele middag met Vince in het bos geweest, hij vond het fantastisch! Heeft continu naar de bomen liggen kijken. We hebben samen op het terras gezeten, lekker mensen gekeken. Ik heb Vince in de kofferbak van de auto verschoond, en dat in 't Gooi (je moest ze zien kijken) en hem op het terras een fles gegeven. Was een gezellige moeder/zoon middag!

Tja, dinsdag weer werken, zucht! Zo geen zin in, maar het moet. Misschien ook wel ff fijn, andere omgeving en andere mensen en dus andere gespreksstof. We zullen zien!

Geplaatst

Nou Melis alvast succes op je eerste werkdag. Ik kan begrijpen dat je er nog niet zo veel zin in hebt. Misschien dat als je er eenmaal bent het wel weer leuk is en des te leuker om je kleine directeurtje 's avonds weer te zien :)

Fren wij hadden vorig jaar in Griekenland ook zo vreselijk veel last van zwerfkatten als we aan het eten waren. Die beesten zijn erg brutaal en van niemand bang. Aan de andere kant vond ik ze ook zielig want ze zijn zo vreselijk mager. Hoe is het weer nu?

Simonja gezellig he als ze gaan brabbelen. Joël doet dat nu ook volop, erg leuk.

Ik lees dat een aantal; kindjes al draaien. Joël draait nog niet, ach komt vanzelf ;)

Gisteren Joël naar opa en oma gebracht en ik lekker met manlief de stad in en uit eten. We misten ons manneke wel maar aan de andere kant is het ook heerlijk om weer even wat tijd voor elkaar te hebben.

Geplaatst

Fiene haar draai actie was voorlopig eenmalig hoor. Ach, komt vanzelf weer. Weer was vanmiddag wel erg lekker, gelukkig! F doet t super, alleen s avonds eten is lastig. Ze krijgt rond 1930 een fles en daarna is ze echt te moe om op sleeptouw te nemen. Dus al besloten om de volgende vakantie in september in ieder geval een appartement te nemen. Is toch makkelijker.

De hotel eigenaar heeft de bekleding ook nog in het sop gehad. Stank is wel minder maar nog niet helemaal weg. Thuis maar aan de slag met febreze ofzo.

Geplaatst

Gatver Fren! Onze kat heeft van de zenuwen naar de dierenarts een keer op mijn vriend gepiest in de auto. (Hij weigert in een kooitje te gaan of hoe heet zo'n ding dus gaat altijd los mee in een handdoek). Helaas was er wat tussendoor gesijpeld op de stoel. Schoonmaken als een gek maar bij warm weer hebben we het nog lang geroken... Vind het ook sneu die katten daar, probeer ze niks te geven maar soms kan ik het niet laten.

Melis leuk he, dat ze zo naar de bomen liggen kijken! We zijn inderdaad naar onze 'vaste zondagmiddagspeeltuin' geweest, is in een bos, met kinderboerderij (mogen ze tussen de geitjes lopen, leuk over twee jaar) en eerst een boswandeling gemaakt. Daarna de kappen van de reiswiegen naar beneden en ze hebben de hele tijd liggen kijken terwijl wij lekker wat zaten te drinken en dochterlief aan het spelen was. Heerlijk om er zo een middag uit te zijn, ging heel goed dus voor herhaling vatbaar!

Morgenochtend om 10 uur komt de fysio voor de kids, ben benieuwd...

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Lekker geslapen?

Die rijstebloem werkt goed; Vince heeft van 19.00 - 05.30 uur geslapen! Meneer heeft door dat zodra er licht langs z'n rolgordijn komt er een nieuwe dag is begonnen en hij dus niet meer 'hoeft' te slapen, draakie!

Verder net een discussie met manlief; hij vindt het zwaar om vroeg op te staan na een late dienst (ligt dan om 00.00 uur in bed ongeveer). Gevolg is dat ik weer om 6.00 uur naast m'n bed stond. Gisteren heb ik hem uit laten slapen tot 11.30 uur!! En dan nog klagen; ja, ik ben zo moe. Nou, ik had het ff helemaal gehad, ik slaap never nooit uit!

Ga ff voorbereidingen treffen want Vince gaat vandaag de hele dag naar de gastouder, fijne dag meiden!!

Geplaatst

Melis: spannend een hele dag zonder vince.... Succes vandaag

Ik heb een gezellig weekend achter de rug, zaterdag een spontane BBq met de buren. Jammer genoeg kreeg ik om negen uur last van mijn darmen en heb dus de hele nacht op de wc gezeten. 's ochtends nog overgegeven en gisteren ook nog veel geslapen. Nu weer helemaal fit en 3 kilo lichter ( da is dan wel weer fijn )

Nu nog de was eens aanzetten, want af schijnt e ingewikkeld te zijn voor manlief .....en ook nog twee doorgelekte poepluiers van de kids vanochtend. Joepie!!!

Geplaatst

Melis, succes vandaag!

Moontje dat is minder dat je ziek werd. Wel goed voor de lijn ;)

Morgen met onze kleine man naar cb voor de tweede prikjes...bah nu al geen zin in. Hebben ze van de tweede meer last van dan de eerste prikjes?

Geplaatst

Goeiemorgen!

Ansje bij ons hadden ze helemaal geen last van de tweede prikjes en bij de eerste had Bram 's nachts last en Kaat sliep heel lang. Bij de tweede geen enkel verschil gemerkt alleen paar keer per ongeluk de plekjes aangeraakt dat vonden ze niet leuk... Succes!

Hier ook een doorgelekte poepluier vanmorgen maar ik had 'm niet maar papa. Gister was ik de pineut... Het is altijd gokken, 50 % kans dat je die met de poepluier krijgt, haha! (Zelden tegelijk). Werd gister bovendien ondergespuugd door Kaat, melk tot in mijn decolleté, getver!!

Zometeen komt de fysio en ik vind het zo zonde want ze liggen er nog geen uur in en slapen zo lekker! Wordt dus lastig zometeen: willen erna natuurlijk niet slapen maar te vroeg voor een nieuwe fles. Wat doen jullie in zo'n geval? Rekken en in de box tot de volgende fles? Mmm... nou ja ga nog even heel gauw stofzuigen, tot later!

Geplaatst

Geen idee, maar ik ga er straks achter komen, want Levi krijgt vanmiddag zijn 2e prikjes...

Gister mijn verjaardag gevierd (vandaag 30 geworden) en het manneke was 3 uur (!) heel vrolijk wakker, maar ja, niet vroeg genoeg op de signalen ingegaan van moe zijn, dus die wilde natuurlijk niet meer gaan slapen... Uiteindelijk met hem in de draagdoek rondgelopen en toen sliep hij wel snel, maar was wel erg warm!

Melis- sterkte vandaag! Ik zie er echt tegen op: nog 1 weekje verlof en dan niet meer de hele dag met m'n manneke zijn... Bleh... En nu wordt het ook precies mooi weer - zal je niet zien als ons verlof eindigt... Maar goed, denk ik even de drempel die ik over moet en dan na een paar weken zal het hopelijk wel weer wat gewend zijn - we zullen wel moeten...

Geplaatst

Caro, succes met de fysio! Ik hoop dat het helpt bij de kleintjes..

Ink, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Las net iets op FB over een taart versieren? Had je graag geholpen, maar je woont zo ver weg ;-)

Net m'n kleine directeur naar de gastouder gebracht, om 17.00 uur ga ik hem weer ophalen. Gisteren nog ff z'n kledingkast uitgeruimd en alle te kleine kleren opgeborgen. Gaan zo maar ff op zoek naar wat zomer shirtjes.

Fijne dag meiden, geniet van het weer!

Geplaatst

Ink, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Melis, dat moet een apart gevoel zijn, Vince bij de gastouder. Heb je wel een dagje voor jezelf.

Ik was vanochtend al vroeg aan de wandel met Lisanne en Jasper. Ik ben naar de prikpost geweest. Mijn controle op mijn schildklier komt er weer aan deze week. De vorige keren reed ik altijd naar het ziekenhuis, maar nu heb ik gekozen voor de prikpost van het ziekenhuis in het gezondheidscentrum van de wijk. En die prikpost is open van 08:00 tot 09:30 uur. Daarna nog even naar de AH geweest. De pampers zijn in de aanbieding en je krijgt bij 3 pakken een oranje rompertje.

Geplaatst

Zo, een primeur: Bram is in slaap gevallen in de box! Nog nooit gebeurd dat iemand in de box heeft geslapen...

Fysio is geweest, Kaat is eigenlijk heel soepel, hoeven we niet veel aan te doen, die is eigenlijk ook al over haar voorkeurshouding heen. Bram heeft inderdaad een duidelijke voorkeur waardoor zijn ruggengraatje niet helemaal recht ligt als ie op zijn buik ligt maar komt wel goed zei ze. Ze heeft de afplatting van zijn hoofdje gemeten en gaat dat aan het eind nogmaals doen. Donderdag komt ze weer dan gaan we langer met Bram aan het werk.

Kaat was eerst, die moest daarna wachten in de box, ging huilen dus een fles gegeven, toen Bram in de box, ging na een tijdje ook huilen. Het grappige is dat de fysio, een wat oudere dame met 40 jaar ervaring, zei: 'het klinkt als een inslaapvalhuiltje en niet zozeer als een hongerhuiltje'. Ik dacht nog jaja hij wil gewoon ook een fles. Wat schetst mijn verbazing dus, ze is de deur uit en Bram valt in slaap in de box!

Kaat heeft haar fles niet leeg maar wilde niet meer dus in bed gelegd en na een paar minuutjes huilen slaapt die nu ook weer. Benieuwd hoe de rest van de dag verloopt...

Geplaatst

Ink, gefeliciteerd!!

Caro, fijn dat de fysio er niet zo'n probleem in ziet!! Ik loop met Hidde ook vanaf zijn geboorte al bij de fysio en hij valt nu nog steeds als een blok in slaap na een sessie!! Lekker dat Bram in de box slaapt, gelukkig doen ze dat hier erg makkelijk. Ik had zaterdag ook een spuugsessie tot in mijn BH. Kwam er pas na een uur achter dat er een 'plasje' in mijn BH stond......heel ranzig!

Melis, geniet van je dagje, wel raar he, zo'n eerste keer een hele dag wegbrengen?

Ansje, ik moet woensdag voor de 2e prikjes, zie er ook een beetje tegenop want het was vorige keer hier ook een groot drama. Sterkte!!

Hier gaat alles goed, Julius krijgt 's avonds nu een flesje ipv de borst en daar slaapt hij beter op. Ik had de indruk dat hij 's avonds niet genoeg kreeg bij mij, dus we zijn maar wat gaan uitproberen. Nu heeft hij al twee avonden een fles op en is daarna de hele avond relaxed geweest en heeft prima geslapen, 7 uur achter elkaar. Evelijn wil de fles niet, daar moeten we nu mee gaan oefenen. Eef slaapt wel goed op de bv, ook zo'n 6 uur achter elkaar, en dat is voor deze termijn ook best prima. Dit weekend hadden we het tweede babyfeestje, was erg druk met zo'n 50 man, maar nu zijn we ook in een keer klaar met het kraambezoek.....heerlijk! En het was beide keren een supergezellige borrel, beter dan ieder weekend aan de thee met beschuiten....

Ik ben bezig met het zoeken naar een gastouder voor hier in huis, maar dat valt nog niet mee....ppppffff Hoop wel dat ik per 1 sept een leuke dame heb gevonden die hier 3 dagen komt rommelen...

Geplaatst

Hier vandaag ook weer naar cb geweest. Yente heeft haar derde prikjes gehad. Nu gelukkig pas weer prikjes bij 11 maanden (dacht ik).

Ze is 5460 gram en 60,5 cm. Ze zit hiermee duidelijk onder het gemiddelde, maar wel keurig tussen die twee lijnen waar je tussen moet blijven. En ze groeit keurig op haar eigen lijn.

Yente is gewoon een klein, tenger poppetje.

Alles was weer helemaal prima in orde en nu pas weer terugkomen rond de 6 maanden (wordt iets eerder, omdat we bij 6 maanden op vakantie zijn).

Omrollen doet Yente nog niet hoor. Gisteren lag ze op haar buik op het speelkleed en deed ze wel pogingen, maar ze weet gewoon niet zo goed waar ze haar arm dan moet laten. Ach, ze krijgt het vast op een gegeven moment ineens door.

Gisteren weer wat fotootjes genomen, ik zal er een paar opzetten. Ik vind het namelijk zelf ook altijd zo leuk om foto's van jullie kids te zien.

[ATTACH=CONFIG]4081[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4082[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4083[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4084[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden