Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012


benbri

Aanbevolen Berichten

Begin nu toch te twijfelen over stoppen, ik las in het oei ik groei boek dat het sprngetje van 19 weken al rond de 15 weken kan starten en dat ze daardoor korter kunnen slapen en moeilijker gaan drinken. De omschrijvingen die ze gaven passen helemaal bij hoe M de laatste dagen doet. Zucht... Misschien dan me er toch maar gewoon bij neerleggen en nog even doorzetten....

 

Moontje wat je bedoelde is helemaal duidelijk hoor, als ik ga afbouwen doe ik dat ook rustig.

 

Ben benieuwd hoe het gaat in het vliegtuig met fren en familie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hee meezie,

 

E had hier ook vreselijk veel last van 19 weken sprong. Dusdanig dat ik op het punt stond om naar de dokter te gaan vanwege het enorme krijsen. Nu is ze weer vrolijker dan ooit. Dus wat bv betreft: je moet doen waar je je goed bij voelt, maar dit zou idd door die sprong kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat kletsen jullie veel! Hier is Yente dit weekend ziek geweest (alle voedingen er weer uit spugen) en vervolgens kreeg ik het dinsdag. Nu weer een beetje opgeknapt en dan moet je dus opeens heeeel veel bijlezen....

 

Fren, veel plezier op vakantie! Ben jaloers hoor....

 

Hoeveel voedingen geven jullie nog op een dag? Yente krijgt 5 voedingen, maar drinkt sinds een paar dagen geregeld haar flessen niet meer leeg. Als het weer tijd is om te eten heb ik het idee dat ze nog niet echt trek heeft ofzo (ik geef flesvoeding en houd me toch graag aan een schema). Dus ik vroeg me af of ik misschien terug moet gaan naar 4 voedingen zodat er meer tijd tussen de voedingen zit en dan per voeding iets meer gaan geven ofzo. Maar het kunnen eventueel ook nog wel de naweeën van het weekend zijn natuurlijk, toen was ze niet lekker. Maar ze oogt verder totaal niet ziek eigenlijk.

Kortom, ik weet het ff niet.

Moet maandag wel weer naar cb. Dan wordt ze weer gewogen. Nu zat ze al bijna onder de onderlijn met haar gewicht. Ben bang dat ze daar nu wel onderduikt, zeker nu ze veel gespuugd heeft, aan de diarree is en haar flessen vaak niet leegdrinkt. Maar ja, ze is nog steeds een vrolijke blije baby. Dus me zorgen maken doe ik eigenlijk niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meezie- sja, stoppen doe je maar 1x bedenk ik me telkens als ik ook even denk "zal ik er mee stoppen?", dus dan zet ik toch maar weer door. En een lactatiekundige bellen? Mij heeft dat wel ondersteund, even "een prof" hierover te spreken ;-). Ze was echt heel lief een aanmoedigend en belt me maandag dus weer om te vragen hoe het gaat, dus dat stel ik echt op prijs... Maar je moet inderdaad doen wat voor jou goed voelt. Je valt nog steeds af begrijp ik, dat je zegt dat je erg dun wordt? Misschien hebben ze daar ook tips voor?

 

Fren - veel plezier op de vakantie!

 

Eef- zielig dat Yente ziekjes was, maar fijn dat ze wel vrolijk is. Qua die voedingen zou ik het echt niet weten...

 

Hier heeft Levi vannacht voor zijn doen een super nacht gemaakt! Om 2:00 1x er uit gegaan om een speen er in te doen om te kijken of ik het kon rekken en toen werd ik om 3:30 uit mezelf weer wakker en sliep hij nog! Om 4:00 kwam hij uiteindelijk voor de 1e voeding, dus ik heb heeeerlijk 4,5 uur aaneen kunnen slapen! Wauw wat een luxe en wat rust je daar van uit zeg!!! Lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eef wij geven 4 voedingen op een dag, volgens mij is dat genoeg en ze drinken 'm vrijwel altijd (bijna) leeg (180/200 cc).

 

Fren schreef op FB dat ze uit moesten wijken naar het vasteland ivm noodweer op Lesbos! En daar plenst het ook. Niet zo'n goed begin van de vakantie dus...

 

Zo schattig: de oudste is Kaat in ons bed aan het voorlezen en ze vindt het harstikke leuk! Net even een filmpje gemaakt, dat doe ik veel te weinig! Maak wel veel foto's maar de filmcamera pakken vergeet ik vaak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow ink klinkt goed voor levi. Stoppen doe je inderdaad maar 1 x, maar nadat ik gister het oei ik groei boek heb gelezen en zoveel herkende bij het sprongetje van 19 weken denk ik dat ik maar even moet doorzetten en dat het daarna weer goed komt. Ik moet toch vandeweek naar de huisarts ivm nacomtrole spiraaltje en dan zal ik anders gelijk vragen of ik bij de dietiste langs mag gaan. Omdat ik geen koemelk mag ivm de bv is mijn voeding een beetje eenzijdig. De lactatiedeskundige van hier uit de omgeving is een beetje een rare. Ik heb haar aan het begin hier gehad en ze is wel lief maar een beetje vreemd.

 

Eef, wat zielig dat yente ziek is geweest, zeker met spugen enzo. Misschien heeft yente ook wel las van haar sprongetje (hihi) net als Maud. Slecht drinken hoort daarbij. Misschien kun je juist wat kleiner flesjes geven en dan iets vaker op een dag zodat ze wel voldoende binnenkrijgt. Zeker als ze al wat aan de lichte kant is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je denkt dat het daar door kan komen en je het eigenlijk wel graag wilt, zou ik het als ik jou was nog een weekje proberen ofzo en dan weer evalueren voor jezelf. Dan heb je wel een termijn, zodat het voor jezelf overbrugbaar blijft als het even rot gaat. Maar het moet natuurlijk niet ten koste gaan van jezelf, dus inderdaad goed als je een verwijzing vraagt naar een diëtiste. Reageert Maud heel heftig op alles waar koemelk in zit? Ook als het bijv een beetje door een ander product heen is? Of alleen als je zelf echt melk / yoghurt drinkt / eet? Mijn neefjes hadden het ook alle twee, dus ik weet dat het best een gepuzzel is helaas... Hopelijk kan zij je wel wat tips geven zodat Maud jou niet op eet ;-)... Jammer dat de lactatiekundige daar een raar mens is. Geitewollensokken persoon?

 

Ja, super hé, van zijn nachtje? En hij werd warempel nog vrolijker wakker dan anders hihi. EN hij viel dit keer niet meer in slaap aan de borst, wat hij de laatste week echt elke voeding had (en dan kreeg ik hem amper wakker). Hij lag dan soms ook echt aan m'n borst te vechten tegen de slaap, dus drinken en m'n borst tegelijk als boxbal gebruiken en ik hem in de houdgreep houden omdat hij al best sterk is haha, zie je het voor je? Hopelijk zet dit zich voort, maar durf er niet op te hopen... Als ik er nog maar 1 keer op een nacht uit zou hoeven voor een voeding, zou dat echt zo veel schelen qua uitgerust zijn *duim duim*...

 

Jeetje, noodweer voor Fren! Dat verwacht je niet als je het over Griekenland hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ink ik zie die kleine inderdaad al boxend opje arm liggen, hihi. Hij kan dat ook wel gebruiken een paar nachtjes doorslapen. Maar misschien zet deze trent zich wel voort en als hij eenmaal de smaak te pakken heeft dan gaat er een wereld voor je open.

En inderdaad echt zon geiten wollen sok, hihi.

Ik geef het inderdaad nog even een kans en we kijken hoe het gaat. Ze reageerd vooral al ik veel chocolaatjes heb gegeten of een sloot melk door mij eten krijg verder valt he mee. Heb wel een pot ha voeding gekocht, dus aks het echt niet gaat heb ik wel wat staan. Maar eiegenlijk wil ik hem iet gebruiken. Hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ink, ik hoop voor je dat je snel wat meer nachtrust mag krijgen.

 

Caro, wat lief dat je dochter Kaat voorleest. Dat wil ze straks vast vaker doen.

 

Gisteren bezoek gehad van vrienden. Dat was erg gezellig. Zij hebben een dochter van 6 maanden. Vandaag tot nu toe nog rustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat afvallen herken ik ook, ben nu 17 kilo kwijt en het gaat maar door! Voor de zwangerschap had ik maat 40 en nu 38 en die broeken worden ook al weer te groot! Moet wel erbij zeggen dat ik vanwege de endometriose jarenlang hormonen hebben genomen en daarbovenop nog de ivf! Dus voor de zwangerschap was mijn lijf al niet zichzelf!

Ook ik heb wel eens een bv dip maar als ik stop komt de menstruatie door en moet ik weer aan de medicijnen dus dat is voor mij een stok achter de deur om toch door te zetten!

 

Jarno begint eenkennig te worden, herkennen jullie dit? Dacht dat dat op latere leeftijd voorkwam!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fren, wat erg zeg dat noodweer! Hopelijk heb je de rest van de vakantie mooi weer!!

 

Ben sinds gisteren voor de 2e keer ongi, maar vraag me af of het goed gaat.. Verlies zo onwijs veel bloed dat zelfs de kraamverbanden niet voldoende zijn :-( Ook enorme krampen.. Straks naar de HA om voor de anticonceptiepil, want dit is niet leuk meer! Verder onwijs chagarijnig, bij thuiskomst laat manlief de zooi achter voor wat het is en loopt naar boven met de mededeling; ik ben moe, ik ga slapen! Vooral doen, anders zit ik de hele dag met een chagarijnige vent opgescheept, nee dank je!

 

Net terug uit het zkh voor de 1e dag van de blinde test ivm koemelkallergie. Heb zo'n flauw vermoeden dat hij vandaag koemelk heeft gehad, want hij spuugde veel uit, liet onwijs veel scheten en zat in no-time onder de uitslag. We gaan 't meemaken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caro, dat is wel leuk dat de oudste heel bewust bezig is met de kleintjes. Levert het verder geen problemen op?

 

Bikkel, zo datis flink veel al afgevallen. Hier ben ik nu wel de zwangerschapskilos kwijt. Maar ben met mijn 170 maar 58 kilo. Dat is al net genoeg, maar ik moet nu zo bewust bezig zijn met genoeg eten anders zit ik zo op een ongezond gewicht. Nou helpt het ook niet mee dat ik in mijn werk heeeeeel veeeeel moet lopen en sjouwen en ik geen snaaier ben.

Wel rot dat je weer aan de hormonen moet als je stopt met bv. Heb je er zo erge last van?? Zijn er geen andere oplossingen, misschien dom dat ik het vraag maar heb echt geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Melis, nou ben benieuwd wat er uit gaat komen. Gelukkig is koemelk allergie wel iets waar ze overheen kunnen groeien.

Rot van je ongi, toch maar aan de pil dan zodat het minder heftig wordt of iets anders??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook wel nieuwsgierig ja. Kma groeien ze idd overheen rond de leeftijd van 1 jaar heb ik me wijs laten maken.

 

Voorheen was ik nooit heavy ongesteld, zelfs niet toen ik geen pil slikte. Mijn 1e ongi na de bevalling duurde 15 dagen, maar amper bloedverlies. En nu komt alles er dubbel uit lijkt het wel. Vandaar de keuze voor de pil, hopelijk dat die wat verlichting brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het voor je. Misschien ben je er nu wel eerder vanaf als de vorige keer.

 

Bikkel, eenkennigheid herken ik niet, maar verwacht dat maud er ook niet zoveel last van zal hebben. Ze lacht naar iedereen en kletst iedereen de oren van zijn kop. Nu aleen even niet. Maar ik zal het niet te hard zeggen want dan heb ik zo eek dochter die vrezelijk eenkennig gaat worden en alleen maar aan mijn been plakt.

 

Kleine frummel zit nu in haar maxicosi bij mij op de bar hevig te kroelen met haar konijn en speen. Ze is enorm moe maar was in bed alweer na een uurtje wakker. Maar het ziet ernaar uit dat haar ogen toch echt te zwaar gaan worden. Ach ja als ze maar slaapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jarno is op zich een heel vrolijk mannetje maar het valt de laatste week op dat hij ineens heel verschrikt kijkt bij iemand anders en begint dan te huilen! Och ja weer een fase waar we doorheen moeten haha!

 

Zodra ik ga menstrueren moet ik weer iets nemen waardoor ik niet meer menstrueer omdat anders de endometriose weer aangroeit, aangezien ik geen zin meer heb in een operatie van 10 uur Kim ik er niet onderuit! Dus dat maakt het doorpakken van de bv een stuk makkelijker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, van rug naar buik en alleen over rechts. Links snapt ze nog niet ;-)

 

Verder doet ze het super! Vannacht heel goed geslapen, moest haar zelfs wakker maken omdat we anders t ontbijt zouden missen. We leggen haar in bed en gaan dan naar de lobby voor een kop koffie zodat ze rustig in slaap kan vallen. Werkt prima. Vandaag ook super, alleen net te laat gaan eten en toen was ze te moe om in de wagen te liggen, dus toetje overgeslagen en haar nu inbed gelegd. Alle Grieken zijn dol op haar, zoveel bekijks!

Het weer was vandaag heerlijk, 25 graden en zonnig. Helemaal goed dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee fren, wat knap van Fiene: goed hoor! Hier vandaag ook voor het eerst rollen, van buik naar rug. Twee keer achter elkaar, super schattig om die verbaasde blik te zien :-)

 

Geniet lekker van jullie vakantie!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fren, wat goed/leuk dat Fiene zich kan omrollen! Geweldig he?! Vince kan het al een tijdje en doet bijna niet anders als hij op z'n buik ligt. Vince wrijft sinds een paar dagen in z'n ogen als hij moe is, dan zie je z'n knuistjes in z'n ogen, zo schattig! Hoe is het daar? Vermaken jullie je? Veel plezier en geniet van het mooie weer!

 

Ben gisteren naar de SEH geweest ivm m'n hevige bloedverlies, ik moet elke 1,5-2 uur een nieuw kraamverband (!) in om niet door te lekken, het is vreselijk. Heb medicijnen gekregen (orgametril) maar als ik de bijwerkingen (enorme gewichtstoename, depri klachten etc) lees dan denk ik; laat maar.

Morgen gaat Vince voor het eerst een hele dag naar de gastouder en hebben wij een dagje samen. Dinsdag begint het leven voor mij als werkende moeder, zucht......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemorgen,

 

Daar zaten we weer om 8 uur op zondagochtend allebei aan de fles... Zo saai voor die kindjes alleen maar melk, zou blij zijn als we aan de hapjes mogen beginnen. Gisteravond hebben we ze wakker gemaakt omdat ze eind van de middag de laatste hadden gehad. Vind ik zo zielig altijd... Daarna zijn ze weer braaf gaan slapen tot kwart voor 8 vanmorgen, keurig dus. Normaalgesproken leggen we ze na de eerste fles terug maar nu zijn ze in de box geweest en heeft de oudste met ze gespeeld. Gevolg dat ze nu al een tijd liggen te huilen in bed, wat ze normaal 's morgens niet doen.

We beginnen in wat rustiger vaarwater te komen, blij toe, wat alleen zo vervelend is is dat het lichamelijk zwaar is: mijn rug gaat wel maar ik voel nu weer mijn middenrif en spierpijn op allerlei andere plaatsen... Zou blij zijn als ze kunnen zitten, dat scheelt een hoop gebuk... Wanneer kan dat ook alweer? De oudste was 11 maanden toen ze los kon zitten maar die was extreem laat.

 

Melis wat raar dat je nu ineens zo hevig bloedverlies hebt. Hebben ze een verklaring ervoor? Tja, weer werken. Ik moet zeggen dat ik het nu niet zo erg vind om geen baan te hebben, moet er niet aan denken eigenlijk... Aan de andere kant ook wel lekker om er helemaal uit te zijn en weer na te moeten denken... Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, een verklaring is er niet echt. Ja, kan horen bij ontzwangeren en m'n hormoonhuishouding die op hol is geslagen. Zuslief en moeder hebben beide ook zo'n hevige menstruatie na hun bevalling. Genetisch belast dus :-(

 

Fijn dat ook jullie in een rustiger vaarwater komen, de eerste 3 maanden zijn heavy he?! Kan me heel goed voorstellen dat je blij bent dat je niet hoeft te werken, mijn gevoel is een beetje dubbel. Aan de ene kant denk ik; ja, ff andere mensen om me heen, maar aan de andere kant wil ik lekker thuis blijven met Vince! Lastig lastig...

 

Vind het zo sneu voor Fren, ze heeft weer regen :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden