Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee fren,

kun je wssen daar? Want dat scheelt al heel veel natuurlijk. Wat betreft die luiers, ik zou ze gewoon daar halen, al zijn ze duurder, dat ga je echt niet merken op je hele vakantie budget. Het is al moeilijk genoeg om binnen de kilo's te blijven als je gaat vliegen met zo'n guppie. Denk je wel aan wat basic medicijnen voor Fiene? Stel ze heeft koorts ofzo, dan is het fijn als je daar niet hoeft te zoeken. Ik vond het ook fijn om een dekentje in het vliegtuig te hebben, tegen de koude airco.

lekker hoor: vakantie!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb wel eens een documentaire gezien waarbij een adoptiemoeder haar adoptiekindjes zelf ging voeden, volgens mij inderdaad door veel stimulatie!

hier ligt jarno ook te sabbelen door de puckababy, zodra ik een armpje eruit laat doet hij het niet meer haha, was begonnen met afbouwen maar dan slapt hij nog te slecht dus ik wacht nog even! hij ligt in de mini, 2 stuks voor 20 euro op marktplaats!

we hebben een hele goeie nacht achter de rug, gisteravond om 21.00 gedronken en om 22.00 voordat hij naar bed ging nog even aangelegd en vanmorgen om 5.30 meldde hij zich pas en daarna 9.30! Heerlijk!!!!!

Geplaatst

ja, heb ors, baby paracetamol, neusspray. Met dat laatste ben ik alvast begonnen, zodat haar neusje zeker open is, schijnt dat ze dan minder last heeft in het vliegtuig. Dekentje is een goeie, al doe ik haar in de draagdoek, dus dat is dan ook al warm en kan ik als deken gebruiken als ze niet in de doek zit.

Geplaatst

Ja die klik ringen ken ik wel, is dat wat?? ik zie ze wel eens liggen en denk dan tja wat kan je ermee.

Voor ongeveer 8 euro heb je van die speeltjes bij de hema, ik heb ze ook.

Pfff jij durft met een baby naar griekenland, de luiers zijn misschien wel duur daar, maar om ze mee te nemen is misschien wel veel ruimte in de koffer ( en gewicht )

Ik zou rompertjes doen met korte mouwen het liefst spagettibandjes en daardan ( los zittende ) shirtjes met lange mouwen doen voor de zon, dat zit luchtiger dan rompertjes met lange mouwen. en ik zou voor elke dag 1 setje doen, mocht ze er meer per dag nodig hebben, je haalt het ff door water en hangt het op en zo droog.

Geplaatst

Ik ken die gekleurde ringen niet?? Leuk, waar haal je die, foto??

Heb jij ook nog druppels Fren? Maar ja, jij hebt een tijdje bv gegeven, ik 3 dagen en toen was het nog nauwelijks op gang. Gek zo'n lijf...

Vind die van Medusa een goeie: rompers met spaghettibandjes, gewoon hemdjes maakt niet zoveel uit denk ik en dan los truitje met mouwen. Paar korte broekjes. Je weet dat ze ook in de schaduw kan verbranden he? Is mij een keer gebeurd bij de oudste. Ik zou echt met haar uit de zon blijven tussen 11 en 3, misschien nog wel langer. Eigenlijk mogen ze helemaal niet in de zon toch? En altijd factor 50 of 60 smeren!

Toen wij in Griekenland waren was de oudste weliswaar al 18 maanden maar toch een baby en gingen we 's ochtends naar het strand/zwembad, om 11 uur naar huis, slapen, eten, spelen etc, rondom de bungalow hangen en pas om 3 uur, half 4 's middags terug. Dan tot 6 uur op het strand en weer naar het huisje. Je bent nou eenmaal meer aan het huisje gekluisterd dan je normaal bent, niks aan te doen maar geen risico's nemen want een verbrand kind wil je echt niet.

Ach, het wijst zich vanzelf, ik maak me ook altijd druk van tevoren, neem veel te veel mee en in de praktijk draag je een paar dingen de hele tijd en je kind zeker. Bovendien kun je alles krijgen daar. Spannend is het wel!

Geplaatst

Hey Fren,

Ben vorig jaar met F op cruise geweest in die contreien toen ze 5 maanden was, ik had inderdaad romers korte mouw/ spaghettibandjes. Rokjes/jurkjes is makkelijk. Met legging, kun je uittrekken als het warm is. Verder had ik een dooky bij me. http://www.littlecool.com/kies-op-merk/dooky?gclid=CNz2iq_BhLACFcSIDgodeUPikA ideaal om haar uit de zon te houden als ze in de reiswieg lag.

Caro: als je me je adres pb't dan stuur ik er een van de Hema op. Ik heb drie van die dingen voor de maxicosi en deze heb ik vorig jaar bij F gekregen. Nooit gebruikt, er zitten alleen maar twee poppetjes aan ipv drie. Was al zo toen ik het kreeg.

Geplaatst

Fren, misschien een half pak meenemen, dan hoef je niet gelijk opzoek naar luiers, maar heb je alvast wat voor als je ze nodig hebt.

Ik had van alles meegenomen, uiteindelijk heeft ze veel in een rompertje met een jurkje gelegen, maar voor s avonds en s nachts waren de lange broekjes en shirts met lange mouwen wel heel fijn.

Geplaatst

Die gekleurde ringen zien er idd leuk en vooral erg handig uit, iemand enig idee waar je die in NL kan kopen?

Caro, ook hier nog dagelijks melkdruppels. Bizar eigenlijk he!? Ben btw net voor de 2e keer ongi geworden, keurig op tijd!

Heb straks een bruiloft van m'n buurmeisje/collega, heb geen flauw idee wat ik moet kopen als cadeautje en wil niet teveel geld uitgeven. Iemand een leuke suggestie?

Ligt er een te protesteren boven, ff een blik werpen...

Geplaatst

Volgens mij heeft de hema ze ook, ja heb je mij weer met de hema ;-)

Ik heb geen borstvoeding geven en ik had laatst ook een druppeltje en volgens mij van de week ook nog een keertje

Geplaatst

Heb je aandelen bij de HEMA, haha ;-) Thnx voor de tip Meduus..

Hoe is het met je? En met zoon & dochterlief?

Oh ja, voor de Tiny Love fans onder ons; ze verkopen ook mini-muziekmobieltjes voor aan de Maxi-Cosi/kinderwagen. Een miniatuur versie die sommige van ons al hebben, erg leuk! Hij heet Tiny Love Clip & Go Music Mobile..

Geplaatst

Ja dat zag ik Melis, maar 30 euro geloof ik he... is me wel wat gortig. Moet alles natuurlijk maal 2 hebben he. Gaat mij om in de auto en dan horen ze de muziek niet.

Die ringen zijn gaaf, die wil ik! Ik heb zulke inderdaad aan het Tiny love speelkleed hangen, zag dat ze van Tiny love waren, ga googlen!

Ik ben ook dol op de Hema hoor Meduus!

Moontje wat aardig van je, kan ik niet afslaan zal je een pb sturen!

Geplaatst

Ik heb me ook al suf zitten googlen op die ringen, ze hangen bij mij aan het Bright Starts speelkleed, kan ze niet vinden :-(

Wil je me laten weten als je ze hebt gevonden?

Geplaatst

Nog niet gevonden... Ik wil ze echt hebben, anders vraag ik aan IVFSH om ze te bestellen en op te sturen, als dat goedkoper is dan zelf in Engeland bestellen... Kan ze een handeltje beginnen!

Lijken me echt superhandig voor van alles en nog wat, een uitvinding! Soms zijn het die simpele dingen die zo handig zijn he...

Geplaatst

Echt? Wat goed van je haha!

Die vogel is trouwens ook wel erg leuk Fren! Zelfde idee...

Kan het niet vinden op de site Melis, hoe noemen ze die dingen daar?

Geplaatst

Klopt, ze staan niet op de site van Babydump, ik had vanmorgen al gekeken..

Ze zijn van Playgro..

Mocht je ze nou niet kunnen vinden, laat maar ff weten.. Dan scoor ik ze hier wel voor je!

Geplaatst

Wat een dag hier! Ik geloof dat Lisanne haar 12 weken sprongetje heeft. Ze is heel erg huilerig en wil niet graag slapen. Na ruim 2 uur op te zijn geweest, slaapt ze nu wel.

Gisteravond nagym gehad. Ik moet zeggen dat het erg nuttig is, al die oefeningen voor de buikspieren en mijn bekkenbodem.

Geplaatst

Ladies, heb die ringen vandaag ook bij de Intertoys zien hangen. Ook van Play go. Weet niet wat de prijs was.

Lauren heeft afgelopen nacht weer zo goed geslapen. Gisteren om 21 uur laatste fles en vanochtend was het 7 uur!

Caro, bedankt dus voor deze gouden tip!

Hier een drukke boel. Twee kinderen van een vriendin slapen hier. 1 van 4 jaar en de ander scheelt 1 week met Wessel.

Die oudste van 4 is elke dag rond 6 uur wakker maar gaat altijd om 19 uur naar bed. Nu zijn ze allemaal,om 20.30 uur naar bed gegaan. Hopelijk slaapt hij hierdoor wat langer.

Geplaatst

Kan nooit duur geweest zijn. Intertoys hebben we hier niet, wel Bart Smit en Toy champ, misschien bij een van die winkels ook?

Melis je link werkt niet, bijlage ongeldig zegt ie, kunnen dus niet Vince in de tummy tub zien, jammer! Ik heb ze trouwens allebei in de tummy gedaan een keer, Kaat vond het niks maar Bram vond het wel lekker. Vind het alleen zo onhandig dat je geen haartjes kan wassen en ik ben er zelf ook niet zo handig mee. Het is nog dezelfde als 8 jaar geleden en de oudste wilde er niet in, dus maar een paar keer gebruikt en daarna gewoon als emmer... De beschrijving van hoe ze vast te houden is dus allang weg, onder het kinnetje toch? Heb ook nog onder het kontje vastgehouden maar dan heb je eigenlijk geen ruimte, vond het eng om los te laten. Misschien als ze nog ietsje steviger zijn dat ik het nog een keer probeer...

Geplaatst

Tjemig zeg, wat een ellende deze nacht. Dat joch van 4 werd midden in de nachtbrakerij en wilde mama zien. En gillen, niet normaal!

Ben een uur bezig geweest om hem te troosten. Daarna in slaap gevallen en om 6.15 uur begon hij te gillen dat hij tv wilde kijken. Niet meer stil te krijgen. Nu zit ik dus beneden met hem en voor de rest slaapt iedereen nog, zelfs Lauren.

Wordt een lange dag!

Ach ja, het zou mooi weer worden dus kan ik er lang van genieten...Hahaha

Fijne dag allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden