Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihi ink klinkt geweldig dat draaien, maud ligt vooral nog heel veel ze kijkt en pakt dingen, maar draait no geen een kant op.

Maud drinkt bij mij al sinds ze een week of drie is per voeding uit een borst, die drinkt ze soms niet eens leeg. Heel af en toe na een lange nacht wil ze wel ook nog een beetje uit de andere borst, maar dat gebeurt bijna nooit. De huisarts en de LD hadden dat aangeraden, omdat ze dan ook de laatste vette melk tenminste drinkt. Ze zit per dag op 5 a 6 voedingen.

Even een vraag over op vingers sabbelen, een tijdje terug hadden we het hier geloof ik over, welke vingers waren nou het slechts?? Maud pakt nu namelijk niet meer haar duim maar wijsvinger en middelvinger, gelukkig pakt ze haar speen wel als ze moe is.

Zo ben al 30 minuten bezig met typen kreeg net even een krijsparade van maud, gister heeft mijn vriend gekookt was alleen even verheten dat ik geen melk mag, dus heerlijk aardappel puree gegeten met een sloot melk en aardig wat boter. Gevolg is een kind wat net weer enorm last had van maagzuur en in haar gezicht gelijk weer allemaal rode bultjes heeft. Gelukkig helpt devgraviscon goed, nu zit ze weer gezellig tegen me te kletsen

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, hopelijk komt het goed met de vriend van je schoonmoeder.

Hier merk ik al een tijdje dat de laatste (6e) voeding van 2300 uur lastig gaat. Jasper drinkt vaak maar 20 tot 30 cc van de aangeboden 150 cc. Lisanne krijgt 180 cc aangeboden en dronk tot gisteravond meestal rond de 130 / 140 cc. Gisteravond was het bij haar opeens ook een stuk lastiger. Ik weet nog niet of ik deze voeding moet laten vervallen. De 5e voeding is ergens tussen 18:00 en 19:00 uur. Overigens drinkt Jasper sinds gisteren bij 4 van de zes voedingen zijn flesje leeg. Ik denk dat ik hem nu ook 180 cc kan gaan aanbieden.

Geplaatst

Ha! Mooi dat ik een half uur heb gestreken! (Waar een mens blij mee kan zijn, pfff...) En nu is het nog steeds stil... ik wacht altijd af of de geluidjes echt huilen wordt en eerder ga ik niet naar binnen. Deze keer ging het dus goed. Nu komt de oudste zo thuis en hoop ik nog rustig met haar te kunnen lunchen maar dat is misschien teveel gevraagd...

Melis ik vertelde gister aan mijn vriend over jouw manueel therapeut maar hij is daar tegen omdat hij wel eens heeft gehoord van slechte therapeuten die het alleen maar erger maakten... We beginnen dus gewoon maar met fysio. Is trouwens met name voor Bram, Kaat haar afplatting begint weg te trekken en ze heeft ook geen voorkeurshouding meer. Bram ligt gelukkig toch ook regelmatig uit zichzelf op links... we zullen zien.

Geplaatst

Kan ik me voorstellen hoor Caro.. Ze vouwen/drukken/buigen idd veel aan zo'n klein lichaampje. Gelukkig hebben wij er een goede ervaring mee. Hopelijk werkt de fysio voor jullie, hun tips waren bij ons een beetje mosterd na de maaltijd, want wij deden alles zelf al tevergeefs...

Geplaatst

Hee meezie,

Voor het kaakje is het inderdaad niet zo goed als ze wijsvinger en middelvinger of middelvinger en ringvinger in hun mondje doen om op te zuigen. E deed dat een tijd en toen heb ik telkens de speen gegeven. Nu doet ze het minder. Maar ja, nu heeft ze wel vaker de speen :-) tja, kiezen tussen twee 'kwaden'. :-)

Geplaatst

Ivf thanx, wij geven ook steeds haar speen, ben ik ook geen voorstander van, maar dat heb ik dan liever als dat ze op haar vingers gaat soppen. Die speen kun je toch makkelijker afbouwen en die vingers zitten er altijd.

Ik ga even wandelen naar het dorp. Mannetje is even weg maar is met een half uur weer hier, kan hij me mooi weer ophalen met alle boodschappen. Het is 2,5 km lopen dus vind alleen heen of alleen terug meer dan voldoende beweging

Geplaatst

Ilona doet ook altijd haar ring en middelvinger in dr mond, we hebben hard geprobeerd om haar dat niet te laten aan leren maar is dus niet gelukt, nu zit ik wel hm hoe ga ik het afleren.

Geplaatst

Hier stoppen ze de zijkant van hun handje in hun mond, alsof ze hun duim nog niet kunnen vinden? Ik ben ook geen speenmens, ze vinden er ook niet veel aan, vooral Kaat wil 'm maar zelden, soms eventjes maar dan wordt ie snel weer uitgespuugd. Aan de ene kant mooi, hoef het niet af te leren, aan de andere kant heb je geen troostmiddel...

Geplaatst

Haha, hier gaan er liefst twee vuistjes tegelijk het mondje in! En gister leek ze haar duim gevonden te hebben. Ik probeer telkens de speen, maar dat lijkt steeds minde interessant. Ze sabbelt zelfs door de puckababy heen op haar vuistjes ;-)

Geplaatst

Fren, heel herkenbaar. Er zitten hier hele sabbelvlekken in de Puckababy, hij sabbelt rustig door op z'n handjes.

Ook de speen is hier geliefd, lijkt wel z'n beste vriend..

Meneer de directeur ligt te mopperen, want hij wil niet slapen, dat terwijl hij bijna de hele dag wakker is geweest op een naar hazenslaapjes na :s

Geplaatst
Wanneer ga je de puckababy afbouwen? Of gaat ie mee naar het KDV?
Weet t nog niet, vind het te heftig om en in een ledikant, en naar kdv en dan ook nog puckababy afbouwen. M'n moeder maakt een grotere pukababy. Vind de mini echt te duur (54 euro) en het is niet meer dan een zak...
Geplaatst

Wat een brave kindjes hier, het is al ruim een uur stil... Vanmorgen ook lekker rustig, allebei na de eerste fles urenlang geslapen... Lekker, dagje bijkomen. Heb weer de forte in de laatste fles gegeven, allebei niet helemaal opgedronken (zaten vol?) en maar heel kort gehuild, misschien dat het toch werkt?

Ik ben op zoek naar speeltjes om aan de Maxi cosi te hangen zodat ze in de auto wat te kijken hebben, iemand tips voor leuke, niet te dure? Wat hebben jullie? Had bij de oudste 3 Nijntjes aan een koordje maar kan die konijnen nergens vinden!

Geplaatst

We legden fiene in haar ledikant om half 9. Ze begon natuurlijk te huilen, maar dat is normaal. Een kwartier later was ze hè-le-maal in paniek. Ontroostbaar. Heb haar dus maa we in haar wiegje gelegd en toen viel ze wel in slaap... Misschien toch nog te eng.

Geplaatst

Aaah arm kind... ja kan me best voorstellen... Die van jou is van de knusse: draagdoek, puckababy en dan ineens zoveel ruimte om haar heen?

Ken die koordjes wel die je moet omwikkelen maar ik vind het leuker als er iets hangt. Mijn moeder had voor 5 euro een tweedehands babygym op de kop getikt, met drie hangende baby Disneyfiguren en Kaat vindt het schitterend! Ze lacht naar Mickey mouse en maakt geluidjes, haar favoriete woord: 'urre'... Ik heb al leuke gezien bij Bol.com (heb een cadeaukaart gekregen, zo gek dat ze nu babyspullen hebben) ook Nijntje o.a. maar best duur dan is meteen mijn kaart op... De oudste mag namelijk ook iets uitzoeken.

Geplaatst

Hema heeft ook speeltjes voor aan de maxi cosi en niet duur.

Rolf heeft af en toe de speen

Hij begint nu ook een plat hoofdje te krijgen, net uit het midden aan de rechterkant, ik heb hem nu in zo'n kussen liggen om een baby op zn zij te houden.

Ben de kinderstoel aan het verfen, wij hebben een nep stokke maar door Ilona aardig uitgeleefd, weer ff schuren en verfje erop en ziet er weer uit als nieuw.

Wat volgens mij Simonja zei over dat zelf in en uit de kinderstoel, ik vond dat dus inderdaad erg handig dat Ilona dat op een geven moment zelf kon.

Manlief zou gister van boord af gaan, er vlogen geen helikopters, weet niet of hij vandaag of misschien morgen thuis gaat komen

Geplaatst

Goeiemorgen,

Ga eens bij de Hema kijken, bedankt voor de tip.

Vanmorgen rare ervaring: Kaat had een poepbroek dus wilde haar eerst even helemaal wassen en omkleden voor de ochtendfles. Ze had natuurlijk honger dus ging na een tijdje huilen. Krijg ik toch een nat plekje in mijn nachthemd: druppel melk uit mijn tepel! Nou ja zeg! Na 3 maanden!

Moest ineens denken aan verhaal dat ik laatst las over dat hondje dat jonge weeskatjes voedde... Zou het kunnen (niet dat ik dat wil, abosoluut niet!!) dat als je je baby regelmatig aanlegt na 3 maanden dat er alsnog melk op gang komt? Interessant... maar nogmaals: zou het niet willen hoor! Was wel heel verbaasd.

Geplaatst

Hee caro,

wij hebben hier van die speelringen aan de maxi cosi en de kinderwagen geklikt, zodat je er allerhande speeltjes aan kunt hangen. Zijn van die gekleurde ringen die je in elaar klikt, dus je kunt de lengte varieren. Kreeg ze van mn schoonzusje, ideaal, want zo kun je bijna alle speeltjes gebruiken en hebben ze lekker veel afwisseling.

Hier heeft E gister de 4 maandenprikjes gehad. Ging prima (op een flinkehuilbui na natuurlijk). Einde middag wel heel veel geslapen nadat ze wat hangerig was, maar daarna weer helemaal vrolijk. Het is prachtig weer hier, dus zo maar eens even erop uit!

Geplaatst

caro, heb ik nog regelmatig, dat er druppels melk verschijnen. Bizar he! Ik hoorde van het CB bij de intake, dat het wel degelijk kan, na drie maanden als nog starten met BV.

vandaag laatste dingetjes kopen voor de vakantie. Mijn hoofd loopt over. Weet niet goed wat ik voor Fiene aan kleertjes mee zal nemen. Wel lange mouwen (tegen de zon, maar erg warm), alleen rompertjes, of toch gewoon kleden zoals hier thuis? Het is daar 25-28 graden, toen we dat hier hadden in maart had ik haar alleen in een rompertje in de box liggen. En was niet van plan luiers mee te nemen, maar hoorde nu weer dat ze in Griekenland heel erg duur zijn.

Pff, vakantie met een baby vergt wel wat hoofdbrekens hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden