Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro, super dat jullie een leuke dag in de Efteling hebben gehad.

Lianne, wat vervelend, de wateroverlast. Heb je daar vaker last van als het veel regent?

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij zitten als laatste huis in de straat op het riool dus als het lang en hard regent komt het bij ons naar boven in het fonteintje bij het toilet. Laatst zo erg dat het de gang in stroomde. Oh, dat had ik geschreven volgens mij, toen stond dat matras er en was verpest...

Balen Lianne, ach 1 wasmand is toch zo weer schoon? Fijn dat die helm zo goed werkt!

Geplaatst

Was ik de laatste... rustig hier.

Nou, de eerste echte papfles zat er bij Bram in 5 minuten in: 6 Nutrilonscheppen rijstebloem met een Large speen van Difrax. Kaat was een ander verhaal, die moest er niks van hebben en ging zelfs huilen en hoesten. Had het ook langzamer moeten opvoeren, maar het bleef eerst zo dun.

TurboBram zit nergens mee, die kijkt bij de eerste slok verbaasd en denk dan: ok, blijkbaar is het nu veel dikker, prima dan! Bij Kaat heb ik het maar weg gegooid en er 3 scheppen in gedaan en haar gewone Avent nummer 3 speen... Paar dagen dat en dan misschien een schepje erbij.

Geplaatst

Pfff, zojuist de eerste zure poepluier gehad, damn wat een k*tslucht, ik ging bijna over m'n nek! Laatste dagje werken en dan lekker 2 weken vakantie!!

Geplaatst

Zojuist bij het CB geweest.

Jasper is 7655 gram en 68,2 cm lang. Lisanne is 8600 gram en 67,8 cm lang. Beiden zijn goedgekeurd. Ze zitten elk in een eigen groeicurve volgens het CB. Mijn moeder is weer meegeweest. Toch erg handig met een tweeling om dan iemand extra mee te nemen. Lisanne heeft ook al flink wat tanden, 2 zijn onderin doorgekomen, nummer 3 onderin komt. En bovenin komen 2 tanden door. Bij Jasper zijn het nog 2 ondertanden. Dat zure luiers een voorbode zijn van tanden, kende ik nog niet. Maar dan zal Jasper binnenkort ook wel meer tanden krijgen, want ik heb toch al een paar keer zure luiers gehad bij hem.

Geplaatst

Ben ik nou gek? Weet echt niet wat een zure luier is en heb toch 3 kinderen!

Flinke tante Lisanne zeg! En Jasper vergelijkbaar met Bram. Fijn dat ze allebei zijn goedgekeurd. Jasper nog steeds aanvalsvrij neem ik aan?

Vandaag hebben ze niet veel zin om te slapen hier, helaas want ik ben zelf erg moe en wilde net een tukje gaan doen. Vanmorgen om kwart over 7 fles, er weer in om kwart voor 8 en om 9 uur alweer wakker! Fles 2 om 11 uur, om half 12 er in en om half 2 alweer wakker! Ben gewend dat ze wel een uurtje of 3 minstens slapen na elke fles maar nee... Ze worden ook ouder natuurlijk. Vrees de tijd al dat ze helemaal niet meer slapen, qua tijd voor mezelf, maar tegen die tijd gaan ze denk ik naar de peuterspeelzaal...

Geplaatst

Caro, neem een pak melk dat over de datum is, karnemelk is ook goed en zo ruikt je poep.

Inge heeft daar ook last van, incl die plakluiers, ze heeft peen met bloemkool en rijst op, geen bruine bonen.

Ze huilt ook veel de afgelopen drie dagen, stopt alles in haar mond wat ze tegen komt.

Daarbij hebben we ook al twee dagen een gevecht met de fles, zo zielig, begint al te gillen als ze de fles ziet.

Vanochtend heeft ze slecht 80 ml op, de 2e fles 160 ml.

Doe nu maar even 1 hapje, alleen smiddags want ik wil dit eerst weer op de rit hebben.

Ze ligt nu lekker in bed te slapen.

Chrish, qua groei en ontwikkeling doen Jasper en Lisanne het allebei hartsikke goed.

Fijn dat je moeder is meegegaan, geeft je wat meer rust.

Caro en Lianne, wat vervelend die overstroming in je toilet.

Ga nu het gras buiten maaien, het is heerlijk weer.

Voor de mama's die ook opzoek zijn naar ander werk, heb ik een vraag.

Vandaag heb ik een slechte dag, het komt waarschijnlijk ook doordat het maandag is.

Ik zou graag weer aan de slag willen, maar mijn nieuwe werkgever en ik hebben elkaar nog niet gevonden.

Maar ik ben stik chagerijnig en de banen voor 24-32 uur zijn er niet veel, hoe lossen julie dat met jezelf op.

Geplaatst

Caro, Jasper is nog steeds aanvalsvrij en ik hoop dat dit nog heel lang het geval blijft. In ieder geval geeft het iedere dat meer hoop dat er niet een kwaadaardige tumor zit. Mijn boerenverstand zegt dat als een kwaadaardige tumor de oorzaak is van de aanvallen, deze aanvallen zich niet laten stoppen door de fenobarbital (een anti- eleptica). En Jasper ontwikkelt zich zo goed; het CB zei dat vandaag ook. Jasper ligt wat motoriek betreft voor op het schema. Omdraaien van rug naar buik en weer terug hoeven ze pas met 9 maanden te kunnen. Dus Lisanne heeft nog even de tijd. Lisanne is inderdaad een flinke tante. Mijn man en ik denken dat niet Jasper voor Lisanne opkomt op het schoolplein, maar Lisanne voor Jasper :).

Tja, tijd voor jezelf. Gelukkig heb ik dat nog. Ze slapen nu. En straks als ze alleen nog maar een middagdutje doen, dan hoop ik verder dat Lisanne en Jasper elkaar kunnen vermaken tijdens de wakkere uren.

Geplaatst

hoi meiden,

hier spuitelf weer, de stille lezer die af en toe schrijft :-)

Hier gaat het heel goed, E is echt een makkelijk, happy meisje. Maar het eten, ppffff, dat gaat echt nog moeizaam. Fruit gaat er heel makkelijk in, maar groente blieft mevrouw niet. Maak me er geen zorgen om hoor, komt vanzelf als zij er klaar voor is. Grote nadeel is alleen dat ze 's nachts telkens honger heeft en we haar dus bij blijven voeden. Tja, gaat vast wel een keer over.

Ik wilde even reageren op Vlinder: moeilijk hoor meid. Ik herken het wel, ik ben nu al anderhalf jaar thuis geweest (tijdens zwangerschap en na de geboorte). Ik heb hier intens van genoten, maar op een gegeven moment kriebelde het bij mij ook weer heel erg! We zijn net terug verhuisd naar Nederland, dus de afgelopen twee maanden ben ik druk bezig geweest om een baan te vinden en dat is gelukkig gelukt. In die zoektocht heb ik wel heel duidelijk gemerkt dat je het moet hebben van netwerken. Vacatures waren er bijna niet en die vacatures die er zijn daar schrijven meteen heel veel mensen op. Ik heb dus veel mensen gebeld, koffie gedronken, enz en op die manier veel nuttige informatie opgedaan. Denk ook aan de kracht van sites als LinkedIn, via dit medium heb ik mijn nieuwe baan gevonden. Ik had mijn status aangepast in werkzoekend en een recruitmentbureau nam contact met me op. Het is niet makkelijk en kan me voorstellen dat je van alle kanten goedbedoelde adviezen krijgt, maar wilde je even laten weten wat voor mij werkte en wat er niet werkte (vacatures.....).

Hier moet ik iemand gaan entertainen :-) Gaan denk ik eens een lekker blokje lopen. Het is mijn laatste vrije week en ik ga er volop van genieten!

Oh ja, iemand vroeg nog of pompoen wel lekker is: dat is echt heel lekker! Ook heerlijk om een soepje van te maken!

Geplaatst

hier vannacht ook ineens een meisje dat om 1 uur vond dat ze genoeg had geslapen... ze heeft tot 3 uur liggen geiten en mn vriend wakker gehouden. Ik heb er niks van meegekregen gelukkig!

Pompoen is heerlijk, pompoensoep ook hier favoriet. Heb al weer een pompoen in de koelkast liggen. Ik snijd m dan in kwarten, olie er over, harissakruiden (marokkaans kruidenmengsel). 30-45 min in de oven en dan heerlijk zacht. Uitje en knoflook fruiten, pompoen erbij, bouillon erop, staafmixer erin en klaar.

Ga voor fiene wat appart houden, kijken hou mevrouw het vindt. De avocado met tomaat gister was geen succes, maar ze wilde gister uberhaupt alleen flessen en niet eten.

Geplaatst

Iedereen mag mij advies geven, zowel gevraagd als ongevraagd.

Dan moet ik mijn verhaal niet op het forum zetten, ik denk dat het ook scheelt, dat ik een super gezellig weekend heb gehad.

Hierna gaat iedereen weer werken of op vakantie, ik geniet ook erg van mijn vrije tijd.

Zoals vanmiddag, dan loop je zo naar buiten, ga je even rommelen in de tuin, kleine dame daarna gezellig erbij in de wandelwagen.

Ik zou het voor geen goud willen missen.

Maar toch, ik heb bijna tot vorig jaar altijd geleerd naast mijn werk, dan is het vreemd ineens thuis te zijn en niet naar je werk te hoeven.

Soms mis ik ook de sociale contacten, ik zit met Inge daarom ook op babyzwemmen, zij vind het superleuk en je komt de polder nogeens uit.

Ik heb mijn linkedin profiel ook op werkzoekend gezet, hetzelfde geldt voor de Nationale vacaturebank en Monsterboard.

Daarbij heb ik mijzelf aangemeld voor Trovit, finaciele vacatures en een andere zoekmachine, die bij dagelijks een update bezorgen.

Wat mij opvalt is dat er vaak dezelfde vacatures voorbij komen.

Ik zit nog niet in de WW, dat gaat per 1 november gebeuren of drie maanden later, hangt van het oordeel van het UWV af.

Tot die tijd, geniet ik van mijn kleine Inge, die al niet zo klein meer is, maar nog wel heel afhankelijk is.

Vandaag witlof, met appel en aardappel gemaakt, uit het opperdepop boek.

Ze vond het erg lekker, de volgende keer doe ik er twee witlofstronkjes in.

Fren, hoe gaat het vandaag met Fiene?

Chrish, ik neem aan dat ze zichzelf nu ook vermaken.

Dan komt het later ook wel goed, ik heb het qua spelen altijd heel leuk gevonden om een tweelingzusje te hebben.

Qua vriendinnetjes was het altijd lastig, er mochten er altijd maar 2 mee.

Geplaatst

Breek even in: Vlinder als je wilt kun je me even pb-en wat voor een functie je naar op zoek bent, of evt je linkedin profiel als je dat oké vindt. Ik heb tot afgelopen mei gewerkt in arbeidsmarktonderzoek en redelijk wat recruiters in mijn netwerk die vaak ook vacatures posten. Als ik weet wat je zoekt kan ik je dan tippen.

Geplaatst

Hier vanavond kennelijk ook slecht gegeten: Bram zelfs zijn fles niet leeg en Kaat al helemaal bijna niks. Ik zeg kennelijk want ik was er niet, voorlichtingsavond op school van de oudste. Ze hebben een rare dag gehad vandaag, weinig geslapen zoals ik schreef, wel mango gehad vanmiddag maar dus geen 'avondhap'.

Hoop niet dat ze vannacht wakker worden! Is eigenlijk nog nooit gebeurd, wat heeft Vin met haar gedaan dan die twee uur?

Geplaatst

Gewacht tot ze moe werd, maar ze vond spelen in de box belangrijker. Sowieso is ze uit haar normale doen: vandaag een uur na de papfles weer 3/4 fles erin, ennu net werd ze weer huilend wakker. Ze is ook weer snipverkouden. Hoesten was bijna weg, maar we hebben ons zeehondje weer trrug... Hoop dat ze verder slaapt vannacht, ik ga t ook proberen!

Geplaatst

nou, mijn laatste bericht vannacht was té hoopvol... half 3 heb ik het zien worden omdat F iedere keer weer huilend wakker werd. Uiteindelijk heb ik haar om half 2 uit bed gevist, neus leeggezogen, zetpilletje erin (ze huilde volgens mij omdat ze tandenpijn heeft, laag op alles te kouwen en huilen stopte alleen als ze iets in haar mond had). Nog een halve fles erachteraan die ik iets warmer dan normaal had gemaakt en toen eindelijk om 2 uur was het stil. Maar toen was ik inmiddels zo moe dat ik niet meer kon slapen.

Maar goed, uiteindelijk heeft ze dus ruim 1.5 fles extra gehad gisteren, en daar moet ze niet aan wennen! Straks zit ik weer aan nachtflessen, daar zit ik niet op te wachten.... (IVF, denk dat E fiene heeft ingefluisterd dat een nachtfles zooooo lekker is :laugh:). Hapjes gaan ondertussen voor geen meter, dus zit echt even te balen (en half te slapen) op mn werk.

Geplaatst

haha fren: het was juist de bedoeling dat F aan E zou vertellen hoe het moet :-)

Wij hebben de laatste avonden geprobeerd om de late fles te laten vervallen (krijsen om 2.00 en doorgaan totdat ze de fles krijgt). Ook geprobeerd haar minder te geven (krijsen om 3.30 en doorgaan totodat ze de fles krijgt...) Nu dus maar weer om 23.00 de fles die ze helemaal opdrinkt en dan slaapt ze door tot 6.30. Onze ontzettende schone slaapster: NOT. groente ook nog steeds geen succes.... Of ik het nu zelf maak of uit een potje. Na 1 hap gaat de mond op slot en gaat ook niet meer open. Tja, op die manier krijgt ze natuurlijk niet voldoende binnen en blijft ze die late fles nodig hebben. Het is een absoluut schatje en een makkelijk meisje, maar met eten gaan we vrees ik nog heel wat te stellen krijgen met haar!

Hoop dat F snel weer in haar oude ritme komt!

Geplaatst

Hier hetzelfde! Normaal ging Jarno rond 22.00 naar bed maar dat haalt hij niet meer dus nu tussen 20.30 en 21.00 naar bed! Maar hij komt de afgelopen 2 dgn wel 2 en 3 keer per nacht!! Dus hij kan het blijkbaar niet aan, ik kijk het even aan en anders toch om 22.00 nog een droomvoeding!

Geplaatst

Oh hij ook al... ga het ergste vrezen... Hier krijgen ze de laatste fles al tussen half 8 en half 9 en dan naar bed en houden ze het tot nu toe tot minstens kwart voor 7 - 7 uur uit...

Kan me het uiteraard niet herinneren van de oudste, weet alleen nog dat ze toen ze een stuk ouder was, anderhalf ofzo dat ze steevast om 12 uur 's nachts huilend wakker werd, best een lange tijd... Maar van 6 maanden weet ik het gewoon niet meer.

Geplaatst

Caro, dat is bij ons ook; rond 8 uur een papfles en dan tukken tot 7 uur. Maar dat lukt dus al 2 dagen niet meer.

Overigens maakt f sinds gister echt andere geluidjes, meer dadada ipv keelgeluiden. Lijkt met if ze echt praat!

Geplaatst

Bram doet ook regelmatig: mamamamamama of papapapapapapa, grappig is dat! Want soms stopt ie eerder en is het dus echt mama of papa... per ongeluk natuurlijk. Ook grappig dat het juist Bram is terwijl Kaat al veel langer aan het kletsen is.

Kijk, ze zijn nu weer wakker, das beter dan gister toen het 9 uur was. Ik heb zowaar wat broeken van de oudste kunnen strijken! En ik heb een inventarisatie van mijn slaapzakken gemaakt, mijn moeder vroeg of ik nog slaapzakken met mouwen wil, die zijn nu in de aanbieding bij de Hema en jawel, ik heb de stof voor het hemeltje van de wieg gevonden! Keurig opgeborgen bij de slaapzakken... Nu kan ik een nieuwe foto maken (helaas regent het net) en hopen dat ik de wieg compleet snel verkoop.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden