Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kun je nagaan met twee Vlinder... 8 flessen en 4 hapjes op een dag... en nog een beetje diksap drinken. Ben met niks anders bezig dan babies voeden de hele dag haha! Maar ik doe het met liefde. Al kijk ik wel uit naar de tijd dat ze zelf gaan eten, in ieder geval zelf de fles vast kunnen houden. Ze zijn al hard aan het oefenen en soms lukt het even maar dan laten ze 'm weer vallen...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meezie, de gehele maand september is de entree prijs 12.50 pp.

Inge vind de visjes erg leuk, in plaats van een zwempartij.

Caro, ik begrijp je helemaal.

Deze tijd is ook erg leuk, als ze straks kunnen lopen/kruipen krijgen we het nog drukker.

Vandaag rustig aan, ga nu mijn huis opruimen, is geexplodeerd.

Geplaatst

Meisjes, goedemorgen!!

Wat een hitte, niet normaal he?! Wat doen jullie met de kindjes op hete dagen zoals deze?

Ik ga straks naar Toys XL om een zwembad te scoren, het is niet uit te houden :-(

Fijne dag!

Geplaatst

Ik weet t ook niet goed met de warmte, we hebben alleen een dakterras en das echt te heet. Fiene lijkt er niet echt last van te hebben. Die ligt in haar luier op een kleedje en heeft gister m het terugdraaien ontdekt.

Wel veel last van een doorkomende tand: gister 6 poepluiers op rij, knalrode billen eb vanmorgen haar bed helemaal voel poep, yakkes!!

Drinken gaat wel goed gelukkig. Sinds woensdag krijgt ze smorgens een papfles en zijn we over op voeding nr2. Gister wel veel gespuugd, dus maar weer ff een schep nutriton toegevoegd. Hadden we net helemaal afgebouwd.

Trouwens; ik gebruik de avent 123speen voor de pap, en dat gaat wel goed, behalve dat er -als de fles leeg is- een hoeveelheid papdrap achterblijft. Tips?

Geplaatst

Hier geen last van de warmte, nou ja maud dan, ikzelf wel. Bah!!

Wel lekker druk bij ons op het terras, alleen jammer dat ik op die mooie dagen altijd zo knetter hard moet werken.

Fren ik zou toch eens een papspeen proberen, dan gaan de vezels wel mee. En hou je niet zo'n drap over.

Fijn he die tanden, ben echt blij dat ze hier door zijn.

Hier geven we maud tussendoor ook wat roosvice, water of appelsap. Ze drinkt steeds kleine beetjes maar het is toch weer extra vocht.

Nou ga weer aan de bak. Morgen vrij en dinsdag overdag. Daarna weer 6 dagen bikkelen. Ik kijk zo uit naar de vakantie!!

Geplaatst

Vlinder, leuk he dat opperdepop boek, ik gebruik dat ook al aan paar jaar voor mijn oudste en hij lust eigenlijk alles wel wat ik eruit maak. Zo had ik zelf nooit bedacht om iets met tomaat en aubergine voor hem te maken met anderhalf, maar hij vond en vind het superlekker. Ook de gerechten voor de hele familie, vanaf 1 jaar, zijn echt heel lekker!

caro, tis inderdaad een hoop gedoe weer nu he, met die fruit en groentenhap. Was net aan het genieten van het feit dat ik niet meer de hele dag met flessen bezig was.....maar gelukkig gaat het snel naar normale maaltijdtijden!!

Fren, lekker al die poep....maar is het de eerste tand? Hier nog niets in zicht en sinds de hapjes erin gaan is de poep ook heel anders geworden, het zijn nu echte drolletjes hihi. Soms poepen ze in bad en dat vind ik echt te grappig om te zien, hoe er zo'n drollie uitfloept....raar he?

We waren gisteren op een babyfeest en daar konden we ze gelukkig in de schaduw op een groot kleed leggen. Nu liggen ze allebei al 2 uur te slapen ( binnen is het 25 /26 graden dus nog wel te doen) en mijn man is meet de oudste naar het strand.....heerlijk wat een rust!! Vanmiddag zetten we het kinderbad en het opblaasbare babybad in de tuin onder de parasol. Dat opblaasbare bad heb ik een paar weken geleden bij de Etos gekocht voor 6 euro en daar hebben we onwijs veel plezier van. Het gewone babybad gebruiken we eigenlijk nooit meer, omdat ze daar tegen de randen aan trappen. Bij dat opblaasbad beweegt alles gewoon mee, en ze vinden het fantastisch.

Geplaatst

Hier doen we niet veel met ze. We hebben een groot zwembad dus daar zit de oudste de hele dag in maar is veel te koud voor de kleintjes. Ik had inderdaad wel een babybadje kunnen kopen, dan hadden we daar warm water bij kunnen doen... maar ik dacht ze kunnen nog niet zitten dus niet zo handig. Eerst was het plan allebei met een baby op schoot in het water maar echt te koud. Ze zweten behoorlijk maar lijken er verder niet veel last van te hebben. Ga alleen 's ochtends en 's avonds naar buiten maar overdag binnen, gelukkig is het huis redelijk koel en slapen zij ook aan de koele kant.

Ik ben nooit zo van de babyboeken maar dat Opperdepop klinkt wel leuk. Is dat nog verkrijgbaar?

Meezie wat jammer dat je zo hard moet werken, tot hoe laat zijn jullie 's avonds open?

Geplaatst

Caro, het is van de appie, daar staat het meestal gewoon bij de boeken. Als het er niet staat, kunnen ze het voor je bestellen. Ik ben ook niet van de kookboeken, maar hier ben ik echt wel heel erg blij mee. Er staan verder ook handige tips in, en over wat er in de verschillende fases met je kind gebeurd (qua eten) echt leuk hoor!

We beleven hier een primeur, ze liggen allebei voor de 2e keer in hun bedje te slapen vandaag, vanmorgen 2 uur en nu ook alweer 3 kwartier.....gelukkig maar want op hun kamer is het nog redelijk koel met zo'n 26 graden.... voorheen sliepen ze overal behalve in bed: wipstoel, schommelstoel, speelkleed, box, babaybjorn.....

Geplaatst

Die van mij slapen dus juist nergens behalve in de kinderwagen soms... Komt misschien omdat ik ze vanaf dag 1 steeds in hun eigen bed heb gelegd? Geen idee.

Ja ik had het gezien dat je het op internet ook kunt bestellen. Kom bijna nooit bij AH, maar kan het wel aan mijn moeder vragen mee te nemen die komt er heel vaak. Ze heeft trouwens toch maar die luieraanbieding meegenomen daar haha! Kan ze niet laten liggen, 3 halen 2 betalen, ook al heb ik nog tig pakken...

Geplaatst

Oh wat balen Fren! Hier gingen 2 van de 3 flessen op vandaag maar de hapjes was niks... Wel heerlijk vinden ze allebei diksap appel, heb je dat al geprobeerd? Geef je ORS omdat je bang bent dat ze niet genoeg vocht binnenkrijgt?

En hou je haar vast tijdens de fles? Wij leggen ze neer in de wipstoel of op de bank met een kussentje achter haar hoofd omdat het zo warm en klef is...

Geplaatst

Net fles 3 na een badje en ligt net in bed. Ik geef haar liggend op bed tussen m'n benen de fles. In de arm is helemaal drama. En de ors is omdat ze enorme spuitluiers/diarree heeft. Wil wel dat ze voldoende vocht enzo binnenkrijgt.

Geplaatst

Fren, ik hoop dat ze snel weer beter drinkt.

hier een kleine meid die echt onwijs onder de rode butjes en vlekken zit. Hopelijk is het van de warmte of een reactie op de zonnebrand en is het morgen ver over.

wordt toch wel een beetje zenuwachtig want we willen dinsdag op het vliegtuig stappen...

morgen naar het cb dus hen ook maar ff laten kijken

Geplaatst

Fren, hopelijk is ze snel weer de oude! Vervelend als ze zo jammeren en helemaal niks leuk/goed is.

Vince eet/drinkt goed met deze warmte, zo'n 250cc aan extra vocht met deze warmte. Wel jammert hij ook snel en slaapt korter/minder dan normaal.

Geplaatst

Maud drinkt ook goed, maar die tandjes van fiene die zorgen nu denk ik voor de meeste elende. Hopenlijk komt het nu snel, dat is voor iedereen fijner. Ach arm kindje. Misschien van die druppels die tegen de pijn helpen of gebruik je die al??

ik ga ze zeker kopen voor de andere tandjes, want vond mijn kleine poppie toen echt zielig.

Boek klinkt heel leuk, ik ga eens kijken of ik eraan kan komen, vidn het toch wel leuk om wat verschillende dingen te geven.

Caro de keuken is open tot 21 uur. Maar dat houd alleen in dat alle bestellingen voor die tijd binnen moeten zijn. Gister waren we rond 23 uur klaar. Vanavond was het half 12.

Iedereen zit buiten met dot weer en dat houd voor mij in dat ik ongeveer drie keer zoveel moet lopen. Gister hadden we 33 man en vanavond 24. Mijn vriend staat in de keuken en ik doe de bediening. We zijn nog opzoek naar iemand die twee avonden in de week wil werken, want vind het nu wel heel pittig om zoveel te werken en het zorgen voor maud. Deze week 5 avonden maud naar opa en oma gebracht en dat vind ik veel te veel. Maar helaas blijkt de werkeloosheid in de horeca niet zo groot te zijn. Hopenlijk gaan er mensen opzoek naar werk als het seizoen voorbij is. Maar ik hoop eerder!!

Geplaatst

Fren/caro wat jullie omschrijven is hier ook het geval.

Gisteren drie poepluiers en de fles weigeren, ze zette het gewoon op een schreeuwen, uiteindelijk 140 van de 200 op.

Dat jammeren is erg zielig, dat doet Inge niet die ligt de kieren in bed en dan moet je zeggen dat ze moet gaan slapen, nou dan is het helemaal feest in bed.

S'middags dacht ik een beedje diksap te geven, maar dat hoefde ze niet.

Ik heb haar gisteren in mijn arm, drinken gegeven, maar het zweet brak mij letterlijk aan alle kanten uit.

Eten gaat goed in de wipstoel, maar drinken dat lukt, niet ze is veel te beweegelijk.

Het Opperdepop boek is superleuk, vandaag appel met abrikozen en de groente hap is sperziebonen met brocoli.

Ik heb het cadeau gehad. Zelf ben ik ook niet zo van de kookboeken ik heb er twee.

Afgelopen weekend toch een wat drukker weekend gehad dan dat we hadden gepland.

Vrijdag een bruiloft, zaterdag een bbq voor een 25 jarige bruiloft van de buren, die belde om 12.00 uur komen jullie ook.

Gisteren hadden we een verjaardag en dat met die hitte, nu alles open en hopelijk koelt het een beetje af in huis want het is best warm.

Oja, Inge gaat haar benen strekken. Als ik haar rechtop zet, dan blijft ze een paar tellen staan.

Meezie, klinkt wel als een goede bezetting.

Sla je slag er maar uit met extra drankjes en hopelijk nog een leuke fooi.

Wanneer ga je op vakantie?

Wel grappig dat je schrijft dat het geen crisis is in de horeca, goed personeel gaat niet lopen in deze tijd.

Je kunt de vergelijking maken met de huizenmarkt, je gaat pas zelf kijken als je je huis verkocht hebt.

Melissa, hoe is het met je ventilator, heb je een nieuwe.

Simonja, fijne vakantie, waar gaan jullie heen.

Geplaatst

Jeetje je moet toch makkelijk iemand kunnen vinden! Mijn vriend heeft anderhalf jaar thuis gezeten! Maar ja, hij is niet echt geschikt voor de horeca :-)... Lijkt me erg pittig, hoe laat sta je op? Krijg je wel genoeg slaap dan? Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om meteen naar bed te gaan, eerst even bijkomen, lig je er dus altijd na middernacht in! Zou niks voor mij zijn.

Hier hebben ze gelukkig goed geslapen. Hun kamer is in pincipe de koelste slaapkamer, maar 's avonds/'s nachts toch wel warm hoor, lagen wel te zweten. Valt me op dat ze veel minder plassen nu, zelfs Bram maakt geen volle luiers...

We willen tzt van kamer ruilen met ze, omdat onze kamer groter is, maar dan zitten ze weer aan de warme kant dus misschien pas na volgende zomer, eerder gaan ze toch niet op hun kamer spelen. P wil het liefst van het najaar al wisselen, die heeft er helemaal zin in, onze kamer moet ook worden opgeknapt, kieren tussen muren en plafond enzo, dat kan dan mooi meteen in orde gemaakt worden. Ik zei al dan ga ik wel een weekend bij mijn ouders zitten met de kinderen en kan hij met een vriend die schilder is zijn gang gaan. Kindjes zullen toch moeten slapen nog overdag dus dat schiet niet op als er in twee kamers verhuisd/geklust wordt. Maar voorlopig laten we het even zo.

Even een speen aan Kaatje geven want ik hoor haar alweer en das wel erg vroeg... Oh Bram is ook wakker, was nog van plan de was op te ruimen en te strijken, nou ja even afwachten wat ze doen, heel soms vallen ze weer in slaap...

Geplaatst

Vlinder klinktmals een druk weekend, grappig dat je schrijft als je dan moet zeggen dat ze miet slapen dat het dan gelijk feest is. Hier ook als je binnen komt gelijk lachen en druk bewegen.

Caro de laatste tijd is het rond 1 uur. Maud komt tussen 8 en 9 dus opzich vakt het mee. Op de dagen dat we vrij zijn probeer ik wel eerder te gaan. Ach in het najaar haal ik het wel weer in.

zou ook niet nu al de kamers omwisselen. Hier slaapt maud nu in de kleinste kamer. Als ze een jaar of 3 is gaat ze boven de woonkamer slapen. Dat is een grotere kamer met twee schuine wanden en dan ligt ze minder boven het restaurant en bij het terras. Is denk ik wat rustiger voor haar tegen die tijd.

Fren is er al een puntje gevoeld??

Geplaatst

Als een ware Bob de Bouwer heb ik 'm weer aan het draaien gekregen! Wil graag een mobiele airco, maar dat vindt manlief zonde voor die 3 warme dagen in het jaar zoals hij dat zo mooi formuleert.

Pfff, Vince is doodop, maar zodra ik hem weg leg begint hij toch te krijsen! Als ik z'n kamer uitloop, gaat het

volume nog meer omhoog :-( Buren zullen wel denken. Op m'n arm/schoot is hij stil, maar ik zweet me een ongeluk. Plak aan alle kanten.

Geplaatst

Hier ook warm weer ellende. Slapen overdag is erg moeilijk voor ze.

Voor mij een spannende dag, net als morgen. Jasper is nu weer zo´n beetje 8 a 9 dagen verder na zijn laatste aanvallen (die in het AMC waren voorgevallen). Het zou weer tijd zijn... Het is nu spannend of de medicatie,de fenobarbital, voldoende zijn werk doet en zorgt dat mijn mannetje aanvalvrij blijft.

We zijn gelukkig toch vroeg aan de beurt voor de tweede mri, op 3 september mogen we weer naar het AMC.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden