Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro wij gebruiken 4 nutrilon scheppen fijne granen, 5 wordt te dik met de difrax speen.

Hier ook maar weinig drinken steeds, maak steeds ook maar kleine flessen want gooi al dagen halve flessen weg.

groente en fruit en toetjes gaan er wel goed in, brood ook dus voedingstoffen genoeg, allen vocht te weinig. Hopenlijk haalt ze het morgen in anders raakt ze verstopt.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij doen 3 of 4 scheppen rijstebloem. Zijn even gestopt mrt de granen. Happen worden een steeds groter drama, denk dat ze er nog niet aan toe is, dus we bieden aan, maar draait ze weg of gaat de mond op slot, dan stoppen we.

Geplaatst

Ochtendfles is 3 eetlepels fijne granen en avondfles is 2 eetlepels rijstebloem.

Vanaf vandaag op dieet, wil er 10 kg af hebben. Heb nu nog iets van 5 kg zwangerschapsvet en dat wil ik er iig afhebben. Laatste tijd veel gesnoept en allerlei lekkere dingen gegeten. Met de calorieteller app moet het helemaalgoedkomen!

Geplaatst

Ok dus jullie maken ook nog niet echt dikke pap. Doe nu 's morgens 2 scheppen fijne granen en 's avonds Bram 4, Kaat nog 3...

Balen Fren! Wat zeiden ze op het kdv? Daar eet ze toch wel?

Succes met lijnen Melis! Ik ben er nog niet aan toe en dan werkt het ook voor geen meter levert alleen frustratie op dus nog even niet.

Geplaatst

Hier ook een baby die minder drinkt, hoe kan dat toch, ik geef 4 flessen van 200cc maar drinkt er misschien maar 140 van op...

Maak me er niet druk om, hij is potig genoeg.

Geef sinds een paar dagen wel om half 8 laatste fles en gelijk met Ilona naar bed, wat een luxe ineens weer om om 8 uur de avond weer te hebben :-)

Ik leg hem nu wel veel op de grond en hij gaat de halve kamer door en gaat op zn buik in zn achteruit :-) wil wel speeltjes pakken die voor hem liggen maar dat lukt niet.

Fren wat balen van het eten, inderdaad niet forceren maar frustrerend is het wel

Geplaatst

Hier wordt prima gehapt. Gisteren en vandaag hebben ze mango gehad. Dat beviel goed.

Hier wordt wel wat minder gedronken door de fruithapjes in de ochtend en aan het einde van de middag de warme hap (nu nog alleen groenten). Ik ben van plan om zowel Lisanne als Jasper 4 keer 200cc aan te bieden en ik hoop aan het einde van deze maand op 3 flessen te zitten. Het CB gaf aan dat ik hier naar toe moet werken, maar wel in het tempo van Lisanne en Jasper.

De laatste fles voor Jasper (en ook voor Lisanne) is rond een uur of acht in de avond. Hij moet dan ook de fenobarbital hebben. Dat is vloeibaar, maar smaakt niet lekker. Dus dit wordt afgewissel met een paar slokjes water om de smaak weg te spoelen. Het is wel een gedoe. Daarna nog wat melk. De fenobarbital is een vettige stof, dus goed mengen met de melk gaat niet. Als hij straks groter is, dan hoop ik dat hij zijn anti epileptica in pilvorm mag gaan slikken met een glas water.

Geplaatst

Ik ben 21 augustus m'n laatste pil genomen (halverwege de strip) ben toen op 26 augustus ongesteld geworden. Vandaag heb ik me toch ineens onwijs heftige buikpijn/krampen. Kan dit mijn eisprong zijn?

voorheen heb ik deze nooit zo heftig gevoeld! Auw!

Geplaatst

Chrish, ja wat een gedoe zo zn medicijn geven, pil vorm is tzt wel handiger ja.

Melsi, ik denk het niet, ik heb in mn mmm meerdere keren halve strip of iets dergelijks de pil moeten slikken om mn cyclus te verleggen en heb dat nooit gehad.

Geplaatst

Hoi Melis, Geen idee wat het is, heb je een paracetamolletje genomen.

Inge heeft keelontsteking, samen met mij , wIj hebben elkaar aangestoken, vandaag dag 2.

Ze drinkt heel weinig, vandaag 160 cc op en een fruithap van 150 gr.

Qua melk houdt ze haar mond stijf dicht en als ik geluk hebt hab ze, gelukkig is ze nog wel levendig, straks maar weer een zetpil.

De HA gaf aan dat het 3-4 dagen duurt en dat het dan wel over is, zelf ook aan de paracetamol.

Geplaatst

Hoe weten jullie altijd hoeveel gram de hapjes zijn? Als je het vers maakt? Geen idee hoeveel gram 1 gepureerde mango bijvoorbeeld is? Of is dat alleen bij potjes.

Geplaatst

Ik weeg het op de keukenweegschaal, mijn beaba vakverdeler maakt porties van 85 gr.

Wil nu wel even weten wat ze binnenkrijgt.

Zojuist een Yogolino banaan op Nestle, wel vanaf 6 mnd mar dat moet kunnen.

Weer 100 gr, fles was na 2 tellen alweer gillen.

Nog even geprobeerd met een lepeltje, maar dan loopt alles langs haar kin, geen optie.

Ik denk dat ze 35 ml op heeft, de rest zit in haar romper.

Geplaatst

Vlinder we hebben denk ik een virusje opgepakt bij het zwemmen, maud loopt ook te snotteren en te krijzen met haar fles, maar ander eten doet ze wel. Dacht dat het krijzen van de tandjes kwam nooit gedacht aan keelpijn. Ze hoest wel wat meer, mmm misschien toch even kijken.

Ik loop ook te snotteren en mijn vriend en schoonmoeder waren ook al aan het klagen over keelpijn. Ik fiets er meestal tussendoor, heb al behoorlijk wat weerstand door mijn werk met kids.

Hier geloof ik door de doorkomende tanden heen, ze is weer rustig, geen koorts en heeft vanmiddag zowaar haar fles zonder problemen opgedronken.

ze heeft nu alleen ondekt dat ze haar tandjes over elkaar heen kan bewegen. Brrrrrr echt kippenvel momenten en zij zit met een ijzer gezicht haar kaakjes heen en weer te bewegen.

Melis zou je eisprong kunnen zijn, ik heb na de ivf ook meer last van mijn eisprong, helaas werkt het spiraaltje daar niet tegen.

Geplaatst

Hey Meezie, (voortaan bellen we wel even)

Ik gaf ook de schuld aan doorkomende tanden, kwijlen, maar daar verdwijnt de eetlust niet van en heb je geen 38gr.

Dezelfde symptonen, eet alles met een lepel, maar een fles ho maar, zet het echt op een krijssen.

Afgelopen nacht lag ze te snotteren, de rest van de dag niet meer.

Hoe lang heeft Maud hieral last van, Inge sinds gisteren, hoop dat het snel voorbij is, want het is slopend HA, gaf aan dat het woensdag beter moet gaan. HA was wel blij dat ze eet en beweegelijk is, waardoor uitdroging niet zo snel mogelijk is.

Ze heeft nu op:

06:00 100 ml melk

09:00 60 ml melk

11:00 150 gr appel met banaan,

15:30 35 ml melk, 100 ml yogo van de etos,

16:30 60 ml rijstebloem met de lepel en

18:00 100gr groente.

Net 500 ml, vanavond nog een fles en als ze vanacht wakker wordt krijgt ze hem ook.

Geplaatst

Ik weet niet meer of ik het nou al gevraagd had maar geven jullie momenteel vitamine D druppels?

Omdat ik gelezen had dat het niet nodig is bij 500 ml opvolgmelk of meer per dag ben ik gestopt maar ik zie steeds dat flesje staan en denk moet het niet toch?

Geplaatst

Caro, ik ga nu A en D geven, zit in een flesje. De R zit weer in de maand dus een beetje extra weestat (A) kan geen kwaad. D gaf ik wel tijdens de borstvoeding, daarna nog af en toe. Omdat ze nunniet altijd aan de D komt vind ik het wel fijn om haar wat extra te geven. Vanuit het consultatie bureau hebben ze geloof ik een nieuw advies, ze raden het wel aan om het te geven of ze nou wel of niet de 500 ml drinken. Anders geef je 5 drppels ipv 10.

Vlinder, maud heeft er last van sinds vrijdag nacht. Toen werd ze steeds krijsend wakker. Nu gaat het beter, alleen de fles van vanmorgen niet leeg gedronken, de andere twee wel. Ook de rest gegeten. Alleen geen brood, vond de fles even belangrijker.

nu lekker op bed met luuf op en ze is gelijk in slaap gevallen

Geplaatst

Vit-D moet je ze blijven geven tot 4 jaar, dat was toen Ilona nog baby was wat in de flesvoeding zat voldoende en hoefde niet bij te geven en dat is later veranderd naar ook bij flesvoeding blijven geven tot 4 jaar.

Geplaatst

Ik heb het gelezen in de folder van het voedingscentrum, (cb heeft niks gezegd) dat het dus niet hoeft, dat is toch raar dan?

Ik gaf het de oudste altijd heel trouw omdat ik die lang borstvoeding en daarna maar heel kort opvolgmelk heb gegeven... Nou ja, toch maar weer doen dan. Ik vergeet het ook wel eens een dag maar dat is niet erg dan denk ik.

Geplaatst

Meezie, fijn dat ze wel slaapt en alweer redelijk goed eet.

Inge, werd om 21.30 uur wakker, papje gemaakt van 150 ml + 5 scheppen rijstebloem, dus lekker dik, ze ligt nu weer in bed.

Gegeven met een lepel, ik heb de fles niet geprobeerd.

Nu maar hopen dat het snel voorbij is.

Melis, ik moet nu aan je denken, maar het gaat wel kost wat meer tijd, maar het werkt.

Daar hij een tijd geleden schreef wie s'morgens pap gaf uit een bordje, ik denk ik morgenochtend.

Weltrusten allemaal.

Geplaatst

Goedemorgen,

Inge heeft vanochtend weer uit de fles gedronken, weliswaar 110 ml, maar het is een begin.

Het is nog een beetje mistig in de polder, maar dat klaart snel op met het zonnetje.

Probeer nog wat van het mooie weer te genieten.

Geplaatst

Fijn dat inge weer opknapt en weer eet. Hier gaat er zo weer lekker een papfles in, succes met pap geven.

hier is het al aardig weg de mist. Heerlijk deze dagen, van mij mag het altijd dit soort weer zijn, niet te warm en s morgens is het altijd zo mooi al het mistig is.

Geplaatst

Vanochtend wakker geworden met keelpijn en wat hoofdpijn. Dus meteen keeltabletten en een pijnstiller ingenomen.

Jasper wilde gisteravond zijn medicatie niet meer uit het flesje drinken met tussendoor slokjes water uit een ander flesje. Dit trucje is na 3 dagen ook weer uitgewerkt. Ik denk dat er niets anders op zit om het spuitje te gebruiken wat bij de medicatie zit en het dan rechtstreeks in zijn mond te spuiten. Dat vindt hij ook niet fijn, maar als we het goed doen, dan weten we wel zeker dat hij het binnenkrijgt.

Ik hou trouwens ook wel van dit nazomerweer. Het is hier ook zonnig. Ondanks dat ik me niet zo lekker voel, ga ik vanmiddag toch nog even met Lisanne en Jasper wandelen.

Geplaatst

Ik ging gistermiddag een stuk lopen en had het bloedheet! Het leek wel 30 graden in de zon! Kwam nog iemand tegen en even staan kletsen, thuis een schoon t-shirt aangetrokken. Ik heb nog steeds het zwembad niet opgeruimd, maar gister had ze er eigenlijk in gekund, ware het niet dat ze helaas naar de tandarts moest...

Kindjes met korte mouwen geslapen maar vanmorgen toch wel wat koude armpjes hoor. Denk dat ik ze 's nachts toch maar weer lange mouwen aan doe. Blijft aanpassen steeds: wat moeten ze aan...

Kennelijk hebben ze nog steeds een beetje het slaapschema van 't weekend want het was weer kwart over 8 vanmorgen. Is wel een mooie tijd, laat ik ze rustig wakker worden terwijl ik met de oudste een boterham eet en als zij naar school is de eerste fles... Benieuwd hoe lang het zo blijft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden