Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis, vertel wat heb je allemaal gekocht.

Fren, traphekjes, daar moeten wij straks ook aan.

Heb je al iets op het oog.

Wij hebben een opentrap in de kamer, daar moet straks een hek omheen.

Iemand suggesties.

Leuk dat je goed geslaagd bent voor kleertjes voor F.

Caro, klopt dat is net begonnen, over 2 weken hebben ze altijd nog een extra kortingsavond.

Die washandjes zijn reuze handig, die gebruik ik ook.

Inge doet wel altijd helemaal rillen,want ze zijn best koudddddd.

Lekker he, als ze in slaap vallen in je armen.

Hadden we hier vanavond ook, Inge krijgt nu een pyjama papje, daar ze de rijstebloem niet meer wil drinken, maar alleen met een lepel wil eten.

Gisteren viel ze ook al in mijn armen in slaap, maar toen moest ze nog een schone luier en haar pyjama/slaapzak aan, vandaag alles omgedraaid, heerlijk, slapend in bed gelegd.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij doen inderdaad eerst luier er pyjama aan en dan pas de fles, dan kan ze in een keer door naar bed. Dan jog een verhaaltje voorlezen (vindt ze fantastisch, lang leve jip dn Janneke!) en slapen.

Wij gaan voor deze: http://www.babypark.nl/traphek-safety-door-mat-chroom.html er moeten er 2 naast elkaar en de trap is breder dan normaal, dus niet heel veel keus. Wel mooiere gezien, maar ga echt geen honderden euro's uitgeven aan traphekken...

Geplaatst

Vlinder bij Boxenland hebben ze losse hekjes die je ook kunt bestellen voor om een trap heen, staan geloof ik ook voorbeeldfoto's op.

Wij hebben een deur naar de gang dus geen probleem. Bovenaan de trap een hekje dat er nog steeds zit omdat de kamer van de oudste recht tegenover de trap was. Ik deed het 's nachts altijd dicht mocht ze 's nachts als ze moet plassen per ongeluk rechtdoor lopen... En nu is het handig dat het er nog zit.

Geplaatst

Heeel herkenbaar, dat geklooi met eten!! Hier doen we het ook maar net zoals het uit komt. Daarbij hebben we al 2 weken ook nachtelijke sessies waardoor de ochtendfles soms pas om 10 of 11 uur komt ( als ze om 5 uur 's ochtends een keer extra komen) Dan doe ik ook maar fruit als het uitkomt en een volgende fles op verzoek.

Over het algemeen is het schema wel ongeveer:

7:00 / 7:30 papfles

9:30 - 10:30 slapen

11:00 fruit

13:00 fles

13:30 - 15:00 slapen

17:00 groenten /eten

19:00 papfles en naar bed

Ik had vanavond de macaroni met vis uit opperdepop 7 -9 maand gemaakt: ze vonden het heerlijk!! Over het algemeen gaan de fuithappen ook vele malen beter dan de avondhap.

We hebben ook de trip traps klaar, maar daar zitten ze in als zoutzakken en vallen ze alle kant op, dus toch maar weer terug in de wipper.

Brood korstjes vinden ze hier helemaal leuk, het wordt alleen zo'n kliederboel, dus ik denk dat ik dat lekker aan de creche overlaat om te wennen hihi.

Hoe doen de andere creche mama's dat met het schema, schuift alles dan door of krijgen ze iets extra's?

Geplaatst

Mira, jullie dus precies hetzelfde schema als wij hebben. We proberen er niet te gestrest mee om te gaan. Als fiene echt niet wil, dan maar niet. Op de crèche krijgt ze geloof ik om half 10 een cracotte, een uur laten fruit, tegen enen de fles en smiddags nog wat drinken. Als we thuis zijn krijgt ze haar groentehap, maar dat is dan vaak pas tegen zevenen. Dan een half uur later de fles en naar bed. Op de crechedagen is ze helemaal uitgeput...

fiene slaat de pagina's niet om, omdat ze dan al in bed ligt. Wel heeft ze zelf boekjes waarmee ze speelt, zogenaamde indistructables, die kreeg ik van een zakenrelatie in new york. Zijn gemaakt van fed-ex papier en kunnen dus niet kapot, geloof me, fiene doe haar uiterste best om het tegendeel te bewijzen, haha!

Geplaatst

Traphekjes.... ja daar moeten we ook eens over gaan nadenken. Niet dat Yente al kruipt, maar ze doet wel pogingen dus wie weet is het straks opeens zo ver.

Doen jullie ook een hekje aan de onderkant van de trap? Of alleen bovenaan?

Op de creche krijgt Yente wel iets eerder fruit dan thuis, maar verder blijft het schema hetzelfde. Ze krijgt rond 6 uur haar groentehap, dan komen we net thuis. Dus hapje erin en daarna voor onszelf gaan koken. En dan om 8 uur fles en naar bed.

Af en toe lees ik overdag een boekje voor, maar over een tijdje wil ik daar inderdaad ook wel een avondritueel van gaan maken. Maar ach, Yente gaat nu gewoon zonder problemen slapen dus vind dat lezen eerst nog niet zo nodig. Ze ligt toch al bijna te tukken haha

Geplaatst

Eef, inge kan ook nog niet kruipen, maar ik ben graag voorbereid en wil ook niet de hoofdprijs voor alles betalen.

Dat vereist altijd wel wat voorwerk.

Ik kan je niet helpen met je vraag of wij onderaan de trap ook een hekje doen.

Bij mij is het antwoord ja, want wij hebben een open trap, die uitkomt in de woonkamer.

Boven heb ik een deur, maar daar komt wel een traphek voor, misschien dubbel maar ik denk niet verkeerd.

Fren, Geweldig dat Fiene zo lekker bezig is.

Wij hebben 2 stoffen boekjes eentje die knisperd en een kleurenboekje.

Het knisper boekje vind ze super, ze doet net alsof ze ligt te lezen, ze eet deze boekjes ook op hoor.

Mira, dat geklieder met eten herken ik, als de boterham op is geef ik nog een stukje brood om in de knijpen, dit ligt vervolgens op de grond.

Maar wat moet je dan, de fles blijven geven, gelukkig heb ik een wasmachine en schijnt het zonnetje nog regelmatig, dan is alles weer snel schoon en droog.

Inge eet beter groente dan fruit, ik mag blij zijn met 100 gr fruit en de groente vliegt naar binnen en zeker als ik er een stukje vlees of kaas doorheen doe.

Afgelopen week andijvie met aardappelen en kaas gegeven, dat vond ze super lekker, geven jullie na afloop ook nog een schone lepel om te oefenen met vasthouden.

Geplaatst

Ok, das nieuw... Vanmorgen om 6.30 de fles. Om alf 9 wilde ze niet meer slapen, dus wat fruit gegeven, bijna een half potje. Daarna heeft ze ruim een uur lekker op de vloer liggen spelen en uiteindelijk ging er nog een heel potje fruit in! Nu ligt ze net weer in bed. Hoop dat ze dit volhoudt!

Geplaatst

Vlinder, ze kunnen bij mij nog niet in de kinderstoel, dan zwiepen ze alle kanten op. Dus met een boterham in de wipper of schommelstoel doe ik nog even niet, want ze smeren de hele bekleding onder en het duurt zo lang voordat het weer gewassen en vooral droog is. Zodra er goed gezeten word, ga ik ook thuis aan het boterhamavontuur, tot die tijd mogen ze de wippers op de creche onderkwijlen......

Wij hebben hier ook boven en beneden een traphek ( voor de oudste) en dat is heel fijn. We hebben niet zo'n hele dure, een ding van Geuther. http://www.bol.com/nl/p/geuther-traphek-84-5-92-5-cm-wit/9200000001949247/

Bevalt prima, en past ook bij een wat breder trapgat.

Geplaatst

Mira ik neem aan dat je geprobeerd heb met een kussen ertussen gepropt? K en B glijden anders ook nog opzij maar met een kussen of grote knuffel gaat het goed, niet te lang maar zo lang het brood eten duurt.

We hebben vandaag de tweede kinderstoel erbij gezet en heb ze tegelijk brood gegeven. Ging iets beter, samen een halve boterham op. En daarna meteen een fles, dat is de goeie volgorde denk ik want dan hebben ze honger. En als ze dan zo ver zijn dat ze allebei een boterham eten kan er een fles vervallen.

Geplaatst

Mira, Caro, Inge zit ook nog niet zelfstandig.

Maar zoals je schrijft Caro knuffel of handdoek erbij en ze zit goed, voor de boterham.

Hoevaak geven jullie je kindje vlees/vis?

Ik heb hiervan uit het CB geen richtlijn meegekregen.

Hebben jullie ook nog van het mooie weer genoten.

Het was een lekker zonnetje, alleen jammer van de harde wind.

Maar uit de wind in de zon, was het heerlijk.

Geplaatst

Niemand meer geweest gisteravond, goh...

Nou, het was een rare dag omdat mijn moeder er was zijn ze veel langer opgebleven dus pas om half 4 naar bed terwijl ze meestal rond 4 uur de derde fles al krijgen. Dus tot half 6 geslapen, fles gegeven en zelf gaan eten.

Ze begonnen een beetje te jengelen en dan heb je dus een dilemma: te vroeg voor de laatste fles en te vroeg om naar bed te gaan. Dus bedacht ik groente er in, hebben ze alles gehad. Dat ging prima voor hun doen, samen een potje op en diksap en toen alsnog naar bed. Maar dat vonden ze niks! Vooral Bram bleef huilen dus ze er uiteindelijk maar weer uitgehaald en gespeeld tot half 9 en toen de laatste fles en daarna waren ze meteen vertrokken tot vanmorgen half 8.

En nu heeft Bram nog niet geslapen, Kaat wel even maar die hoor ik alweer. En ik heb nog niet eens gedouched... Toch maar Brammetje weer even terugleggen zometeen dat ik tenminste even kan douchen. Toen ze net geboren waren kon het me niet schelen al kleedde ik me pas 's middags aan maar dat heb ik nu niet meer...

Geplaatst

Goedemorgen,

Misschien wel geweest maar niet gereageerd.

Ja, met visite is het altijd een beetje lastig, je moet misschien wat strenger zijn voor de visite.

Ze gaan naar bed, anders zijn we met zijn allen uit het ritme.

Ik begrijp het reuze goed, je wilt ook niet vervelend zijn, wel lekker dat Bram zo lekker geslapen heeft.

Veel kindjes slapen hier nog vroeg in de ochtend, komt vanzelf als hij moe is valt hij wel in slaap.

Vandaag besloten de Bumbo weg te doen, gisteren is ze omgevallen in de box, ze zat een cracotte te eten en ze gooit zich om.

Ligt ze met de bumbo om haar kont op haar zij in de box, wel komisch om te zien, maar niet om te lachen.

Wie van jullie heeft er een badzitje, nou ik niet meer met water, in de douchebak

Mevrouw, gooit zich vanochtend om en denk zelf even te gaan zwemmen.

Ik stond er naast en heb haar uit het water gepakt. Ben ik de enige met zo'n beweegelijk meisje.

Chrish, hoe is het met Jasper.

Melis, Vince al opgeknapt.

Mira, Inge gaat niet naar het KDV, dus ik mag zelf kliederen, lekker hoor en ik vind het reuze gezellig.

Als ze uitgeslapen is, gaan we vanmiddag even bij het aardappelenrooien kijken met zijn tweetjes.

Ze zijn nu zo dichtbij.

Geplaatst

Tja het is toch oma... Toen ze heel klein waren was ik wel streng maar nu ze wat ouder zijn denk ik toe maar, ze ziet ze hoogstens eens per maand.

Nou, ze wilden dus echt niet slapen dus maar gewassen, aangekleed en brood gegeten. Weer iets meer dan een halve boterham op samen, heb er water bij gegeven. Dacht ineens: ach, zielig, mijn kindjes op water en brood haha! Zit ook alleen nog maar boter op. Ga binnenkort maar eens wat jam of smeerkaas doen denk ik.

Nu weer in bed gelegd want iets te vroeg voor de tweede fles. En zo is iedere dag weer anders...

Oh ja, ik heb ze dus nog in die bad lig/zitdingen maar dat duurt niet lang meer, daarom heb ik laatst een tweede badring gekocht, de eerste heb ik (geloof ik?) nog van de oudste, zo eens gaan zoeken.

Kaat is niet zo heel beweeglijk, Bram wel maar voornamelijk als hij de ruimte heeft dus op het speelkleed. In bad of in de kinderstoel zit hij vrij rustig.

Geplaatst

Vlinder, m'n kleine knul knapt langzaam aan op, vandaag lekker papadag! Mama is hard aan het werk.

Chris, leuk dat we de 24e ff koffie gaan drinken, manlief gaat wel mee naar Zwolle i.v.m. controle voor de helm. Hoe laat en waar wil je afspreken?

Geplaatst

Vlinder, het gaat goed met Jasper tot nu toe. Morgen een afpsraak in het AMC en vanochtend belde SEIN. Morgenochtend hebben we een afspraak daar. Het is de bedoeling dat SEIN zich verder tegen de medicatie instelling van Jasper gaat bemoeien i.p.v. de algemene kinderarts van het ziekenhuis. Ook hoop ik dat SEIN aan mij en mijn man als ouder wat meer ondersteuning kunnen bieden.

Melis, gelet op de toestand met Jasper zijn jullie bij mij thuis welkom. Ik heb thuis alle voorzieningen om een aanval op te vangen. Geen probleem uiteraard als je man meekomt. Tijdstip hangt ook af van hoe laat jullie klaar zijn met jullie afspraak.

Geplaatst

Chris, heel veel succes morgen in het AMC, spannend! Ik hoop dat SEIN jullie een goed eind op weg kan helpen.

Wij moeten de 24e om 12.45 uur in Zwolle zijn, denk dat we een half uurtje tot drie kwartier bezig zijn daar.

Heb je whatsapp? Dan kan ik je een berichtje sturen als we daar vertrekken, zodat je weet hoe laat we er ongeveer zijn.

Gezellig!!

Geplaatst

ik heb gister via mp een bibabath gekocht voor fiene en een bod gedaan op 2 traphekjes. Wij hebben alleen een douche, en dat vindt Fiene lang niet zo leuk als in bad lekker spatteren. Wil er nog wel een badring bij halen.

Geplaatst

Melis, fijn dat het beter gaat met Vince.

Wat leuk dat jij en Crish elkaar gaan ontmoeten.

Chrish, succes morgen in het AMC, fijn dat het goed gaat.

Heb je nu ook zuurstof in huis.

Wanneer moet je naar Sein?

Caro, dat is altijd lastig met visite en zeker als ze maar 1x per maand komen.

Geef je ze toch wat extra, is iedereen tevreden en rustig, morgen weer terug naar het oude patroon.

Fren, geweldig handig lijkt me zo'n bad, ben wel benieuwd wat je ervoor moest betalen.

Afwachten of ze reageert op je bod voor de traphekjes.

Ik heb zelf ook een traphekje gekocht op mp, deze kan om de trap heen in de woonkamer.

Dan is de hoek van de trap afgezet, kosten 27.50

z.d31ad8d02b8cae530fe718b6384c5b33.jpg

Tevens heb ik een nieuwe combi sleeper gekocht op MP, advertentie: 582761489

Wij hebben een koud huis, dus ik denk dat ik hem wel zal gebruiken komende winter.

Ze heeft er nog meer alleen, in de onderstaande kleur, ze kosten 35 euro + 6.75 verzendkosten.

Tevens biedt ze de kortere versie aan van 80 cm voor 30 euro + verzendkosten.

pOYGhFwpuXwIL1uVk2Gr7Q==.jpg

Geplaatst

Fren: hoe groot is een bibabad? Wij hebben nu een flexibad maar als M zelf kan zitten is het wel leuk als hij samen met zijn zus in bad kan.

Vlinder: wat een handig hek. Wij hebben een zitkuil en hebben eigenlijk een hek nodig van ruim drie meter. Bij F hebben we het zonder gedaan dus dat betekent heel veel opletten en de box lang laten staan.

Net lekker getennist, heerlijk weer buiten! Nu even lekker op de bank en dan zo douchen en op tijd naar bed en dan maar hopen dat M een beetje slaapt, hij is nogal onrustig de laatste tijd. Vaak wakker en ook op de meest vreemde tijdstippen en dan heeft hij ook nog eens honger. Dan gaat echt de sirene af!

Hier nog een fotootje van onze man

Geplaatst

Wat leuk om Matthijs eens te zien! Leuk ventje hoor! Ik zeg net tegen P dat onze Bram toch wel een stevig ventje is, als ik de armpjes en beentjes vergelijk... P zegt: Bram is potig, haha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden