Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden, ben ik weer even.

Matthias heeft geen kma gelukkig maar reageert wel heel heftig op shampoo's met parfum, dus alles van neutral.

hoeft maar 1 drupje andere shampoo te zijn en erge uitslag.

maar goed hij mocht aan de bijvoeding, sinds vorige week begonnen en het gaat erg goed, vind veel lekker, vooral potje pompoen met rundvlees, bruine bonen, peer, banaan, gemengd fruit ...het gaat er in als koek, hij krijgt ook wat stukjes brood, hele mini stukjes met wat boter want als ik hem een korst geef dan propt ie hem helemaal in zijn mondje en blijft kleven aan zijn gehemelte, dus niet de bedoeling, ik leg een mini stukje brood op zijn plankje van de kinderstoel en hij pakt het met duim en wijsvinger vast en stopt het in zijn mondje, zo schattig:)

ministukjes kaas , gewoon een plakje en daar ministukjes van maken, krijgt ie ook en vind ie wel lekker.

hij reageert goed op de voeding en krijgt ook weer de standaard melkvoeding.

hij krijgt nog 4 flessen ( 180+6) waarvan de eerste en laatste met rijstebloem.

straks als ie echt goede maaltijden en broodjes eet laat ik een fles vervallen,

ik heb ook 2 handdoeken in de kinderstoel, aan weerszijde 1 en dat gaat goed.

hij was vorige week bij de kinderarts ruim 8600 gram en dat met 7 maand zonder bijvoeding, hij is redelijk stevig, iedereen zegt het ook, Hollands welvaart " wat geeft mama je allemaal zeg" :)

verder is het een er vrolijk ventje, niks mee te doen.

slaapt sinds de nachtvoedingen gestopt zijn ( 2 maand oud) door, heerlijk!!

s' morgen tussen 8 en 9 wakker soms nog later maar dan kom ik in de knoei.

verder in de zorgen om schoonvader, heeft 2 bypasses gehad en gaat nog niet zo heel goed, is wel thuis nu maar vandaag werd ie niet goed en is ie omgevallen, goed afgelopen maar nu echt rusten.

Vrijdag gaat mijn jongste broertje trouwen dus druk bezig met de laatste voorbereidingen, kapper, wenkbrauwen nog even epileren, mannen naar de kapper, auto wassen ( wonen in de polder en al dat modder van de boeren doet mijn auto geen goed:))

moontje gefeliciteerd!!!!! hopelijk gaat alles goed!, geniet ervan.

tot de volgende keer!!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje, niemand geweest vanochtend.

Marjan, veel plezier a.s. vrijdag.

Modder en polder, breek me de bek niet open, maar dan moet je niet in de polder wonen.

Je moet er rekening mee houden, dat het gebeurt in de oogstperiode.

Ik vind het altijd weer mooi op te zien, dat er een andere kleur onder je auto vandaan komt zo rond de sinterklaas, want dan is de meeste modder weer van de weg.

Fijn dat het goed gaat met Matthias en als de allergische reactie op te lossen is met Neutral, dan mag je in je handen knijpen.

We zijn vandaag naar de kapper geweest, het zit weer helemaal in model.

Inge was super lief, ze heeft op een speelkleed achterin de zaak liggen spelen.

Daarna had ik nog een mysteryshop bij een reisbureau, voor een cruise, de dame heeft het super uitgelegd.

Ik sloeg wel stijl achterover van de prijs die neer moest worden gelegd, voor 16 dagen cruisen in de Caribean.

Geplaatst

Huh, doet ze dat nu pas?!? Fiene doet dat al maanden en er is niks tegen te doen. Je hebt geloof ik wel een soort bandjes die je om de sokken kunt doen, maar dat vind ik gedoe. Fiene draagt majootjes :-)

Geplaatst

Hier ook al lang, niet zozeer uit trekken maar net zo lang voetje wrijven tot ze uit gaan. Maar dat deed Inge misschien ook al?

Ja jij bent van de maillootjes he Fren? Heeft Kaat nog nooit aan gehad. Wil dat deze winter vaker gaan doen, deed dat nooit zo vaak bij de oudste maar wil wat van die gebreide jurkjes kopen.

Geplaatst

Ik kan jullie niet meer bijhouden hoor! Heb eerst een poos moetn bijlezen, en dan ook nog tijd vinden om te reageren!

Goed te lezen dat het goed gaat met de kleintjes! En wij zijn ook niet de enigste met nachtelijke avonturen!

Caro, ik zou om toch meer structuur te krijgen elke dag, meer vaste tijden gaan aanhouden wanneer K en B te eten of te drinken krijgen. Dit geeft voor jezelf meer rust, en je zult uiteindelijk ernaar toe moeten dat ze in hetzelfde ritme komen als jullie.

Vlinder, ik doe ze weleens slofjes aan, kunnen ze de sokken niet uittrekken en het is lekker warm!

Hier verder alles goed. S.ven heeft alleen nog steeds een nare en vervelende hoest en last van veel slijm. Net maar een ander hoestdrankje gekocht, hopelijk helpt die beter dan de tijmsiroop. Eten en drinken gaat allemaal goed, ze eten nu ongeveer een halve boterham, inclusief de korsten en daarna de fles leeg! Potje groente of 200 vers eten gaat ook makkelijk op! Kruipen gaat al redelijk op de houten vloer, S.ven gaat zelfs al zelf op zijn knieën zitten!

De nachten zijn soms kort, en af en toe slaapt S.ven in de maxi cosi wanneer hij een enorme hoestbui heeft.

Ben benieuwd of de andere tweelingkindjes elkaar ook al bewust in de gaten hebben. Hier kijken ze echt naar elkaar en lachen om elkaar! Zo grappig en lief om te zien!

Geplaatst

Hier plukken ze ook aan elkaar. S.ven is daar vooral nog erg lomp in! Die klimt ook over L.ara heen om iets te pakken! Is zij niet altijd even blij mee......

Geplaatst

Ik vind majootjes echt een uitkomst. Maar dat komt ook omdat de broekies die lang genoeg zijn, veeeeel te groot zijn om F haar middel. Daardoor heeft ze heel vaak jurkjes aan. Heb wel een paar broekjes die passen, maar dan zijn de sokken inderdaad binnen no-time uit...

Geplaatst

Hier ook een tweeling die elkaar erg leuk vind! Ze lachen wat af samen en ze reageren ook op elkaar. Ook de oudste vinden ze erg leuk, daar lachen ze ook veel om en mee.

Ik heb hier bobux slofjes, die zijn erg fijn en krijgen ze ook niet uit. Als je op de bobux site besteld, bij outlet, is het nu 2 voor 30 euro.

Geplaatst

Goedemorgen,

Gisterochtend hadden we al een afspraak bij SEIN, bij de kinderneuroloog. Zij wil de instelling van de medicatie bij J.asper doen. Zij heeft ook een recept voor zuurstof uitgeschreven. Hiermee kunnen we J.asper beter door zijn aanval loodsen, door het zuurstogehalte in zijn bloed op peil te houden tijdens een aanval. Hij kan zich dan ook sneller herstellen na een aanval.

Aan het einde van de middag zijn we bij het AMC geweest. De hersenafwijking zag er exact hetzelfde eruit als van de zomer. Positief is dus dat het niet is gegroeid, maar wat het precies is, kunnen ze nog steeds niet zeggen. Zelf denk ik dat een tumor bijna uitgesloten kan worden, want die groeien wel. Het lijkt er op dat een aanlegstoornis het meest reeel is. Ook is het zo dat J.asper er over heen kan groeien. Over een half jaar hebben we weer een mri in het AMC. Als er in de tussentijds toch weer wat gebeurt (veel aanvallen, stagnatie in ontwikkeling) dan moeten we aan de bel trekken en kunnen we eerder een MRI krijgen. In ieder geval kunnen we makkelijk bij SEIN terecht. Als hij aanvallen krijgt, melden we het bij onze kinderneuroloog daar. En zij gaat het contact met het AMC over J.asper onderhouden wat betreft de aanvallen en medicatie. Zij gaf aan dat zij hiervoor in het AMC had gewerkt en dus de mensen daar kent. Dat is in ieder geval prettig.

Ik was gisteren helemaal gesloopt na alle afspraken en de lange autorit naar Amsterdam en weer terug. Dus hopelijk vandaag een rustige dag.

Geplaatst

Chris, Kan me goed voorstellend dat je helemaal gesloopt was na een lange dag van afspraken en natuurlijk spanning! Maar wat fijn dat de de hersenafwijking er nog hetzelfde uitzag als bij de vorige mri. Dit moet toch een fijn gevoel geven! En waarschijnlijk dus geen tumor, gelukkig.

Nu heb je met de medicatie dus een korte route via Sein? Gaan ze het nu voorlopig alleen in de gaten houden door om de zoveel tijd een mri te doen? En gewoon doorgaan zoals jullie doen en afwachten wat er in de toekomst gaat gebeuren?

Wij hebben voor het eerst sinds weken weer een hele nacht geslapen! Toen we net 10 minuten het licht uit hadden begon S te huilen, zijn knuffel weer gegeven en toen ging hij slapen! Vanmorgen iets voor 7 uur was L wakker en S heeft tot bijna half 8 liggen slapen. Wat een heerlijkheid zeg!!! Nu liggen ze alweer lekker in bed, dus maar even als poetser aan de slag :-)

Geplaatst

Hier ongekend: allebei geslapen tot half 9!

En gister groente voor 8 maanden met flinke stukjes er in vonden ze allebei prima! Dus het lijkt er op dat de tactiek om eerst een week fruit met stukjes te geven gewerkt heeft. Geef nu brood voor de tweede fles en kom toch in de knoei qua tijd met fruit en groente dus heb besloten dan maar een van de twee te doen voorlopig. Vind het nu belangrijker dat ze brood leren eten.

Hier vies weer, hoop toch droog vanmiddag wil er wel even uit met ze elke dag!

Geplaatst

Hier weer een nachtbraker en het nieuwe erbij is dat meneer rond half 9 niet meer terug naar bedje wil! Mama kan dus 's ochtends niet meer bijtanken en dat voel ik haha.....wel gaat Jarno nu tussen 20.00 en 21.00 naar bed dus ik ga dan ook maar een paar dagen op tijd erin want begin het nu wel te merken!

Dus ons schema ziet er nu uit:

7-8.00 bv

9.30 fruit

Slapen

12.00 bv en boterham

Slapen

16.00 bv

Slapen

18.00 warm eten

20.00 bv en naar bed!

Dit zijn ongeveer tijden want de ene keer slaapt hij langer of korter en dan schuift het allemaal wat op!

Verder eet hij alles wat ik maak! Lekker handig dus!

Is continu bezig om proberen te kruipen dus dat gaat niet lang meer duren.

Ik had hem even gewogen en hij weegt 8 kg, heeft maatje 68 en we gaan nu over op luier 4 want 3 begin wat krap te zitten, kan nog wel maar niet lang meer dus maak de laatste luiers op en dan naar 4!

Verder is er nog geen tand te zien haha, is Jarno de laatste of waren er nog meer tandloze wonders?

Chris, wat fijn dat de scan goed was, hopelijk groeit hij eroverheen en blijven de aanvallen beperkt! Heb ervaring met epilepsie weliswaar bij volwassen maar blijft toch altijd schrikken in welke vorm dan ook! Sterkte en vind het super knap hoe je ermee omgaat!!

Dit weekend gaan we weer naar opa en oma in Enschede, ik ga zaterdag wokken in Amersfoortet mijn konijnenforum, jaja je leest het goed haha!

Voordat Jarno er was waren mijn konijnen mijn kindjes en kletste ik mee op een forum, vorige jaar was ik zwanger en was me de reis te ver, aangezien ik door de komst van Jarno nog maar weinig tijd heb om daar te kletsen ga ik mee wokken, leuk en erg lekker!!

Ga nog effe de ramen wassen en vouwwas doen, aks Jarno wakker wordt even bij oma afgeven en dan kan ik snel de boodschappen doen.....plannen plannen plannen!!!!!

Xx

Geplaatst

Hahaha konijnenforum, wat leuk! Is toch geweldig dat er overal een forum voor is. Wok ze!

Balen dat ie niet meer terug wil naar bed, hier wordt dat ook moeilijker hoor, na de eerste fles. Ik deed altijd als ze voor 8 uur klaar waren hup meteen terug maar dat willen ze niet meer, vooral Bram. Kaat vindt het meestal allemaal wel best, als ze lekker ligt met haar speen. Dus eerst een tijd spelen tegenwoordig. Nu zijn ze net 10 minuten stil, maar ja, ze waren vanmorgen wel erg laat.

Verder wordt slapen na de derde fles ook moeilijk, slaan we tegenwoordig soms maar over. Ze lagen altijd rond onze etenstijd er weer in en dat doen we soms nog wel maar dan is het brullen. Je kan echt merken dat ze ouder worden en minder gaan slapen. Gaan langzaam naar 1 slaapje 's morgens en 1 slaapje 's middags denk ik.

Ga nu ook snel wat doen, was vouwen, strijken...pfff zou willen dat ik heel rijk was dan zou ik daar iemand voor inhuren hihi maar dat zit er niet in.

Geplaatst

Lianne, het AMC heeft aangegeven op dit moment alleen maar op gezette tijden een mri te kunnen doen. Dat gebeurt pas weer over een jaar. Dan kunnen ze zien hoe wat er met de afwijking gebeurt. Het kan zijn dat het verdwijnt. Als de afwijking bijvoorbeeld wel groter was geworden, dan hadden we vast weer eerder terug moeten komen voor een mri. We zullen het moeten afwachten. In de tussentijd gaat de kinderneuroloog van SEIN de medicatie instellen. Ook is het de bedoeling dat Jasper daar nog een EEG krijgt. De kinderneuroloog heeft het dossier van de ziekenhuizen gezien en denkt ook dat het epilepsie is. Maar ze wil toch nog voor de zekerheid een EEG laten maken. Ze heeft daarbij aangeven dat hun EEG's geavanceerder zijn dan de EEG's die in een ziekenhuis worden gedaan.

Bikkel, de scan was idd goed ten opzichte van de 1e scan. Ik hoop dat de afwijking bij een volgende scan niet meer te zien is en dat zijn aanvallen dan ook weg zijn. Echter, het verband tussen de aanvallen en de hersenafwijking is niet keihard. Het kan ook nog zijn dat Jasper aanvallen heeft, maar dit die niet worden veroorzaakt door de hersenafwijking. De aanvallen in combinatie met de hersenafwijking leiden tot de conclusie epilepsie en het verband daartussen is zeer waarschijnlijk, maar nog niet onomstotelijk. Daarom wil de neuroloog van SEIN toch nog een keer een EEG doen bij J.asper. En ik moet wel doorgaan voor J.asper en L.isanne. We gaan a.s. zondag dan ook eindelijk gewoon weer eens op stap naar een verjaardagsfeestje van een dochter van vrienden van ons. Tenzij Jasper dan weer in een aanvallenserie terecht komt....

J.asper en L.isanne gaan na hun eerste fles van 7.30 uur nog wel terug naar bed. Ik zet dan bij elk wel een babygym boven ze. Met een beetje geluk vallen ze al spelende nog eventjes in slaap.

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat het wel een beetje verlichting geeft dat je nu SEIN hebt ingeschakeld, de echte experts en dat er nog een EEG wordt gemaakt. Maar meid, ik ben al zo moe met mijn gezonde tweeling, hoe moe moet jij zijn? Petje af dat je het volhoudt!

Geplaatst

Nog niemand geweest vanmorgen... allemaal druk?

Hier ongekend: ze lagen er gisteren erg vroeg in, voor achten dus ik was benieuwd vanmorgen... slapen ze weer tot half 9! Nou ja, het lijkt wel alsof ze bij vroeg naar bed gaan langer slapen en andersom! Vreemd hoor, je kan er geen peil op trekken dus.

Oh ja Bikkel jij vroeg naar tandeloze wonders: Bram heeft ook nog geen tandje in zicht hoor en bij Kaat is het bij de twee ondertandjes gebleven tot nu toe...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden