Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou het pyjamapapje was ook geen succes...... hij heeft 50 ml op maar dat komt meer omdat het met een papspeen op stand 1 in een keer heel veel binnen komt. Daarna was meneer het niet meer van plan. Dus daarna een fles en toen naar bed. Helaas was hij wel weer om 2 uur wakker (laatste fles was 19 uur). Hij is echt aan het "eikelen"met zijn ritme. Heel irritant vooral omdat manlief vannacht voor een week weg gaat. Dus dan alleen met twee kids.

Ik houd het maar gewoon bij een fles en wat we tot nu toe deden was na het eten (incl toetje) naar bed en dan nog wakker maken voor een fles als wij naar bed gaan.

Ik heb ook die babytoetjes maar vooral omdat deze niet in de koelkast hoeven. Volgens mij mogen ze wel yoghurt, ga dat morgen ook eens proberen. Ik kreeg namelijk ook het advies om een scheutje melk door het eten te doen als het niet smeuiig genoeg is. Wij hebben bij de oudste nooit Danone gegeven, gewoon yoghurt, vla. Vooral geen speciale kindertoetjes vond ik een beetje onzin en ze vind het prima. Zal nog wel komen.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro, die bedoel ik.

Om de katten doet ze wel lachen en als ze in de kinderstoel zit, dan doet ze net alsof ze, ze weer voor het eerst ziet.

Ze draait zich helemaal om om ze ze volgen, erg interessant die harige monsters op vier poten, rond je kinderstoel.

Stiertje, waarom geef je fruitkuipje?

Dan ben je toch een godsvermogen kwijt aan al dat kindereten.

Ik hoor ook van sommige meiden dat ze het fruit schaven, maar ik kook de appels en peren en vervolgens prak ik het fijn.

Banaan, aardbei, kiwi geef ik in erg kleine stukjes.

Moontje, dat is niet fijn, ik zou het op je oude ritme houden en het later nogmaals proberen.

Het zal nu nog wel tevroeg zijn, je hebt hem vanacht toch nog wel een fles gegeven.

Watvoor drinken geven jullie s'middags, want Inge houd niet van zoet.

Ik heb nu al aardig wat flessen gekocht, maar het kan mevrouw niet bekoren.

Geplaatst

Ik geef diksap en water. Ik snap wel waarom ze fruitkuipjes geeft: gemak. Ik doe het fruit bijna altijd vers maar ook niet altijd hoor, zorg dat ik altijd wat kant en klaars in huis heb.

Fren, lag F ook zo te piepen voordat ze kon kruipen? Bram is zo gefrustreerd en zo zielig, ligt ie maar te maaien zonder vooruit te komen, maar we worden er ook gek van, vooral P...

Geplaatst

Hihi handig he zo'n forum, dan kunnen we nog eens wat leren en geld besparen.

Beesten blijven leuk voor die kleintjes hier zijn de katten vaak ook reden voor een hoop lol, hihi en paniek bij ons. Ze wil ze mog wel eens bij de staart pakken en dan niet zo zacht ook. Poeh je ziet bijna die kat terug getrokken worden.

Moontje waarom wil je pap geven 's avonds?? Heb ik denk ik even gemist. M krijgt bij ons alleen in de ochtend een papfles en om 12 uur en half 8 een gewone fles.

Hier echt een drama nacht acht de rug. Het kleine meisje is vrezelijk verkouden en krijgt eindelijk haar grote voortanden. Ieder half uur werd ze in paniek wakker omdat haar neusje zo verstopt zat. Om half 4 hield ik het voor gezien, steeds maar weer wakker worden uit bed troosten, in bed en dan een half uur later weer. Ik heb een fles gemaakt en ben met neusspray een luuf op de bank gaan liggen. M in de kussens half rechtop. Zo kon ik haar half slapend troosten en sliep zij iets beter.

vanmorgen om half 9 boven in fles een papfles gegeven en toen vroeg vriendlief heel schattig, is ze nog heel lastig geweest. Dus vroeg nog of hij het niet koud had gehad, maar meneer had helemaal niks gemerkt.

trouwens een ui onder het bedje werkt hier niet. Heel de bovenverdieping ruikt naar ui nu en madam sliep er niks beter van.

Geplaatst

O ja vlinder, appelsap is hier populair, maar ook roosvice en water lust ze graag. Haha en lemon jus!

Voordat je zo'n rietjes beker gaat halen zou ik eerst even kijken of het lukt uit een rietje. Zal niet gelijk goed gaan.

ik heb eerst met haar geoefend door het rietje vol te maken, vinger erop en dan de onderkant van het rietje jn haar mond. Als je dan je vinger er af haald krijgt ze vanzelf wat sap in haar mond en leert ze ook dat ze zelf kan zuigen aan het rietje.

Geplaatst

Heb ik weer een vraag: wat is het voordeel van een rietjesbeker (heb ze laatst gezien, kende ze niet) boven een gewone antilekbeker?? Gaan jullie van fles meteen door naar rietjesbeker?

Balen Meezie, hopelijk vannacht beter. Bram had hier gister een neus vol snot (voor het eerst) maar vandaag al niet meer. Wel hoest hij af en toe als een zeehondje en Kaat die rochelt af en toe wat maar geen snot te zien. Zo, ook goeiemorgen! Oh, tis net middag...

Geplaatst

Caro, een rietjes beker is ook antilek, alleen deze hoeven ze niet ohoog te doen om drinken in hun mondje te krijgen. M doet dat zelf nog niet, maar ze kan wel de beker vast houden. Door de rietjes beker kan ze wel zelf sap drinken en hoef ik niet steeds te helpen.

Geplaatst

Naar Meezie een korte nacht. Hoe gaat het nu met Maud, iets beter dan vannacht? Misschien kun je vannacht handdoeken onder het hoofdeinde leggen? Hier heeft dat bij S.ven goed geholpen.

Haha huisdieren zijn echt grappig! Mijn zwager heeft 2 kleine hondjes en S. ging bij één liggen en bekijken. Gaat het hondje S. in het gezicht likken!! Hij liet het eerst toe, maar vond het later niet zo fijn meer... En wij maar lachen ;-)

Hier drinken ze thee, diksap en soms water gewoon uit een glas. Vind vooral L. erg interesant. Verder geef ik ze niet heel veel nog aan ander lekkernij aan eten. Ze eten liga vanaf 6 mnd of nijntje koek.

Vandaag verjaardag van mijn man. Straks even op pad met z'n vieren voor een kado, een mooie fiets!

Geplaatst

Lianne, het gaat nou beter, vanmorgen nog slecht geslapen maar toen ik boodschappen ging doen lag ze nog heerlijk te slapen toen ik terugkwam, volgens vriendlief had ze zelfs geen kik gegeven. Nu ligt ze er weer in. Haar neus zit minder verstopt, dus hopenlijk vanavond een goede nacht. Ik hoop in ieder geval dat hier de gasten niet te lang blijven hangen want dan kan ik er ook vroeg in!!!

Gefeliciteerd met je man!!

Geplaatst

Lianne gefeliciteerd met je man, mooie fiets gekocht?

Meezie fijn dat het wat beter gaat.

Hier een lange ochtend wakker omdat ik bezoek had, toen geslapen, boterham (gaat steeds beter) fles, spelen en weer naar bed en ze slapen nog steeds! Dus eigenlijk pas 2 flessen en een halve boterham op...

Hebben jullie ook allemaal de 7,5 maandscontrole bij het cb? Las Melis dus wel en lees er wel meer, wij niet! We gaan van 6 naar 9 maanden, pas 30 november, dan zijn ze zelfs 9 1/2 maand, is toch raar?

Geplaatst

We hebben een mooie fiets gekocht. Hij heeft nu een oud barrel van ongeveer 15 jaar oud. Vond het wel tijd voor een nieuwe, aangezien ik het ook leuk vindt om de kids in een zitje te doen vindt ik een goede fiets belangrijk. Over 7 weken (!) is hij binnen.

Wij zijn ook op cb geweest met 8 maand ongeveer en gaan volgende week weer wanneer ze 9 maand zijn. Ik zou anders ff bellen Caro of dat wel klopt...

FIjn dat het beter gaat Meezie. Mijn ervaring is wel dat het overdag redelijk goed gaat en de avond en nacht weer minder. Hoop dat Maud zich daarin iets beter gedraagd

Geplaatst

Lianne dat hoopik ook, ze had nu 38 dus even een zetpil gegeven, vorige keer was de koorts het laatste staartje van de tandjes en sliep ze de avond goed, de volgende dag waren de tanden door, dus ik hoop op een herhaling.

arm schaapje, die grote voortanden zorgen wel voor meer last als die onderste en die twee zij voortanden.

Caro, wij hadden een afspraak voor 7,5 maand, maar we konden niet waaardoor we hem verzet hadden naar 8 oktober, helaas was de wijkverpleegkundige niet dus nu gaan we de 23ste voor de 7,5 afspraak, haha ze is dan 8,5 maand. Dus ben benieuwd wanneer de 9 maanden afspraak is. Ik ben zelf nog geweest met 7 maanden om te wegen en te meten, maar ben nu ook wel van mening dat het CB voor mij alleen nog van belang is voor wegen meten en prikjes en eventuele gezondheidsproblemen die hun oppikken. Maar met eten en drinken kijken we zelf gewoon waar ze aan toe is.

Geplaatst

Ik weet het zeker want ze heeft het er toen bij gezegd. Ik vind het op zich niet erg want P moet er voor vrij nemen en het is een heel gedoe maar ik vind het raar dat het bij jullie allemaal wel is. En ik vind het jammer dat ik niet weet hoe lang en zwaar ze zijn. Maar verder heb ik ze ook met name nodig voor prikjes ja.

Geplaatst

Ben ik ook weer! Heb nu een weekje herfstvakantie dus wat meer tijd.....

Hier hebben ze de 7 mnd afspraak eruit gehaald dus wij moeten ook pas met 9 mnd! Daarna 11 mnd dacht ik en dan ook meteen weer een inenting!

Hier gaat het verder prima, Jarno komt steeds beter vooruit op zijn knieën, is helemaal weg van de blokkenkar, bedankt voor de tip haha. Wij bouwen dan een toren, iets verder zodat meneer moeite moet doen om hem om te stoten en dan lachen!!!

Verder eet hij nu fruit, halve boterham, warm eten met een toetje, varieert van yoghurt, danoontje of appelmoes! Alles wat ik maak uit opperdeop gaat erin en stukjes gaat goed!

Daarbij krijgt hij nog tussen de 4 en 6 borstvoedingen en komt meneer nog steeds 1 x per nacht!

Een periode was hij 's ochtends ook vroeg maar nu is hij er weer rond 10.00 dus kan ik ook slaap inhalen!

Hij drinkt dus nog niet uit een beker, want alles wat ik aan extra vocht geeft pakt hij bij mij niet dus dat doe ik niet! Hij krijgt uitsluitend alleen melk!

Lianne proficiat met je man!

Truste! Xx

Geplaatst

Ook hier hebben ze de controle bij cb van 7,5 maand eruit gehaald. Officieel was het bij 7,5 maand en dan weer bij 9 maanden. Maar deze hebben ze samengevoegd tot 1 controle bij 8,5 maanden. Bezuinigingen waarschijnlijk..... Wij gaan toevallig aanstaande maandag. Ben erg benieuwd naar haar lengte en gewicht, want ik ga tussendoor eigenlijk nooit naar het weeg- en meetuurtje. Maar volgens mij krijgt ze pas bij 11 maanden weer prikjes.

Ook hier een nieuwe fiets gekocht. Een echte mamafiets. Mijn man gaat hem straks ophalen. Beetje jammer dat het weer de komende week slecht is voorspeld....

Hier gaat het brood eten nog niet fantastisch. Alhoewel, ze lijkt overal brood te eten. Op kdv, bij opa, maar hier ben ik blij als er 1/3 boterham ingaat. Al gevraagd wat de truc is, maar ik doe het niet anders. Zeer vreemd..... Hoeveel melk krijgen jullie kindjes nog? Ik had begrepen dat ze nu nog 500 ml opvolgmelk mogen/moeten hebben. Yente krijgt nu nog 3 flessen van 200ml. Dat is dus iets teveel. Nou wilde ik de middagfles maar iets kleiner gaan maken. Maar ja, dan moet ze wel eerst goed een boterham eten vind ik. Hoe doen jullie dit?

Fijn weekend!

Geplaatst

Fiene krijgt ook nog ruim 600cc. Maar ze wil niks anders drinken, dus vind t prima.

Oja, tip voor kindjes die al wel een beetje zitten maar soms nog omkukelen: 'bekleed' de box met kussens! Zitten ze wel los, maar als ze vallen kan dat geen kwaad. Fiene kruipt inmiddels als een dolle! Zie FB!

Geplaatst

Tijgeren bedoel je... :-) Maar wat is dat leuk zeg! Bram vlindert dus nog steeds, zoals jij dat noemde maar hij begon gister voor het eerst zijn beentjes een beetje op te trekken, mijn zus is hier en die voorspelde dat ie volgende week kruipt... we zullen zien.

Oh dan drinken ze hier veel te veel want ik zit nog steeds op 4 flessen 200 + diksap. Maar ik vraag me af of het te veel kan zijn? Kinderen geven het toch zelf aan?

Bram zit inmiddels wel op de 4+ luier, ben er trouwens eindelijk achter wat het verschil is met de 4 luier: meer absorptie voor kindjes die veel drinken, noemen ze het. Want hij is niet groter. Helaas is Bram 's morgens tegenwoordig vaak weer doorgelekt omdat hij dan al een poepluier heeft, met de plas van de hele nacht dat kan geen een luier aan denk ik... vol is vol :-)

Ik zit met hetzelfde boterhamdilemma eef: op zich gaat het best goed de boterham, ze eten nu ieder een halve, Bram stiekem iets meer want die kan al grotere stukjes aan, maar daarna vallen ze nog steeds aan op de fles en die gaat meestal leeg dus die fles kan er echt nog niet af.

Geplaatst

M heeft eindelijk een goede nacht gehad, heerlijk. Hij drinkt ook nog 4 flessen. 2 x 180 en 2x 210. Ik denk dat hij binnenkort wel naar een fles minder kan. Qua boterhammen eet hij bij een hele.

Geplaatst

caro, bij ons hebben ze het consult van 9 mnd geschrapt bij het cb. Ben met 7 maanden geweest en nu pas weer met 11 maanden.

L is echt een klein vretertje vergeleken bij de meeste anderen, ze eet tussen de middag ruim 1 boterham en een fles van 120.

drinken is naast de flessen zo'n 200 ml rosevicee of water of sap.

Zij gaat net als Fiene als een dolle de kamer door.

Geplaatst

Wat een snelle kruipers hier! Maar bij Bram zal het ook niet zo lang meer duren...

Zojuist een hele boterham op allebei, ik had ze samen 1 gegeven maar ze zaten zo lekker te eten dat ik er nog eentje heb gemaakt en die ging ook op. Timing alleen verkeerd want papa wist niet dat ze een boterham voor de fles kregen dus ik was even weg en toen ik terug kwam aan het eind van de ochtend zaten ze al aan de fles.

Wilde eigenlijk gaan wandelen maar regen regen en nog eens regen, grrr! Nu liggen ze weer in bed (en papa ook)...

Geplaatst

Zo weer erg veel geschreven.

Rolf kruipt ook, erg leuk om te zien.

Ik geeft eigenmerk mini danoontje na het eten, gaat erin als koek.

S avonds krijgt hij ook een payjama papje, verschillende merken en smaken.

Wij zijn ook vrij makkelijk om van ( bijna ) alles hapjes te geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden