Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

medusa ja erg leuk hoor dat fietsen. Is Rolf er ook al klaar voor? Heb je Ilona dan achterop?

Ik zal later ook moeten gaan kijken naar een tweelingfiets als ze ouder zijn.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij zitten af en toe te kijken naar zo'n karretje voor achter de fiets!

Kaatje werd om 2300 uur uit zichzelf wakker, net toen ik naar bed ging dus papa heeft haar alsnog een papfles gegeven.

Nu klaar maken om naar opa en oma te gaan, voor het eerst zonder papa, ga de oudste brengen die daar gaat logeren dus ook voor het eerst helemaal alleen met babies een uur terugrijden...

Geplaatst

Ik ben weer thuis. Jaspers verblijf bij SEIN was erg nuttig. Hij heeft tijdens het EEG onderzoek twee aanvallen gehad. Dus eindelijk zijn er aanvallen "gevangen" op een EEG en dat was nog niet eerder gebeurd in de ziekenhuizen waar hij ook EEG's heeft gehad. Ik hoop dat dit ons ook meer inzicht geeft in de soort aanvallen. We hebben nu film, MRI en EEG. Ik hoop dat ze er wat van kunnen maken. Ondertussen lijkt Jasper niet meer zo goed te reageren op de keppra. Hij krijgt steeds vaker stemmingswisselingen. Van vrolijk slaat hij ineens om naar een huil/woede bui. Gelukkig liggen ze nu allebei even rustig in bed te slapen.

Geplaatst

Chrish, dat is goed voor onderzoek hopelijk komt er meer duidelijkheid over Jasper zn aanvallen.

Dat is erg balen als hij er niet meer goed op reageerd.

Ja Rolf is er ook klaar voor, als M weer thuis is volgende week ff fiets naar fietsenmaker om ff de spaken weer te spannen zitje erop n fietsen maar :-) ja ik heb Ilona dan achterop op een junior zitje.

Ik heb net de gyn gesproken en heb afwijkende en lokaal ernstig afwijkende cellen, het is goed dat ik nu behandeld ben, over half jaar weer uitstrijkje en dan kunnn ze zien of het allemaal weg is of terug groeit, moet 2 jaar onder controlle blijven.

Geplaatst

Crish, hopelijk kunnen ze er inderdaad iets van maken. Toch wel 'fijn' dat Jasper tijdes de EEG een aanval kreeg. Dan kunnen zij het tenminste ook zien. Beetje jammer dat het gelijk 2 aanvallen waren ..... En hij reageert minder goed op de medicatie? Hmm, dat is minder mooi natuurlijk. Wanneer krijgen jullie iets te horen?

Medusa, hopelijk blijkt over een half jaar dat alles weg is!

Fietsen met de kleine voorop is leuk joh! Een echte aanrader! Beetje lastig voor de tweelingmoeders uiteraard. Dan is idd misschien zo'n karretje een optie, maar lijkt me toch minder gezellig.... Maar ja, hoe moet je het anders doen? Nooit zo over nagedacht eigenlijk.

Geplaatst

Chris, wat fijn dat het een nuttig onderzoek was bij SEIN. Wel vervelend voor Jasper uiteraard dat hij weer een aanval gehad heeft, maar hopelijk kunnen ze er nu wel een oorzaak of wat doen ook voor vinden. En lastig wanneer hij niet meer goed reageert op een medicijn! Kan dit ook nog weer veranderen of zal hij dit blijven houden zolang hij Keppra krijgt?

Leuk fietsen! Lijkt mij ook super om ze voorop de fiets te hebben! Nu hebben wij een fietskar, waar we veel gebruik van maken. S en L vinden het zelf ook geweldig om daarin te zitten, dus dat scheelt. Binnenkort wil ik wel ook een stoeltje voorop, en één bij mijn man voorop. Kijken hoe ze dat gaan vinden!

Vanmorgen heeft L hard haar hoofd gestoten tegen de spijlen van de boks. Ik had haar zittend in de boks gezet, en na een tijdje valt ze vaak opzij. Nu viel ze stijl achterover en ik kon haar niet meer optijd pakken.... Brullen! Zo zielig....

Vanmiddag naar CB, ben benieuwd hoe lang en zwaar ze zijn! Morgen zijn ze precies 9 maand! Deze 9 maand gingen naar mijn idee sneller dan de (bijna) 9 maanden zwanger zijn...

Geplaatst

Medusa, hopelijk blijft het weg! Goed dat je in iedergeval nog onder controle staat en het goed geweest is dat je behandeld bent! Komt het vaak voor dat het weer terug komt?

Geplaatst

Mijn man en ik mogen volgende week al komen om de uitslag van het EEG te bespreken i.p.v. 13 november. Ook gaat besproken worden of Jasper voor langere tijd opgenomen gaat worden in de kliniek. Dat betekent dat we hem alleen in de weekenden thuis hebben. Ze kunnen dan wel beter de medicatie instellen. In ieder geval moeten we er nu over na gaan denken of we dat willen.

Medusa, goed dat je onder controle blijft. Ik hoop op het beste voor jou.

Geplaatst

Medusa wat een schrik zeg, goed dat je er op tijd bij bent en onder controle blijft!

Chrish, gelukkig dat ze ook een aanval hebben kunnen "vangen" natuurlijk wel minder leuk voor het mannetje en ook sneu dat ie stemmingswisselingen heeft. Dat is een behoorlijke keuze die jullie moeten maken zeg over opnemen of niet..pff sterkte. Maar dat z'n medicatie goed wordt afgestemd is natuurlijk ook wel heel belangerijk.

Tja ik alleen fietsen met de twee dames wil dus niet maar zodra Giada sterk genoeg is gaan we met z'n 4-en papa ook mee.

Caro leuk zo'n kar, ikzelf durf dat niet vind het hier in de stad te druk met auto's en fietsers enzo.

Lianne sneu voor L dat ze haar hoofd hard heeft gestoten, Sofia valt ook steeds om, ga nu maar proberen om kussens van de bank er tegenaan te leggen..maar ja die pakt ze vast weer allemaal weg..tis zo'n nieuwsgierige!!

Geplaatst

Caro, wij hebben een kiddycar, super ding. We gebruiken hem best veel. Ik heb ook twee baby schaaltjes. Er zit wel veel verschil in die karren. Wij hebben hem tweedehands gekocht voor 120 euro, incl tas en babyschaaltjes. We hebben ook gekeken naar een nieuwe bijv. Hema of zo maar die vonden wij niet zo stevig. Overigens kun je deze ook als kinderwagen gebruiken als ter plaatse bent.

Chris wat fijn dat de aanvallen op EEG staan maar wat vreselijk dat je Jasper misschien moet laten opnemen. Je wil toch lekker thuis genieten van je kinderen. Sterkte!

Geplaatst

hey dames even jullie ervaringen...wat is de temperatuur bij jullie op de babykamers??

Ik ben zo'n onzekere muts daarin..heb het zelf namelijk altijd koud en ben bang dat ik de kids te warm aankleed.

Nu is het op hun kamertjes 19 graden en hebben ze een romper met lange mouwen aan met een tshirt erover heen zodat de romp wel wat warmer is en liggen ze zonder slaapzak onder laken en deken.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals bv ook een slaapzakje maar dan wordt ik weer onzeker over wat er dan bovenop moet ..pffff HELP!!!

liefs stiertje:smiley_freezing:

Geplaatst

Bij fiene is t nu 18 Gr. Ze ligt in een romper zonder mouwen, pyjama en slaapzak onder een laken. Volgens mij moet het tussen de 17 eb 20 Gr. Zijn. Leidraad is dat t nekje warm is, handjes zijn altijd koud.

Geplaatst

Bij M is het 17 graden, is een koude kamer. Hij ligt in een romer met lange mouwen een pyjama broekje in een isi mini slaapzak met lange mouwen. Onder een lakentje en een dekentje ( althans in het begin) uiteindelijk ligt hij op de dekens ....

Geplaatst

Rolf heeft romper korte mouwen, pyjama truitje lange mouwen en winterzak zonder mouwen, dus met blote benen erin.

Als het nu nog kouder gaat worden een flanelle pyjama ook met broek en als het gaat vriezen winterzak met mouwen.

Rolf heeft het best warm, en wij hebben op de kamers van de kids zachtjes verwarming aan dus wordt niet steenkoud.

Chrish, wat een moeilijke keuze moet je maken, heel veel sterkte.

Geplaatst

Jeetje Chrish, lastige keuze volg je hart.

Je wil het beste voor je kindje voor nu en vooral voor de toekomst.

Ik weet niet hoe koud het is op de slaapkamer van Inge.

Maar het raam staat overdag open, dus ik verwacht een graad of 17.

Ze ligt in een pyjama met lange mouw en een dunne slaapzak, met een lakentje en een dubbel dekentje, maar hier woelt ze onder vandaan, dus eigenlijk alleen een slaapzak.

Als het straks kouder wordt het ik nog een 4 seizoenen slaapzak van Little company.

Fietsen is superleuk, het gaat wat sneller dan wandelen en ze kunnen overal heen kijken.

Ik wacht nog even met fietsen, want ze zit wel goed, maar als wij een stukje gaan fietsen, zit ze snel een half uur, dit vind ik zelf te lang.

Medusa, ik ben blij voor je dat je al geholpen ben.

Hopelijk is alles weg, maar dat zullen je toekomstige controles laten uitblijken.

Geplaatst

Chrish fijn dat er eindelijk wat gezien is op de EEG en nu wachten op de uitslag!!

spannend hoor, en wat een lastige keuze moet je maken, sterkte!!

Matthias slaapt in een romper, hangt van het weer af lang of korte mouwen, pyjama, en slaapzak en een dun dekentje erover maar hij kruipt al snel onder de deken vandaan, kachel staat zachtjes aan want de wind staat op die kant.

Vandaag naar het cb geweest, 16 januari pas terug komen dan is ie 11 maand en dan ook weer prikjes.

hij was bijna 8800 gram, en 70 cm ongeveer.

was allemaal prima.

kregen het over eten en ik vroeg zo wat voor toetje ie mocht, nou in elk geval geen danootjes of van een ander merk danoontjes was veel ste zoet, mijn oudste was erbij en die zei doodleuk" nou die krijgt ie wel hoor en vind ie heerlijk!!!" moest wel lachen, maar was niet goed veels te zoet...nou hij krijgt het wel, ik eet ook niet elke dag yoghurt.

en hij mocht ook liever geen roosvicee of van een ander merk liever diksap want daar zitten veeeeeeeeeeeeel minder suikers in, thuis even gekeken en juist andersom, maar goed als hij roosvicee wel wil en geen diksap dan krijgt ie roosvicee.

en volle melk mag straks ook niet moet halfvolle melk zijn terwijl op zijn schema van hun wel volle melk/yoghurt staat, ze weten van voren niet meer wat ze van achteren willen.

doe wat ik denk dat goed is en kijk naar hoe hij reageert.

vanmiddag naar een verjaardag geweest en hij was daar zo erg vrolijk, niks aan de hand.

thuisgekomen erg rode wangen, moe honger dus een half flesje gegeven, denk hij gaat nu wel even slapen dus even in de kinderwagen even gekletst en beetje dommelen, en toen huilen van huilen naar brullen en niet meer stil te krijgen, man kwam thuis dus die nam hem even over zodat ik verder kon met koken, maar van hem wilde ie ook niets weten, denk geef hem alvast maar zijn warme prak dus ik maak het klaar en man gaat met hem zitten, nee hoor wilde niks, ik proberen nee hoor alleen maar vreselijk brullen.

ik denk tis goed, erge last van tanden, erg moe van verjaardag en cb, weinig geslapen vandaag pyjama aangedaan, zetpilletje want naar mijn idee had ie erge last van tanden krijgen, komen echt bijna door, fles en hup naar bed en hij is lekker gaan slapen, kijk vanavond wel of ie nog een papfles wil.

fietsen ga ik nog niet doen, hij zit nog niet en tegen de tijd dat ie goed stevig kan zitten vriest het, ik zie het volgend jaar wel weer.

Geplaatst

Jarno heeft romper lange mouwen, pyama, slaapzak zonder mouwen en dekbedje! Kamer is 18 graden!

Sterkte Chris met het nemen van een beslissing, zoals andere al zeiden volg je hart!! Xx

Geplaatst

Hallo jan/febr/mrt mama`s:

hoe gaat het met jullie en de kleine wondertjes??

Ik wilde even wat vragen, onze kleine meid is van 31mei en ik merk dat ze nu echt niet meer in de kinderwagenbak wil. Dus ik vroeg me af wanneer zijn jullie overgegaan op de wandelwagen inzet??

Ben gewoon benieuwd wanneer je ongeveer overgaat.

Alvast bedankt

Geplaatst

Hoi Kim,

Ik neem aan dat het zitje ook in soort van ligstand kan? Ik geloof dat ze bij mij ruim 5 maanden waren? Maar dus wel helemaal in de ligstand. Ik doe 'm nu steeds een beetje meer rechtop. Ik zou het gewoon uitproberen, kennelijk is ze er aan toe.

Over wagens gesproken: ik heb die van mij gemold vanmiddag...Dwz ik ging naar mijn ouders, zonder man dus alleen de wagen ingeklapt en ik was juist trots dat ik 'm in de auto kreeg in mijn eentje. Kennelijk heb ik iets geforceerd want toen we wilden gaan wandelen en ik 'm wilde uitklappen schoot er iets los waardoor er ineens van alles van af viel, drama!

Mijn vader en ik hebben 'm weer een beetje in elkaar gezet maar de voetensteuntjes bijvoorbeeld liggen nog los in de auto en hij had ook iets gevonden in het grint dat er vast bij hoort... Toevallig is P morgen vrij, heb 'm in de auto laten liggen, geen puf meer om te kijken toen ik vanavond thuis kwam dus ben benieuwd.

Ga nu toch gauw kijken naar een dubbele buggy, voor onderweg. Had hier een keer gelezen van een moeder van een tweeling, weet niet meer wie, die met 3 jaar nog steeds de kinderwagen gebruikte omdat het anders zo zwaar was in de buggy nou ik laat 'm voortaan lekker thuis!

Mijn ouders hadden de oude box neergezet, zonder tussenbodem dus laag en de hond liep er omheen en snuffelde tussen de spijlen door aan Bram. Die schrok daar ineens van en zette het op een brullen, waarna Kaat die bij oma op schoot zat mee ging brullen en wel zo hard dat ze moest spugen en haar halve fles en fruithap over zichzelf en oma en de vloer uitspuugde.

Maar verder was het best gezellig hoor... In ieder geval is de kop er af: ik ben alleen met ze op pad geweest met de auto. Nu nog een makkelijk inklapbare buggy en ik ga er meer op uit!

Geplaatst

Hallo Kim,

Sofia was bij ons ook al snel uit de bak omdat ze te groot werd, wij hebben de abc zoom en die zitjes kunnen vrij plat dus in ligstand dus ik geloof ook wel echt voor of rond de 5e maand.

Caro wij hebben al zo'n dubbele buggy, via marktplaats gescoor. Ideaal ding en ze vinden het nog superleuk ook!

Bedankt nog voor jullie reactie's betreffende de kamertemperatuur

Geplaatst

Kim, m was bij mij 4 en halve maand, wij hebben de bugaboo die kan ook vrij plat.

Caro, mijn zus had voor de tweeling twee buggies die je aan elkaar kon maken met een koppelstuk. Zo kon ze als ze samen met iemand anders ging toch ook nog ieder met een buggie lopen. Of als er een thuis bleef dan ging dat ook makkelijk.

M slaapt met romper korte mouw, pyama en winterslaapzak zonder mouwen.

Bikkel vind je dat niet eng een dekbedje?

Geplaatst

Kim, ik heb Rolf in de maxi cosi op het onderstel, hij wilde ook al snel niet meer in de wagenbak, en nu zit hij nog goed kwa lichaam en hij kan alles zien.

Sinds gister gaat Rolf ook zelf zitten, maar hij is ook de hele dag bezig om dingen te zoeken omzichzelf op te trekken, net zit hij voor de salontafel en gaat keihard huilen, hij wil staan maar heeft geen houvast, ik vind het helemaal niet leuk het staan van hem, want hij is erg gefrustreerd daardoor. heb liever dat hij nog paar maandjes kruipt.

Het ziet er wel schattig uit als hij dan staat dat wel.

Ik ga toch eens ff kijken voor voetenzak op de fiets.

Trouwens er bestaan fietsen of dingen die je op de fiets maakt zodat je een 2ling mee kan nemen, maar niet aan het stuur maar wel achterop.

Geplaatst

Marianne, M is goed gegroeid :-)

Nou ik zou ook gewoon lekker doen zoals jij doet, ik geef ook gewon danoontje hoor, en waarom mag het niet zoet zijn.

Je heb siroop van merk slimpy en dat is zonder calorien en suikers, dat krijgt Ilona ook en geef daar lokjes van aan Rolf.

Vind trouwens ook dat er veel verschilt per CB welk advies ze geven, vind dat belachelijk zo iets als een CB moet een landelijk beleid hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden