Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

10 uur???? Dat is bij ons nog nooit voorgekomen... Nee, fiene begon om half 12 onbedaarlijk te huilen, vin is 3 kwartier bezig geweest haar tot bedaren te brengen. En vanmorgen om 6 uur krijste ze de boel al weer bij elkaar. Mevrouw krijgt een willetje hoor, pfff

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb besloten om met het sleegebeuren tot volgend jaar te wachten, ze zijn toch nog te klein om er echt van te genieten denk ik.

De oudste gaat morgen met de klas schaatsen, gelukkig kon ik de botjes van 2 jaar geleden meteen vinden... het is niet zo'n schaatserd maar nou kan ze wel meedoen in ieder geval..

Geplaatst

Haha, geen ochtendslaap meer.... :-) Dat is ook bijna niet mogelijk wanneer ze pas om 10.00 uur wakker worden! Dat kan ik mij hier echt niet voorstellen, om 7.00 uur hoor je vaak al wat gedraai, en soms nog wel eerder....

Wij gaan ook niet sleeen. Hoewel het mij wel super lijkt, ook voor volgende week op wintersport. Volgend jaar maar eens kijken. Lijkt me wel lastig wanneer ik alleen ben om 2 sleetjes te trekken....

Geplaatst

Ja ken je die niet meer, heb je die vroeger niet gehad? Misschien noemen ze die bij jullie anders? Ik wel hoor, moet je onder je laarzen binden, zijn per schaatsje 4 ijzers dus echt voor kleine kinderen... en niet-helden zoals mijn 8-jarige. Gelukkig verstelbaar, want ik had ze 2 jaar geleden al gekocht...

Je moet ze ook samen op 1 slee zetten! Hier gaan ze wel eens met z'n drieen, de oudste met vriendinnetjes en dat is wel te doen. Daarom ook volgens jaar, dan zitten ze stevig.

Geplaatst

Als het goed is is dit het laatste lijstje, moest even zoeken:)

j.arno : 72 cm - 7965 gr (11 mnd)

m.aud : 69 cm - 8500 gr (10 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd)

Yente : 74 cm - 8760 gr (11 mnd)

fiene: 73 cm - 8500 gr (8 mnd)

Giada: 70cm- 8580 (9 mnd)

Sofia: 76cm- 9195 (9mnd

B.ram : 73,7 cm - 9300 gr (9,5 mnd)

K.aat : 71 cm - 8300 gr (9,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9420 gr (11 mnd)

S.ven: 74 cm - 9250 gr ( 12 mnd )

L.ara: 73.5 cm - 9104 gr ( 12 mnd )

Vandaag naar het cb geweest voor de 11 maanden afspraak, prikjes gehad en dat was niet leuk natuurlijk, meestal heeft ie er erg veel last van, hij heeft gehuild vanaf de prikjes totdat we thuis waren ( half uur later) zo zielig!!

Verder ging het heel goed, het is een ondernemend mannetje zei de arts:)

Beterschap voor alle zieke kindertjes en papa's en mama's.

Meestal slaapt Matthias meer dan klokje rond, heerlijk hoor en tussen de middag ook 2-3 uurtjes.

Hier geen sneeuw dus niet sleeen.

De oudste is met vriendjes naar de ijsbaan.

Geplaatst

Geen sneeuw in Groningen? Dat verbaast me...

ja ik zie ook wel op tegen die prikjes, ze worden steeds bewuster natuurlijk. Beterschap, hoop dat het meevalt...

Geplaatst

Jarno had vanmorgen geen koorts meer, 37.8! Heb de dokter gebeld en morgenvroeg bellen en langskomen als hij weer koorts krijgt! Volgens de assistente kunnen ze van tanden wel hoge koorts krijgen!

Vannacht 4 keer eruit, rechtleggen, slokje water en speen en was het goed!

Jarno slaapt ook tot half 10, 10 uur omdat ik hem rond 7.00 terugleg zolang hij nog de nachten komt, anders hou ik het helemaal niet vol en nu pak ik ook nog mn slaap! Ik ga al tegenwoordig rond 21.00 naar bed dus meer kan ik niet doen! Overdag slapen dat werkt voor mij niet, huishouden zal ook moeten gebeuren!

Geplaatst

Slapen is zeker belangrijk en ik merk dat het mij nu echt begint op te breken!

Vandaag al tig huilbuien gehad, het wordt me allemaal gewoon even wat veel....355 dagen gebroken nachten beginnen hun tol te eisen.

Ik merk gewoon dat na deze week alles me teveel is, sociale contacten, huishouden, huwelijk....

Ik hou heel veel van mijn kleine man en kan hem echt niet missen maar op dit moment vind ik het moederschap erg zwaar en dat komt puur door de moeheid!

Daarbij heb ik ook nog een grote man die ik niet kan missen maar die ernstig tekort komt op allerlei fronten, gewoonweg omdat ik te moe ben, ik word 's ochtends wakker en denk alleen maar aan slapen.....:-(

Geplaatst

Bikkel, kan me heel goed indenken dat je moe bent! Moederschap is zeker zwaar, en helemaal wanneer de kleine nog elke nacht komt! Daarnaast wil je voor de buitenwereld er ook nog zijn, alles op en top! Maar.... het houd een keer op.... Denk nu eerst aan jezelf, pak je rust wanneer dit mogelijk is. En ik zou voor advies naar cb gaanover wat te doen aan de gebroken nachten. J. kan eraan gewend zijn om in de nacht te komen en dan voeding krijgt terwijl dit op deze leeftijd eigenlijk niet meer nodig is. Wellicht kun je een fles gaan geven en dit langzaam in hoeveelheid af te bouwen. Voordeel is dan ook dat je man een keer eruit kan gaan! Dan heb jij uiteindelijk je rust weer, en komt alles langzaam aan weer goed!! Zo te horen/lezen hou jij dit ook niet veel langer vol en dan heeft je mannetje helemaal niets meer aan je.

Geplaatst

Hij krijgt al een paar dagen geen nachtvoeding meer en accepteert een slokje water ook maar je moet er wel naartoe, opnieuw instoppen, aai over bol, speen!

Geplaatst

Ach arme jij! Kan het me heel goed voorstellen hoor! Ik moet af en toe ook mezelf oppeppen en zeggen hoeveel geluk ik heb met deze twee als ik voor de zoveelste keer Bram huilend uit bed haal en een chagrijnige man hoor mopperen...

Maar eh... ik neem aan dat die grote man er wel begrip voor heeft dat de kleine man nu op de eerste plaats komt? Zijn tijd komt wel weer toch? Maar de eerste jaren zijn nu eenmaal af en toe verdomd lastig! En slaapgebrek is een van de ergste dingen die er is want je bent jezelf niet en zegt dingen die je niet meent... kan er over meepraten. En ik lees dat je toch naar de huisarts gaat.

Sterkte meid en klets hier maar van je af, daar zijn we voor!

Geplaatst

Arme bikkel, 355 gebroken nachten lijkt me vreselijk zwaar, ik kan me je vermoeitheid wel indenken, je voelt het tot in je botten.

het is misschien moeilijk en zeker met de bv, maar kan hij een nachtje bij iemand logeren. Voor jezelf zou het wel even een oplaad momentje zijn, al kan ik me ook indenken dat je het absoluut nog niet wil, al zou het voor jou en je man(netjes) misschien wel even fijn zijn.

Laat een keer de boel de boel een uitgeruste mama is veel belangrijker als een schoon en opgeruimt huis en gestreken kleren.

Hier ook weer in een volgend sprongetje, M wil vooral dat ik alles doe bij haar en is vrezelijk kroelerig. Komt steeds bij je en wil dan op schoot zitten tegen me aan hangen en gewoon een beetje kletsen.

ze heeft een nieuw favoriete woordje pamppp (lamp) iedere lamp die ze ziet wordt aangewezen en benoemd.

Geplaatst

Bikkel, ik voel enorm met je mee en heb dit punt ook gehad. Probeer om hulp te krijgen misschien kan een vriendin of familie de kleine een nacht kan hebben te logeren zodat jij bij kan tanken?

Geplaatst

Qua bv maakt het niks uit maar ik vind het moeilijk om hem uit te besteden terwijl hij niet doorslaapt, niet voor Jarno maar ik zadel wel een ander op met een gebroken nacht!

Ik heb wel erover gedacht om zelf een keer op vrijdag ergens anders te gaan slapen en dat Jarno bij papa blijft.

Hij drinkt alleen nog ' s ochtends en ' s avonds bv, soms ook nog een keer tussendoor maar al een week niet meer de nacht!

Alleen is er iets waardoor hij wel wakker wordt en dat moeten we nu uitzoeken!

Geplaatst

Bikkel, wat een ellende dat je telkens gebroken nachten hebt. Heel veel sterkte!

Hier gaat alles goed. Helaas worden J.asper en L.isanne nu ´s nachts ook wakker. De ene nacht gaat beter dan ander. Ik probeer nu ook maar op tijd naar bed te gaan, zodat ik het nachtbraken van L.isanne en J.asper beter op kan vangen.

J.asper had weer moeite om in slaap te komen. Na bijna een uur mopperen en huilen ging hij eindelijk slapen.

Ik merk dat L.isanne met eten echt een voorkeur ontwikkelt voor eten dat zoet smaakt. Als ik worteltjes en doperwtjes in de warme hap verwerk, wordt er goed van gegeten, evenals het fruithapje. De boterham met jam vindt ze het lekkerst.

Ik blijf volgende week nog 1 week thuis om het herstel van J.asper aan te zien, maar dan moet ik er ook echt aan geloven, werk en kinderen naar het kdv. Ben benieuwd...

Geplaatst

*Breek weer even in*

Volgens mij hoeven jullie niet te zoeken naar oorzaken (fysiek) van het wakker worden en nachtbraken van jullie kindjes. Het is echt de leeftijd en een ontwikkelmoment voor de kleintjes die heel heftig is. Sommige zijn allergisch voor het woord, maar het is een zeer beruchte "sprong" die helaas lang kan duren. Hier een meisje dat elke nacht heerlijk doorsliep en van het een op het andere moment 's avonds en 's nachts wakker werd en hevig overstuur/ontroostbaar/niet meer willen slapen, behalve als ze bij ons was. Kan je vertellen dat je echt heel creatief wordt om wel aan je slaap te komen. Het schijnt normaal te zijn dat ze meerdere keren wakker worden 's nachts, maar dan zelf weer in slaap vallen (of even aai over bol en speentje). Nachtmerries, verlatingsangst, besef van alleen zijn en hulp nodig hebben maakt dat ze helemaal over de rooie kunnen gaan. Dit hoort er dus allemaal "gewoon" bij! Troost je het gaat over en het mooie is, als het over is dan kunnen ze ineens een heleboel dingen meer. Ze hikken tegen de vele ontwikkelingen aan.

P.s. jullie "ellende" is voor een ander zo herkenbaar, maar ook erg vermakelijk als je er eenmaal doorheen bent :-)

** Breek weer uit**

Geplaatst

Ik heb het ook al een keer meegemaakt en ik weet dat het over gaat maar als je er midden in zit is dat soms moeilijk te geloven... En bij de een is het heftiger dan bij de ander natuurlijk.

Hier een keer een rustige avond! Gelukkig kan dat nog, P zei net is wel een keer een verademing... Ze gingen allebei na 5 minuten slapen, om kwart over 8 en we hebben ze niet meer gehoord, ja net een kreuntje. Heerlijk ontspannen samen een film gekeken, wat een luxe!

Zegt nog niks over de nacht maar de avond hebben we in the pocket!

Geplaatst

Ja die beruchte 11 maanden sprong had ik al meegekregen!

Dat neemt hier niet weg dat Jarno steeds koorts heeft dus dat moet wel bekeken worden!

Jarno lag er om 18.20 in, vervolgens 21.45, 0.45, 2.30,3.00 tot zover!

Slokje water, speen, aai, opnieuw instoppen en het is weer stil!!

Truste!

Geplaatst

Hier gelukkig een goede nacht: ze lag er om 7 uur in, van 7.30-8 wat gehuil eb even eruit om half 10 nog een x recht gelegd en nu werd ze net wakker. Wel vroeg, maar ik mort er toch zo uit.

Sterkte bikkel, je doet je naam eer aan!

Geplaatst

Dublin bedankt voor de wijze woorden...dat geeft de burger weer moed..haha

Want hier was het ook weer drama vannacht!! ben van 02:00 tot 05:00 bezig geweest..eerst met de 1 toen de ander..zucht en om 05:00 was het stil dus ben ik weer gaan slapen en S. in al weer een half uur wakker en dus was het van korte duurrrrr. Brak!!!

Caro is de nacht ook rustig gebleven?? hoop het voor jullie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden