Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt :-) we hebben het vorig weekend gevierd dan kon papa erbij zijn.

Ze is 5 weken proef geweest op 2 ochtende in de week en dan vanaf vandaag gewoon hele dagen.

Rolf heeft alleen snachts 5 aan he, over dag 4+

Ik hoor Rolf ook nooit als hij op bed ligt

Chrih, jammer dat hij dan zo verkouden is als hij alleen het weekend thuis is, gelukkig laatste weekje

Ilona is naar de intocht geweest hier en heeft bij sint opschoot gezeten, heeel spannend vond ze het

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

In principe horen we ze niet meer maar meestal liggen ze er niet al om kwart voor 8 in. Bram slaapt de laatste tijd moeilijk in, altijd een tijd huilen dus we hielden hem/ze de laatste dagen wat langer op. Vandaar.

Geplaatst

Lekker caro, zo'n rustige avond.

Medusa, nog gefeliciteerd!! Leuk voor haar naar school, ze was gister vast moe.

Hier nog in maatje 4, 3 is voor deze spekbilletjes echt te klein. We hebben vorige week weer even bij de makro ingeslagen. 4 dozen halen en 3 betalen. Het is wel weer een heel pakket, maar dan kunnen we tot ze een jaar wordt ermee door.

in de lekker leven zat ook een bon van 10 euro korting op 2 pakken. Bij de makro ook gelijk 15 pakken doekjes meegenomen, die zitten in zo'n plastic box, ideaal voor speelgoed in op te bergen.

Geplaatst

Ik heb ook al twee van die dozen van mijn moeder gekregen, P wilde er al 1 weggooien... inderdaad handig als opbergdoos voor van alles en nog wat.

Nou, ik had niet moeten schrijven:" lees: Bram" gister want het was Kaat die huilend wakker werd gister om kwart over 12... Ik had net een half uur geslapen en P ging er uit en kwam brommend terug: ze had haar speen nog en draaide zich weer om. Ja hallo!

Het rook er niet erg fris dus inderdaad: enorme poepluier. Na verschonen ging ze braaf weer slapen en tot mijn verbazing sliep juist Brammetje door alles heen. De oudste kwam wel kijken wat de commotie was helaas... en toen om 10 voor 5 de kat natuurlijk weer... Conclusie: als ik de kans krijg vanmddag een powernap doen!

Geplaatst

hier weer hetzelfde als gisteren....20.00-23.00-2.45-5.45-8.00

Jarno drinkt tegenwoordig niet meer aan de borst om 20.00 waardoor hij dus niet gevuld naar bed gaat, hij zit waarschijnlijk nog vol van het avondeten om 18.00!

Als hij de voeding van 3.00 weglaat dan ben ik al tevreden!!

Hij eet sinds een paar dagen nu wel pap, blijkbaar moest hij er even aan wennen!

Schema is nu ongeveer zo:

8.00 bv

9.30 pap

10.30 slapen

12.30 bv en boterham

15.00 fruit, daarna slapen

16.00 bv

17.30-18.00 warm eten en toetje

20.00 bv en slapen voor de nacht!!

Tussendoor diksap en soms een koekje

De laatste bv neemt hij dus niet altijd meer waardoor hij dus standaard nu rond 23.00 komt!

Geplaatst

Bikkel, ik hoop ook voor je dat hij snel de bv van 3.00 niet meer hoeft

Verder mooi schema.

Caro, ja dat zal je dan zien, slaapt de 1 komt de ander.

Mooie aanbieding meezie, ik hou het bij luiers van kv en doekjes hema

Ilona vond het super leuk op school en was helemaal blij dat ze vandaag weer mocht, nu ois ze morgen alweer vrij, de juf heeft cursus

wat drinken betreft krijgt Rolf nog steeds alleen de melkfles nog, nog geen ander drinken, dat spuugt hij weer uit.

Zolang hij spuug baby is wacht ik daar nog mee.

Geplaatst

Ik wilde inderdaad weer eens een pak luiers bij het KV kopen, scheelt toch een hoop, de Pampers koopt mijn moeder meestal... Als ze ergens een aanbieding tegenkomt. Moet haar even mailen dat we overgaan op 5+ voor onze plashaas...

Geplaatst

Ik ben echt tevrede over kv luiers, Rolf lekt nooit door, de paar keer voordat ik overging op 5 voor de nacht had hij wel een prop volle plasluier, helemaal bolstaand aan de voorkant maar niet doorgelekt.

Geplaatst

Ik gebruik hier maat 4. Maat 4+ ligt ook al thuis.

Vandaag een rustige dag. Morgen naar de kapper. Dan breng ik L.isanne naar mijn moeder.

Met J.asper gaat het nu goed. Ik ben ook blij dat hij aan het einde van de week thuis komt. Verder kan ik alleen maar hopen dat de aanvallen straks langer wegblijven. Maar als ik daarop moet wachten, dan zit J.asper zo nog eens 4 weken of langer bij SEIN. Dat kan ook niet. Straks moet een eventuele verhoging van de medicatie maar vanuit huis plaatsvinden. Verhoging van de medicatie kan dan wat minder snel dan vanuit de kliniek. Het is niet anders.

Geplaatst

Chris, begrijpenlijk, je wilt toch het liefst je gezin compleet hebben en ik denk dat ze al heel wat vooruitgang hebben geboekt. helaas dan nog niet aanval vrij natuurlijk.

Hier vrijdag naar de kapper, maar niet voor mezelf maar voor Maud. Ik vind de kapper echt vrezelijk (Mijn moeder heeft tot een jaar of 25 altijd mijn haar geknipt, ze is kapster geweest) heerlijk relaxed geen spiegel waarin je de heletijd jezelf ziet of van die kletspraatjes (ik ben niet zo'n koetjes kalfjes prater).

Maar ik wil Maud er wel een beetje aan leren wennen en aangezien het nu wel heel piekerig wordt en ze weer een matje in haar nek krijgt vind ik het wel even goed om de puntjes te laten knippen, de eerste paar maandjes heb ik zelf wel wat geknipt, maar vind het nu toch beter als de kapper het doet.

ik ben benieuwd hoe ze het vind, glimmende dingen en gehannis aan haar hoofd.

Geplaatst

kapper??? dat gaat bij ons nog heeeeel lang duren denk ik haha

heb vandaag voor opa's verjaardag een kalender gemaakt bij de hema, effe een greep uit de foto's!

[ATTACH=CONFIG]4795[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4796[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4797[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4798[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4799[/ATTACH]

Geplaatst

Leuk! Ik heb gister ook verjaardagskalenders besteld bij de Hema en ook nog 2 kleine fotoboekjes met 19 foto's want de oma's zeuren altijd om foto's. Ik stuur er genoeg digitaal maar ze willen 'echte foto's' die ze kunnen laten zien... En zelf afdrukken is te hoog gegrepen.

Eindelijk even tijd voor gemaakt want uitzoeken is zoveel werk, uit duizenden foto's die ik inmiddels heb en de oudste moet er ook bij natuurlijk... Heb ze gistermiddag nog met z'n drietjes laten poseren voor de ultieme kleinkind groepsfoto... Ben redelijk tevreden, alledrie er op hun leukst op zetten is bijna niet te doen.

Geplaatst

Goedemiddag,

Een redelijke nacht hier 21.00-0.45-4.00-7.30-9.10!

Papa was een nachtje naar Amsterdam dus straks weer even aflossing!

Ik heb dolgelukkig met mijn zoon maar soms is het zooo lekker als opa en oma komen of papa thuiskomt zodat je even niet hoeft te zorgen! Nooit geweten dat ik blij werd om even de vouwwas te doen, ff wat anders dan een klimgeitje continu in de gaten te houden!

Geplaatst

KV pampers zijn prima hoor! En een keer zo goedkoop, en aangezien het hier dubbel zo hard gaat is het mij prima. Volgens mij zijn ze nog steeds goedkoper wanneer de Pampers in de aanbieding zijn. Wij gebruiken ook nog maatje 4. Misschien binnenkort naar 4+ gaan.

Pff Bikkel, echt respect hoor die nachten! Volgens mij verlang je echt naar de nachten dat hij helemaal niet meer komt! Misschien dat je de bv van 16.00 uur kan laten vervallen, zodat hij wel om 20.00 uur nog wil. Wanneer hij flesvoeding zou krijgen, had hij nu maar 3 flessen op een dag, hij krijgt nu al 5 voedingen (en de nachten) en dan ook al vast voedsel. Misschien heb je dit al wel geprobeerd, maar kan me voorstellen dat je om 20.00 nog een voeding wil geven.

Naar de kapper, wat geweldig! Ben benieuwd wat voor coupe ze krijgt :-)

Hier 2 zielige kindjes. Allebei verkouden en een hele nare hoest. L is helemaal schor van het hoesten ( en het vele kletsen dat ze overdag doet ), en ze worden ook echt wakker van het hoesten. Zo zielig.... en voor ons ook aangezien de nachten dan gebroken zijn....

Veder worden ze echt al ondeugend. Als ik zeg dat iets niet mag dan kijken ze op en beginnen te lachen. En ze weten ook dat iets niet mag, een tweede keer kijken ze me eerst aan voordat ze het doen en lachen en doen het dan alsnog!

Geplaatst

Even voor de zekerheid omdat ik er zelf ook nog niet zo lang achter ben: 4+ is niet groter dan 4, neemt alleen wat meer vocht op dus voor 'kindjes die veel drinken' heet het officieel, oftewel kindjes die veel piesen, zoals Bram...

Geplaatst

Wat leuk Fren dat ze zwaait :-), met zulke dingen is Rolf echt nog totaaaaal niet bezig, ken je echt zien dat iedere baby op zijn of haar manier ontwikkelt.

Rolf staat wel sinds kort met zn kontje te schudden als hij muziek hoort, is ook erg leuk

Rolf zn hoofd wordt volgende week geschoren, schijnt goed te zijn voor de haargroei

Luier 4+ is wel ietsipietsie groter dan gewoon 4 maar ik zou als ik jou was 5 nemen voor de nacht en 4+ overdag

Geplaatst

Oh echt? Heb ik niet goed gekeken dan of is dat bij kv? Ik heb ze van Pampers op elkaar gelegd en zag geen verschil... beetje kippig misschien? Maar merk eigenlijk ook geen verschil als ik ze aandoe.

Leuk Fren! Ik was gister ook aan het zwaaien naar ze maar ik krijg alleen twee lachjes terug... ook leuk. Hoe heb jij haar dat geleerd?

Geplaatst

Altijd zwaaien wanneer je even wegloopt en dada zeggen. Gaan ze het vanzelf doen. S.ven zegt er sinds vandaag ook dada bij. Zo leuk!

En L.ara zegt Mama.... heerlijk!

Geplaatst

Hihi, hier ook altijd zwaaien als we weggaan, soms doet ze het wel soms niet net hoe haar bui is.

Dat kletsen vind ik zo gezellig, hier ook zo'n klestkont. Wij zeggen blijkbaar vaak 'kijk' want zij zegt ook vaak 'kij' of iets wat er op lijkt als ze iets zietn. Handjes klappen doet ze ook vaak.

Haartjes knippen of kaal maken is super goed voor het haar. Het lijkt wat voller en ik vind zelf dat het er wat verzorgder uitziet, nu is het zo'n piekhoofd, lange plukjes, korte plukjes en een matje in haar nek.

Eergister hebben we voor het eerst nasi gegeten, bij maud zo min mogenlijk met kruiden gedaan, maar gister hadden we een broek tot aan haar nek!! Getsie. Dus nog maar even wachten met al die kruiden en kool soorten die er door de roerbakgroente heen zaten.

Geplaatst

Tussen de middag gebeld door SEIN. Ze willen dat J.asper nog een week blijft. Hij heeft de afgelopen 2 vrijdagen bij thuiskomst een aanval gehad. Verder vorige week woensdag 2 aanvallen, gisteren 1 aanval en vanochtend weer een aanval. Eigenlijk vallen die aanvallen samen sinds hij vorige week verkouden is geworden. De neuroloog moet me morgen maar vertellen of de aanvallen verband kunnen houden met zijn verkoudheid. Mijn man en ik zijn nog maar eens akkoord gegaan met een verlenging van een week. Als J.asper met ontslag zou gaan en we zouden merken dat het de week daarop toch niet gaat, dan kan hij niet meteen terug. Zijn plekje is dan ingenomen door een ander kind. Ze vinden nu dat het niet goed met hem gaat. De neuroloog heeft morgen nog wel wat uit te leggen.

Lianne, leuk dat L.ara mama zegt. Dat doet L.isanne ook al een paar weken. Meisjes schijnen vaak eerder te praten dan jongens.

Gisteren naar de kapper geweest. Ik had L.isanne naar mijn moeder gebracht. Ik ga nog altijd naar de kapper in het dorp waar ik vandaan komt en waar mijn ouders nog steeds wonen. Ik hoefde niet te betalen. Cadeautje van mijn moeder. Zij was maandag zelf al naar de kapper geweest en had mijn rekening voor het knippen en kleuren al betaald.

Geplaatst

Chris wat een lieve actie van je moeder!! Ik heb er er ook zo 1..zo'n moeder.

Wat naar dat J.asper nog een week moet blijven en dat ze vinden dat het niet goed gaat..tegenstrijdige berichten dus.

Hier wordt er ook heftig gezwaaid en Sofia zegt vaak "die"...Giada doet alleen nog maar bwabwabwabwa..haha ook leuk.

Lianne wat sneu dat ze zo verkouden zijn..hier is het net weer een beetje over maar er wordt ook nog wel veel gehoest. Verder zijn ze volop met de tanden bezig want de poepluiers zijn echt enorm veel. en de rode billen en gekwijl ook.

Scheren jullie de meisjes ook kaal..neeee toch? Die van mij hebben echt weinig haar dus misschien zou ik het bij hun ook moeten doen...

Geplaatst

nee zeg, moet er niet aan denken om fiene kaal te scheren!! Hoewel ik mijn polletje piekhaar wel een beetje bij moet knippen denk ik. Sommige plukken zijn enorm lang.

Ik vraag het wel aan de vrouw van mn vader, die is kapster.

Chris, wat een domper dat J nog een week moet blijven... maar al het beter is, tja...

Caro, gewoon consequent naar haar zwaaien. Ze zit in de kopieerfase, dus dan doet ze het vanzelf na :-)

Geplaatst

Kaat doet wel prrrfff: haar tong uitsteken en dat geluid maken, jullie snappen het wel. Ze is er zelf mee begonnen maar als je het doet doet ze het na zo geinig. Bram niet. Maar die zegt al heel lang mamamamama en papapapapa en bababababa en Kaat nog niet. Het lijkt er nu op dat Bram bewust mama gaat zeggen, dus hier is het jongetje eerder!

Chris balen, ben benieuwd wat de neuroloog zegt, succes weer.

Ik baalde net: lekke band van de kinderwagen! Nog nooit gehad, weet niet of ie er af kan of dat ik de hele wagen op z'n kop moet zetten. Ik moest natuurlijk wel naar huis maar kan nooit goed zijn geweest. Wacht maar even tot 't weekend om het te gaan bestuderen...

Oh ja: ondekte net een boventandje bij Kaat! Net als bij Maud niet in het midden maar opzij dus benieuwd of het ook zo'n klein vampiertje wordt... Tweede tandje van Bram nog steeds niet door, wel al een week wittig en hij rode wangen. Billen zijn trouwens wel weer normaal.

Tot zover het nieuws. :-)

Geplaatst

Dames al heel lang niet meegeschreven wel meegelezen....

Chris: moeilijk hoor dat J nog lange moet blijven.

Caro: ik had ook een lekke band met de kinderwagen, grrrrr

Al die kindjes die kopiëren....wat grappig. M is daar niet echt mee bezig. Hij is vooral bezig met staan en kruipen. Jammer is wel dat hij nog steeds veel aan het spoken is s nachts. Poeh, bij de eerste namen we nooit een kind mee in bed maar nu doen we het wel omdat hij soms wel 2 uur s nachts bezig is. Er is geen peil op te trekken of hij wel of niet goed slaapt.

Verder zijn we aan het kijken naar de opvang. Ons Kdv gaat misschien failliet. Deze week weten we meer. Heb nu een optie om een gastouder thuis te krijgen voor twee dagen in de week en dan 1 dag Kdv. Een stuk goedkoper en ook wel lekker de kinderen kunnen in bed blijven liggen in de ochtend.

vandaag ook de uitslag van de combinatietest. En alles is goed. Vorige week echo gehad en dat zag er ook allemaal goed uit. Ben nog steeds misselijk en ook kokhalzen bij de poepluiers...zal wel niet echt overgaan....

o ja fren; heb ook een bibabad gekocht, ideaal. Nu kunnen er twee kids tegelijk in bad.M vind het geweldig, kruipt door het water.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden